موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

مهاجران استان‌های انتاریو، آلبرتا و بریتیش کلمبیا بالاترین درآمد را دارند

مهاجران استان‌های انتاریو، آلبرتا و بریتیش کلمبیا بالاترین درآمد را دارند

به گزارش پارسی کانادا به نقل از CICNEWS بر اساس گزارش اخیر منتشر شده توسط اداره آمار کانادا، مهاجران تازه واردی که از طریق برنامه نامزدی استانی (PNP) وارد کانادا می‌شوند، در صورتی که در یکی از 3 استان پرجمعیت انتاریو، بریتیش کلمبیا یا آلبرتا ساکن شوند درآمد بیشتری در انتظار آنها است.

طبق این گزارش میانگین درآمد مهاجران در استان‌های مختلف کانادا تفاوت چشمگیری دارد. در سال 2020، بالاترین درآمد سالانه نامزدهای برنامه PNP طی یک یا دو سال پس از ورود به کانادا در انتاریو (59600 دلار)، آلبرتا (54200 دلار) و بریتیش کلمبیا (58100 دلار) مشاهده شد.

کمترین درآمد برای نامزدهای برنامه استانی (PNP) در استان‌های آتلانتیک، مانیتوبا و ساسکاچوان ثبت شد.

این تفاوت قابل توجه درآمد در این استان‌ها در درجه اول به مجموعه‌ای از عوامل مانند نرخ بیکاری منطقه‌ای و ویژگی‌های فردی نسبت داده می‌شود.

مهم‌ترین این ویژگی‌های فردی عبارتند از سطح تحصیلات، میزان تجربه کاری کانادایی قبل از مهاجرت و تسلط به زبان انگلیسی است.

علاوه بر بررسی و تحلیل برنامه نامزدی استانی PNP، این گزارش نشان می‌دهد که درآمد مهاجران کلاس‌های اقتصادی می‌تواند به طور قابل توجهی بر اساس برنامه مهاجرتی خاصی که انتخاب می‌کنند متفاوت باشد.

جالب است بدانید، افرادی که تحت برنامه اکسپرس انتری فدرال کارگران ماهر (FSWP) و کلاس تجربه کانادایی (CEC) مهاجرت کرده‌اند، از سال 2005 به طور مداوم درآمدهای بالاتری را داشته‌اند. دلیل این رشد درآمد عمدتاً سطح تحصیلات بالاتر، توانایی‌های زبانی، سن و گاهی اوقات تجربه کاری است.

انتهای خبر

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال