موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

نحوه درخواست کار مجدد برای افرادی که PGWP شان منقضی شده

نحوه درخواست کار مجدد برای افرادی که PGWP شان منقضی شده

به گزارش CICNews و به نقل از پارسی کانادا، از 6 آوریل 2023، برخی از دارندگان ویزای کار پس از تحصیل (PGWP) ممکن است واجد شرایط مجوز کار باز (Open Work Permit) 18 ماهه باشند. اطلاعات بیشتر را می‌توانید در وب سایت IRCC بخوانید. این صفحه تا 31 دسامبر 2023 باز خواهد بود. مزیت دریافت این ورک پرمیت کانادا این است که افراد واجد شرایط می‌توانند در هر شغل و برای هر کارفرمای انتخابی خود در کانادا حداکثر تا 18 ماه دیگر کار کنند.

بر اساس اطلاعاتی که از این خبر در وب سایت IRCC موجود است، نامزدهای واجد شرایط استفاده از این برنامه می‌توانند:

  • برای تمدید مجوز کار خود یک فرآیند ساده را انتخاب کنند، یا
  • برای تمدید ورک پرمیت خود ثبت‌نام کنند، یا
  • برای تغییر وضعیت خود و دریافت مجوز کار جدید ثبت‌نام کنند

حتی اگر فرد، نامزد واجد شرایط شرکت در این برنامه نباشد، همچنان می‌تواند برای مجوز کار درخواست دهد.

اگر فرد واجد شرایط تمدید از طریق فرایند ساده باشد

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا اخیراً برای افرادی که واجد شرایط استفاده از فرایند ساده برای تمدید مجوز کار خود هستند، ایمیل‌هایی ارسال کرده است. آدرس ایمیل‌هایی که این پیام‌ها می‌فرستند به @cic.gc.ca یا @notifications.canada.ca ختم می‌شوند. همچنین IRCC خاطرنشان می‌کند که چنین افرادی باید قبل از 20 مه 2023 و قبل از انقضای مجوز کار خود اقدام کنند.

چطور بفهمیم واجد شرایط تمدید از طریق فرایند ساده هستیم

مراحل زیر را طی کنید:

  1. اگر در کانادا اقامت دارید
  2. وارد حساب امن IRCC خود شوید تا:
    1. اطمینان حاصل کنید که آدرس پستی شما به روز است
    2. اطمینان حاصل کنید که اطلاعات پاسپورت شما به روز است و تاریخ انقضای آن ژوئن 2025 یا بالاتر است، و
    3. تا 18 ماه دیگر را انتخاب کنید
  3. اگر حساب ندارید، باید یک حساب IRCC ثبت نام کنید و آخرین برنامه PGWP خود را قبل از 20 مه 2023 به حساب خود وصل کنید.

تمدید مجوز کار پس از تحصیل

درباره تمدید Open Work Permit

در ماه مارس، شان فریزر (Sean Fraser) وزیر مهاجرت کانادا، اعلام کرد که IRCC به دارندگان واجد شرایط PGWP اجازه می‌دهد تا به مجوز کار جدید دسترسی داشته باشند. معمولاً PGWP غیر قابل تمدید است و کسانی که دارای PGWP در حال انقضا هستند یا باید راه دیگری برای ماندن در کانادا پیدا کنند یا به طور کلی کشور را ترک کنند.

با این حال، فریزر گفت که هدف از این سیاست عمومی ویژه کمک به کارفرمایان در سراسر کانادا برای رسیدگی به کمبود نیروی کار و ارائه زمان بیشتری به دارندگان PGWP برای انتقال احتمالی به اقامت دائم است. همچنین PGWP به فارغ‌التحصیلان بین‌المللی واجد شرایط اجازه می‌دهد تا حداکثر سه سال پس از اتمام تحصیلات خود در کانادا کار کنند. طول نهایی یک PGWP به طول برنامه تکمیل شده توسط فارغ التحصیل بین المللی بستگی دارد.

در کل PGWP ها به دلیل اینکه به فارغ‌التحصیلان بین‌المللی اجازه می‌دهند واجد شرایط بودن خود را برای اقامت دائم کانادا تقویت کنند، محبوب هستند. جزئیات کامل را در صفحه ویزای کار پس از تحصیل بخوانید. بسیاری از برنامه‌های مهاجرتی طبقه اقتصادی کانادا به داوطلبانی که دارای تجربه کاری کانادایی هستند، پاداش می‌دهند، زیرا تحقیقات نشان می‌دهد که چنین تجربه‌ای به حمایت از بازار کار، پس از کسب اقامت دائم کمک می‌کند.

پس مشخص است که چرا برنامه‌هایی مانند اکسپرس انتری، برنامه نامزد استانی (PNP) و سایر روش‌های مهاجرت کانادا، امتیازات اختصاصی بیشتری را به کسانی که تجربه کانادایی دارند ارائه می‌دهند.

سال گذشته، کانادا میزبان 800 هزار دانشجوی بین‌المللی بود.

تقریباً 98000 دارنده PGWP در سال 2022 وضعیت اقامت خود را به اقامت دائم تبدیل کردند. این تعداد شامل تقریباً 82 درصد از کل مهاجرانی می‌شود که اقامت دائم گرفته‌اند. با اعلام این سیاست ویژه در ماه گذشته، IRCC اشاره کرد که در پایان سال گذشته بیش از286هزار دارنده PGWP در کانادا حضور داشته.

این دپارتمان تخمین می‌زند حدود 127 هزار PGWP در سال 2023 منقضی می‌شود، با این حال حدود 67000 دارنده PGWP قبلاً برای اقامت دائم درخواست داده‌اند، و از این رو، نیازی به درخواست مجوز کار باز جدید از طریق این برنامه ویژه نخواهند داشت.

منبع: CIC News

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها