موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

جمعیت آلمان در سال 2023 به مرز ۸۴.۷ میلیون نفر رسید

جمعیت آلمان در سال 2023 به مرز ۸۴.۷ میلیون نفر رسید

به گزارش پارسی کانادا و به نقل از سایت دویچه وله، براساس اعلام اداره فدرال آمار آلمان، جمعیت این کشور تا پایان سال ۲۰۲۳ به رقم بی‌سابقه‌ای ۸۴.۷ میلیون نفر رسیده است. گزارش حاکی از آن است که این افزایش جمعیت عمدتاً ناشی از مهاجرت خالص در سطح بالا بوده که تقریباً ۷۰۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود.

افزایش ۳۰۰ هزار نفری جمعیت آلمان در پایان سال ۲۰۲۳، نسبت به سال ۲۰۲۲، بالاترین رشد از زمان ادغام شرق و غرب آلمان است. این رشد جمعیتی با میانگین رشد سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۱ همخوانی دارد و کمتر از رشد جمعیتی سال ۲۰۲۲ است، نشان دهنده تغییرات دموگرافیکی قابل توجه در جامعه آلمان می‌باشد.

در سال ۲۰۲۲، جمعیت آلمان ۱.۱ میلیون نفر افزایش یافت. این رشد طبق گفته‌های اداره فدرال آلمان؛ عمدتاً به دلیل ورود مهاجران زیادی از اوکراین بوده است. مهاجرت به آلمان گسترده نقش مهمی در تغییر دموگرافی جمعیتی کشور در آن سال داشته است.

براساس اطلاعات اداره فدرال آلمان، مهاجرت خالص در سال‌های اخیر نسبت به سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۲۲ کاهش یافته است. با این حال، در مقایسه با داده‌های طولانی‌مدت، هنوز میزان بالایی به شمار می‌رود. این میزان مهاجرت تنها با دوران اوایل دهه ۹۰ میلادی، زمانی که بسیاری از آلمانی‌تبارها از شوروی سابق و پناهندگان جنگی از یوگسلاوی سابق به آلمان مهاجرت کردند، قابل مقایسه است.

نتایج منتشر شده موقتی است و نتایج نهایی آمار در ژوئیه ۲۰۲۴ منتشر خواهد شد.

منبع: dw.com

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال