موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

وقتی  PR کانادایی شما در خارج از کانادا منقضی می شود چه باید کرد؟

وقتی  PR کانادایی شما در خارج از کانادا منقضی می شود چه باید کرد؟

به گزارش پارسی کانادا به نقل CIC NEWS کارت های اقامت دائم کانادا PR را نمی توان در خارج از کانادا دوباره صادر کرد، اما مدارک مسافرتی اقامت دائم (PRTD) را می توان صادر کرد.

ممکن است فردی که اقامت دائم کانادا (PR) را داشته باشد به هر دلیل مدتی کشور کانادا را ترک کند. در صورتی که این شخص  قصد بازگشت به خاک کانادا را داشته باشد  باید کارت PR خود را ارائه دهد تا وضعیت PR وی به تایید برسد.

بیشتر کارت های اقامت کانادا (PR) دست کم 5 سال اعتبار دارند. با این حال  برخی دارای اعتبار کمتری هستند.  اگر کارت PR فردی منقضی شود، شخص وضعیت PR را از دست نداده است. با این حال ، این بدان معناست که این شخص نمی تواند از کارت خود برای ورود مجدد به کانادا استفاده کند. تنها یک استثنا در این مورد وجود دارد و آن هم این است که این افراد با خودرو شخصی به مسافرت و خارج از کانادا رفته باشند.

pr کانادا

شخص صرفاً می تواند از داخل خاک کانادا برای کارت PR درخواست دهد. این بدان معناست که اگر شخصی در دوران انقضای کارت PR خود خارج از کانادا به سر برده باشد، نمی تواند برای کارت جدید درخواست دهد. در عوض، این افراد می توانند برای درخواست مدارک مسافرتی اقامت دائم (PRTD) اقدام کنند. در صورت تأیید PRTD ، این اشخاص می توانند از PRTD برای ورود مجدد به کانادا استفاده کند. PRTD معمولاً شش ماه پس از صدور اعتبار دارد و فقط یکبار قابل استفاده است. لازم به ذکر است افراد به محض بازگشت به کانادا باید فوراً برای دریافت کارت PR اقدام کنند.

برای درخواست PRTD ، شخص باید PR کانادا را داشته باشد و علاوه بر آن باید در آن لحظه خارج از کانادا باشند. هزینه درخواست 50 دلار کانادا است.

شخص می تواند از طریق پست به نزدیکترین مراکز VAC کانادا برای PRTD درخواست بدهد. البته گفتنی است در حال حاضر به دلیل شیوع بیماری COVID-19 ، برخی از مراکز VAC درخواست PRTD را نمی پذیرند. برخی از مراکز VAC ها حتی ممکن است به طور کامل تعطیل باشند و به درخواست دهندگان خدماتی ارائه ندهند.

guest
2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها