موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

بررسی کامل شغل روانشناسی در کانادا

بررسی کامل شغل روانشناسی در کانادا

کانادا با داشتن اقتصاد قوی و کیفیت زندگی استاندارد یکی از بهترین کشور ها برای مهاجرت است. سالانه چند صدهزار نفر به کانادا مهاجرت می کنند. این کشور یکی از مهاجرپذیر ترین کشورها در دنیاست. روش های زیادی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد از جمله: ویزای اکسپرس اینتری، ویزای تحصیلی کانادا، ویزای سرمایه گذاری، ویزای توریستی، ویزای خود اشتغالی و ویزای کار کانادا. یکی از بهترین گزینه ها برای کسانی که در حرفه خاصی تخصص دارند، ویزای کار کانادا است. با اخذ ویزای کار کانادا و مجوز کار می توانید در کانادا مشغول به کار شوید و درآمد خوبی داشته باشید. در ادامه می خواهیم به معرفی شغل روانشناسی در کانادا بپردازیم.

روانشناس کیست؟

روانشناس کسی است که با مشاهده، تفسیر و ثبت نحوه ارتباط افراد با یکدیگر و محیط، فرآیند های ذهنی و رفتارهای انسانی را مطالعه می کند. برخی روانشناسان مستقل کار می کنند، تحقیق می کنند و برخی دیگر فقط با بیماران یا مشتری ها سرو کار دارند. تعدادی از روانشناسان به عنوان بخشی از یک تیم بهداشت و درمان با پزشکان، مددکاران اجتماعی برای درمان بیماری و ارتقاء سلامت عمومی همکاری می کنند. روانشناسان به دنبال درک و توضیح افکار، احساسات و رفتار هستند. بسته به موضوع مطالعه، روانشناسان از تکنیک هایی مانند مشاهده، ارزیابی و آزمایش استفاده می کنند تا تئوری هایی درباره اعتقادات و احساساتی که بر عملکرد فرد تأثیر می گذارد، بسازند.

روانشناسان اغلب اطلاعات را جمع آوری می کنند و رفتار را از طریق آزمایش های کنترل شده آزمایشگاه ، روانکاوی یا روان درمانی ارزیابی می کنند. آن ها همچنین ممکن است تست های شخصیت، عملکرد، استعداد یا هوش را انجام دهند. آن ها به دنبال الگوهای رفتاری یا روابط علت و معلولی بین وقایع هستند و هنگام آزمایش نظریه ها در تحقیقات خود یا معالجه بیماران از این اطلاعات استفاده می کنند.

روانشناس چه وظایفی بر عهده دارد؟

یک روانشناس به طور معمول وظایف زیر را بر عهده دارد:

  • انجام مطالعات علمی برای بررسی رفتار و عملکرد مغز (متخصص عصبی)
  • جمع آوری اطلاعات از طریق مشاهدات، مصاحبه ها، نظرسنجی ها، آزمون ها و سایر روش ها
  • پیدا کردن الگوهایی برای درک و پیش بینی رفتار ها
  • استفاده از دانش خود برای درک بهتر افراد و گروه ها
  • با پرداختن به مسائل روانشناختی، برنامه هایی برای بهبود وضعیت دانش آموزان در مدرسه و کارمندان در محل تدوین کند.
  • به زوج ها و خانواده ها مشاوره بدهند تا تغییراتی مطلوبی در زندگی شان ایجاد شود.
  • اختلالات روانی، رفتاری یا عاطفی را شناسایی و تشخیص دهند
  • تدوین و اجرای برنامه های درمانی
  • همکاری با پزشکان یا مددکاران اجتماعی برای معالجه بیماران

آینده شغلی روانشناسی در کانادا

با توجه به این که مسائل روانی تاثیر بسزایی در عملکرد فرد در خانواده و جامعه می گذارد، سلامت روان اهمیت زیادی دارد. روانشناسی یکی از شغل های مورد نیاز کانادا در 5 سال آینده است. در حقیقت، پیش بینی های دولت نشان می دهد به دلیل کمبود، 1100 فرصت شغلی برای روانشناسان بین سال های 2017 و 2026 وجود دارد.

با ورود به این شغل مورد نیاز، می توانید به افرادی که با افسردگی، اختلالات اضطراب و استرس و سایر بیماری های عصبی مزمن روبرو هستند، مشاوره درمانی ارائه دهید. همچنین می توانید از طیف گسترده ای از تخصص ها از جمله روانشناسی کودک، روانشناسی رفتاری یا روانشناسی شناختی یکی را انتخاب کنید .طبق پیش بینی های انجام شده، کل فرصت های شغلی روانشناسی 16500 می باشد.

شغل روانشناسی در کانادا

درآمد شغل روانشناسی در کانادا

متوسط حقوق شغل روانشناسی در کانادا 97451 دلار در سال یا 49.98 دلار در ساعت است. درآمد روانشناسانی که سابقه چندانی ندارند از 52292 دلار در سال شروع می شود در حالی که بیشتر افراد با تجربه 165،667 دلار در سال د آمد دارند. استان هایی که بیشترین تقاضا را برای این شغل دارند و علاقه مندان برای اخذ ویزای کار کانادا در آن ها اقدام می کنند، عبارت هستند از: نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک، کبک، انتاریو، مانیتوبا، ساسکاچوان و بریتیش کلمبیا. همچنین در استان های ساسکاچوان، آلبرتا و نوا اسکوشیا روانشناسی بیشترین درآمد را دارد.

انواع تخصص های روانشناسی در کانادا

انواع تخصص های روانشناسی چیست و دقیقاً آن ها در انواع شاخه های روانشناسی چه کاری انجام می دهند؟ وقتی مردم اصطلاح روانشناس را می شنوند، بسیاری از افراد بلافاصله تصور می كنند كه یک نفر در یك دفتر نشسته است و از گفته های بیمار یادداشت برداری می کند.

مطمئناً، روانشناسان زیادی هستند که به این نوع گفتاردرمانی مشغول هستند، اما افرادی که در حوزه روانشناسی فعالیت می کنند، کارهای دیگری نیز انجام می دهند. آیا می دانید روانشناسانی هستند که نحوه کار و تعامل افراد با ابزارهای موجود در محیط را مطالعه می کنند؟ در زیر لیستی از برخی زمینه های تخصصی و وظایف مرتبط با آن ها آورده شده است.

روانشناسان بالینی

روانشناسان بالینی اختلالات روانی، عاطفی و رفتاری را ارزیابی، تشخیص و درمان می کنند. روانشناسان بالینی به افراد در مقابله با مشکلات اعم از مسائل شخصی کوتاه مدت تا شرایط شدید و مزمن کمک می کنند. روانشناسان بالینی با استفاده از رویکرد های گوناگون برای کمک به افراد آموزش دیده اند. اگرچه استراتژی ها به طور کلی از نظر تخصصی متفاوت هستند، اما روانشناسان بالینی اغلب با بیماران مصاحبه می کنند، آزمایش های تشخیصی انجام می دهند و روان درمانی فردی، خانوادگی یا گروهی را ارائه می دهند.

آن ها همچنین برنامه های اصلاح رفتار را طراحی کرده و به بیماران در اجرای برنامه خاص خود کمک می کنند. برخی روانشناسان بالینی بر روی جمعیت های خاص، مانند کودکان یا افراد مسن، یا بر تخصص های خاصی، مانند عصب شناسی، تمرکز می کنند. روانشناسان بالینی غالباً با سایر متخصصان بهداشت در مورد بهترین روش های درمانی برای بیماران، خصوصاً درمانی که شامل دارو است، مشورت می کنند.

روانشناسان مشاوره

روانشناسان مشاره یا به عبارتی دیگر مشاوران به بیماران كمك می كنند تا مشكلات و مسائل خانوادگی، کاری یا اجتماعی را برطرف کنند. این روانشناسان از طریق مشاوره و صحبت با بیماران نقاط قوت یا ضعف آن ها را شناسایی می کنند، تا بتوانند مشکلات خود را مدیریت نمایند. همچنین آن ها روان درمانی را برای افرادی که از اختلالات روانی، مشکلات رفتاری، مشکلات عاطفی، استرس و مسائل مرتبط با آن رنج می برند، انجام می دهند. این متخصصان مشترکات زیادی با روانشناسان بالینی دارند.
روانشناسان رشد

روانشناسان رشد، رشد و نمو و پیشرفت روانی انسان را که در طول زندگی اتفاق می افتد، مطالعه می کنند. برخی روی دوره خاصی مانند اوایل کودکی، بزرگسالی، میانسالی یا سالمندی تمرکز دارند. این متخصصان ممکن است وظایفی مانند ارزیابی کودکانی که دچار تاخیر در رشد یا ناتوانی هستند، بر عهده دارند یا این که موضوعات مرتبط با سال خوردگی و مطالعه مهارت های زبانی را انجام دهند. برخی روانشناسان رشد ممکن است با انجام تحقیقاتی درک ما را از موضوعات رشدی که در طول زندگی اتفاق می افتد، گستره تر کنند.

روانشناسان تحصیلی

این روانشناسان نحوه یادگیری و روند آموزش افراد را مطالعه می کنند که شامل توسعه استراتژی های آموزشی و تکنیک های آموزش می باشد. برخی روانشناسان تحصیلی، مهارت های ذهنی یا ناتوانی یادگیری را مطالعه می کنند.

این نوع روانشناس به بررسی تأثیر عوامل اجتماعی، شناختی و عاطفی بر روند یادگیری می پردازد. برخی از متخصصان این زمینه در شناسایی و مقابله با مشکلات احتمالی که ممکن است در یادگیری کودکان اختلال ایجاد کند، تخصص دارند. برخی دیگر در مورد فرآیند یادگیری تخصص دارند و در مورد روش هایی یادگیری که حداکثر نتیجه را دارند، تحقیق می کنند.

روانشناسان صنعتی – سازمانی

روانشناسان صنعتی- سازمانی، رفتارهای محل کار مانند نحوه انتخاب بهترین کارمندان برای مشاغل خاص و چگونگی افزایش بهره وری کارگران را مطالعه می کنند. این افراد از دانش خود در مورد اصول روانشناختی برای طراحی ارزیابی متقاضیان شغل های خاص استفاده می کنند.

آن ها همچنین وظیفه دارند برنامه های آموزشی را برای کارمندان ارائه دهند تا دانش آن ها زیاد شود، و بتوانند بهره وری را به حداکثر و آسیب را به حداقل برسانند. همچنین از روانشناسان صنعتی-سازمانی خواسته می شود که مشاغل را در سطح سازمانی ارزیابی کنند و به دنبال راه های جدید برای کاهش هزینه ها، بهبود کارایی و افزایش رضایت و حفظ کارمندان باشند.

شغل روانشناسی در کانادا

روانشناسان شخصیت

روانشناسان شخصیت، جنبه های مختلف شخصیت و چگونگی تأثیرگذاری صفات فردی در زندگی و رفتار فرد را مطالعه می کنند. محققان در زمینه روانشناسی شخصیت به طیف گسترده ای از موضوعات علاقه مند هستند که این موضوعاتمی توانند کاربرد هایی در زندگی روزمره داشته باشند.

به عنوان مثال، آن ها چگونگی شکل گیری شخصیت و تغییر آن را مورد بررسی قرار می دهند. آن ها همچنین درمورد ارتباط ویژگی های شخصیتی خاصی با بیماری ها یا اختلالات، چگونگی تأثیر شخصیت در تصمیم گیری های افراد و عوامل موثر در رشد شخصیت، تحقیق می کنند.

روانشناسان توانبخشی

روانشناسان توانبخشی به افراد معلول جسمی یا رشدی کمک می کنند تا کیفیت زندگیشان بهبود یابد و بتوانند بعد از بیماری یا تصادف دوباره به زندگی عادی خود برگردند. این افراد با برای بهبود سلامتی بیماران خود با فیزیوتراپ ها و پزشکان همکاری می کنند.

روانشناسان مدرسه اصول و فنون روانشناختی را برای اختلالات آموزش و اختلالات رشدی به کار می گیرند. آنها ممکن است مشکلات یادگیری و رفتاری دانش آموزان را برطرف کنند. طراحی و اجرای برنامه های عملکرد و ارزیابی عملکرد؛ و به دانش آموزان و خانواده ها مشاوره دهید. آن ها همچنین ممکن است با سایر متخصصان مستقر در مدرسه مشورت کنند تا پیشرفت در آموزش ، یادگیری و راهبردهای اداری را بهبود بخشند.

روانشناسان مدرسه

روانشناسان مدارس به کودکان کمک می کنند تا در محیط مدرسه با مشکلات عاطفی، اجتماعی و رفتاری کنار بیایند. متخصصانی که در این زمینه روانشناسی فعالیت می کنند، نقش مهمی در سیستم آموزشی دارند به طور معمول با والدین، معلمان، دانش آموزان و سایر کارکنان مدارس همکاری می کنند تا محیط سالم، ایمن و حمایتی برای یادگیری ایجاد کنند.

روانشناسان مدرسه اصول و فنون روانشناختی را برای اختلالات آموزش و اختلالات رشدی به کار می گیرند. همچنین آن ها مشکلات یادگیری و دانش آموزان را برطرف می کنند. کودکانی که با هر نوع مشکلی دست و پنجه نرم می کنند، خواه از نظر رفتاری، عاطفی و یا تحصیلی آسیب می بینند و حتما باید با روانشناس مدرسه صحبت کنند.

روانشناسان ارتش

روانشناسان ارتش در مکان های نظامی و ارتش فعالیت می کنند. آن ها باید سربازانی که مشکلات روحی روانی دارند را معالجه کنند و با تحقیق و بررسی جنبه های مختلف زندگی نظامی به سربازانی که قصد بازگشت به خانه را دارند کمک کنند تا بتوانند به زندگی غیرنظامی خود عادت کنند.
برخی روانشناسان نظامی بر انجام روان درمانی در بخش های مختلف ارتش تمرکز می کنند، برخی دیگر از دانش خود برای بررسی ذهن و رفتار انسان در مبارزه با استرس، آموزش، تصمیم گیری و رهبری استفاده می کند.

همانطور که در بالا گفته شد شغل روانشناسی در کانادا آینده خوبی دارد و اگر به این شغل علاقه مند هستید و یا در این رشته تحصیل کرده اید و رویای زندگی و کار در کانادا را در سر دارید، می توانید با اخذ ویزای کار کانادا به این کشور مهاجرت کنید و درآمد خوبی داشته باشید. شاید هم علاقه مند به تحصیل در کانادا در این رشته باشید، پس فرصت را از دست ندهید. موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت با بیش از ده سال سابقه درخشان در امور مهاجرتی و داشتن بیش از صدها پرونده موفق شما را در تمامی مراحل از جمله وقت سفارت، رزرو بلیط و اخذ ویزا یاری می کند. پس فرصت را از دست ندهید و هرچه زود تر با مشاوران ما تماس بگیرید تا آن ها اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال