موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

سرمایه گذاری 86 میلیون دلاری دولت کانادا برای رفع کمبود متخصصان مراقبت‌های بهداشتی

سرمایه گذاری 86 میلیون دلاری دولت کانادا برای رفع کمبود متخصصان مراقبت‌های بهداشتی

به گزارش CICNEWS و به نقل از پارسی کانادا، دولت کانادا اعلام کرده است که مبلغ 86 میلیون دلار، برای اعتبارسنجی مدارک تحصیلی مربوط به متخصصان بهداشت و درمان بین‌المللی سرمایه‌گذاری خواهد کرد و به 6600 متخصص مراقبت‌های بهداشتی تحصیل کرده بین‌المللی (IEHP) کمک خواهد کرد تا در کانادا کار کنند.

از آنجایی که بخش مراقبت‌های بهداشتی کانادا، همچنان با کمبود نیروی کار مواجه است، در ۱۵ ژانویه، رندی بواسونالت (Randy Boissonnault)، وزیر استخدام، توسعه نیروی کار و زبان‌های رسمی کانادا، از اختصاص ۸۶ میلیون دلار بودجه به ۱۵ سازمان در سراسر کانادا خبر داد. این اقدام در پاسخ به کمبود قابل توجه نیروی کار در سیستم بهداشت و درمان کانادا و با هدف افزایش ظرفیت برای ارزیابی مدارک خارجی حدود ۶۶۰۰ متخصص بهداشت و درمان بین‌المللی تحصیل کرده در سراسر کانادا انجام شده است.

این پروژه‌های سرمایه‌گذاری شده در سراسر کانادا، شامل بهبود فرآیندهای ارزیابی مدارک تحصیلی، ساده‌سازی مراحل شناسایی مدارک تحصیلی و ارائه دسترسی بیشتر به کار در زمینه مرتبط می‌شود. علاوه‌بر این، سایر حمایت‌ها مانند هزینه‌های مراقبت از کودکان و حمل و نقل را برای IEHPs فراهم می‌کنند. در نهایت، این پروژه‌ها به تسهیل جابجایی نیروی کار بین حوزه‌های قضایی در کانادا برای متخصصان مراقبت‌های بهداشتی کمک می‌کنند تا موانع اشتغال برای آن‌ها کاهش یابد.

این خبر، براساس تعهدات دولت کانادا با استان‌ها و قلمروها در طول نشست وزرای بهداشت ۲۰۲۳، برای انجام اقدامات جدی در راستای رسیدگی به چالش‌های پیش‌روی نیروی کار بهداشتی کانادا، از جمله کاهش زمان لازم برای پیوستن IEHPs به نیروی کار بهداشتی است.

 

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال