موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

طرح کارفرمای شناخته شده (REP)؛ برنامه جدید کانادا برای جذب نیروهای کار خارجی

طرح کارفرمای شناخته شده (REP)؛ برنامه جدید کانادا برای جذب نیروهای کار خارجی

کانادا به زودی طرح جدید کارفرمای شناخته شده (REP) را برای جبران نیروی کار موقت خارجی در دستور کار قرار می‌دهد.

به گزارش پارسی کانادا، به نقل از Canada.ca طبق اعلام جدید دولت کانادا، به منظور جبران کمبود نیروی کار و تسهیل فرآیند استخدام کارفرمایان کانادایی برای جذب نیرو‌های کار خارجی طرح کارفرمای شناخته شده (The Recognized Employer Pilot) تا سپتامبر ۲۰۲۳ اجرایی می‌شود.

برنامه کارفرمای شناخته شده

این طرح مختص کارفرمایانی است که تاکنون برای کمبود نیرو‌های کار خود از نیرو‌های کار خارجی استفاده کرده‌اند که با توجه به این برنامه مجبور نباشند فرآیند‌های اداری را بار دیگر برای استخدام نیرو‌های کار خارجی موقت پشت سر بگذرانند.

اکثر کارفرمایان قبل از اینکه درخواست مجوز کار را برای استخدام یک نیروی کار خارجی موقت ارائه دهند، به ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) نیاز دارند و باید برای اخذ آن مراحل زیادی را طی کنند.

برای شرکت در این برنامه (The Recognized Employer Pilot) کارفرمایان کانادایی باید سابقه حداقل ۳ درخواست LMIA مثبت درهمان شغل داشته باشند که واجد شرایط استفاده از این برنامه شوند.

کارفرمایانی که واجد شرایط استفاده از این طرح شوند یا به اصطلاح شناخته شوند (Recognized) به مدت ۳۶ ماه به به سامانه LMIA دسترسی خواهند داشت و درخواست‌های LMIA برای استخدام نیرو‌های کار خارجی ساده‌تر خواهد شد.

برنامه کارفرمایان شناخته شده (REP) در دو مرحله اجرا خواهد شد:

  • مرحله اول این برنامه برای کارفرمایان حوزه کشاورزی در سپتامبر ۲۰۲۳ آغاز می‌شود.
  • مرحله دوم برای سایر حوزه‌های شغلی از ماه ژانویه ۲۰۲۴ کلید خواهد خورد.

شایان ذکر است که ثبت درخواست برای هر دوی این مراحل تا سپتامبر ۲۰۲۴ مورد قبول است و از آن تاریخ به بعد ثبت درخواست‌ها بسته خواهد شد.

بنابراین کارفرمایان واجد شرایط این برنامه می‌توانند انتظار تسهیل در فرآیند درخواست‌های LMIA را داشته باشند.

همچنین کارفرمایان شرکت‌کننده در این طرح انتظار داشته باشند به دلیل تسهیل در فرآیند اخذ LMIA که به آن‌ها اجازه می‌دهد نیرو‌های کار خارجی بیشتری را استخدام کنند رابطه کمتری با وزارت اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) داشته باشند.

لازم به ذکر است دولت کانادا خاطرنشان می‌کند که برنامه کارفرمایان شناخته شده (REP) یکی از اقداماتی است که در کنار سایر اقدامات با هدف بهبود برنامه نیروی کار موقت خارجی (TFWP) راه‌اندازی شده است.

وزارت اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) بیان می‌کند که برای ارائه اطلاعات بیشتر در مورد REP و فرآیند درخواست، توضیحات فنی را به ذینفعان ارائه خواهد کرد و به زودی جزئیات بیشتر را اعلام خواهد کرد.

پایان خبر

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال