موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

کاهش تعداد پرونده‌های معوق از سال 2022 برای مهاجرت به کانادا

کاهش تعداد پرونده‌های معوق از سال 2022 برای مهاجرت به کانادا

به گزارش پارسی کانادا به نقل از immigration.ca، درخواست‌های معوق اقامت دائم، موقت و شهروندی به مرور در حال کاهش هستند و این رقم از تقریباً ۲.۴ میلیون درخواست در اواخر ژوئن سال قبل به  ۲.۲ میلیون درخواست رسیده است.

این کاهش 7 درصدی تعداد درخواست‌های موجود در فهرست دپارتمان مهاجرت طی یک دوره ۱.۵ ساله رخ داده است.

وب‌سایت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) اعلام کرد: «برای رسیدن به اهداف سالانه مهاجرت و کمک به افزایش ظرفیت پردازش و کارایی، داشتن فهرستی از برنامه‌های کاربردی مهم است».

اداره مهاجرت اعلام کرد، IRCC در سال ۲۰۲۳، بیش از ۷.۳ میلیون درخواست را در کلیه روش‌ها و لاین‌‌ها نهایی کرده است. مقامات IRCC تا ۳۱ دسامبر سال گذشته بیش از ۲،۲۲۱،۱۰۰ درخواست را در  سیستم خود داشته است که از این تعداد، ۹۴۹۵۰۰ مورد مطابق با استاندارد نبوده‌اند و پردازش نشده‌اند.

در میان این درخواست‌های معوق ۴۷ درصد از ۱،۲۵۷،۰۰۰ درخواست‍‌ها برای اقامت موقت( temporary residence) و ۷۰۲،۰۰۰ درخواست برای اقامت دائم (permanent residence) بوده است. IRCC خاطرنشان کرد: “ما در حال انجام اقداماتی برای کاهش تعداد برنامه‌های عقب افتاده در لیست درخواست‌های خود هستیم.”

علیرغم بهبود‌های انجام شده توسط اداره مهاجرت برای رفع معوقات، کمیته دائمی مجلس عوام در دسامبر سال گذشته اصرار داشت که IRCC مهلتی برای رفع برنامه‌های عقب افتاده خود تعیین کرده و اقدامات پاسخگویی را برای اطمینان از رعایت مهلت تعیین کرده است.

دهلیوال (Sukh Dhaliwal) در آن گزارش می‌نویسد: «متأسفانه تعداد برنامه‌ها از ظرفیت پردازشی پیشی گرفته است، و انتقال به یک سیستم دیجیتالی و آنلاین با چالش‌های زیادی مواجه شده است و باعث به تعویق افتادن پروند‌های بسیاری شده است».

عقب افتادن درخواست‌های مهاجرت به اعتبار کانادا لطمه می‌زند

علاوه بر مشکلاتی که این معوقات برای اتباع خارجی متقاضی اقامت دائم، کارگران خارجی که به دنبال مجوز کارند و دانشجویان بین‌المللی ایجاد می‌کند، اعتبار کانادا هم برای عدم موفقیت افراد برای شرکت در کنفرانس‌های تجاری بسیار لطمه خورده است.

کلر لانای(Claire Launay)، رئیس گروه حمایتی Le Québec C’est Nous Aussi در این نشست گفت: “اعتبار کانادا در خارج از کشور در برخی کنفرانس‌ها و رویداد‌های بین‌المللی خدشه‌دار شده است، زیرا شرکت‌کنندگان به علت نگرفتن ویزا نتوانستند در آن شرکت کنند.”

به گفته بت پاتر(Beth Potter)، رئیس و مدیر اجرایی انجمن صنعت گردشگری کانادا، طبق گزارش‌ها، اپراتور‌های تور هم برای ورود گروه‌های بین‌المللی به کانادا با چالش‌هایی مواجه شده‌اند.

در ۱۴ دسامبر ۲۰۲۳، کمیته دائمی گزارش خود را منتشر کرد. این شامل فهرستی از ۴۰ توصیه به مجلس عوام برای مقابله با به تعویق افتادن و بهبود فرآیند پردازش درخواست‌های مهاجرت بود.

منبع: immigration.ca

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال