موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

سیاست های پناهندگی به شدت در آلمان محدود می شوند

سیاست های پناهندگی به شدت در آلمان محدود می شوند

طبق خبری از سایت schengenvisainfo؛ بر اساس داده‌های موقت پلیس فدرال، آلمان در ماه دسامبر گزارشی مبنی بر کاهش ورود غیر مجاز پناهندگان را اعلام کرد. دولت آلمان این کاهش غیر مجاز افراد را به مساله بازگرداندن موقت کنترل‌ها در مرز‌های مشترک با لهستان، چک و سوئیس نسبت می‌دهد. این تصمیم بخشی از تلاش‌ها برای رسیدگی به مهاجرت به آلمان البته به صورت غیرقانونی و مبارزه با قاچاق است.

تصویری از مجلس برای تصمیم گیری برای عدم اجازه ورود به افراد غیر مجاز به آلمان

بر اساس داده‌های موقت پلیس فدرال، در مجموع ۲۸۷۶ ورودی غیرمجاز در دسامبر ۲۰۲۳ در آلمان ثبت شده است، این ارقام نسبت به نوامبر (۴۰۵۰) و نیمه دوم اکتبر (۵۴۸۸) به شدت کاهش داشته است.

SchengenVisaInfo.com گزارش می‌دهد که دولت آلمان این کاهش در ورود غیر قانونی را به کنترل مرز‌های مشترک با لهستان، جمهوری چک و سوئیس نسبت می‌دهد. به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای توقف مهاجرت‌های غیرقانونی و مبارزه با قاچاق، مقامات آلمان تصمیم گرفتند بازرسی‌های مرزی را با کشور‌های همسایه جنوبی و شرقی خود دوباره شروع کنند.

در ۱۶ اکتبر ۲۰۲۳، برلین برای اولین بار، در رابطه با برقراری کنترل‌های مرزی با لهستان، چک و سوئیس، با کمیسیون اروپا صحبت کرد و نگرانی‌های خود را در رابطه با مهاجرت غیرقانونی اعلام کرد. از آن زمان، آلمان چهار بار در مورد تمدید همین اقدام به کمیسیون اطلاع داده است و در حال حاضر قرار است تا ۱۵ مارس ۲۰۲۴ ادامه یابد. علاوه بر این، مقامات آلمان از پاییز ۲۰۱۵ به کنترل‌ها در مرز‌های زمینی با اتریش ادامه داده‌اند و چندین بار تمدید شده است.

آمار ارائه شده توسط پلیس فدرال آلمان نشان می‌دهد که در مجموع ۱۲۰،۰۵۲ ورودی غیرمجاز در سال گذشته در آلمان ثبت شده است، در حالی که این ارقام در سال ۲۰۲۲ به ۹۱،۹۸۶ و در سال ۲۰۲۱ به ۵۷،۶۳۷ بوده است. با این حال، کاهش تعداد ورودی‌های غیرمجاز که اخیراً ذکر شده است به شرایط آب و هوایی نسبت داده می‌شود که با سردتر شدن هوا، عبور مهاجران از مرز‌ها را با مشکلات بیشتری مواجه کرده است.

در صورت تهدید جدی برای امنیت عمومی یا داخلی، برقراری مجدد کنترل در مرز‌های داخلی برای همه کشور‌های اتحادیه اروپا بر اساس کد مرزی شینگن (SBC) مجاز است. با این حال، باید به عنوان آخرین راه حل در شرایط استثنایی اعمال شود، و همچنین باید اصل تناسب را رعایت کند.

منبع خبر: شینگن ویزا اینفو

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال