موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

افزایش حقوق نیروهای کار آلمان

افزایش حقوق نیروهای کار آلمان

خبرها حاکی از این است که حقوق نیروهای کار در حوزه خودرو و برق نوید درآمد بیشتر را می دهد. بزرگترین اتحادیه‌ آلمان در مذاکره پرداخت حقوق، به توافق بزرگی دست یافت و وضعیت حقوق و دستمزد در آلمان را بهبود داد.

به گزارش پارسی کانادا به نقل از فایننشال تایمز، بزرگترین اتحادیه صنفی صنعتی آلمان موسوم به «آی جی مِتال (IG Metall) در کشمکش چند ماهه خود با شرکت‌های بزرگ در بخش خودرو، فلز و برق سرانجام به توافق رسیدند. براساس این توافقنامه ، هزینه های‌ زندگی میلیون‌ها نفر شاغل در بخش های صنعتی تا حدی با افزایش حقوق این بخش تا جبران می شود.

بر اساس این قرارداد، افزایش حقوق نیروهای کار بسیار کمتر از نرخ تورم آلمان در سال جاری است، این در حالی است که این افزایش حقوق، بالاترین رقم (11.6 درصد) در 70 سال گذشته بوده است.

مارک کاس بابیچ (Mark Cus Babic)، اقتصاددان در بارکلیز، نام این قرارداد را ” Goldilocks” نامید و اضافه کرد “ما فکر می‌کنیم با این کار تعادل خوبی بین تورم و رشد ایجاد می شود.”

این قرارداد مربوط به ایالت بادنوورتمبرگ است، اما انتظار می‌رود که برای تمام 3.9 میلیون نیروی کار بخش فلز و برق و سایر قراردادهای دستمزد در تمام کشور آلمان اجرا شود. در واقع این افزایش از رقم درخواستی که در ابتدا برای حقوق سالانه نیروهای کار ارائه شد بسیار کمتر است. درخواست اولیه اتحادیه، افزایش 8 درصدی دستمزد سالانه بود.

اعتراض کارکنان صنعت خودرو و در پی آن افزایش دستمزد کارگران در آلمان

اعتراض کارکنان صنعت خودرو و در پی آن افزایش دستمزد کارگران در آلمان

افزایش دستمزد برای افرادی که قصد کار و فعالیت در هرکدام از حوزه‌های ذکر شده را دارند بسیار مهم است.  فردریک دوکروزت(Frederik Ducrozet)، رئیس تحقیقات کلان در  Pictet Wealth Management گفت که این توافق باید افزایش تورم در سال جاری را کاهش دهد.

این توافق مهم در پی هفته‌ها مذاکرات و اعتصاب 900000 نیروی کار در شرکت‌های سراسر آلمان، از جمله شرکت فولادسازی ThyssenKrupp و قطعه‌سازان خودرو Bosch و ZF صورت گرفت.

یورگ هافمن، رئیس اتحادیه صنفی صنعتی آلمان  IG Metall، گفت: “کارگران و کارمندان به زودی شاهد جیب های پر از پول خودخواهند بود”

در این رابطه هارالد مارکوارت، مذاکره کننده ارشد کارفرمایان فلزات منطقه جنوب غرب، گفت: «با توجه به شرایط بسیار دشوار اقتصادی و عدم ثبات اقتصادی، این توافق قطعاً از بسیاری جهات دارای ایرادات فراوانی است اما  با این حال ما آن را قابل قبول می دانیم.”

فولکس واگن، دومین شرکت خودروسازی بزرگ جهان، به‌طور مستقل با اتحادیه‌های خود مذاکره می‌کند و قرار است مذاکرات پرداخت این شرکت آغاز شود. شورای کاری فولکس واگن از توافق روز جمعه استقبال کرد و گفت که این مسئله در مذاکرات هفته آینده مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

این اخبار به صورت مداوم در طی هفته به روز رسانی می‌شوند، برای اطلاع از سایر خبرهای این حوزه اخبار مهاجرتی را دنبال کنید.

منبع: فایننشال تایمز

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها