موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

بیشتر شهرهای کوچک کانادا قادرند که مهاجران خود را برای دریافت اقامت دائم، انتخاب کنند!

بیشتر شهرهای کوچک کانادا قادرند که مهاجران خود را انتخاب کنند!

مارک میلر (Marc Miller)، وزیر مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا، می‌گوید: بیشتر شهر‌های کوچک و جوامع فرانسوی زبان کانادا، می‌توانند نیرو‌های کار خارجی منتخب خود را تحت یک برنامه آزمایشی مهاجرتی، برای دریافت اقامت دائم، معرفی کنند. آقای مارک میلر در یک کنفرانس خبری روز چهارشنبه اعلام کرد که در حال تمدید این برنامه و راه‌اندازی برنامه‌های آزمایشی دیگر در جوامع روستایی و فرانسوی زبان است. این جوامع در مورد اینکه چه کسی می‌تواند اقامت دائم بگیرد و در آن‌جا مستقر شود، می‌توانند نظر بدهند.

آقای میلر گفت که این پروژه آزمایشی جدید، قرار است در پاییز راه‌اندازی شود تا به کمبود‌های حیاتی شغل در جوامع روستایی، کمک کند. همچنین این برنامه بر افزایش تعداد تازه واردان فرانسوی زبان که در جوامع اقلیت فرانسوی زبان خارج از کبک مستقر می‌شوند، تمرکز خواهد کرد.

بیش از ۵۱۰۰ تازه وارد از طریق برنامه آزمایشی مهاجرت به مناطق روستایی و شمالی که برای کمک به جوامع برای رفع کمبود نیروی کار محلی طراحی شده است، اقامت دائم دریافت کرده‌اند. اکثر این مهاجران، قریب به اتفاق در جوامعی که برای اقامت دائم توصیه شده بودند، ساکن شده‌اند. همچنین وی ادامه داد: این افراد نه تنها در جوامع توصیه شده سکونت دارند، بلکه به این مناطق علاقه‌مند شده و قصد دارند در ساخت‌وساز و توسعه آن نیز کمک کنند.

بنابراین شهرهای کوچک دیگر نیز می‌توانند در این برنامه آزمایشی شرکت کنند، زیرا در 18 ماه آینده قرار است به یکی از برنامه‌های دائمی مهاجرت به کانادا تبدیل شود.

از آنجایی که مناطق شمالی و دورافتاده با کمبود جمعیت روبه‌رو هستند و سن جمعیت آن‌ها در حال افزایش است، جذب نیرو‌های کار ماهر خارجی برای این مناطق، اهمیت زیادی دارد. در نتیجه شرکت در این برنامه علاوه‌بر رفع چالش‌های مناطق شمالی، مسیری برای اخذ اقامت دائم و دریافت شهروندی برای افراد ماهر که می‌خواهند به مدت طولانی در شهر‌های کوچک زندگی کنند را نیز فراهم می‌کند.

تازه واردانی که در یکی از این شهر‌های کوچک کار پیدا می‌کنند، درصورتی‌که واجد شرایط باشند، می‌توانند توسط این شهر‌ها، برای دریافت اقامت دائم معرفی شوند.

پایان خبر : منبع

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال