موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

صدور ویزای طلایی استرالیا متوقف شد!

صدور ویزای طلایی استرالیا متوقف شد!

به گزارش bloomberg و به نقل از پارسی کانادا، کشور استرالیا، اعطای ویزای طلایی را که به سرمایه‌گذاران ثروتمند، حق اقامت در این کشور را می‌داد، به دلیل عملکرد اقتصادی ضعیف لغو کرد.

این ویزا، یعنی سرمایه‌گذاری قابل‌توجه (Significant Investor stream) که به ویزای طلایی هم معروف است، برای جذب سرمایه‌گذاران و کارآفرینان خارجی واجد شرایط که بیش از 5 میلیون دلار استرالیا در این کشور سرمایه‌گذاری می‌کنند، طراحی شده بود.

دولت استرالیا، در طی بازنگری اساسی روند مهاجرت، به این نتیجه رسید که صدور این ویزا، نتایج اقتصادی ضعیفی داشته است. همچنین منتقدان اقتصادی معتقد بودند که مفسدان اقتصادی از این طرح برای پولشویی استفاده می‌کردند. در نتیجه دولت استرالیا در یک سند سیاستی از ماه دسامبر، اعلام کرد که صدور این ویزا را لغو خواهد کرد و به جای آن بر صدور ویزای ماهر تمرکز خواهد کرد.

از سال 2012، هزاران ویزای سرمایه‌گذاری قابل توجه (significant investor visas) صادر شده است که طبق داده‌های دولتی، 85 درصد از متقاضیان موفق، از چین بوده‌اند.

کلاری او نیل (Clare O’Neil)، وزیر امور داخلی استرالیا، روز دوشنبه در بیانیه ای گفت: “در این سال‌ها، واضح بوده است که این ویزا، آنچه کشور و اقتصاد ما نیاز دارد را ارائه نمی‌دهد.”

برای اطلاعات بیشتر در مورد ویزای سرمایه‌گذاری این کشور مطلب ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا را از دست ندهید.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال