موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

اداره مهاجرت کانادا: “متخصصان فناوری اطلاعات برای ورود به کانادا 3 راه پیش روی دارند”

اداره مهاجرت کانادا: “متخصصان فناوری اطلاعات برای ورود به کانادا 3 راه پیش روی دارند”

به گزارش پارسی کانادا و به نقل از CICNews، اهمیت بخش فناوری اطلاعات را با اقتصاد و توسعه کانادا نمی‌توان نادیده گرفت. بخش فناوری در این کشور در توانایی کانادا برای تقویت نوآوری، رشد و توسعه حیاتی است. به همین دلیل، کانادا به متخصصان با استعداد حوزه فناوری اطلاعات از همه نقاط جهان در سراسر کانادا نیاز مبری دارد. با نگاهی به آخرین برندگان قرعه‌کشی، اکسپرس انتری کانادا، می‌بینیم که بیشتر پذیرفته‌شدگان افرادی هستند که حوزه STEM (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) تخصص و مهارت دارند.

برای رسیدگی به تقاضای سراسری متخصصان بخش فناوری، گزینه‌های مجوز کار یا Work Permit زیادی برای افرادی که در حرفه‌های فناوری اطلاعات (IT) کار می‌کنند، وجود دارد. سه نمونه از این گزینه‌های مجوز کار عبارتند از: برنامه استعدادهای جهانی (GTS)، CUSMA (توافقنامه کانادا-ایالات متحده-مکزیک) و انتقال درون شرکتی (ICT). از آنجایی که توافقنامه کانادا-ایالات متحده-مکزیک برای ما ایرانی‌ها قابل استفاده نیست، آن را فاکتور می‌گیریم و در این سری از اخبار مهاجرتی، تنها دو مورد دیگر را در ادامه توضیح می‌دهیم.

برنامه استعدادهای جهانی (GTS)

برنامه استعدادهای جهانی (GTS) یک مسیر مهاجرتی برای کمک به کارفرمایان کانادایی جهت استخدام استعدادهای خارجی است. از طریق GTS، کارفرمایان می‌توانند سریعاً استخدام نیروهای کار ماهر خارجی را پیگیری کنند و به واسطه آن به رشد شرکت خود کمک کنند. در این برنامه متقاضیان موفق و پذیرفته شده، تا حدود دو هفته پس از انتخاب می‌توانند شروع به کار کنند

مشاغل فنی واجد شرایط تحت GTS شامل مشاغلی مانند مهندسان و طراحان نرم افزار، برنامه نویسان کامپیوتر، تحلیلگران سیستم اطلاعات و مدیران سیستم‌های کامپیوتری/اطلاعاتی هستند.

💡نکته: کارفرمایان واجد شرایط برنامه GTS که به دنبال استخدام متخصصان فناوری اطلاعات هستند، ممکن است به مجوز ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) نیاز داشته باشند. هدف از LMIA تأیید این موضوع است که: استخدام یک شهروند خارجی توسط یک شرکت کانادایی تأثیر منفی بر بازار کار این کشور نخواهد داشت.

انتقال درون شرکتی یا برنامه ICT

منظور از انتقال درون شرکتی (ICT) اتباع خارجی هستند که می‌توانند مجوز کار کانادا را بدون LMIA دریافت کنند. این امر در صورتی امکان پذیر است که تبعه خارجی حداقل به مدت یک سال در شرکتی در خارج از کشور مشغول به کار بوده باشد و به قصد کار برای شعبه کانادایی خود به کانادا بیاید.

در میان سه دسته‌ای که طبق آنها یک تبعه خارجی می‌تواند واجد شرایط مجوز کار ICT باشد، یکی به طور خاص برای افرادی تعیین شده است که “دانش تخصصی و اختصاصی شرکت یا محصولات آن” را دارند. این دسته ای است که معمولاً به متخصصان فناوری اطلاعات اجازه می دهد تا برای اخذ مجوز کار از طریق برنامه ICT واجد شرایط باشند. جزئیات تکمیلی را در صفحه ICT کانادا بخوانید.

پایان خبر

منبع: CICNews

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال