موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

7 دلیل برتری که باعث می‌شود به کانادا مهاجرت کنید!

7 دلیل برتری که باعث می‌شود به کانادا مهاجرت کنید!

به گزارش پارسی کانادا به نقل از finextra، کانادا، به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی رتبه‌بندی می‌شود و فرهنگ‌های مختلفی را در خود جای داده است. پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2025، حدود 500000 تازه‌وارد به این کشور مهاجرت کند و همین موضوع باعث شده که مورداستقبال مهاجران زیادی قرار گیرد. در ادامه، 7 دلیل رایج برای مهاجرت به این کشور در سال 2024 بررسی شده است:

1. وجود موقعیت‌های شغلی برای مهاجران

کانادا همیشه با کمبود نیروی کار مواجه بوده که همه‌گیری کرونا، آن را تشدید کرده است. از سوی دیگر، درصد وجود فرصت‌های شغلی به بالاترین حد خود رسیده است، به‌گونه‌ای که کانادا اخیراً نزدیک به یک میلیون موقعیت خالی شغلی را گزارش کرده است.

2. فرصت عالی برای تحصیل مقرون‌به‌صرفه

کانادا به‌عنوان یکی از تحصیل کرده‌ترین کشورهای جهان شناخته شده است و تقریباً 56 درصد از جمعیت، تحصیلات دانشگاهی دارند. این کشور، یک مقصد عالی برای دانشجویان بین‌المللی است که به‌دنبال تحصیل بوده، زیرا مراکز آموزشی کانادا مقرون‌به‌صرفه و دارای کیفیت بالایی هستند.

3. استفاده از خدمات پزشکی به‌صورت رایگان

مهاجران تازه‌وار می‌توانند در سیستم بیمه درمانی استان خود ثبت‌نام کرده و کارت سلامت دریافت کنند. بسیاری از خدمات پزشکی و اورژانسی با داشتن این کارت، رایگان خواهد بود.

4. حمایت از مهاجران

مدت زیادی است که کانادا، به‌دلیل داشتن جمعیت سالخورده خود، از مهاجرت استقبال زیادی کرده است و دولت کانادا، راه‌های متعددی را برای ورود مهاجران به کانادا ایجاد کرده است. یکی از محبوب‌ترین این راه‌ها، سیستم اکسپرس انتری کانادا است. پیوستن به استخر اکسپرس انتری رایگان است، که نه تنها متقاضیان می‌توانند برای مهاجرت به کشور کانادا درخواست دهند، بلکه اقامت دائم دریافت کنند. در مطلب زیر می‌توانید، تمام راه‌های مهاجرت به این کشور را مطالعه کنید و بسنجید، کدام روش برای شما بهترین است:

حتما بخوانید:
مهاجرت به کانادا

5. استقبال از فرهنگ‌های متنوع

کانادا در سال 1988، قانونی را تصویب کرد که به‌عنوان یک جامعه چند فرهنگ شناخته شود و تاکنون به داشتن همچین شرایطی افتخار می‌کند. امروزه، کانادا به خانه افراد 200 کشور مختلف که شامل نژادها، مذاهب و فرهنگ‌های متفاوت هستند، تبدیل شده است.

6. پایین بودن نرخ جرم

نرخ جرم و جنایت در کانادا به میزان قابل‌توجهی کمتر از سایر کشورهای جهان است. شاخص جهانی صلح (Global Peace Inde)، به‌طور مداوم کانادا را به‌عنوان یکی از ده کشور امن شناخته است. طبق آمار Statista، کانادا در فهرست امن‌ترین کشورها برای گردشگران است.

7. رشد اقتصاد و نیاز به نیروی کار

کانادا در زمینه اقتصادی بسیار با ثبات است و هرساله با نرخ حدود 6 درصد رشد کرده است. برای حفظ این رشد، شرکت‌ها و استان‌ها به‌دنبال نیروهای کار خارجی برای پر کردن موقعیت‌های خالی مشاغل هستند.

 

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال