موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

کاربرد ارزهای دیجیتال در مهاجرت

کاربرد ارزهای دیجیتال در مهاجرت

با توجه به سیر صعودی رشد رمز ارزها طی سال‌های گذشته،‌ سوالی که اکنون ذهن کاربران را به خود مشغول کرده این است که آیا می‌شود با استفاده ارزهای دیجیتال اقدام به مهاجرت کرد یا نه؟ در جواب این سوال باید گفت آره و نه!

کمی گیج کننده به نظر می‌رسد اما اگر کمی جلوتر برویم، پاسخ کاملا برایتان روشن خواهد شد.

با معرفی بیت کوین در سال ۲۰۰۸ و پس از آن ورود اتریوم به بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۳ به عنوان نسل دوم ارزهای دیجیتال،‌ تحولی عظیم در دنیای کریپتوکارنسی‌ها شکل گرفت. در حقیقت این رمز ارزها علاوه بر ارائه کاربردهای فراوان،‌ دیگر رمز ارزها را نیز دعوت به چالش و رقابت کردند.

از این رو با توجه به سیر رشد ارزهای دیجیتال و معرفی آن‌ها به عنوان ارزهای فرامرز، سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا مهاجرت با ارزهای دیجیتال ممکن است؟

کاربرد ارز دیجیتال در مهاجرت

مهاجرت با استفاده از ارزهای دیجیتال

مدتی است که حرف‌هایی مبنی بر امکان مهاجرت با استفاده از ارزهای دیجیتال به گوش می‌رسد. بطور مثال ۲۰۱۷ اخباری مبنی بر امکان مهاجرت به کشور وانواتو با استفاده از ارزهای دیجیتال منتشر شد که پس مدتی دولت این کشور این ادعا را رد کرده و اعلام کرد که سرمایه گذاری در این کشور تنها با دلار ممکن می‌باشد.

در ادامه نیز با گذر یک سال از این اتفاق، یعنی در سال ۲۰۱۸، نخست وزیر آنتیگوا و باربودا نیز بیان داشت که این کشور به کسانی که اقدام به سرمایه گذاری در حوزه کریپتوکارنسی‌ کنند تابعیت خواهد داد،‌ اما در واقع هیچ وقت چنین اتفاقی نیفتاده و تابعیتی از این طریق ثبت نشد. بنابراین تنها می‌توان گفت که مهاجرت با استفاده از ارزهای دیجیتال و اخذ تابعیت از این طریق،‌ تا به امروز تنها خلاصه به شایعات بوده است.

اما نکته مهمی که باید بدانید این است که کاربردهایی در مورد کریپتوکارنسی‌ها وجود دارد که می‌توان از آن‌ها در مهاجرت بهره برد. دو مرد از این ویژگی‌ها فرامرز بودن و ضد تورم بودن است.

استفاده از ارزهای دیجیتال به منظور مهاجرت

همانطور که می‌دانید ارزهای دیجیتال چارچوب مرزها را شکسته‌اند. اما با این حال همچنان از نظر قانونی در حال دست و پنجه نرم کردن با دولت‌ها هستند و نتوانسته در بسیاری از کشورها به مشروعیت دست یابند. از این رو باید گفت که در حال حاضر مهاجرت با ارزهای دیجیتال بطور مستقیم ممکن نیست. از این رو اگر قصد مهاجرت دارید می‌‌توانید از طریق نقد کردن سرمایه دیجیتال خود یا خرید ملک با استفاده از آن اقدام به مهاجرت کنید.

بطور مثال مدتی است که همه ما تبلیغاتی در مورد گرفتن اقامت ترکیه با خرید ملک در این کشور می‌شنویم. از این رو یکی از راه‌هایی که می‌توان بدون دردسر تبادل ریال به لیر در این کشور صاحب خانه شد، خرید ملک با استفاده از بیت کوین یا دیگر رمز ارزها می‌باشد. در این شیوه لازم است که شما با فروشنده به توافق برسید و وجه خود را به صورت رمز ارز واریز کنید.

همچنین اگر نگران هستید که در مدت زمانی که پول خود را به دلار یا یورو تبدیل می‌کنید، ضرر کنید می‌توانید سرمایه خود در حوزه رمز ارزها مشغول کنید.

چه رمز ارزهایی برای مهاجرت کاربردی‌تر هستند؟

لازم به ذکر است که این مطلب یک پیشنهاد مالی نیست اما از آنجایی که بیت کوین و اتریوم رمز ارزهای شناخته شده‌تری هستند پیشنهاد مناسب‌تری بنظر می‌رسند. چرا که اگر شما قصد خرید یا فروش داشته باشید، از آنجایی که این دو رمز ارز شناخته شده‌تر می‌باشند،‌ شانس بیشتری برای پیدا کردن خریدار یا فروشنده خواهید داشت.

کاربرد ارز دیجیتال در مهاجرت

البته جالب است بدانید که رمز ارز تتر نیز از آنجایی که همیشه برابر با یک دلار آمریکا می‌باشد و در مقابل نوسانات بازار مقاوم‌تر عمل می‌کند، جایگاه ویژه‌ای به منظور سرمایه گذاری میان کاربران بدست ‌آورده‌اند.

خرید ارز دیجیتال

لازم است بدانید که خرید ارز دیجیتال معقوله‌ای است که نیاز به تحقیق بسیار دارد. خصوصا زمانی که هدف شما از خرید ارز دیجیتال سرمایه گذاری به منظور مهاجرت باشد. بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که رمز ارز مورد نظر خود را پس از تحلیل و بررسی‌های تکنیکال و فاندامنتال و همچنین  زمین رشد آن انتخاب کنید.

پس از گذر از این مرحله، لازم است که با کمی تحقیق در زمینه صرافی‌های معتبر موجود،‌ مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. عموما ملحق شدن به بازار معاملات از طریق صرافی‌ها نیازمند تلاش زیادی نیست. در اکثر پلتفرم‌ها شما می‌توانید با ایجاد حساب کاربری و شارژ آن شروع به انجام معاملات نمایید.

در این فرآیند تنها لازم است که نام رمز ارز مورد نظر خود را جست و جو کرده و مقدار مورد نظر خود را وارد نمایید. پس از انجام این فرآیند خرید شما انجام شده است.

در نهایت

با وجود این که ارزهای دیجیتال سیر رشد چشمگیری نسبت به مدت زمان کم ورودشان به بازار داشته‌اند؛ اما هنوز نمی‌شود از آن‌ها به عنوان راه مستقیم برای مهاجرت و اخذ تابعیت استفاده کرد.

اما می‌توان از آن‌ها به عنوان یک راه به منظور سرمایه گذاری و کسب سرمایه لازم برای مهاجرت استفاده کرد. البته لازم است به این نکته توجه کنید کشوری که آیا کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارید در زمینه رمز ارزها و فناوری‌های در حال توسعه پیشرفته است یا خیر. بطور مثال برخلاف چین کشورهایی مانند پرتغال،‌ سنگاپور و دومینیکا،‌ بیت کوین را پذیرفته‌اند. بنابراین این کشورها برای مهاجرت با استفاده از ارزهای دیجیتال به این کشورها به نسبت چین مناسب‌تر خواهد بود.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها