موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

با برخی از حقایق جالب کشور فرانسه آشنا شوید

با برخی از حقایق جالب کشور فرانسه آشنا شوید

بسیاری از افراد رویای زندگی در فرانسه و شهر زیبای پاریس را دارند. شاید شما هم یکی از آن ها باشید که هر شب با رویای تحصیل، کار یا زندگی در فرانسه سر بر بالین می گذارید. اگر این طور باشد پس پیشنهاد می کنیم که قبل از هر اقدامی با برخی از حقایق جالبی که در کشور فرانسه وجود دارد آشنا شوید. این حق طبیعی شماست که قبل از زندگی در هر کشوری درباره آن تحقیق کنید و از حقایق آن باخبر شوید.

فرض کنید که ویزای فرانسه را دریافت کردید و به این کشور رفتید. در یکی از روزهای معمولی برای دیدن شهر و خرید به یکی از خیابان های پاریس می روید. همینطور که درحال قدم زدن در خیابان نوفل لوشاتو ناگهان تصمیم می گیرید که در یکی از کافه های جذاب آن یک فنجان قهوه بنوشید، همان طور که درحال خوردن قهوه هستید ناگهان دست به کاری می زنید که از نظر مردمی که اطراف تان هستند، اقدامی عجیب یا حتی ممنوعه است!!! به همین علت هم به شما پیشنهاد می کنیم که پیش از مهاجرت به فرانسه و زندگی در این کشور حتما درباره حقایق آن اطلاعات کسب کنید. ما در این مطلب قصد داریم شما را با برخی از جالب ترین این حقایق آشنا کنیم. با ما همراه باشید…

حقایق جالب کشور فرانسه

حقایق جالب کشور فرانسه

اجازه ازدواج با مردگان!

یکی از عجیب ترین و جالب ترین حقایقی که در بخش هایی از فرانسه وجود دارد، اجازه ی ازدواج با مردکان است. مردم این کشور می توانند با فردی که از دنیا رفته است و پیش از فوتش با او قرار ازدواج داشته اند، ازدواج کنند! ازدواج با فردی که فوت کرده می تواند برا مردم دیگر کشور ها بسیار عجیب باشد اما در فرانسه چنین چیزی معمول است. البته لازم به ذکر است که برای انجام این کار باید شرایط خاصی وجود داشته باشد که یکی از آن ها موافقت رئیس جمهور فرانسه با این ازدواج است. شاید برای تان جالب باشد که بدانید فردی که با یک مرده ازدواج می کند از میراث او سهمی نمی ‌برد. البته این نوع ازدواج در فرانسه خیلی رایج نیست و معمولا در گذشته های دور در شرایطی رخ می ‌داد که فرد در جنگ کشته شده بود.

نان باگت را برعکس روی میز نگذارید!

در ابتدای مطلب هم به این موضوع اشاره کردیم که بهتر است پیش از سفر یا مهاجرت به فرانسه درباره قوانین و حقایقی که در آن وجود دارد تحقیق کنید تا بی گدار به آب نزنید. یکی از جالب ترین حقایقی که وجود دارد این است که نان باگت را برعکس روی میز بگذارید. بسیاری از مردم بومی فرانسه معتقدند که این کار بدشانسی می آورد، به همین دلیل هم از انجام چنین کاری ناراحت و عصبانی می شوند.

حقایق جالب کشور فرانسه

حقایق جالب کشور فرانسه

کوتاه‌ ترین سلطنت تاریخ!

زمانی که ناپلئون، به عنوان امپراتور فرانسه از صندلی قدرت کناره گیری کرد و عزل شد، دولت‌ های اروپایی ترجیح دادند دوباره خاندان بوربن ‌ها، سلاطین قدیمی فرانسه را بر سر کار بیاورند. به همین دلیل هم لویی هجدهم پادشاه فرانسه شد؛ اما فرانسوی‌ها با انقلاب پرآشوبی که اواخر قرن ۱۸ به راه انداخته بودند، شاه نمی ‌خواستند.

بعد از لویی هجدهم، با آغاز حکومت شارل دهم، دعوا میان مردم و شاه دوباره بالا گرفت و کار به جایی رسید که شارل، مجبور شد که از سلطنت کناره گیری کند. البته او به هوای پسرش لویی آنتوان (لویی نوزدهم) تن به این استعفا داد؛ پسری که اصولا میلی به سلطنت نداشت و زمانی که به او اعلام کردند که شاه است، رسما استعفایش را نوشت و ۲۰ دقیقه بعد از آغاز سلطنت، استعفا کرد تا رکورد کوتاه‌ ترین پادشاهی تاریخ را به نام خود ثبت کند!

پرچم سفید فرانسه!

شاید کمی برای تان عجیب باشد اما در سال های ۱۸۱۴ تا ۱۸۳۰ رنگ پرچم پادشاهی فرانسه سفید بود و هیچ رنگ و نشان دیگر روی خود نداشت.

یکی از پرمحصول ترین کشورهای جهان

ممکن است شما هم ساکنین فرانسه را به تنبل بودن بشناسید اما این کشور یکی از پرمحصول‌ ترین کشورهای جهان است!
در کشور فرانسه دقیقا برعکس سایر کشورهای اروپایی، روزهای تعطیلی عمومی زیاد نیست و تنها 11 روز در سال، مردم به طور رسمی تعطیل هستند اما خب، فرانسوی ها به بیشتر از این میزان به اوقات فراغت می ‌پردازند و برای کار ساعت های کمتری را صرف می کنند. اما این مورد نمی تواند مانعی برای این باشد که فرانسه به عنوان یکی از تولید کننده‌ ها و پرمحصول ‌ترین کشورها شناخته نشود. بسیاری معتقد هستند که مردمان فرانسه با توجه به کار کم، بهترین و موثرترین خروجی را دارند.

اختراع موبایل دوربین ‌دار در فرانسه!

حتما برای تان جالب است که بدانید، عکس های سلفی که در حال حاضر می گیرید را مدیون اختراعی هستید که در سال 1997 در فرانسه انجام شده است. موبایل دوربین ‌دار اولین بار توسط فردی فرانسوی به نام فیلیپ کان در سال ۱۹۹۷ اختراع شد.

لوور، پربازدیدترین موزه جهان!

پربازدید ترین موزه جهان، موزه لوور فرانسه است و در سال دارای تعداد بیش از ۹ میلیون بازدید کننده می باشد.

فرانسوی ها بیشتر از سایر مردم جهان می خوابند!

مردمان فرانسه، نسبت به سایر مردم کشورهای توسعه یافته، زمان بیشتری را صرف خوابیدن می ‌کنند. براساس آمار ثبت ‌شده توسط «سازمان همکاری و توسعه اقتصادی» (OECD)، فرانسوی ‌ها بیشتر از مردم سایر کشورهای توسعه یافته می‌ خوابند. میانگین خواب فرانسوی ‌ها حدود 8.83 ساعت در روز بوده و این می ‌تواند توجیه ‌مناسبی برای این باور باشد که که فرانسه ایده ‌آل ‌ترین مکان برای زندگی است. این بدین معناست که اگر قصد زندگی در فرانسه را داشته باشید خیال تان راحت است که انتخاب خوبی داشته اید.

پاریس، شهر روشنایی!

حتما به گوش تان خورده که پاریس را در دنیا با نام شهر روشنایی می شناسند، البته امکان دارد این نامگذاری دو دلیل داشته باشد. یکی از این دلایل، نقش عمده پاریس در عصر روشنگری (Age of Enlightenment) است. دلیل دیگر این نامگذاری هم این است که پاریس از جمله اولین شهرهای اروپایی بود که چراغ گاز را در طول خیابان‌ های این شهر نصب شد.

رکورد پیرترین فرد جهان!

طبق آمار و گزارشات رسمی منتشر شده توسط گینس، پیرترین فرد جهان خانمی فرانسوی بوده که به مدت ۱۲۲ سال و ۱۶۴ روز عمر کرده است.

بیشترین تعداد جایزه نوبل ادبیات!

کشور فرانسه به عنوان پر جایزه ترین کشورها در نوبل ادبیات به شمار می آید. این تعداد به وضوح نشان دهنده این است که فرانسه دارای ادبیات و فرهنگ بسیار غنی می باشد.

دارای بیشترین تعداد سیاست‌ مداران زن

تعداد سیاست مداران زنی که در فرانسه جایگاهی داشته یا دارند نسبت به سایر کشورهای دنیا بیشتر است. زنان در کشورهای اروپایی، حدود 28 درصد از مناصب ارشد و یا زیردست حکومت را شکل می ‌دهند؛ اما در فرانسه این عدد به 47 درصد می ‌رسد. شاید کمی عجیب باشد که مردهای فرانسوی هم نسبت به دیگر مردم جهان، بیشتر به کارهای خانه، از جمله جارو زدن، رسیدگی می‌ کنند!

طولانی ‌ترین رمان تاریخ، فرانسوی است!

از دیگر حقایق جالب فرانسه، نوشتن طولانی ترین رمان جهان در این کشور است. مارسل پروست، نویسنده فرانسوی، رکورددار طولانی ‌ترین رمان تاریخ است. این رمان با عنوان “در جستجوی زمان از دست رفته” و هزاران شخصیت متفاوت، بیش از ۳۰۰۰ صفحه است و ۱۳ جلد دارد.

ممنوعیت مصرف سیب‌ زمینی!

جالب است بدانید که از سال ۱۷۴۸ تا ۱۷۷۲ مصرف سیب‌ زمینی در کشور فرانسه غیرقانونی بود چرا که فرانسوی‌ ها بر این باور بودند که سیب زمینی موجب بروز بیماری جذام می ‌شود.

حقایق جالب کشور فرانسه

حقایق جالب کشور فرانسه

ابداع اصطلاح “جناح راست و چپ” !

احتمالا این دو اصطلاح به گوش تان خورده. این روزها برای توصیف گروه ‌های مختلف سیاسی از دو اصطلاح جناح چپ و راست استفاده می ‌شود که این ها در طی انقلاب فرانسه ابداع شد. دلیل آن هم این بود که در آن زمان بیشتر اصلاح‌ طلبان، سمت چپ و بیشتر اصولگرایان، سمت راست مجلس شورای ملی می ‌نشستند.

بیشترین بازدید در میان کشورهای جهان!

هر سال حدود 83 میلیون نفر از فرانسه بازدید می کنند. این تعداد سبب شده که فرانسه را به محبوب ‌ترین مقصد توریست ‌های سراسر جهان تبدیل کند. تور فرانسه، از محبوب ترین تورهای جهان محسوب می‌ شود.

خروس، سمبل فرانسه!

شاید این نماد را در جاهای مختلف دیده باشید. خروس از دوران انقلاب فرانسه، سمبل این کشور است. این نماد بر سکه‌ ها و تمبرهای ملی جمهوری فرانسه دیده می‌ شود. حتی اگر اهل فوتبال باشید در مسابقات جام جهانی، در میان تماشاچیان این سمبل را زیاد می بینید.

غذاهای عجیب!

از جمله غذاهای عجیب که خوردن آن در میان مردم فرانسه رایج است می توان به صدف خام، حلزون، پای قورباغه و یا گوشت اسب و خرگوش اشاره کرد. البته این غذاها معمولا در کریسمس و عید پاک خورده می‌ شوند.

فقط یک تابلوی “ایست” در کل شهر پاریس وجود دارد!

حتما این هم برای تان جالب است که بدانید تنها یک تابلوی ایست در سراسر شهر پاریس وجود دارد که آن هم در ناحیه 16 پاریس واقع شده است. قسمت جالب ماجرا این است که شهرسازی پاریس و قوانین ترافیکیش به شکلی است که اصلا نیاز به تابلوی ایست وجود ندارد و در هر حال، مشخص است که حق تقدم با چه کسانی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این مطالب، توصیه می کنیم با مشاوران موسسه مهاجرتی پارسی کانادا تماس بگیرید تا بتوانید رویای دیرینه خود را محقق سازید.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها