موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

قرعه کشی اکسپرس اینتری سال 2020 در مانیتوبا

قرعه کشی اکسپرس اینتری سال 2020 در مانیتوبا

دانشجویان فارغ التحصیل بین المللی و افراد ماهر در مونیتوبا و خارج از کشور در آخرین قرعه کشی در تاریخ 2 ژانویه دعوت شده اند. برنامه نامزدهای استانی مانیتوبا (MPNP) جزئیات این قرعه کشی را منتشر کرد. طبق این خبر در مجموع 186 دعوت نامه برای متقاضیان مهاجرت در سه دسته زیر صادر شده است:

  • افراد ماهر در مانیتوبا
  • افراد ماهر در خارج از کشور
  • فارغ التحصیلان دانشگاهی

از زمان آغاز این برنامه در آوریل سال 2014 این 80 امین قرعه کشی است.

از 186 دعوتنامه صادر شده در آخرین قرعه کشی مانیتوبا، 24 عدد به متقاضیان برنامه اکسپرس اینتری اختصاص داده شده است. سیستم اکسپرس اینتری مجموعه متقاضان را به سه دسته اصلی مهاجرت به کانادا طبقه بندی می کند که عبارتند از:  برنامه کارگر ماهر فدرال، برنامه تجار ماهر فدرال و تجربه کار در کانادا.

به متقاضیان ورود به سیستم مهاجرتی اکسپرس انتری بر اساس سیستم جامع رتبه بندی (CRS) نمره داده می شود که عواملی مانند سن، تجربه کار، تحصیلات و توانایی زبان را اندازه گیری می کند. از متقاضیانی که بالاترین امتیاز را بدست می آوردند دعوت می شود تا از طریق قرعه کشی های منظم از استخر اکسپرس اینتری برای اقامت کانادا به صورت دائم درخواست دهند.

به کاندیداهای ورود به شرکت در برنامه اکسپرس اینتری که تقاضانامه استانی دریافت می کنند 600 امتیاز اضافی داده می شود.

برای اینکه به عنوان نامزد استانی برنامه اکسپرس اینتری از مانیتوبا در نظر گرفته شوید باید در یکی از مشاغل مورد نیاز مانیتوبا تجربه کاری داشته باشید. علاوه بر این باید یک درخواست جداگانه به MPNP ارسال کنید.

ارسال درخواست

برای دعوت از متقاضیان استانی از مانیتوبا بر اساس هر دو دسته افراد ماهر در مانیتوبا و افراد ماهر در خارج از کشور، متقاضیان باید درخواست خود را ثبت کنند.

EOI بر اساس میزان تحصیلات، تجربه کار ، ارتباط با مانیتوبا و تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی به متقاضیان امتیاز می دهد. در آخرین قرعه کشی کمترین امتیاز متقاضی دعوت شده تحت “برنامه افراد ماهر مانیتوبا” 534 و بیشترین امتیاز فرد پذیرفته شده 708 بوده است.

MPNP افراد خارجی که در حرفه ای ماهر هستند را برای تقویت بازار کار مانیتوبا انتخاب می کند. داوطلبان باید سایر الزامات برای درخواست اقامت در مانیتوبا از جمله داشتن خانواده نزدیک یا دوستانی در این استان، تحصیلات قبلی یا سابقه کار در استان یا دعوت از طریق یکی از برنامه های جذب MPNP را داشته باشند. برای واجد شرایط بودن نیازی به حضور در مانیتوبا در زمان درخواست نیست. 42 نامزد از طریق جریان افراد ماهر خارج از کشور، مستقیما توسط MPNP دعوت شده اند.

داوطلبان دعوت شده از طریق برنامه کارگر ماهر در رده مانیتوبا باید در این ایالت مشغول به کار باشند و همچنین یک پیشنهاد شغلی تمام وقت یا جاب آفر کانادا از کارفرمای خود داشته باشند.

جریان آموزش بین المللی

امکان دعوت از افراد فارغ التحصیل از مانیتوبا با مهارت های مورد نیاز این استان تحت جریان آموزش بین المللی وجود دارد. این جریان شامل سه زیر شاخه است: مسیر شغلی، مسیر کارآموزی بعد از فارغ التحصیلی و مسیر دانشجویان کارآفرین.

6،911 دعوت نامه از طریق کارگر ماهر در مانیتوبا ، کارگر ماهر در خارج از کشور و مسیرهای مهاجرت آموزش بین المللی تاکنون امضا شده است.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها