موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

اخذ ویزای گاردین کانادا

اخذ ویزای گاردین کانادا

ویزای گاردین کانادا، برای والدینی است که دانش‌آموزان زیر 18 سال دارند و می‌خواهند آن‌ها را برای ادامه دوره‌های تحصیلی به کشور کانادا بفرستند. کشور کانادا و کشور استرالیا، 2 کشوری هستند که از این ویزا برای پذیرش دانش‌آموزان متقاضی استفاده می‌کنند. ممکن است یکی از آن والدینی باشید که دوست دارید فرزندتان در کانادا ادامه تحصیل بدهد و خودتان هم او را در این سفر آینده‌ساز همراهی کنید. تعریف دقیق ویزای گاردین کانادا طبق قوانین رسمی چیست و چه مدرکی برای آن نیاز است؟ در این مقاله از موسسه مهاجرتی پارسی کانادا به سراغ موضوع ویزای گاردین کانادا رفته‌ایم تا دغدغه والدین عزیز را در مورد آینده فرزندشان را برطرف کنیم. شرایط ویزای گاردین، نسبت به روش‌های دیگر – مثل روش کاستودین (Custodian) مزایای خاصی دارد و آگاهی در مورد آن خالی از لطف نیست.

ویزای گاردین کانادا چیست؟

ویزای گاردین کانادا یا ویزای سرپرستی، برای پذیرش دانش‌آموزان زیر 18 در مدارس کانادایی  لازم است؛ چراکه این دانش آموزان باید با سرپرست قانونی یا والدین خود به کانادا مهاجرت کنند. اگر به‌عنوان والدین دانش‌آموز، حق حضانت موقت فرزندتان را به نهاد مشاوران مهاجرت کانادا یا (Immigration Consultant Group Canada) بدهید، یک قیم قانونی به‌جای شما و برای کمک به دانش‌آموز در شرایط اضطراری، اسکان، مهاجرت، سفر و موفقیت‌های تحصیلی‌اش تعیین می‌شود. تجربه تحصیلی هر دانش‌آموز در کانادا آموزنده، سرگرم‌کننده و تکرارنشدنی است. شما می‌توانید با استفاده از ویزای گاردین کانادا، فرزندتان را در این تجربه بی‌نظیر همراهی کنید.

مزایای اخذ ویزای گاردین در کانادا

ویزای گاردین، بهترین موقعیت برای نگه‌داری و مراقبت کردن از افراد زیر 18 سال است. ویژگی‌های مهمی (مثل حق قانونی برای گرفتن تصمیمات مهم) در این نوع از ویزای تحصیلی کانادا برای دانش‌آموزان وجود دارد. این نوع از ویژگی‌ها باعث می‌شوند که دانش‌آموز به‌صورت غیر مستقیم از حقوق قانونی خود بهره‌مند شود و این امکان را داشته باشد که حتی در عدم حضور والدینش، از اختیارات یک قیم یا سرپرست استفاده کند. در ادامه به چند مزیت برجسته این ویزا در کشور کانادا اشاره می‌کنیم.

  • بهبود زندگی کودک: هنگامی که یک سرپرست یا قیم قانونی برای کودکان تعیین می‌شود، می‌توان در مورد کیفیت زندگی آن‌ها در کانادا اطمینان خاطر داشت. یک سرپرست یا قیم می‌تواند از طریق ویزای گاردین کانادا در هر برهه‌ای از زندگی کودک وارد عمل شود و کیفیت زندگی او را با توجه به شرایط افزایش دهد.
  • استفاده از حقوق قانونی: سرپرست یا قیم قانونی، این حق را دارد که از طرف خود (در اکثر مواقع) برای تصمیمات مالی، پزشکی و غیره اقدام کند.
  • بهره‌مندی از منافع اجتماعی: بسیاری از منافع اجتماعی کشور کانادا (مثل شرکت کردن در محافل عمومی) برای افراد زیر 18 سال ممنوع است. البته این ممنوعیت در شرایطی که در قیم یا سرپرست قانونی کودک اجازه دهد، مفهوم نخواهد داشت.
  • عدم نیاز به حضور والدین در کانادا: ویزای گاردین کانادا برای والدین کودکان هم مفید است؛ چرا که آن‌ها می‌توانند با تعیین یک سرپرست یا قیم قانونی، اوضاع را از راه دور مدیریت کنند. بسیاری از والدین، شرایط همراهی کردن فرزندانشان را در طول سفر به کانادا را ندارند و ویزای گاردین می‌تواند در این مواقع مفید واقع شود.

در سال‌های اخیر، ویزای گاردین کانادا تحولات و تغییرات قابل توجهی را تجربه کرده است. این تغییرات با هدف تسهیل فرآیند مهاجرت به کانادا و همچنین حمایت بیشتر از خانواده‌ها و والدینی که می‌خواهند فرزندان خود را در کشور کانادا همراهی کنند.صورت گرفته است. یکی از مهم‌ترین تغییرات، کاهش زمان رسیدگی به درخواست‌ها و افزایش انعطاف‌پذیری در شرایط احراز شرایط است. همچنین، دولت کانادا تلاش‌هایی را برای بهبود شفافیت و دسترسی آسان‌تر به اطلاعات مرتبط با این نوع ویزا انجام داده است. این اقدامات با هدف ارتقاء سطح کیفیت زندگی مهاجران و تسهیل فرآیند ادغام آنها در جامعه کانادایی صورت گرفته و نشان دهنده تعهد کانادا به استقبال گرم از مهاجران جدید است. تصویر یک مادر که با فرزند خودبا ویزای گاردین کانادا به کشور کانادا مهاجرت کرده اند

شرایط قیم برای اخذ ویزای گاردین کانادا چیست؟

شرط اصلی برای اخذ ویزای گاردین وجود دارند که عبارت‌اند از:

  • سلامت عقلی
  • سن قانونی 18 سال و به بالا
  • عدم برخورداری از سوابق کیفری
  • داشتن اقامت قانونی کانادا

مدارک لازم برای اخذ ویزای همراه دانش‌آموزی کانادا چیست؟

9 مدرک اصلی برای اخذ ویزای Guardian در کشور کانادا نیاز است که عبارت‌اند از:

  • فرم تکمیل ‎شده گواهی پزشکی (Medical Opinion Form)
  • فرم Wavier Referral برای اثبات قیم فرزند بودن
  • گواهی سرپرستی یا قیمومیت، سند وکالت‌نامه والدین و یا دستور قضایی دادگاه
  • سوگندنامه (در صورت نیاز)
  • پاسپورت معتبر متقاضی ویزا
  • مجوز تحصیلی دانش‌آموز
  • گواهی عدم سوء‌پیشینه
  • تمکن مالی
  • نامه پذیرش و تاییدیه ثبت‌نام دانش‌آموز در مدارس یا کالج‌های کانادایی

مراحل اخذ ویزای گاردین چیست؟

مراحل اخذ ویزای گاردین شامل این موارد است:

  1. والدین، باید دانش‌آموز را در یکی از مدارس یا کالج‌های کانادا ثبت‌نام کنند و هم‌زمان برای ویزای گاردین، درخواست بدهند.
  2. در ادامه، پرونده دانش‌آموز و شخص معرفی‌شده به‌عنوان سرپرست یا قیم، برای اخذ ویزای گاردین کانادا به یک افسر سپرده می‌شود.
  3. افسر ویژه پرونده‌های ویزای شهروندی (Citizenship Officer)، تعیین می‌کند که آیا می‌توان سرپرست یا قیم معرفی‌شده را بدون در نظر گرفتن سطح زبان، دانش و سوگند نامه تایید کرد یا خیر.
  4. فرم درخواست ویزای دانش آموزی کانادا با مدارک موردنیاز به شعبه مدیریت پرونده (Case Management Branch (CMB)) ارسال می‌شود.
  5. نهایتاً در صورت درخواست قیم بودن (Request for Waiver)، شعبه CMB، پرونده را برای تکمیل شدن مراحل نهایی به افسر مربوطه برمی‌گرداند.
تفاوت ویزای گاردین کانادا با کاستودین

ویزای گاردین کانادا را با کاستودین اشتباه نگیرید!

تفاوت ویزای گاردین کانادا و کاستودین چیست؟

بین ویزاهای گاردین و کاستودین (Custodian) تفاوت‌های اساسی وجود دارد. با این که هر دو ویزا مربوط به سرپرستی و همراهی کردن دانش‌آموزان زیر 18 سال است، اما ویزای کاستودین در شرایطی صادر می‌شود که در مورد محل زندگی دانش‌آموز یا کودک، اختلاف نظر وجود دارد. برای مثال، اگر والدین دانش‌آموز طلاق گرفته باشند، توافق‌نامه حضانت کودک در صورت تایید دادگاه تعیین می‌کند که کودک در کدام خانه زندگی می‌کند و چه مقدار از وقت خود را در آن‌جا می‌گذارند. شرایط ویزای کاستودین، جنبه‌های مختلفی دارد که عبارت‌اند از:

  • مراقبت کردن از کودک
  • پرداخت هزینه‌های پزشکی
  • کمک‌های آموزشی
  • تعهدات مالی
  • جزئیات مربوط به زندگی مشترک با دانش‌آموز

ویزای گاردین کانادا چیزی است که دادگاه به شخصی به‌غیر از والدین اصلی اعطا می‌کند. طبق این ویزا، حق نگه‌داری از دانش‌آموز به یک شخص بزرگسال بالای 18 سال اعطا می‌شود. والدین، به‌صوت پیش‌فرض به‌عنوان سرپرست اصلی محسوب می‌شوند، اما اگر نتوانند کودک را همراهی کنند یا صلاحیت این کار را نداشته باشند، دادگاه وارد عمل می‌شود و شخصی دیگر را برای سرپرستی تعیین می‌کند. بسته به شرایط والدین، حتی اگر شخصی دیگر برای سرپرستی کودک تعیین شود، حقوق آن‌ها برای سرپرستی کودک محفوظ می‌ماند. ضمناً در صورت فوت والدین اصلی دانش‌آموز، سرپرستی شخصی دیگر برای صدور ویزای گاردین کانادا اعطا می‌شود. اگر می‌خواهید بدانید که کاستودین چیست، مقاله مربوط به آن را همین‌جا در سایت پارسی کانادا مطالعه کنید تا فرزند دلبندتان را با خیالی آسوده به کانادا بفرستید.

مدت‌زمان صدور ویزای گاردین چقدر است؟

حدود 4 الی 6 ماه طول می‌کشد تا ویزای گاردین برای والدین و یا سرپرست تعیین‌شده صادر شود. ضمناً طبق اطلاعات سایت resources.finalsite، ویزای گاردین از یک سپتامبر تا 30 ژوئن هر سال اعتبار دارد. اگر شما جزو افراد متقاضی برای دریافت این ویزا هستید، باید زمان‌بندی مناسب خود را برای دریافت آن انجام دهید.

آیا امکان کار با ویزای گاردین کانادا وجود دارد؟

خیر؛ متاسفانه امکان کار کردن برای قیم، سرپرست و یا والدین دانش‌آموز از طریق ویزای گاردین وجود ندارد. سرپرست یا والدین دانش‌آموز در صورتی می‌توانند مجوز کار دریافت کنند که همسر یکی از دانشجویان بین‌المللی در کانادا باشند.

تبدیل ویزای گاردین به دیگر انواع ویزاهای کانادا

به‌طور کلی امکان تغییر دادن ویزا در زمانی که شما در کانادا هستید، وجود دارد. البته هیچ تضمینی برای موفق شدن در تغییر دادن ویزای کانادا از جمله ویزای گاردین وجود ندارد. به‌عبارت ساده‌تر، می‌توانید ویزای گاردین خودتان را به یک ویزای دیگر (مثل ویزای تحصیلی) تبدیل کنید، اما پروسه تایید و تبدیل آن توسط سرپرستی بین‌المللی دانشجویی کانادا (International Student Guardianship Canada) یا ISCG و دادگاه باید روند قانونی خود را طی کند. این مطلب، یک مشاوره حقوقی در مورد امکان تبدیل ویزاهای کانادا نیست و بهتر است که در این مورد با کارشناسان مجرب ما در پارسی کانادا مشورت کنید.

سخن پایانی

مراقبت و نگه‌داری از افراد زیر سن قانونی 18 سال در کشور کانادا بسیار مهم است. این اهمیت، آن‌جایی پررنگ‌تر می‌شود که پای ویزای تحصیلی دانش‌آموزان زیر 18 سال در میان باشد؛ چرا که یک همراه یا سرپرست باید حقوق قانونی دانش‌آموزان را پیگیری کند. در این مقاله از پارسی کانادا به سراغ ویزای گاردین کانادا رفتیم و تمامی شروط لازم را برای دریافت این ویزا و تعیین یک سرپرست قانونی برای دانش‌آموزان بررسی کردیم. اگر شما هم قصد دارید، دانش‌آموزتان را برای ادامه تحصیل به کانادا بفرستید و به هر دلیلی نمی‌توانید او را همراهی کنید، با ما در مورد شرایط ویزای گاردین مشورت کنید. مجموعه مهاجرتی پارسی کانادا به‌صورت اختصاصی برای برنامه‌های مهاجرتی شما برنامه‌ریزی می‌کند و همراه شماست. راستی آیا شما هم موافقید که تعیین یک سرپرست قانونی می‌تواند در صرفه‌جویی هزینه و وقت موثر باشد؟ نظرتان را برای ما بنویسید!

پاسخ به 4 سوال متداول

ویزای گاردین یا قیمومیت برای پذیرش دانش‌آموزان زیر 18 سال است که می‌خواهند با سرپرست قانونی یا والدین خود مهاجرت کنند.

فرم تکمیل ‎شده برای درخواست نظر پزشکی، فرم Waiver Referral، گواهی سرپرستی یا قیمومیت، سند وکالت‌نامه والدین و یا دستور قضایی دادگاه، پاسپورت معتبر متقاضی ویزا، مجوز تحصیلی دانش‌آموز، گواهی عدم سوء‌پیشینه و تاییدیه ثبت‌نام دانش‌آموز در مدارس یا کالج‌های کانادایی.

خیر؛ متاسفانه این امکان وجود ندارد.

ویزای کاستودین در شرایطی صادر می‌شود که در مورد محل زندگی دانش‌آموز یا کودک، اختلاف نظر وجود دارد. ویزای گاردین کانادا چیزی است که دادگاه به شخصی به غیر از والدین اصلی اعطا می‌کند.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها