موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

صفر تا صد انتقال پول از ایران به کانادا

صفر تا صد انتقال پول از ایران به کانادا

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسافرین و مهاجرین ایرانی کانادا، انتقال پول از ایران به کانادا است. تحریم‌ها و متصل نبودن شبکه بانکی ایران به شبکه بین‌المللی، انتقال پول از بانک‌های ایرانی به کانادایی را با مشکل مواجه کرده است، بنابراین نمی‌توان از ایران مستقیما به کانادا پول انتقال داد.

برای انتقال پول از ایران به کانادا روش‌های متفاوتی وجود دارد که لازم است با آن‌ها آشنا شوید. در ادامه این مطلب از پارسی کانادا به نحوه انتقال پول از ایران به کانادا به‌صورت تخصصی و کاربردی پرداخته‌ایم، بنابراین تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

عکس از روش های انتقال پول از ایران به کانادا ، تصویری از صرافی ملی ایران و عکس تلفن همراه (پرداخت آنلاین)

مروری بر روش‌های انتقال پول از ایران به کانادا

به‌دلیل نبود تعامل با بانکداری جهانی و تحریم، برای انتقال پول از ایران به کانادا، باید از روش‌های غیر از بانکی اقدام شود. البته مسافران و مهاجران می‌توانند در هنگام سفر، مبلغی حدود 10 هزار دلار کانادا به ازای هر فرد، همراه خود به کانادا ببرند و پس از افتتاح حساب بانکی در کانادا، وجه نقد را به حسابشان منتقل کند. توجه داشته باشید این روش به‌دلیل مسائل امنیتی توصیه نمی‌شود، چرا که حمل وجه نقد، خطرات گم شدن، دزدی و غیره را به‌همراه دارد. بطور کلی، نحوه انتقال پول از ایران به کانادا به دو روش انجام می‌شود:

  1. صرافی‌ها
  2. پرداخت آنلاین

متداول‌ترین و ساده‌ترین روش‌ انتقال وجه به کانادا استفاده از صرافی‌ها است. روش تبدیل ریال به دلار در صرافی‌ها عبارت‌اند از:

  • واریز وجه مستقیم
  • دستگاه پوز

واریز وجه مستقیم وجه در صرافی

در این روش، مبلغ مورد نظر به حساب صرافی در ایران واریز می‌شود و پس از چند روز، صرافی پول را به حساب فرد در کانادا واریز می‌کند.

سقف انتقال از طریق صرافی‌ها محدودیتی ندارد، اما اگرقصد جابه‌جایی مبالغ بالا ( حدودا بیشتر از 1 میلیارد) را داشته باشید، باید زمان بیشتری را برای انتقال در نظر بگیرید.

به طور کلی برای انتقال پول از ایران به کانادا، روزانه به غیر از روزهای تعطیل، می‌توان به صرافی‌های معتبر مراجعه و به نرخ حواله روز(با احتساب مقدار کارمزد) پول را به شماره حساب صرافی واریز کرد. معمولا پس از ۲ الی ۳ روز پول به حساب کانادا واریز خواهد شد.

استفاده از دستگاه پوز در صرافی

در این روش شما می‌توانید با استفاده از دستگاه‌پوز داخل صرافی و کارت‌های عضو شتاب ایرانی خود، به‌راحتی ریال را به دلار کانادا تبدیل کنید. در این روش هزینه کارمزد بسیار بیشترخواهد بود و برای شرایط ضروری و مبالغ کم، متداول است.

مدارک مورد نیاز در زمان انتقال وجه و مراجعه به صرافی‌ها

  •  کارت شناسایی (کارت ملی، پاسپورت، شناسنامه)
  •  اطلاعات گیرنده (نام و نام خانوادگی، آدرس، تلفن، کپی یکی از کارت‌های شناسایی)
  •  اطلاعات حساب بانکی: کد مرتب‌سازی (Sort Code) و شماره حساب

پرداخت‌های آنلاین

پرداخت‌های آنلاین شامل استفاده از ارزهای دیجیتال و حساب‌های پرداخت ارزی می‌شود. در ادامه هریک از این روش‌های را به‌صورت جداگانه شرح می‌دهیم.

ارز دیجیتال

در کانادا برخی از صرافی‌ها امکان تبدیل ارزهای دیجیتال به دلار کانادا را دارند. در این روش ابتدا پول (ریال) به ارز دیجیتال تبدیل و به کیف پول دیجیتالی‌تان منتقل می‌شود، سپس باید موجودی ارز دیجیتال را به صرافی انتقال داد و در نهایت دلار کانادا را به‌صورت نقدی از صرافی تحویل گرفت.

در روش انتقال پول از طریق ارز‌های دیجیتال، برای هر بار تبدیل ارزها، باید مبلغی تحت عنوان کارمزد پرداخت شود که از نظر اقتصادی به صرفه نیست. به‌طور کلی این روش به‌دلیل وجود پیچیدگی ونوسان زیاد در قیمت رمز ارزها در جابه‌جایی پول بین ایران و کانادا چندان متداول نیست.

پرداخت از طریق حساب‌های پرداخت ارزی آنلاین

روش‌های بسیاری برای پرداخت آنلاین مانند وب‌مانی، پرفکت‌مانی،مانی‌گرام و غیره وجود دارد که به‌دلیل تحریم بودن ایران، نمی‌توان مستقیما افتتاح حساب کرد. بنابراین مانند حساب Paypal افتتاح و شارژ حساب باید توسط شرکت‌های واسطه انجام شود.

واریز پول به حساب پی‌پال در ایران، باید توسط شرکت‌های واسط یا صرافی‌ها انجام شود و پس از واریز پول، امکان انتقال وجه یا خرید اینترنتی توسط فرد وجود دارد. مراحل درخواست افتتاح حساب عبارت‌اند از:

مدت زمان انتقال در این روش، حدود یک تا دو روز کاری برای افتتاح و شارژ است. پس از افتتاح حساب، می‌توان آن را به حساب ویزا یا مسترکارت متصل کنید. پس از افتتاح حساب، اطلاعات حساب در اختیارتان قرارخواهد گرفت و با شارژ حساب، قادر به انجام تمام عملیات آنلاین بانکی خواهید بود.

از معایب پرداخت به روش‌های مذکور، می‌توان به هزینه کارمزد بالا هنگام شارژ حساب اشاره کرد. در انتقال به روش پی پال بابت خدمات زیر ملزم به پرداخت کارمزد هستید:

  •  واریز به حساب شرکت واسط بابت افتتاح حساب
  •  شارژ حساب توسط شرکت واسط
  •  انتقال وجه از پی پال به حساب بانکی کانادا

بهترین طریقه انتقال پول از ایران به کانادا

برای انتخاب بهترین روش انتقال پول از ایران به کانادا، باید روش‌های انتقال پول را از چندین جهت بررسی کنیم. سقف انتقال، امنیت، کارمزد و غیره در انتخاب بهترین روش انتقال پول تاثیرگذار هستند.

صرافی‌ها به‌دلیل امنیت در پرداخت، نداشتن محدودیت در سقف انتقال و کارمزد کمتر به نسبت سایر روش‌ها به‌عنوان اصلی‌‌ترین و متداول‌ترین روش انتقال محسوب می‌شوند.

انتخاب بهترین صرافی برای انتقال پول از ایران به کانادا

در حال حاضر بیشتر صرافی‌ها به‌صورت آنلاین فعالیت می‌کنند. برای این منظور باید بیشتر برای انتخاب صرافی معتبر تحقیق و بررسی کرد.

لازم به ذکر است پایگاه یا منبعی برای اعلام فهرست صرافی‌های معتبر وجود ندارد و برای انتخاب بهترین صرافی برای انتقال پول از ایران به کانادا باید به به اعتبار، سابقه و نظر مشتریان این صرافی‌ها توجه کرد.

مروری بر نکات انتقال پول از ایران به کانادا

برای انتقال پول از ایران به کانادا، باید برخی نکات و موارد را رعایت کرد تا انتقال پول به راحت‌ترین و سریع‌ترین شیوه انجام شود. در زیر به برخی از این موارد پرداخته‌ایم:

  1.  انتخاب روش انتقال براساس شرایط و ضرورت
  2.  انتخاب صرافی بر اساس اعتبار و سابقه آن
  3.  مدارک مورد نیاز در زمان انتقال وجه:
    •  کپی کارت شناسایی (کارت ملی، پاسپورت، شناسنامه)
    •  اطلاعات گیرنده (نام و نام خانوادگی، آدرس، تلفن، کپی یکی از کارت‌های شناسایی)
    •  اطلاعات حساب بانکی: شماره کد مرتب‌سازی و شماره حساب

مبلغ کارمزد در بعضی از روش‌های انتقال پول، مانند رمز ارزها بسیار بالاتر از صرافی‌ها است و استفاده از آن‌‌ها صرفا در مواقع ضروری مناسب است.

جمع‌بندی بهترین روش‌های انتقال پول از ایران به کانادا

رایج‌ترین راه انتقال پول از کشوری به کشور دیگر، انتقال از طریق بانک است اما شبکه بانکی ایران به‌دلیل متصل نبودن به بانک‌داری جهانی، امکان جابه‌جایی مستقیم پول از ایران به کانادا از طریق بانک‌ها را ندارد؛ به همین دلیل از روش‌های دیگری برای انتقال پول از ایران به کانادا استفاده می‌شود.

راه‌های انتقال پول از ایران به کانادا شامل انتقال از طریق صرافی‌ها، استفاده از ارز‌های دیجیتال و حساب‌های پرداخت آنلاین می‌شود. میزان کارمزد و زمان انتقال از مهم‌ترین نکاتی است که باید در مورد انتقال پول از ایران به کانادا مدنظر داشت.

چنانچه در مورد انتقال پول به کانادا نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، می‌توانید با تیم پشتیبانی ما در پارسی کانادا در ارتباط باشید. درضمن بهتر است مقاله قوانین ورود به کانادا را بخوانید تا از میزان پول نقدی که می‌توانید همراه‌تان داشته باشید نیز آگاه شوید.

سوالات متداول

انتقال پول از طریق صرافی سقفی ندارد و هر مقدار که مایل باشید، می‌توانید از ایران به کانادا پول جابه‌جا کنید. نکته‌ای که باید توجه داشته باشید این است که به اندازه‌ای که مبلغ پول جابه‌جا شده بیشتر باشد، مبلغ کارمزد نیز بیشتر خواهد شد.

خیر – بانک‌های ایرانی به‌دلیل تحریم به شبکه بانکی بین‌المللی متصل نیستند و به همین دلیل نمی‌توان از طریق بانک‌های ایران پول به حساب کانادا واریز کرد.

اگر مبلغ پول را قبل از مهاجرت اعلام کنید، شامل مالیات نخواهد شد و باید در فرم‌های مالیاتی به‌عنوان درآمدهای خارج از کانادا آن‌ها را اعلام کرد. اما بعد از مهاجرت هر مبلغی که به‌عنوان درآمد یا ثروت کسب شود، شامل مالیات می‌شود.

کد سوئیف یک کد 8 الی 11 رقمی (مانند شبا در ایران) است که برای انتقالات بین‌المللی از آن استفاده می‌شود، ایران به‌دلیل تحریم بودن به سوئیفت متصل نیست و امکان استفاده از این روش در ایران وجود ندارد.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال