موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

آشنایی با قوانین ورود به کانادا پس از اخذ ویزا؛ پایان نگرانی‌ها

قوانین ورود به کانادا پس از اخذ ویزا

دریافت ویزا یکی از مهم‌ترین گام‌ها برای رفتن به مقصد آرزو شماست. بعد از آن کافی است از یکسری نکات با خبر باشید که شامل: میزان ارز مجاز برای ورود به کانادا، تمامی مدارک موردنیاز، وسایل مجازی که می‌توانید با خود به‌همراه ببرید، وزن چمدان و غیره است. همچنین از الان باید در مورد چم و خم رزرو محل اقامت بدانید. در ادامه از رزرو بلیط هواپیما گرفته تا مستقر شدن در کانادا توضیح داده شده است. با ما همراه باشید تا با قوانین ورود به کانادا پس از اخذ ویزا آشنا شوید.

اقدامات لازم قبل از ورود به کانادا (کارهای قبل از سفر به کانادا)

اولین کارها قبل از ورود به کانادا

اقدامات یا کارهایی که باید حتما قبل از ورود به کانادا در نظر داشته باشید، عبارت‌اند از:

تمدید و تهیه پاسپورت

تهیه پاسپورت یکی از کارهای لازم قبل از مهاجرت به کانادا محسوب می‌شود. باید اعتبار پاسپورت برای ورود به این کشور، حداقل 5 سال انقضا داشته باشد.

تهیه بلیت

بهترین کار این است که از چند آژانس هواپیمایی استعلام قیمت بگیرید و آژانسی که بهترین آفر یا پیشنهاد (بهترین قیمت) را در تاریخ سفر شما دارد را انتخاب کنید. ایرلاین‌هایی که برای سفر به کانادا به مسافران خدمات می‌رسانند، عبارت‌اند از:

  • ترکیش ایرلاینز (Turkish Airlines)
  • لوفت‌هانزا (Lufthansa)
  • کی ال ام (KLM)
  • ایر فرانس (Air France)
  • هواپیمایی قطر (Qatar Airways)

بستن چمدان

با توجه به نکاتی که در قسمت‌های قبلی گفته شد، باید حواستان به تعداد چمدان و وزن هرکدام باشد. برای ساک‌های دستی می‌توانید از دافل بگ‌ها (Duffel bags) و کوله‌پشتی‌ها استفاده کنید که بتوانید زیر صندلی خود جا دهید. همچنین چمدانی را انتخاب کنید که محکم، بادوام و سبک باشد تا بتواند از وسایل‌تان محافظت بیشتری کند.

✍🏻 مثال: یکی از کلاینت‌ها تعریف می‌کرد که در هنگام بستن چمدان، همه اعضای خانواده مشغول وزن کردن چمدان‌ها با ترازو بودند. گاهی اتفاق می‌افتاد که بعضی چمدان‌ها را باید خالی می‌کردند تا از وزن حداکثری یعنی 23 کیلو بیشتر نشود. خلاصه که پروسه‌ای بود که همه را درگیر کرده بود.

رزرو محل اقامت در کانادا

رزرو محل اقامت قبل از رفتن به کانادا

رزرو محل اقامت در کانادا فقط با کارت اعتباری یا credit card انجام می‌شود. در صورتی که فرد کارت اعتباری نداشته باشد بهتر است که توسط موسسه‌های ایرانی که برای اسکان مسافران در این کشور هستند، جا رزرو کنند.

✍🏻 مثال: طبق تجربه یکی از کلاینت‌ها، مهمانسرای مریم که تعدادی ساختمان مختلف در شهر تورنتو دارد، شرایط و خدمات خوبی را ارائه می‌دهد.

در اصل رزرو این مکان‌ها یا اسکان‌ها برای این است که فرصت داشته باشید تا بقیه کارها از جمله اجاره خانه، پیدا کردن مدرسه مناسب در صورت همراهی فرزندان با خود، افتتاح حساب و غیره را انجام دهید. در کل برای خرید و اجاره خانه در کانادا باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • نزدیکی مدرسه به محل زندگی (حواستان به رنکینگ مدارس باشد تا انتخاب خوبی داشته باشید)
  • دسترسی آسان به سوپرمارکت‌ها
  • نزدیکی به محل کار
  • توجه به پایین بودن نرخ جرم و جنایت آن منطقه از شهر (مثال: شرق تورنتو برای زندگی مناسب نیست)

قبل از خرید خانه در کانادا، مطمئن شوید که تمام هزینه‌ها، از جمله هزینه‌های ماهانه نگهداری مسکن، مالیات بر دارایی و غیره را در نظر گرفته‌اید. کل بار بدهی ماهانه شما نباید بیش از 44 درصد از درآمد ناخالص ماهانه شما باشد.

آماده کردن مدارک لازم برای ورود به کانادا

با توجه به اینکه چه قصدی برای سفر به کانادا دارید، مدارکی که احتیاج پیدا می‌کنید متغیر است. اگر از طریق تحصیل قصد دارید به کانادا مهاجرت کنید، باید مدارک تحصیلی خود را ترجمه کرده و به تایید وزارت امور خارجه برسانید. اگر قصد مهاجرت کاری را دارید باید سوابق کاری و بیمه را ترجمه کنید و رزومه خود را همراه داشته باشید.

پاسخ به سوالات شما با توجه به قوانین ورود به کانادا پس از اخذ ویزا

بردن یا نبردن چیزی با توجه به قوانین ورود به کانادا پس از اخذ ویزا

در ادامه به تعدادی از سوالاتی که ندانستن جواب آن‌ها، شما را نگران کرده، پاسخ داده‌ایم و اولین کارها بعد از ورود به کانادا را به شما معرفی کرده‌ایم:

چندتا چمدان می‌توانم با خودم به کانادا ببرم؟

طبق قوانین ورود به کانادا، تنها دو چمدان 23 کیلویی می‌توانید همراه خود به فرودگاه ببرید. همچنین می‌توانید یک کیف دستی که شامل کوله‌پشتی، کیف دوربین، کیف لپ‌تاپ، کیف حمل گربه یا سگ است را با خود حمل کنید.

آیا امکان بردن خوراکی به کانادا است؟

امکان بردن خوراکی به کانادا نیست زیرا کانادایی‌ها نسبت به محصولات کشاورزی و محصولاتی که طبخ می‌شود خیلی حساس هستند. آن‌ها معتقد هستند که ورود یک تکه میوه و یا گوشت برای اکوسیستم‌شان مضر است. زیرا ورود انواع غذاها، محصولات گیاهی و حیوانی می‌تواند بیماری‌های حیوانی و آفات گیاهی را در خود جای دهند و به محیط زیست کانادا وارد شوند که باعث تهدید اقتصاد این کشور می‌شود.

👈 بنابراین ورود انواع غذاها، محصولات گیاهی و حیوانی ممنوع است. طبق قوانین ورود به کانادا پس از اخذ ویزا، انواع مواردی که بردن‌شان به این کشور ممنوع است عبارت‌اند از:

  • گوشت خام یا پخته
  • سبزیجات
  • میوه
  • شیر
  • اقلام ساخته شده از گیاهان یا چوب مانند صندلی، میز، صابون، شامپو و غیره
  • گیاهان آپارتمانی
  • طعمه برای ماهی‌گیری
  • هیزم
  • بذر

چقدر پول نقد همراهم باشد؟

هیچ محدودیتی در میزان ارز مجاز برای ورود به کانادا وجود ندارد، اما اگر بیش از 10000 دلار کانادا (یا معادل آن به ارز دیگر) به‌ازای هر خانواده یا به‌عنوان یک مسافر مجرد به کانادا بیاورید، باید مبلغ را هنگام ورود اعلام کنید.

می‌خواهم حیوان خانگی‌ام را با خود به کانادا ببرم، چه کنم؟

بردن حیوان خانگی با توجه به قوانین ورود به کانادا

به اعتقاد کانادایی‌ها و طبق اخبار جدید این کشور در سایت CIC News، حیوانات خانگی اعضای خانواده هستند. بنابراین می‌توانید حیوان خانگی را با خود همراه کنید، اما به شرطی که مدرکی از انجام واکسیناسیون هاری حیوان داشته باشید در غیر اینصورت از ورود او خودداری می‌شود. گواهی واکسیناسیون هاری باید شرایط زیر را داشته باشد:
به زبان انگلیسی یا فرانسوی باشد

  • توسط دامپزشک مجاز صادر و امضا شود
  • تاریخ واکسیناسیون مشخص باشد (به‌مدت یک‌سال معتبر است)

💡نکته: گربه‌ها و سگ‌ها در زمان واکسیناسیون باید حداقل سه ماه سن داشته باشند. توله سگ و بچه گربه‌های کوچک‌تر از سه ماه واکسینه نشده‌اند، بنابراین نیاز به مدرکی هست که سن آن‌ها در آن مشخص باشد.

💡نکته: واردات هرگونه دوزیست و خزنده از جمله لاک‌پشت به‌دلیل خطر ابتلا به ویروس سالمونلا ممنوع است. ورود جوندگانی مانند موش و همستر بدون هیچ‌گونه گواهینامه لازم، مجاز است.

👈 جالب است بدانید که هزینه‌ای برای آوردن حیوان خانگی خود به کانادا وجود ندارد، اما هزینه بازرسی برای اولین حیوان خانگی بیش از 30 دلار و به‌ازای هر حیوان خانگی 5 دلار است. این هزینه برای حیواناتی که از ایالات متحده وارد کانادا می‌شوند اعمال نمی‌شود.

چه داروهایی را می‌توانم با خود به کانادا ببرم؟

داروهایی را می‌توانید همراه خود ببرید که معمولی باشند، مواد مخدر و کدئین زیادی نداشته باشند. اگر دارویی دارید که توسط پزشک برای‌تان تجویز شده است، در چمدان دستی خود حمل کنید.

✍🏻 مثال: اگر دارویی برای بیماری قلبی، دیابت، تشنج و آلرژی است را حتما همراه خود داشته باشید، اما با نسخه پزشک متخصص.

آیا می‌توانم برای افراد دیگری چمدان و وسیله به کانادا ببرم؟

اگر از طرف شخص دیگری اثاثیه و چمدان به‌همراه می‌آورید، باید حتما به افسر اعلام کنید. باید دو فرم BSF186 (کسانی که به قصد ایجاد اقامت دائم به کانادا مهاجرت می‌کند یا به کانادا باز می‌گردد باید این فرم را پر کند. این فرم برای تشریح و پیگیری مواردی که در زمان ورود به کانادا با خود می‌آورید استفاده می‌شود.) و BSF186A (اگر وسایل خود را ارسال می‌کنید، باید این فرم را پر کنید تا لیست کالاهایی که می‌خواهید در روز ورود یا روز بعد از ورود شما به کانادا وارد شوند، ردیابی شوند) را پر کنید.

💡نکته: در کل با توجه به تجربه کلاینت‌ها به‌دلیل وجود مسئولیت زیاد این کار، معمولا کسی قبول نمی‌کند، وسایل و چمدان فرد دیگر را به کانادا ببرد.

آمادگی لازم برای ورود به کانادا پس از اخذ ویزا

بعد از انجام مواردی که در بالا گفته شد، یکسری نکاتی هست که باید بعد از اخذ ویزا به آن‌ها فکر کنید و آمادگی لازم را کسب کنید.

سوالات احتمالی آفیسر

هنگامی که به کانادا می‌رسید، توسط یک افسر خدمات مرزی با شما مصاحبه می‌شود. آماده باشید تا به سوالاتی در مورد هدف سفر، مدت اقامت و میزان وابستگی به کشورتان پاسخ دهید. بنابراین پس از اخذ ویزا، این سوالات احتمالی را مرور کنید. نمونه این سوالات را در مقاله سوالات آفیسر در فرودگاه کانادا مطالعه کنید. در ادامه تجربه سه مهاجر را در این رابطه با شما به اشتراک می‌گذاریم:

این فرآیند بیش از یک هفته طول کشید. من در ژوئیه 2022 در آژانس خدمات مرزی کانادا (اتاوا، انتاریو) مصاحبه کردم. سه افسر از من در مورد سوابق کاری من، در چه دوره‌های شرکت کرده‌ام و چرا این تخصص را انتخاب کرده‌ام سوال پرسیدند.

من از طریق کالج اقدام کردم. این پروسه 3 هفته طول کشید. من در ژوئیه 2023 در آژانس خدمات مرزی کانادا (اتاوا، انتاریو) مصاحبه کردم. افسر حدود 30 دقیقه با من مصاحبه کرد. یکی از سوالات افسر در مورد موانع موجود در زندگی بود و اینکه چطوری توانستم بر آن غلبه کنم.

فرم اظهارنامه decleration

فرم اظهارنامه گمرکی که با نام E311 نیز شناخته می‌شود، فرمی است که مهاجران برای ورود به کانادا باید تکمیل کنند. این فرم برای اعلام همه کالاها و وجوه نقدی است که به کانادا می‌آورید. هدف فرم اظهارنامه، بررسی این است که کالاهای ممنوعه به این کشور وارد نشود. لیست این کالاها را می‌توانید در مقاله کالاهای ممنوع‌الورود به کانادا مطالعه کنید. تمامی اطلاعات مربوط به کالا و پول نقد خود را بعد از اخذ ویزا جمع‌آوری کنید و آمادگی لازم را برای تکمیل این فرم قبل از رسیدن به مرز را داشته باشید. اطلاعاتی که باید در این فرم تکمیل کنید عبارت‌اند از:

  • نام کالا
  • ارزش کالا
  • مقدار کالا
  • نوع کالا
  • ارزش پولی ارز

💡نکته: اگر بیش از 10000 دلار کانادا به‌صورت نقد وارد می‌کنید، باید آن را در فرم جداگانه‌ای اعلام کنید.

فرم اظهارنامه برای اعلام همه کالاها و وجوه نقدی

قوانین ورود به کانادا پس از اخذ ویزا تا عبور از مرز

در این مقاله، قوانین ورود به کانادا پس از اخذ ویزا به‌طور کامل توضیح داده شد. این قوانین شامل مواردی از جمله مدارک موردنیاز برای ورود، آشنایی و تکمیل فرم اظهارنامه کالا و پول نقد، محدودیت‌های حمل کالا و پول نقد، طریقه رزرو محل اقامت و غیره است. در پایان، باید به این نکته اشاره کرد که رعایت قوانین ورود به کانادا، علاوه بر اینکه باعث می‌شود سفر شما بدون مشکل پیش رود، نشان دهنده احترام شما به قوانین و مقررات این کشور است. اگر هم سوالی دارید، بی پاسخ نگذارید چون برای مهاجرت باید تمامی قوانین کانادا را بدانید. اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید تا با شما تماس بگیریم:

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

شماره همراه با 09 شروع شود.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال