موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

راه‌های مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان

راه‌های مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان

مهاجرت به کشوری که زبان اصلی آن زبانی غیر از زبان مادری باشد، به هر حال نیاز به تسلط بر زبان دارد. شاید برای مهاجرت به کانادا به‌عنوان یک کشور دو زبانه (انگلیسی و فرانسوی) نیازی به مدرک زبان نداشته باشید، اما برای برقراری ارتباط و رفع نیازهای اولیه خود، قطعا به مهارت زبان نیاز خواهید داشت.

آنچه در ادامه این مطلب خواهید خواند، راه‌های مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان و راهنمایی برای افرادی است که امکان اخذ مدرک زبان آن هم با نمره خوب را ندارند. پس تا انتها با ما همراه باشید و اگر برای مهاجرت به کانادا نیازمند یک مشاوره دقیق و حرفه‌ای هستید، حتما فرم ارزیابی مهاجرت را پر کنید و منتظر تماس کارشناسان ما باشید.

راحت‌ترین راه‌های مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان

سه راه ساده زیر از بهترین و بی دغدغه‌ترین روش‌های مهاجرت به کانادا بدون نیاز به مدرک زبان هستند:

1. مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ فامیلی که در آن متقاضی مهاجرت نیازمند یک حامی در کانادا است. حامی باید فرزند، پدربزرگ یا مادربزرگ متقاضی باشد.

جزئیات بیشتر در صفحه ویزای اسپانسرشیپ کانادا

2. مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج با یک کانادایی، البته نه یک ازدواج صوری! درواقع در این روش همسر متقاضی باید شهروند کانادا باشد یا اقامت دائم این کشور را داشته باشد تا بتواند برای متقاضی درخواست اخذ اقامت کند.

جزئیات را در صفحه مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج بخوانید.

3. مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی آخرین و پرخطرترین راهی که پارسی کانادا به‌هیچ عنوان توصیه نمی‌کند. اما جزئیات کامل دراین باره را بهتر است در صفحه پناهندگی در کانادا بخوانید.

💡یک نکته مهم

اما همیشه راحت‌ترین و ساده‌ترین راه، بهترین نیست! هر کدام از این روش‌ها شرایط خاص خود را دارند و درصورتی که نتوانید آن شرایط را محرز کنید، دیگر بهترین راه برای شما نخواهند بود. بهتر است جزئیات هر روش را در صفحات اختصاصی آن‌ها بخوانید و قبل از اقدام به‌خوبی تحقیق کنید

مهاجرت کاری به کانادا بدون مدرک زبان

مهاجرت کاری به کانادا بدون مدرک زبان

اغلب مهاجرین ایرانی که به دنبال اخذ اقامت کشور کانادا هستند، به دنبال ویزای کار این کشورند. بنابراین تقاضا برای مهاجرت کاری بدون مدرک زبان نیز زیاد است.

برای مهاجرت کاری به کانادا نیازمند یک پیشنهاد شغلی از کارفرمای کانادایی هستید. این پیشنهاد که موسوم به جاب‌آفر است، نشان می‌دهد کافرمای کانادایی برای پر کردن فرصت شغلی موجود از میان کانادایی‌‌ها نتوانسته نیروی مورد نظر خود را استخدام کند و با بررسی رزومه متقاضی مهاجرت، برای او یک نامه پیشنهاد شغلی حاوی توصیف شغل موردنظر، ساعات کار، حقوق و مزایا و… ارسال می‌کند.

جزئیات کامل درباره جاب‌آفر کانادا را در صفحه اختصاصی آن بخوانید.

درصورتی که بتوانید از کارفرمایی در کانادا این نامه را دریافت کنید، برای شما ورک پرمیت یا مجوز کار در کانادا صادر می‌شود. این روش در برخی از مشاغل (مانند خیاطی، آرایشگری، رانندگی و…) نیازی به مدرک زبان ندارد! اما به‌هرحال در طی فرایند مصاحبه و استخدام، کارفرما باید بتواند با شما به زبان انگلیسی صحبت کند و درنتیجه مهارت شما را در این امر می‌سنجد.

درصورت نداشتن مدرک زبان و اثبات توانایی برقراری ارتباط به زبان انگلیسی یا فرانسوی احتمال ویزا شدن شما وجود دارد. اما اگر نتوانید مهارت خود را ثابت کنید، باید آماده ریجکت شدن ویزای کار خود باشید.

مهاجرت تحصیلی به کانادا بدون مدرک زبان

مهاجرت تحصیلی به کانادا بدون مدرک زبان

دور اخذ ویزای تحصیلی کانادا برای تحصیل در مقاطع دانشگاهی در کشور کانادا بدون مدرک زبان را خط بکشید! اما اگر در سن مدرسه هستید، امکان مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان به کانادا را خواهید داشت.

پس دانش‌آموزان زیر 18 سالی که به دنبال تحصیل در دبیرستان و مدارس کانادا هستند، بدون مدرک زبان می‌توانند در این کشور تحصیل کنند. معمولا برای این دانش‌آموزان دوره‌های زبان قبل از شروع سال تحصیلی برگزار می‌شود. بهتر است جزئیات را در صفحه ویزای دانش‌آموزی کانادا بخوانید.

اما برای اخذ پذیرش تحصیلی کانادا در دانشگاه‌های این کشور، نیازمند مدرک زبان آن هم نمره خوب هستید. تنها برخی از دانشگاه‌های کانادا (مانند دانشگاه رجاینا، کنکوردیا، مموریال و…) به شرط داشتن ریز نمرات عالی، تمکن مالی خوب و ارائه یک انگیزه نامه قوی، به متقاضی تحصیل در کانادا، پذیرش مشروط می‌دهند. بدین معنا که قبل از شروع تحصیل در دانشگاه مورد نظر باید در دوره‌های پیش نیاز زبان شرکت کنید. فراموش نکنید که این دوره‌ها هزینه زیادی برای شما به همراه خواهد داشت.

مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان ویژه سرمایه گذاران

سرمایه گذاری در کانادا بدون مدرک زبان

روش‌های اخذ ویزای سرمایه‌گذاری در کانادا متنوع و اتفاقا مناسب افرادی هستند که مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی ندارند! اما شرط مهم دیگری برای این روش باید داشته باشید و آن هم سرمایه زیاد است!

این روش‌ها شامل موارد زیر هستند:

1. خرید بیزینس در کانادا: ویژه سرمایه‌گذارانی با بیش از 150 هزار دلار کانادا سرمایه مالی و داشتن سابقه کار مدیریتی

2. خرید فرانچایز در کانادا: ویژه سرمایه‌گذارانی با بیش از 1 میلیون دلار کانادا سرمایه مالی و داشتن سابقه کار مدیریتی

3. برخی از برنامه‌های ویزای کارآفرینی استانی (مانند استان ساسکاچوان) در برخی از مشاغل مانند کشاورزی

4. ویزای ICT کانادا ویژه صاحبان کسب‌وکاری که قصد انتقال و ثبت شرکت خود در کانادا را دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هر روش توصیه می‌کنیم صفحه اختصاصی آن را مطالعه کنید.

چند توصیه از پارسی کانادا!

با وجود معرفی چند روشی که در آن نیازی به مدرک زبان نیست، اما هنوز بر خود واجب می‌دانیم شما را نسبت به داشتن این مدرک و اهمیت آن آگاه کنیم.

در تمامی روش‌هایی که در این صفحه ذکر کردیم، وجود مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی، یک امتیاز مثبت و درواقع هموار کننده راه مهاجرت شما است. پس درصورت امکان و داشتن توانایی قبل از اقدام به مهاجرت، تمام تلاش خود را برای اخذ مدرک زبان لازم برای مهاجرت به کانادا بکنید.

درصورتی که بتوانید مدرک زبان با نمره خوب بگیرید، فرصت‌های مهاجرتی متنوع‌تری پیش روی شما خواهد بود و محدود به این چند روش نخواهید شد.

درضمن با داشتن مدرک زبان، مدت زمان اخذ ویزا برای شما بسیار کوتاه‌تر نیز خواهد شد!

فراموش نکنید که کشور کانادا به‌دنبال جذب مهاجرینی است که علاوه بر دانش، مهارت، تخصص و سرمایه خوب، بتوانند با جامعه کانادایی تطبیق پیدا کنند. نیازمند این امر مهم نیز، تسلط بر یکی از دو زبان اصلی کشور کانادا است.

پس مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان امکان پذیر است!

تا به اینجا متوجه شدیم که:

ارزان ترین راه مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان، روش‌های اسپانسرشیپ کانادا و مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج هستند.

راحت‌ترین راه مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان، پیدا کردن یک جاب‌آفر از کارفرمای کانادایی در شغلی است که نیازمند مدرک زبان نیست.

سریع‌ترین و اما گران‌ترین راه مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان، انواع روش‌های سرمایه‌گذاری در این کشور هستند.

پر خطرترین راه مهاجرت به کانادا بدون نیاز به مدرک زبان نیز، اخذ پناهندگی کانادا است!

سوالات متداول

پاسخ کوتاه بله است. اما شاید روش‌هایی که به مدرک زبان نیاز ندارند مناسب شرایط شما نباشند. برای مثال برخی از این روش‌ها سرمایه مالی زیاد می‌خواهند و برخی دیگر نیازمند حضور و داشتن اقامت دائم اقوام درجه یک در کشور کانادا هستند.

تحصیل در مقطع دانشگاه بدون مدرک زبان، تقریبا غیر ممکن است! اما برای ورود به مقاطع دبیرستان و مدرسه، نیازی به مدرک زبان ندارید. البته هستند دانشگاه‌هایی که با پذیرش مشروط بدون مدرک زبان، دانشجو می‌پذیرند و قبل از آغاز سال تحصیلی جدید، دوره زبان برگزار می‌کنند.

این افراد با داشتن سرمایه مالی بالای 150 هزار دلاری، می‌توانند به راحتی با خرید بیزینس در کشور کانادا بدون نیاز به مدرک تحصیلی مهاجرت کرده و پس از یک الی دو سال اقامت دائم این کشور را نیز بگیرند.

برای کار در کشور کانادا تنها درصورتی که از یک کارفرما نامه جاب‌آفر داشته باشید و شغل در دسته مشاغل ساده باشد، نیازی به مدرک زبان ندارید. این مشاغل شامل، راننده کامیون در کانادا، آرایشگری در کانادا، جوشکاری در کانادا و … است.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال