موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

ثبت شرکت LLC امارات

ثبت شرکت LLC امارات

امارات متحده عربی سی‌امین اقتصاد بزرگ جهان و خاورمیانه و شمال آفریقا است. این کشور دارای مناطق آزاد تجاری است که با ثبت شرکت در این مناطق امکان مالکیت 100٪، مالیات بر درآمد صفر را دارید. این عوامل و موقعیت جغرافیایی دبی را برای راه اندازی یک شرکت ایده آل کرده است. ثبت شرکت با مسئولیت محدود (LLC) در امارات متحده عربی، به‌ویژه در دبی، یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاران خارجی است که به دنبال توسعه کسب‌وکار خود در منطقه هستند.

بیایید به طور مفصل روند ثبت شرکت در امارات با روش LLC، هزینه تشکیل شرکت LLC، تعریف شرکت LLC، شرایط و مجوز LLC در دبی و امارات و موارد دیگر را بررسی کنیم.

شرکت LLC در دبی چیست؟

شرکت با مسئولیت محدود (LLC) نوعی ساختار شرکت است که در آن اعضا شخصاً در قبال هیچ گونه خسارتی مسئول نیستند. این شرکت اساسنامه دارد و یک چارچوب قانونی برای انجام فعالیت‌های تجاری دارد و هر سهامدار شرکت با توجه به سهم سرمایه خود مسئولت دارد. در امارات متحده، رایج‌ترین ساختار تجاری LLC است. برای مهاجران و خارجی‌هایی که قصد راه اندازی کسب‌وکار در دبی را دارند، LLC یا شرکت با مسئولیت محدود، اغلب بهترین انتخاب و ساده‌ترین گزینه موجود است.

این ساختار به حداقل دو و حداکثر پنجاه سهامدار نیاز دارد. مسئولیت آنها محدود به تعداد سهامی است که در سرمایه شرکت دارند. LLC دارای یک سیستم مالیاتی منعطف است، زیرا این نوع شرکت امکان تقسیم سود متفاوت را فراهم می‌کند.

💡یک نکته مهم

بعد از ثبت شرکت در امارات هر سال باید شرکت خود را در این کشور تمدید کنید، و اقامتی هم که به شما تعلق می گیرد 2 ساله است که هر 2 سال یکبار باید تمدید شود.

شرایط لازم برای ثبت شرکت LLC در دبی

  • یک شرکت با مسئولیت محدود (LLC) باید حداقل دو (2) و حداکثر پنجاه (50) شریک داشته باشد.
  • برای تشکیل شرکت LLC به حداقل سرمایه نیاز نیست، می‌توانیم با سرمایه 150000 درهم در MOA شروع کنیم.
  • مدیران باید حداقل 1 نفر و حداکثر 5 نفر باشند. سهامداران می‌توانند مدیر هم باشند.
  • نام شرکت LLC در دبی باید همان فعالیت آن باشد که در نام دبی آمده است.
  • نمی‌توان سهام شرکت LLC دبی را برای ایجاد یا افزایش سرمایه یا وام به مردم بفروشید.

💡یک نکته مهم

اگر قصد اضافه کردن شریک در فرآیند ثبت شرکت را دارید، در صورتی شریک می‌تواند ویزای اقامت امارات را بگیرد که حداقل 24 درصد از سهام شرکت را داشته باشد، در غیر این صورت مشمول قانون اقامت نمی‌شود.

مزایای شرکت LLC در دبی

مزایای قابل توجهی برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در دبی و امارات وجود دارد که شامل:

1. راه اندازی سریع شرکت:

تشکیل شرکت LLC سریع و آسان است. شما می‌توانید کسب و کار خود را در دپارتمان توسعه اقتصادی (DED) تنها در 90 دقیقه ثبت کنید. معمولا در صورت کامل بودن تمام شرایط و مدارک چهار تا پنج روز طول می‌کشد تا راه‌اندازی شود. با این حال، مسائلی می‌تواند این روند را به تاخیر بیندازد، از جمله گواهینامه‌های دولتی.

2. مزایای مالیاتی:

یک شرکت با مسئولیت محدود که در منطقه آزاد ثبت شده مجبور به پرداخت مالیات نخواهد بود. بااین‌حال، شرکت‌هایی که در سرزمین اصلی امارات متحده عربی ثبت شده‌اند و در بازارهای محلی امارات متحده عربی تجارت می‌کنند، باید مالیات شرکتی را با نرخ 9 درصد بر سود کسب شده بیش از 375000 درهم بپردازند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله مالیات در امارات را بخوانید.

3. بدون نیاز به حداقل سرمایه سهام برای LLC:

برای راه اندازی یک LLC در امارات متحده عربی لازم نیست حداقل سرمایه سهام داشته باشید. سهامدار باید سرمایه مجاز 100000 درهم را نشان دهد که حتی پرداخت هم نمی‌شود.

4. دامنه فعالیت‌های تجاری گسترده:

شرکت‌های LLC در امارات طیف وسیعی از فعالیت‌های تجاری را شامل می‌شود. امارات متحده عربی بیش از 2000 فعالیت تجاری در بخش‌های صنعتی، تجاری، حرفه‌ای، توریستی، کشاورزی و شغلی ارائه می‌دهد. علاوه بر این، در صورت دریافت مجوز DED، می‌توانید یک شرکت LLC با سرمایه‌گذاری‌های تجاری مختلف ایجاد کنید. به جز بیمه و بانکداری LLC می‌تواند در هر زمینه تجاری وارد شود.

5. 100% مالکیت خارجی:

شرکت از نوع LLC نیازی به حامی مالی اماراتی ندارند یعنی امکان مالکیت 100٪ خارجی در این نوع شرکت وجود دارد.

6. گزینه ای برای درخواست ویزاهای چندگانه

کارآفرینان امارات متحده عربی زمانی که یک LLC تشکیل می‌دهند می‌توانند ویزای کاری نامحدود دریافت کنند. همینطور ویزای سرمایه‌گذاری دریافت می‌کنید که دو سال  اعتبار دارد. با این شرایط اگر بخواهید اعضای خانواده خود را به امارات بیاورید، امکان دریافت ویزا بدون هیچ محدودیتی در تعداد وجود دارد.

اتباع خارجی می‌توانند پس از یک سال فعالیت تجاری، داشتن سهام و حفظ درآمد بیش از 2 میلیون درهم، ویزای طلایی امارات را که بسیار هم معتبر است برای خود و خانواده دریافت کنند.

7. زیرساخت های درجه یک

دبی زیرساختی در سطح جهانی ارائه می‌دهد که در دنیا بی‌رقیب است. دبی همه چیز دارد، از بلندترین ساختمان‌های جهان گرفته تا مجلل‌ترین هتل‌ها. با جمعیت رو به رشد میلیونرها و میلیاردرها، دبی به سرعت در حال تبدیل شدن به مکانی برای افراد ثروتمند و مشهور است.

💡یک نکته مهم

براساس قوانین جدید 2024 در امارات تمدید اقامت با ثبت شرکت با هزینه‌هایی همراه است که تا 100 میلیون هم می‌رسد. با این حساب ثبت شرکت در عمان به صرفه‌تر به نظر می‌رسد.

هزینه تشکیل شرکت LLC در دبی، امارات

هزینه تشکیل شرکت LLC در دبی با حتی امارات به موارد مختلفی بستگی دارد. از جمله تعداد ویزای درخواستی، تعداد شریک، هزینه‌ای که برای اجاره محل شرکت نیاز است و حتی بیمه درمانی انتخابی و تاییدیه‌های اضافی از مقامات دولتی دارد.

  • هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود از 20000 تا 30000 درهم متغیر
  • هزینه ویزای سرمایه گذاری بین 4000 تا 5500 درهم

هزینه ثبت شرکت LLC در دبی:

  • هزینه ویزا 28000 درهم
  • هزینه مجوز LLC در دبی معمولاً از 18500 درهم شروع می‌شود
  • هزینه تمدید مجوز حدود 13500 درهم

برای اطلاع از هزینه دقیق به شما توصیه می‌کنیم با کارشناسان ما در پارسی کانادا تماس بگیرید یا فرم زیر را به دقت پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

فیلد های "*" اجباری هستند

راهنمای گام به گام تشکیل شرکت LLC در دبی

مراحل زیر برای تشکیل شرکت LLC در دبی انجام می شود:

مرحله 1 – حوزه فعالیت تجاری خود را تعیین کنید:

حوزه فعالیت نوع مجوز مورد نیاز شما را تعیین می‌کند. امارات متحده عربی بیش از 2000 فعالیت برای شرکت‌های LLC در بخش‌هایی مانند تجارت، گردشگری، خرده فروشی و آموزش ارائه می‌دهد. شما باید تحقیقات بازار را به درستی انجام دهید و پتانسیل ایده کسب‌وکار خود را بررسی کنید.

مرحله 2 – یک مکان تجاری را انتخاب کنید:

پس از تصمیم‌گیری در مورد فعالیت تجاری، مرحله بعدی انتخاب مکان است. در دبی، می‌توانید شرکت LLC خود را در سرزمین اصلی(main land) یا منطقه آزاد (free zone) تأسیس کنید. هر منطقه قوانین و مقررات خاص خود را برای راه اندازی و فعالیت‌های مجاز دارد.

کارشناسان پارسی کانادا می‌توانند شما را در انتخاب بهترین مکان برای کسب‌و‌کار با توجه به نیازی که دارید یاری کنند.

مرحله 3 – نام تجاری خود را انتخاب و ثبت کنید:

در این مرحله باید یک نام منحصر به فرد برای کسب‌وکارتان انتخاب و ثبت کنید. هنگام انتخاب نام، مطمئن شوید که مطابق قوانین امارات است. حتی با در نظر گرفتن ماهیت، عملیات و الزامات قانونی، می‌توانید نام‌های مختلفی برای شرکت خود پیشنهاد دهید.

مرحله 4 – درخواست برای تاییدیه های اولیه:

در مرحله بعد، باید یک گواهی تایید اولیه از DED برای کسب و کارتان دریافت کنید. این گواهی به این معنی است که دولت امارات هیچ مخالفتی با بیزینس شما ندارد. پس از اخذ NOC، می‌توانید مراحل بعدی تشکیل شرکت LLC خود را در دبی انجام دهید.

مرحله 5 – اسناد ضروری را آماده کنید:

هنگامی که تأییدیه‌های لازم را به دست آوردید، باید تمام مدارک مورد نیاز را تکمیل کنید، که شامل پیش‌نویس و امضای تفاهم نامه انجمن (MoA) می‌شود. MoA برای راه‌اندازی شرکت LLC در دبی ضروری است و باید محضری باشد. علاوه بر این، برای مجوز خدمات، باید یک توافق‌نامه نمایندگی خدمات محلی (LSA) داشته باشید.

مرحله 6 – در صورت نیاز، حامی محلی پیدا کنید:

اینکه به اسپانسر محلی در دبی نیاز داشته باشید، بر اساس ماهیت کسب و کار و صنعتی که قصد ورود دارید متفاوت است. در برخی از بخش‌ها مثل mainland  به یک حامی محلی نیاز دارند، درحالیکه شرکت‌های LLC در مناطق آزاد دبی می‌توان بدون نیاز به اسپانسر محلی مالکیت 100% داشته باشید.

مرحله 7 – ایمن کردن یک فضای اداری:

اگر در حال راه‌اندازی شرکت در سرزمین اصلی دبی هستید، داشتن یک فضای اداری فیزیکی ضروری است. شما باید یک دفتر کار مناسب اجاره کنید و یک قرارداد اجاره که یک قرارداد قانونی با آژانس املاک است، جز مدارک خود داشته باشید.

💡یک نکته مهم

شرکت‌هایی که در منطقه آزاد هستند تا یک سال فرصت دارید تا مکانی برای اجاره ارائه دهید.

مرحله 8 – دریافت تاییدیه های اضافی:

برخی از عملیات تجاری در دبی ممکن است به تأییدیه‌های اضافی از مقامات مربوطه نیاز داشته باشد. به عنوان مثال، سرمایه‌گذاری‌های مرتبط با سلامت ممکن است نیاز به مجوز از ادارات بهداشت محلی داشته باشند.

مرحله 9 – مجوز تجارت خود را دریافت کنید:

با ارائه تمام مدارک و هزینه‌های لازم به DED می‌توانید برای مجوز تجارت خود اقدام کنید. پس از ارسال موفق و تایید مدارک، مجوز کسب و کار خود را از مراکز خدمات واحد اقتصادی و یا از طریق سایت آن دریافت خواهید کرد.

مرحله 10 – یک حساب بانکی شرکتی دریافت کنید:

پس از اینکه مجوز و مدارک خود را پس گرفتید، باید یک حساب بانکی شرکتی برای تجارت خود باز کنید تا امور مالی را مدیریت کنید. دبی گزینه‌هایی را برای بانک های داخلی و بین المللی فراهم می‌کند. شما باید مدارکی مانند جواز کسب و کار، کپی پاسپورت سهامداران و سایر مدارک مورد نیاز بانک را ارائه دهید.

مرحله 11 – درخواست ویزا:

در نهایت، فرآیند مهاجرت و ویزا وجود دارد. می‌توانید برای خودتان، خانواده و کارمندانتان ویزا بگیرید، که این مرحله شامل آزمایش پزشکی و ارسال کپی پاسپورت، عکس و سایر مدارک است.

مدارک مورد نیاز برای راه اندازی LLC در دبی، امارات

برای راه‌اندازی شرکت با مسئولیت محدود در دبی، DED به اسناد خاصی و برخی جزئیات اساسی نیاز دارد. مدارک مورد نیاز برای تشکیل LLC عبارتند از:

  • کپی پاسپورت سرمایه‌گذار
  • کپی پاسپورت اسپانسر محلی
  • کپی شناسه امارات، در صورت وجود
  • فرم درخواست ثبت‌نام از DED
  • یک قرارداد اجاره گواهی شده برای محل دفتر
  • تفاهم نامه تایید شده از سوی سردفتر اسناد رسمی

دقت داشته باشید برای ثبت شرکت هم یکسری مدارک لازم است مثل :

  • فرم درخواست مجوز
  • طرح کسب و کار
  • صورت‌های بانکی
  • چندین گزینه برای رزرو نام شرکت
  • رسید برای تایید اولیه
  • در صورت لزوم، تاییدیه‌های نهادهای دولتی مربوطه
  • هرگونه اسناد اضافی که توسط DED درخواست شده

لطفاً توجه داشته باشید که ممکن است مدارک اضافی مورد نیاز باشد یا توسط مقامات مربوطه درخواست شود. لطفاً با کارشناسان ما در پارسی کانادا تماس بگیرید تا شما را از طریق جزئیات مورد نیاز راهنمایی کنند.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

فیلد های "*" اجباری هستند

سوالات متداول

تشکیل شرکت LLC در دبی، امارات متحده عربی، به طور خلاصه از چهار مرحله اساسی تشکیل شده است. ابتدا باید نام شرکت خود را ثبت کنید. سپس باید مدارک خاصی را برای دریافت مجوز کسب و کار به DED ارسال کنید. سوم، شما باید پس از دریافت تایید، مراحل ویزا را تکمیل کنید. مرحله چهارم و آخر باز کردن حساب بانکی شماست.

هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود شما در دبی از 20000 تا 30000 درهم متغیر است. با این حال، هزینه ها بسته به نوع صنعت و خدمات متفاوت است. هزینه ویزای سرمایه گذار بین 4000 تا 5500 درهم است. بسته به دسته کارمندی که استخدام می کنید، هزینه بین 5000 تا 7000 درهم است.

رایج ترین نوع کسب و کار در امارات متحده عربی شرکت با مسئولیت محدود (LLC) است. دارای حداقل دو و حداکثر پنجاه سهامدار است که هر یک فقط نسبت به بخشی از سرمایه خود مسئول هستند. یک LLC می تواند در هر نقطه از امارات متحده عربی و شورای همکاری خلیج فارس (GCC) تجارت کند. علاوه بر این، هیچ مالیات بر درآمد قابل اعمال یا سرمایه ثابتی برای یک LLC وجود ندارد.

برای دریافت مجوز LLC در دبی از دپارتمان توسعه اقتصادی (DED)، افراد باید مدارک لازم را به DED ارسال کرده و هزینه لازم را بپردازند.

در دبی، یک LLC یا شرکت با مسئولیت محدود مجاز است حداقل 2 شریک و حداکثر 50 شریک داشته باشد.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال