موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

اسکالرشیپ کانادا چیست؟

اسکالرشیپ کانادا چیست؟

اسکالرشیپ کانادا یکی از انواع کمک هزینه‌های تحصیلی است که از طرف دانشگاه ها، اسپانسرها یا موسسات آموزشی به دانشجویان و دانش آموزان ممتاز از نظر درسی داده می شود.

یکی از مهم ترین دغدغه های دانشجویان برای مهاجرت به کانادا و تحصیل در این کشور، هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویی است.

بهترین روشی که دانشجویان خارجی می توانند به تامین مالی و کمک های هزینه های تحصیل خود در کانادا کمک کنند، دریافت اسکالرشیپ است.

اسکالرشیپ کانادا چیست و شرایط اخذ آن چگونه است؟

گرفتن اسکالرشیپ یکی از راه های آسان کردن تحصیل در کانادا و زندگی دانشجویی در این کشور است. قبل از اینکه بررسی انواع اسکالرشیپ در کانادا را بخوانید، اگر در خصوص مهاجرت تحصیلی به کانادا سوال یا ابهامی دارید، می توانید مطلب زیر را مطالعه کنید:

حتما بخوانید:
ویزای تحصیلی کانادا

انواع اسکالرشیپ در کانادا در سال 2024

انواع و شرایط اسکالرشیپ در کانادا سال به سال تغییر می کند. برای بررسی کمک هزینه های در دسترس باید به وبسایت دانشگاه یا موسسات آموزشی مدنظرتان مراجعه کنید.

در هر صورت گرفتن اسکالرشیپ، هزینه زندگی دانشجویی در کانادا را برای دانشجویان کاهش می دهد و باعث پایین آمدن مخارج تحصیل در این کشور می شود. چی بهتر از این؟!

به طور کلی دو نوع اسکالرشیپ در کانادا وجود دارد و چند مورد از مهم ترین آن ها را در زیر معرفی میکنیم:

اسکالرشیپ کانادا برای دانشجویان دوره کارشناسی

دانشجویان خارجی دوره کارشناسی در کانادا می توانند از مزایای اسکالرشیپ بهره مند شود. در ادامه چند نمونه از اسکالرشیپ های دوره کارشناسی در کانادا را به شما معرفی می کنیم:

اسکالرشیپ Lester B. Pearson

Lester B. Pearson یکی از انواع اسکالرشیپ های خارجی است که سالانه 37 بورس تحصیلی به دانشجویان بین‌المللی از سوی دانشگاه تورنتو اعطا می کند. این برنامه با هدف جذب با استعدادترین دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده است.

بورسیه‌ی تحصیلی Lester B. Pearson، به مدت 4 سال به دانشجو اعطاء می‌شود و مواردی چون شهریه‌ی دانشگاه، کتاب، بیمه و اقامت دانشجو را پوشش می‌دهد.

برنامه کمک تحصیلی دانشگاه یورک برای دانشجویان بین المللی York University

دانشجویان بین المللی که دارای سوابق تحصیلی عالی هستند و در دانشگاه یورک پذیرفته شده اند، واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی به ارزش 60,000 تا 100,000 دلار برای یک برنامه تحصیلی چهار ساله هستند.

بورسیه تحصیلی دانشگاه بریتیش کلمبیا University of British Colombia scholarship

دانشگاه بریتیش کلمبیا سالانه بیش از 10 میلیون دلار کانادا سالانه به جوایز، بورسیه ها و سایر اشکال کمک های مالی برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی، اختصاص می دهد.

دانشجویانی که در وضعیت ایده آل تحصیلی هستند و قصد دارند در این دانشگاه مطرح کانادایی ادامه تحصیل بدهند می توانند از این کمک هزینه مالی استفاده کنند.

بورسیه های کارلتون پرستیژ

دانشگاه کارلتون بورسیه های Prestige زیر را به دانشجویان ممتاز ورودی در مقطع کارشناسی اعطا می کند.

بورس تحصیلی صدراعظم  The Chancellor’s Scholarship، بورسیه ورودی ریچارد لوار The Richard Lewar Entrance Scholarship، بورسیه تحصیلی عالی دانشگاه کارلتون The Carleton University Scholarship of Excellence و بورس تحصیلی SHAD دانشگاه کارلتون به ارزش 20,000 تا 30,000 دلار کانادا مهم ترین موارد این بورسیه ها هستند.

البته بورس تحصیلی Riordon و بورسیه پرستیژ کالینز برای 4 سال هزینه تحصیلی کامل را پوشش می دهند.

بورسیه های ورودی بین المللی کلگری

بورسیه ورودی بین المللی دانشگاه کلگری یک جایزه معتبر است که به دانشجویان بین المللی که تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی در دانشگاه آغاز می کنند، اعطا می شود. مبلغ کل کمک هزینه مالی این دانشگاه در طول 4 سال لیسانس 60000 دلار است.

بورسیه های رئیس جمهور وینیپگ برای World Leaders

بورسیه تحصیلی رئیس دانشگاه وینیپگ برای World Leaders به دانشجویان بین المللی اعطا می شود که برای اولین بار وارد هر یک از بخش های دانشگاه می شوند. این بورس بین 3500 تا 5000 دلار است.

بورسیه های ورودی بین المللی کالج هامبر

هامبر برای دانشجویان بین المللی جدید که در سپتامبر و ژانویه هر سال کلاس درس خود را شروع می کنند، بورسیه های تحصیلی قابل تمدید را ارائه می دهد.

اسکالرشیپ کانادا و شرایط اخذ آن چگونه است؟

اسکالرشیپ کانادا برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد

دانشجویان بین المللی دوره کارشناسی ارشد در کانادا می توانند از مزایای اسکالرشیپ بهره مند شود. در ادامه چند نمونه از اسکالرشیپ های دوره کارشناسی ارشد  در کانادا را به شما معرفی می کنیم.

بورسیه تحصیلی Vanier کانادا

بورسیه تحصیلی Vanier Canada Graduate Scholarships (Vanier CGS) برای جذب و حفظ دانشجویان دکتری در سطح جهانی و معرفی کانادا به عنوان مرکز جهانی برتر در تحقیقات و آموزش عالی ایجاد شده است.

این بورسیه ها برای مدرک دکترا (یا ترکیبی از MA/PhD یا MD/PhD) در دانشگاه های کانادا است. ارزش این بورسیه 50000 دلار کانادا در سال به مدت 3 سال است.

بورسیه های تحصیلات تکمیلی دانشگاه مانیتوبا

بورسیه های تحصیلات تکمیلی دانشگاه مانیتوبا UMGF کمک هزینه هایی بر پایه شایستگی است که برای دانشجویانی ملیت های مختلف که به عنوان دانشجویان تمام وقت (کارشناسی ارشد یا دکترا) در دانشگاه مانیتوبا ثبت نام و تحصیل می کنند، قابل دریافت است.

ارزش این کمک هزینه ها برای دانشجویان دکترا 18000 دلار و برای دوره 12 ماهه برای دانشجویان کارشناسی ارشد 14000 دلار است.

بورسیه های دکتری بنیاد پیر الیوت ترودو Pierre Elliot Trudeau Foundation

بورسیه تحصیلی برای اتباع خارجی (با اولویت برای کاندیداهای کشورهای در حال توسعه) که برای یک دوره دکترا در رشته های علوم اجتماعی و علوم انسانی اپلای دهند یا به طور تمام وقت در سال اول یا دوم چنین برنامه ای در یک دانشگاه کانادا ثبت نام کرده اند قابل دریافت است.

ارزش سالانه آاین اسکالرشیپ تا 60000 دلار برای هر محقق برای حداکثر سه سال است.

مطلب زیر در خصوص بورسیه تحصیلی کاناداست. درست حدس زدید! بورسیه و اسکالرشیپ یک سری تفاوت جزئی با هم دارند!

اسکالرشیپ کارشناسی ارشد دانشگاه واترلو

بورسیه عالی بین المللی کارشناسی ارشد IMAE به دانشجویان بین المللی واجد شرایط کارشناسی ارشد که معمولاً وارد یک برنامه تحصیلات تکمیلی مبتنی بر پژوهش در دانشگاه واترلو  کانادا می شوند اعطا می شود. این کمک هزینه مالی در هر ترم 2500 دلار برای حداکثر پنج ترم است.

اسکالرشیپ تحصیلات تکمیلی دانشگاه کلگری

دانشگاه کلگری طیف گسترده ای از بورسیه های تحصیلی کامل و جزئی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. ارزش این کمک هزینه از 1000 تا 40000 دلار متغیر است و رشته های تحصیلی مختلف را پوشش می دهد.

اسکالرشیپ همراه با حمایت های مالی شرکت های صنعتی

در برخی موارد صنایع مختلف پروژه های تحقیقاتی خود را به دانشجو ها می سپارند و در ازای آن به آن ها دستمزد و حقوق پرداخت می کنند. پس دانشجو ها باید بتوانند روی پروژه های صنعتی کار کنند و به هدفی که آن صنعت نیاز دارد (مثلا رفع نیازی خاص در یک زمینه) برسند.

این پروژه ها را یا شرکت های صنعتی خودشان مستقیما به دانشجو ها واگذار می کنند و یا دانشکده ها واسطه میان آن ها قرار می گیرند. در این شرایط گاهی دیده شده است که هزینه ها و دستمزد دانشجو ها به صورت قسطی به ان ها پرداخت می شود، تا عملکرد دانشجو در حوزه تحقیقاتی مذکور سنجیده شود و در صورت رضایت ما بقی کمک هزینه اسکالرشیپ به آن ها پرداخت گردد.

با توجه به محل و منبع تعیین اسکالرشیپ شما، بورسیه ها اسامی مختلفی می گیرند. برای مثال دانشجوی دکترا و محقق Doctoral Student/Researcher و یا دستیار تحقیقاتی Research Assistant از نمونه های آن می باشند.

به خاطر داشته باشید که در کشور کانادا می توانید از بورسیه های دیگر هم استفاده کنید مانند فاند تحصیلی از موسسات خیریه و غیر انتفاعی، بورس از اتحادیه های مختلف، اخذ بورس ازاتاق های بازرگانی، بورسی های تحصیلی داوطلبانه و یا بورس هایی که مخصوص دانشجو هایی است که معلولیت جسمی دارند.

سخن پایانی

آموزش دیدن و تحصیل در یک کشور پیشرفته مثل کانادا، می‌تواند فرصتی بی نظیر برای به دست آوردن موفقیت‌های بیشتر در زندگی باشد. اگر شرایطی که در مقاله مربوط به اسکالرشیپ کانادا را خواندید و احتمال می‌دهید شرایط این نوع مهاجرت به کانادا را دارید، برای رفتن تردید نکنید. نظام آموزشی کانادا بسیار پویا، پیشرفته و مدرن است و می‌تواند باعث شکوفایی فوق العاده استعدادهای شما شود. با انجام یک مشاوره با مشاورینی که حرفه‌ای و با تجربه هستند می‌توانید دقیق‌تر و ریزبینانه‌تر شرایط خودتان را بر شرایط ویزای اسکالرشیپ تطبیق دهید و برای تحصیل به کانادا مهاجرت کنید.

سوالات متداول:

اسکالرشیپ کانادا یکی از انواع کمک هزینه های تحصیلی است که از طرف دانشگاه ها، اسپانسرها یا موسسات آموزشی به دانشجویان و دانش آموزان ممتاز از نظر درسی داده می شود.

دو نوع، اسکالرشیپ برای دانشجویان کارشناسی و اسکالرشیپ برای دانشجویان کارشناسی ارشد.

شرایط اخذ اسکالرشیپ کانادا به نوع اسکالرشیپ، مقطع تحصیلی و رشته می تواند متفاوت باشد.

با مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌توانیم از اسکالرشیپ استفاده کنیم.

guest
2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها