موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

مشاغل پردرآمد استرالیا کدامند؟

مشاغل پردرآمد استرالیا کدامند؟

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب شغل، درآمد آن است. به طبع درآمد بالا موجب آسودگی خاطر و رفاه بیشتر در زندگی می‌شود. میزان حقوق و درآمد مشاغل در کشورهای مختلف، متفاوت است. ازاین‌رو اگر قصد مهاجرت دارید، پیشنهاد می‌دهیم که در ابتدا با میزان حقوق مشاغل مختلف آن کشور آشنا شوید.

استرالیا از جمله کشورهای مهاجرپذیری به شمار می‌آید که هرساله افراد بسیاری از سراسر جهان کشورشان را به‌قصد آن ترک می‌کنند. متوسط درآمد حقوق استرالیا بیشتر از سایر کشورها است. در واقع استرالیا از جمله پردرآمدترین کشورها به شمار می‌آید. با این حال در این کشور نیز برخی مشاغل حقوق بسیار بالاتری دارند.

مشاغل پردرآمد در استرالیا و پردرآمدترین مشاغل در حوزه‌های مختلف

متوسط درآمد حقوق استرالیا بیشتر از سایر کشورها است، به همین دلیل این کشور یکی از مهاجرپذیرترین هاست.

در این متن قصد داریم برای راهنمایی شما مهاجران عزیز به معرفی پردرآمدترین شغل در استرالیا بپردازیم. از شما دعوت می‌کنیم که برای آشنایی با شغل‌های پردرآمد و مشاغل مورد نیاز استرالیا ما را تا پایان این متن همراهی نمایید.

قبل از خواندن این مطلب توجه کنید که این اعداد که در ادامه گفته می‌شود، میانگین درآمد هستند و به موارد مختلفی بستگی دارد. از جمله میزان سابقه‌کار، مدرک تحصیلی و این‌که کدام ایالت و شهر استرالیاست. این موارد می‌تواند بر میزان دستمزد تاثیر بگذارد.

پردرآمدترین مشاغل پزشکی در استرالیا

پردرآمدترین مشاغل استرالیا را رشته‌های مرتبط با پزشکی تشکیل می‌دهند. با توجه به داده‌های اداری مالیات، پزشکان بیشترین درآمد را در سراسر کشور استرالیا دارند. جراحان، متخصصان بیهوشی، متخصصان داخلی و روا‌ن‌پزشکان بیشترین حقوق را در حوزه پزشکی دریافت می‌کنند. متوسط حقوق این مشاغل در سال 2022 تا 2023 به شرح زیر است:

عنوان شغلمتوسط درآمد ماهانه (دلار استرالیا)
جراح169,156
متخصص بیهوشی189,813
متخصص روان‌پزشک145,653
متخصصین قلب و عروق169,928
متخصص زنان و زایمان156,007
متخصص اطفال254,155
دندان‌پزشک134,051
اپتومتریست123,196
فیزیوتراپیست86,213

در بالا با چند مورد از شغل‌های پردرآمد پزشکی در استرالیا دیدید. در ادامه به بررسی مشاغل پردرآمد حوزه مهندسی می‌پردازیم:

پردرآمدترین مشاغل مهندسی در استرالیا

حضور و فعالیت مهندسان در حوزه‌های مختلف موجب رفاه در زندگی بشر شده است. به‌طور معمول مهندس‌ها از جمله متخصصانی هستند که حقوق بالایی را در کشورهای پیشرفته دریافت می‌کنند. کشور استرالیا نیز از این قاعده مستثنی نیست.

مهندسی نفت، مهندسی مواد، مهندسی هوانورد، مهندسی برق، مهندسی زیست‌پزشکی، مهندسی نرم‌افزار، مهندسی محیط‌زیست، مهندسی شیمی و مهندسی الکترونیک به‌ترتیب از جمله پردرآمدترین شغل در استرالیا به شمار می‌آیند. میزان درآمد سالانه این مشاغل در سال 2022 تا 2023 به شرح زیر است:

عنوان شغلمتوسط درآمد ماهانه (دلار استرالیا)
مهندسی نفت129,362
مهندس مواد93,100
مهندسی هوانورد92,721
مهندس برق96,906
مهندس زیست‌پزشکی87,307
مهندس نرم‌افزار100,491
مهندس محیط‌زیست70,516
مهندس شیمی106,385
مهندس الکترونیک89,693

حالا به مشاغل فنی می‌رسیم. در ادامه به معرفی پردرآمدترین مشاغل این حوزه می‌پردازیم:

پردرآمدترین مشاغل فنی در استرالیا

علاوه بر رشته‌های مهندسی و پزشکی برخی از مشاغل فنی نیز از درآمد بالایی برخوردار هستند. در واقع درآمد این مشاغل به‌گونه‌ای است که می‌توان آن‌ها را جزو شغل‌های پردرآمد استرالیا دانست. پردرآمدترین مشاغل فنی در استرالیا و میزان حقوق سالیانه هر یک از آن‌ها به شرح زیر است:

عنوان شغلمیزان درآمد سالانه (دلار استرالیا)
تکنسین HVAC117,840
نقاش24.30
طراح فضای سبز81,131
نجار35.89
برق‌کار47.62
تعمیرکار لوازم‌خانگی68,731
لوله‌کش44.43
گچ‌کار70,222

پردرآمدترین مشاغل حوزه IT در استرالیا

داده‌ها و اطلاعات در دنیای امروز از نفت نیز باارزش‌تر هستند. در واقع داده‌ها حکم گنجی ارزشمند را دارند که تجزیه‌وتحلیل آن‌ها بسیار سودمند است؛ چرا که با تحلیل درست ‌آن‌ها آینده سازمانی را می‌توان به‌راحتی پیش‌بینی کرد. اهمیت بالای داده‌ها موجب شده که مشاغل حوزه IT به پردرآمدترین شغل در استرالیا تبدیل شوند.

فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم کامپیوتر، مهندسی فناوری اطلاعات و ریاضیات کاربردی کاندیدای مشاغل این حوزه هستند که حقوق سالانه آن‌ها به‌طور میانگین 118267 دلار است.

عنوان شغلیمیزان درآمد سالانه (دلار استرالیا)

مدیر ارشد اطلاعاتحداکثر 375000
مدیر پروژهحداکثر 300000
معمارِ ابر (متخصص فضای ابری)حداکثر 280000
برنامه ریز منابع سازمانی / سیستم مدیریت مشتری (ERP/CRM)حداکثر 275000
امنیت سایبری (معمار امنیت سایبری)حداکثر 275000
زیرساخت (معمار شبکه)250000
داده‌ها و تجزیه‌و‌تحلیل پیشرفته (معمار داده)250000
توسعه نرم‌افزار (مدیر توسعه)220000
مدیر تست کیفیت175000

پردرآمدترین مشاغل حسابداری و مالی در استرالیا

حسابدارها و مسئولین امور مالی با توجه به مسئولیت سنگینی‌ که برعهده دارند، درآمد خوبی دریافت می‌کنند. مشاغل مربوط به حوزه حسابداری و امور مالی نیز جزو پردرآمدترین شغل در استرالیا به شمار می‌آیند. پردرآمدترین مشاغل استرالیا در حوزه حسابداری به شرح زیر هستند:

عنوان شغلمیانگین درآمد سالانه (دلار استرالیا)
مدیران مالی122,405
استراتژی و برنامه‌ریزی122394
ریسک انطباق88,478
مدیریت98,065
خزانه‌داری106,113

پردرآمدترین مشاغل فروش و بازاریابی در استرالیا

بازاریابی نقش مؤثری در فروش محصولات یا خدمات دارد. در واقع تنها کیفیت محصول یا خدمات موجب پیروزی شما در میدان رقابت نمی‌شوند. برای این که بتوانید خدمات و محصولاتتان را به بازار هدفتان معرفی کنید و به فروش بالا برسید، به بازاریابی نیاز دارد. امروزه بازاریابی به‌عنوان علمی به‌روز در دانشگاه‌های مطرح دنیا تدریس می‌شود. فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با بازاریابی در زمینه‌های مختلفی به فعالیت می‌پردازند.

نقش کلیدی کارشناسان بازاریابی در فروش منجر به افزایش درآمد آن‌ها شده است. این افزایش درآمد در کشور استرالیا نیز دیده می‌شود. به‌طور میانگین میزان حقوق سالانه رشته‌های مرتبط با بازاریابی به شرح زیر است:

عنوان شغلیمیانگین حقوق سالانه (دلار استرالیا )
مدیر بازاریابی146,534
مدیر خلاق114,288
مدیر پروژه بازاریابی90,414
استراتژیست بازاریابی جستجو143000
مدیر رسانه‌های اجتماعی83,965

میزان درآمد در استرالیا

بر اساس آمار جدید اداره آمار استرالیا (ABS)، متوسط ​​درآمد هفتگی برای مشاغل تمام وقت در استرالیا در ماه مه سال 2020، 1714 دلار بود  که 3.3 درصد بیشتر از نوامبر 2019 است.

همانطور که می دانید در استرالیا، حقوق بسیار بالا است و در یک سال نه فقط می توانید هزینه های خود را پرداخت کنید، بلکه می توانید چند هزار دلار هم پس انداز کنید. حداقل حقوق و دستمزد 17.29 دلار در ساعت است که باید به آن حق بیمه اضافه کنید. این حق بیمه نوعی مستمری است که کارفرما ماهانه در صندوقی اختصاص داده شده برای همین موضوع پرداخت می کند.

از نظر قانونی ، افرادی که تحت حمایت مالی قرار می گیرند باید حداقل 54000 دلار استرالیا به عنوان حقوق اضافی دریافت کنند. بدون احتساب مالیات، پرداختی تقریبا 3500 دلار در ماه است. برخی مشاغل حرفه ای مورد بیشتر مورد نیاز است و برخی دیگر کمتر.

بنابراین، طبیعی است که میزان درآمد این دو دسته از مشاغل با یکدیگر متفاوت هستند. برخی دیگر از مشاغل نیاز به شیفت شب یا کار در آخر هفته یا تعطیلات رسمی دارند و در این موارد دستمزد ساعتی دو برابر می شود. کسانی که به دنبال دریافت اقامت استرالیا هستند باید همه این موارد را مد نظر داشته باشند.

سخن پایانی

پیدا کردن شغل مناسب بعد از مهاجرت به یک کشور جدید، شاید یکی از دغدغه های اصلی هر مهاجری باشد. این موضوع تقریبا برای مهاجرت به هر کشوری فکر یک مهاجر را به خود مشغول می کند. چه بخواهید به ترکیه مهاجرت کنید و یا قصد مهاجرت به استرالیا را داشته باشید، علاوه بر تخصصی که دارید به احتمال زیاد به میزان درآمد هم برایتان اهمیت دارد.

در صورتی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارید، بهتر است با پردرآمدترین شغل در استرالیا آشنا شوید. در واقع آشنایی با پردرآمدترین مشاغل هر کشور کمک می‌کند که گزینه بهتری را برای مهاجرت انتخاب کنید. در متن بالا برای آشنایی شما، به معرفی تمامی مشاغل پردرآمد استرالیا و میزان حقوق سالانه آن‌ها در سال 2022 تا 2023 پرداختیم. امیدواریم مطالب فوق مورداستفاده شما قرار گرفته باشد.

سؤالات متداول

در کشور استرالیا پزشکان و رشته‌های مرتبط با صنعت پزشکی بیشترین حقوق را دریافت می‌کنند. حقوق این قشر از جامعه به‌طور میانگین بیش از 200 هزار دلار تخمین زده می‌شود.

پردرآمدترین شغل در استرالیا در حوزه فنی به‌ترتیب تکنسین HAVC1، نقاش، طراح فضای سبز، نجار، برق‌کار، تعمیرکار لوازم‌خانگی، گچ‌کار و لوله‌کش هستند.

پردرآمدترین شغل در استرالیا در حوزه پزشکی به‌ترتیب جراح، متخصص بیهوشی، روان‌پزشک، قلب و عروق، متخصص زنان و زایمان، دندان‌پزشک، اپتومتریست و فیزیوتراپیست هستند.
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها