موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

ورود واکسینه شده ها به کانادا آزاد می شود

ورود واکسینه شده ها به کانادا آزاد می شود

سفر افرادی که به طور کامل واکسینه شده اند به کانادا آزاد می شود.

به گزارش پارسی کانادا به نقل از CICNEWS مرزهای کانادا به روی دارندگان «تاییدیه اقامت دائم کاناد»  COPR که به طور کامل واکسینه شدند باز می شود.

همچنین شرایط قرنطینه افرادی که تمامی مراحل واکسن را به طور کامل تزریق کرده اند تسهیل خواهد شد.

کانادا در ادامه برنامه تسهیل سازی محدودیت های کرونایی خود از تاریخ 5 ژولای 2021 شرایط ورود مسافرانی که از محدودیت های سفر معاف بودند و هم اکنون به طور کامل واکسینه شده اند را تسهیل می کند.

آزاد شدن ورود مسافران واکسینه شده به کانادا

البته گفتنی است که این برنامه شامل افرادی است که دارنده کارت اقامت کانادا هستند.

بر این اساس مسافران کاملاً واکسینه شده که مجاز به ورود به کانادا هستند، مشمول قرنطینه یا ملزم به دادن آزمایش COVID 19 نخواهند بود. در این خصوص در این مقاله لیست واکسن های مورد تایید کانادا برای ورود را می‌توانید ببینید.

بعلاوه، این مسافران که از مرز هوایی وارد کانادا می شوند دیگر ملزم نیستند در هتلهای مورد تایید دولت برای قرنطینه اقامت داشته باشند.

لازم به ذکر است این قانون تنها مشمول افرادی است که هر دو دوز یکی از واکسن‌های فایزر، مدرنا، آسترازنکا و تک دوز جانسون‌اند جانسون را تزریق کرده‌اند.

افرادی که «COPR» معتبری داشتند که پس از ۱۸ مارس ۲۰۲۰ صادر شده بود، فقط در صورتی که از آمریکا برای اقامت دائم وارد می شدند (یا اگر جزو افراد معاف از محدودیت‌ها بودند) می‌توانستند به کانادا سفر کنند.

طبق قوانین جدید همه مسافران (حتی آنهایی که واکسینه نشده اند)  اکنون ملزم به افشای اطلاعاتی واکسیناسون خود هستند.

این اطلاعات می تواند شامل دریافت یا عدم دریافت واکسن، تاریخ واکسیناسیون، نوع واکسن و دیگر اطلاعات لازم در مورد واکسن دریافتی  باشد.

فقط مسافرانی که وضعیت واکسیناسیون آنها مطابق با معیارهای “واکسیناسیون کامل” باشد ، در صورت احراز شرایط خاص، از قرنطینه، اقامت اجباری در هتل و آزمایش روز 8 معاف خواهند بود.

این محدودیت ها هنوز برای افرادی که کاملاً واکسینه نشده اند، از جمله افرادی که از COVID به تازگی بهبود یافته اند و تنها یک دوز واکسن دریافت کرده اند، وجود دارد.

در ادامه مقامات مسئول کانادا در یک جلسه توجیهی  اظهار داشتند کودکانی که واجد شرایط واکسیناسیون نیستند، باید آزمایش 14 روزه قرنطینه و 8 روز را انجام دهند. والدینی که کاملاً واکسینه شده اند و با فرزندان خود سفر می کنند، می توانند زودتر از قرنطینه خارج شوند.

پیش تر کشور کانادا از ماه فوریه 2021 برنامه محدویتی قرنطینه در هتل را در دستور کار قرار داد.

ترودو در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت هدف از انجام  این کار این است که مسافران از گسترش ویروس کرونا در مناطق محل زندگی خود جلوگیری کنند.

از زمان اجرای این طرح، علیرغم قرنطینه هتل ها  که فقط مسافران هوایی را تحت تأثیر قرار می دهد باز هم کرونا به کانادا نفوذ کرده بود اما به طور کلی تاثیر مفیدی برا محدود کردن بیماری داشت.

کانادا از ابتدا مارس سال 2020  مرزهای خود را بسته. در ابتدا فقط کانادایی ها ، ساکنان دائمی ، کارگران موقت و برخی دانشجویان بین المللی و دارندگان COPR اجازه ورود داشتند.

دولت در پاییز سال 2020 معافیت های بیشتری را آغاز کرد. اتباع خارجی نیز به قصد شرکت در مراسم تشییع جنازه بستگان خود  می توانستند به کانادا بیایند.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها