موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

تجربه مهاجرت به کانادا

تجربه مهاجرت به کانادا را می خواهیم با هم مرور کنیم. امروز دقیقا 8 ماه است که به کانادا مهاجرت کرده ام، مقصد اول من در کانادا شهر تورنتو بود. با خیال راحت و شگفت زده وخوشحال از مهاجرت، حدود دو هفته‌ای را در تورنتو گذراندم و بعد عازم کلگری شدم. در این مدت اقامت در کانادا، سه بار شغلم را عوض کردم.

تجربه مهاجرت به کانادا

من لیسانسم را از دانشگاه صنعتی اصفهان گرفته بودم و اما هرسه شغلی را که پیدا کردم مرتبط با رشته تحصیلی‌ام در ایران نبود. تا به امروز در این کشور حدود 10000 کیلومتر رانندگی کرده ام و تقریبا بیشتر مناطق کلگری و تورنتو را می‌شناسم.

در این مدت، سرمای استخوان شکن شهر کلگری را تجربه کرده و توانسته‌ام خود را با آن سازگار کنم. البته حمایت‌های دوستان و هموطنانم در کانادا باعث شد که بتوانم خیلی از سختی‌ها و غربت اولیه مهاجرت را به‌راحتی پشت سر بگذارم.

خواننده محترم پارسی کانادا، قبل از ادامه، درصورت تمایل می‌توانید فرم ارزیابی مهاجرت را پر کنید و شرایط‌تان را برای مهاجرت به این کشور فوق‌العاده در کمتر از دو دقیقه بسنجید. درضمن پادکست زیر را درباره پشیمانی از مهاجرت را از زبان وکیل ما، حتما گوش بدید:

پشیمانی از مهاجرت

پشیمانی از مهاجرت

اگر نگران هستید، از مهاجرت پشیمان شوید، گوش کنید!

تجربه ی زندگی در کانادا، یک تجربه جالب و شاید آموزنده است که دوست دارم با شما نیز به اشتراک بگذارم. من هنوز در مراحل اولیه مهاجرت به کانادا به سر می‌برم و درواقع هنوز در مرحله سخت مهاجرت هستم. فکر می کنم که باید زمان بیشتری بگذرد تا در مورد مزایای مهاجرت به کانادا صحبت کنم. اما در حال حاضر می توانم تجربه‌ام هر چند اندک را در اختیار شما قرار دهم. قبل از مهاجرت به کانادا سوال‌های بسیاری ذهنم را در گیر کرده بود و ترس‌هایی که ناشی از ناشناخته بودن محیط و نامشخص بودم مسیرم بود، من را آزار می‌داد.

هرشب در مورد این ترس‌ها و خیال‌هایم با همسرم صحبت می‌کردم و با ترسی خاص به خواب می‌رفتم به گونه‌ای که هر شب کابوس می‌دیدم. تا اینکه یک روز صبح ایمیل دعوت به سفارتم را دریافت کردم، من و همسرم از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجیدیم؛ اما ترسی مبهم نیز سراسر وجودمان را در بر گرفته بود. بدون معطلی با مشاور مهاجرتم در پارسی کانادا تماس گرفتم و او را در جریان امور قرار دادم. بعد از کلی توصیه و هشدارهایی که از ایشان گرفتم راهی سفارت کانادا در آنتالیا شدم.

درسفارت آنتالیا با رعایت کلیه توصیه‌های مشاورین پارسی کانادا به‌راحتی پروسه مصاحبه با افسر سفارت را گذراندم و درواقع ویزای کار کانادا را دریافت کردم. بعد از اینکه به ایران بازگشتم حدود 3 ماه فرصت داشتم که خاک ایران را به مقصد کانادا ترک کنم و با زندگی و خاطرات خوبم خداحافظی کنم.

تجربیات مهاجرت به کانادا

داستان من در مورد مهاجرت به کانادا

خیلی زود مقدمات سفرم فراهم شد و راهی کانادا شدم. البته قرار شد که هنگامی که همسرم آمادگی لازم را پیدا کرد نیز در کانادا به من ملحق شود چرا که وسایل خانه، خانه و اتومبیلمان باید به فروش می رفت. بالاخره عازم سفر به کانادا شدم و به تورنتو رفتم. همانطور که در ابتدای نوشته‌ام، گفتم فقط دو هفته در آنجا ماندم و بعد به کلگری عزیمت کردم و الان مدت 8 ماه است که در کلگری هستم.

هنوز فکر می‌کنم در اول راه هستم و این به این معنی است که تجربیات سخت‌تری را باید پشت سر بگذارم. اما به عنوان یک مهاجر صفر کیلومتر قصد دارم که تجربه‌ام هر چند اندک را با شما در میان بگذارم. تجربیاتی که قبلا برایم نقاط مبهمی بیش نبودند و هیچ تصور ذهنی از آنها نداشتم.

به عنوان کسی که به مهاجرت فکر می‌کنید، مطمئنم که سوالات بیشماری در ذهنتان مرور می‌شود و پاسخ خیلی از آنها را نمی‌دانید و این ابهام باعث سختی بیشتر پروسه مهاجرت‌تان شده است. اما اجازه دهید که موضوعاتی رو مطرح کنم که شاید جز اولین کنجکاوی‌های متقاضیان مهاجرت به کانادا باشد. تجربیات من در مورد کانادا بیشتر در شهر کلگری هست، پس نمی‌توانم به طور کلی در مورد کانادا صحبت کنم. ضمنا من به قصد تحصیل در کانادا به این کشور نیامدم.

مثلا شهر ونکور در کانادا به هیچ عنوان برف سنگینی که در کلگری می بارد را تا به حال به خود ندیده است اما از سوی دیگر این شهر بسیار شلوغ‌تر از کلگری بوده و فرصت‌های شغلی کمتری در آن وجود دارد و هزینه زندگی در آن بسیار بالا است. فارغ از هزینه زندگی در کانادا، اجازه دهید که به اصل مطلب بر گردیم، تجربیات من از مهاجرت به کانادا. شاید این تجربیات کم و ناچیز باشد اما مطمئن هستم که بسیاری از سوالات ذهنی شما را پاسخ داده و نگرانی‌های‌تان را کم می‌کند.

آب و هوای کانادا

اوایل فصل پاییز بود که به کانادا رسیدم. هنوز آفتاب گرم بر زمین می‌تابید و گاهی باران می بارید. اما دیگر اوقات فقط برف بود و برف. برف ملایم و یا سنگین. من هیچ زمانی در ایران عینک آفتابی به چشم نمی زدم اما در کانادا بدون استفاده از عینک آفتابی تقریبا قادر به انجام هیچ کاری نبودم. آفتاب آنقدر تیز بود که هنگام رانندگی، گاهی حتی نمی‌شد مسیر را تشخیص داد. چون آفتاب بر برف روی زمین منعکس می‌شد و چشم را می‌زد. در کانادا با پدیده عجیبی به نام Frostbite (سرمازدگی شدید) آشنا شدم و حتی یکبار سرمازدگی خفیفی را تجربه کردم.

این پدیده هنگامی اتفاق می‌افتد که بدن برای مدت طولانی در معرض شدید سرما قرار بگیرد و باعث یخ‌زدگی عضو‌های بدن بشود و آسیب جدی به پوست بدن بزند و در حالت حاد آن باعث قطع عضو شود. من یخ زدگی دستم را تجربه کردم، هنگامی که در حال پاک کردن برف از روی شیشه ی ماشینم بودم، دست راستم به طور کلی یخ زد و دیگر حتی نمی توانستم تکانش بدهم هنوز یک لک تیره از یخ زدگی آن روز بر روی پوستم باقی مانده است.

این تجربه مربوط به فصل پاییز و زمستان شهر کلگری کاناداست، شهری که شاید خیلی سرد باشد، اما امتیازات آن از جمله وجود فرصت‌های شغلی بیشتر، مالیات‌های کمتر، تمیزی شهر، وجود مردم خونگرم و مهربان، ترافیک کمتر و میانگین درآمد بیشتر، شرایط مهاجرت به کانادا را قابل تحمل تر می کند.

این تجربیات در مورد آب و هوای کلگری بود و اما آب و هوای سایر نقاط کانادا معتدل رو به سرد است. مثلا آب و هوای تورنتو، آب و هوای نیمه قاره‌ای است که تابستان گرم و مرطوب و زمستان سردی دارد. آب و هوای ونکور کانادا بسیار مطبوع و دل‌انگیز است، این شهر گرمترین شهر کانادا محسوب شده و در واقع چهار فصل است.

انتخاب با شماست که مانند من کلگری را برای زندگی انتخاب کرده و با شرایط آن کنار بیایید و در مقایسه با امتیازاتی که برای تان توضیح دادم، با خود بگویید که ارزشش را دارد و یا شهر های دیگری مثل تورنتو و یا ونکوور را انتخاب کرده و با وجود شرایط خوب آب و هوایی، هر روز ترافیک شدید را تجربه کرده و مالیات بیشتری پرداخت کرده و پیشنهاد شغلی کمتری دریافت کنید!

فرصت‌های شغلی کانادا

با توجه به اینکه گفته می شود که در بعضی از مشاغل در کانادا رکود پیش آمده است، اما مطابق با تجربیات من، شغل‌های بازاریابی و فروش جز بهترین فرصت‌های شغلی کانادا محسوب می‌شود. شرکت Randstad Canada هر ساله فرصت‌های شغلی کانادا را که جز بهترین فرصت‌های شغلی دسته‌بندی می‌شوند، منتشر می‌کند. با نگاهی بر آن می‌توانید بفهمید که تقاضای کدام شغل‌ها بیشتر بوده و شرایط بهتری دارند. جالب است بدانید که شغل بازاریابی، نمایندگی، فروشندگی و مشاغل مرتبط با آن در این کشور بسیار پر طرفدار است.

ویزای کار کانادا

همانطور که در اول مقاله گفتم من از طریق ویزای اسکیل ورکر کانادا توانستم ویزای کار کانادا را دریافت کنم، در واقع کلیه امور مربوط به مهاجرت به کانادا را به موسسه مهاجرتی پارسی کانادا سپرده بودم، از صفر تا صد پروسه ی مهاجرتم را تیم مشاورین پارسی کانادا به عهده گرفته بودند.

اگر صادقانه بخواهم بگویم، بهترین خدمات را از این موسسه دریافت کردم. قبل از اینکه برنامه مهاجرتی‌ام به کانادا را به آنها بسپارم، از آوازه این موسسه مهاجرتی زیاد شنیده بودم، اما به واقع خودم تمامی این موارد را تجربه کردم. سابقه درخشان و طولانی آنها در امور مهاجرتی، خبره بودن و تعهد شغلی به واقع از آنها تیم بینظیری ساخته است. سرعت و سهولت امور مربوط به مهاجرت به کانادا را مدیون این تیم هستم.

خدمات پارسی کانادا به مشتری

فرهنگ مردم کانادا

این مورد دقیقا مثل همون چیزی است که فکر می‌کنید، به راحتی می‌توانید هر نژادی با فرهنگ های متفاوت را در این کشور پیدا کنید. البته فرهنگ کانادایی‌های اصیل در این کشور غالب است و نمود آن را تقریبا در تمامی شهرهای کانادا می‌بینید. کانادایی‌ها ذاتا مردمانی مودب، محترم، قانونمند، مسئولیت‌پذیر، متعهد و … هستند.

احترام زیاد به کودکان و بانوان در این کشور، یکی از ویژگی‌های خاص فرهنگ کانادایی‌ها است. عابر پیاده و دوچرخه سوار، به راحتی می‌توانند با خیال راحت و حتی چشمان بسته در این کشور راه رفته و یا دوچرخه سواری کنند. چرا که اولویت عبور با آنها بوده و تمامی ماشین‌ها موظف هستند که بایستند تا آنها رد شوند و البته هیچ کس مشکلی با این موضوع ندارد و به راحتی از سمت تمامی شهروندان رعایت می‌شود.

یکی دیگر از مواردی که برای خودم بسیار جالب بود و دوست دارم که شما هم بدانید این است که صحبت کردن در مورد موضوعاتی که برای ما ایرانی‌ها جالب است، برای کانادایی ها چندان جذابیتی ندارد و بالعکس. کانادا مانند هر جای دیگری، شهروندانی با خصوصیات متفاوت اخلاقی دارد. ساده، زرنگ، خوب، بد، باهوش، مهربان، نامهربان و … پس زود قضاوت نکنید و اول افراد را به خوبی شناخته و بعد با آنها وارد دوستی و رفت و آمد شوید.

حتی اگر تنها ویزای توریستی کانادا هم دریافت کرده باشید و بخواهید به این کشور سفر کنید، این اطلاعات می‌تواند کمک زیادی به برقراری ارتباط با کانادایی‌ها کند.

سخن آخر

حال که تجربیات خود را با شما در میان گذاشتم، امیدوارم به خوبی توانسته باشم حق کلام را ادا کرده و مزایای مهاجرت به کانادا و معایب مهاجرت به کانادا را برایتان باز گو کرده باشم. بعد از همه این تفاسیر اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید می‌توانید به‌راحتی از طریق یکی از برنامه‌های مهاجرتی کانادا اقدام کرده و با توجه به شرایط فعلی‌تان ویزای کار کانادا، ویزای تحصیلی کانادا، ویزای توریستی کانادا و نهایتا اقامت دائم این کشور رادریافت کنید. من تجربه بینظیری از موسسه پارسی کانادا در امور مهاجرتی دارم. به راحتی با سپردن امور مهاجرتی خود به پارسی کانادا با خیال راحت و آسوده، در اسرع وقت به کانادا مهاجرت کنید.

این مطلب دل‌نوشته یکی از مشتری‌های عزیز پارسی کانادا بود. اگر می‌خواهید با مشاورین ما درباره مهاجرت به کانادا صحبت کنید، فرم زیر را پر کنید و منتظر تماس ما باشید:

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

سوالات متداول

روش‌های مهاجرت به کانادا عبارتند از: مهاجرت شغلی، مهاجرت تحصیلی، ویزای استارت‌آپی، اسپانسرشیپ، سرمایه‌گذاری، جاب آفر، کارآفرینی، ICT، اکسپرس اینتری.
باتوجه به روشی که برای مهاجرت به کانادا انتخاب می کنید این هزینه کاملا متفاوت است. برای مثال تحصیل دارای هزینه های ثبت نام و پرداخت شهریه نیز هست.
از آنجایی که برخی قوانین و شرایط مهاجرت به کانادا در گذشت زمان تغییر می کند، حضور وکیل معتبر و با تجربه می تواند شما را سریعتر به هدف برساند.
برای مهاجرت تحصیلی، شغلی و یا تجاری باید سابقه شغلی و تحصیلی، مدارک هویتی، مدرک زبان و گواهی‌های حرفه‌ای خود را در هنگام ثبت درخواست مهاجرت ارائه دهید. البته تعداد مدارک در هرکدام از این روش ها ممکن است با توجه به فرآیند پذیرش‌تان بیشتر شود.

 

چرا موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت؟
موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت یکی از بزرگترین موسسات مشاوره به حساب می آید که از یک سیستم مشاوره ای نوین استفاده می کند. با مراجعه به این موسسه می توانید از تخصص و تجربه وکلای پارسی کانادا در زمینه مهاجرت بهره مند شوید. متخصصین ما می توانند رزومه مهاجرتی شما را به نحو مطلوبی ارتقا دهند و در صورت عدم دریافت ویزا می توانید وجه خود را از موسسه باز پس گیرید. تیم متخصص پارسی کانادا تمام مراحل مهاجرتی شما را اعم از ترجمه مدارک، رزرو هتل، اخذ بلیط رفت و برگشت، اخذ PR، اجاره خانه و ماشین و … برای شما انجام می دهند.

guest
4 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها