موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

شغل حسابداری در استرالیا

شغل حسابداری در استرالیا

اگر اهل حساب و کتاب هستید و عاشق کار با اعداد و ارقام، شغل حسابداری دقیقا مناسب شماست. اما اگر دوست دارید این کار را در کشوری به جز کشور مادری تان انجام دهید؛ در کشوری پیشرفته و ثروتمند و دارای موقعیت های شغلی بیشتر، می توانید به مهاجرت کاری به استرالیا فکر کنید.

جالب است بدانید که با توجه به شاخص توسعه انسانی و تولید ناخالص داخلی بالا در استرالیا، این کشور صاحب چهاردهمین اقتصاد قدرتمند دنیاست و همین امر موجب شده آمار بیکاری در این کشور در سال های طولانی همواره زیر 6 درصد باشد. این شرایط ایده آل از جمله دلایلی است که کار در استرالیا تبدیل به موضوعی شده که افراد زیادی از سرتاسر دنیا در پی به دست آوردن آن هستند. یکی از این مشاغل حسابداری است که تقریبا در همه جای دنیا، طرفداران خودش را دارد. در استرالیا نیز افراد زیادی در زمینه های مختلف حسابدار هستند و در کارشان نیز موفق عمل می کنند.

پس اگر به حسابداری علاقه دارید اما دوست دارید کار و زندگی در کشوری مثل استرالیا را تجربه کنید، نگران نباشید. شما هم مانند هزاران مهاجری که سالیانه به استرالیا می روند، می توانید شانس خود را برای دریافت ویزای کار استرالیا و مهاجرت به این کشور امتحان کنید. اما این را به یاد داشته باشید که قدم گذاشتن در هر راهی و رسیدن به هدف نیازمند دانستن اطلاعاتی درباره آن است. به همین علت ما در این مقاله قصد داریم شما را با شغل حسابداری در استرالیا بیشتر آشنا کنیم و از شرایط و بازار کار آن در این کشور برای تان بگوییم.

شغل حسابداری در استرالیا

شغل حسابداری در استرالیا

در استرالیا هم کار کنید و هم زندگی تان را از نو بسیازید

این روزها تقریبا همه لاسترالای را به عنوان مقصدی جذاب برای مهاجرت می دانند، خصوصا افراد متخصصی و کسانی که قصد کار و زندگی در کشوری به جز کشور خودشان را دارند. پس درصورتی که در حرفه ای مشغول هستید و تخصصی دارید، استرالیا به عنوان منطقه ای خوش آب و هوا با سواحلی زیبا، فرهنگ و آداب و رسوم متنوع و دارا بودن آخرین تکنولوژی های روز دنیا، یکی از بهترین گزینه ها برای مهاجرت است.

به طور کلی دلایل زیادی برای مهاجرت به استرالیا وجود دارد. بارز ترین ویژگی این کشور وسیع بودن و به دنبال آن فرصت های بی شمار شغلی است. علاوه بر این، در این استرالیا می توان از سطح بسیار بالای استاندارد زندگی لذت ‌برد و همچنین از حقوق و مزایای زیادی بهره مند شد. جالب است بدانید که اقتصاد با ثبات استرالیا در 17 سال اخیر هیچ رکودی نداشته است. نرخ بیکاری در آن بسیار پایین است. هزینه های زندگی متناسب با درآمد افراد است و سطح رفاه و میزان رضایت از زندگی در بین ساکنین استرالیا بسیار بالاست.

بازار کار حسابداری در استرالیا

یکی از رشته های پرطرفدار در دانشگاه های ایران، حسابداری است که فارغ التحصیلان بیشماری نیز در این زمینه هستند که می خواهند به استرالیا مهاجرت کنند. اما یک سوال بسیار مهم وجود دارد، این که انتخاب کدام شغل برای مهاجرت بهتر است؟ حسابدار، حسابرس خارجی، حسابدار مالیاتی، مدیر حسابداری و یا حسابرس داخلی؟ شما کدام را انتخاب می کنید؟ اجازه دهید پیش از پاسخ به این سوال کمی از شرایط کار در استرالیا بگوییم.

در سال های اخیر کشور استرالیا یکی از بهترین مکان ها برای مهاجرت کاری به حساب می آید و در دریافت ویزای کاری استرالیا، حسابداران در زمینه های مختلف سهم قابل توجهی را در تعداد افراد مهاجر به این کشور به خود اختصاص داده اند. به طور کلی مشاغل مرتبط با حسابداری این روزها در کشورهای پیشرفته و صنعتی بازار کار خوبی دارند. تقاضای این شغل کاربردی و تخصصی به دلیل رشد اقتصای و توسعه شرکت های کوچک و بزرگ بین المللی بسیار بالا رفته است.

همچنین نرخ بالای بیکاری فارغ التحصیلان رشته حسابداری در ایران از دیگر علل مهاجرت حسابداران به کشور استرالیا محسوب می شود. هر ساله تعداد زیادی از متخصصان رشته حسابداری، مدارک خود را برای سازمان ارزیابی مدارک حسابداران استرالیا ارسال می کنند تا در صورت تایید برای زندگی و کار به کشور استرالیا مهاجرت کرده و اقامت استرالیا را دریافت کنند. اما با توجه به سئالی که در ابتدای این بخش پرسیدیم، این که در کدام زمینه حسابداری برای مهاجرت اقدام کنید، مهم است.

در میان لیست مشاغل حسابداری، فقط یک رشته است که با دیگر رشته های عنوان شده تفاوت دارد؛ حسابرسی داخلی. شغلی که عموم حسابداران آن را انتخاب می کنند تا به استرالیا مهاجرت کنند، آن هم به این دلیل که مدارک تحصیلی و شغلی حسابرسان داخلی توسط سازمان “وتاسس” (VETTASSESS) ارزیابی می شود و مابقی مشاغل توسط سه سازمان دیگر که اکثر متقاضیان و وکلا سازمان “سی پی ای ای” (CPAA) را برای ارزیابی مدارک موکلین خود انتخاب می کنند.

مهارت های لازم حسابداری در استرالیا

داشتن مهارت های تخصصی یکی از عوامل بسیار مهم در استخدام و درآمد کارشناس حسابداری و مالی در استرالیا است. ازجمله مهم ترین مهارت ها که تاثیر بسیار زیادی بر درآمد حسابدار دارد عبارتند از: مهارت تجزیه و تحلیل مالی، گزارش دهی مالی، مدیریت حقوق و دستمزد، مدیریت حساب ها، مشاوره مالیاتی، نرم افزار اکسل، و … .

شرایط عمومی مهاجرت حسابداران به استرالیا

تا به این جا با شغل حسابداری و انواع آن آشنا شدید، این که در استرالیا کدام یک از این مشاغل طرفداران بیشتری دارد اما مهم ترین نکته که باید به آن توجه کنید، شرایط عمومی مهاجرت به استرالیا با عنوان حسابدار است. اگر قصدتان برای مهاجرت به استرالیا و اخذ ویزای کار آن جدی است پس به ادامه مطلب دقت کنید تا با برخی از شرایط عمومی آن آشنا شوید.

  • سن: طبق قوانین مهاجرت کاری کشور استرالیا حداکثر سن بین 40 تا 45 سال باید باشد.
  • داشتن مدرک تحصیلی: شما باید دارای مدرک تحصیلی باشید. مدارک تحصیلی و معدل دانشگاه های ایران مورد قبول مراکز عملی استرالیا است.
  • سابقه کاری:‌ شما حتما باید گواهی قابل قبول از سابقه کاری خود داشته باشید. جزئیاتی مثل طول مدت کار، میزان حقوق و شرح وظایف حتما باید در گواهی درج شده باشد.
  • زبان انگلیسی: داشتن مدرک IELTS الزامی است.

برای اطلاع بیشتر از شرایط خصوصی و نحوه دریافت ویزای کار استرالیا می توانید با یکی از وکلا یا مشاوران موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت ارتباط برقرار کنید تا علاوه بر کسب آگاهی بیشتر، امور مربوطه را نیز به آن ها بسپارید. فراموش نکنید برای نزدیک شدن به هدف تان که مهاجرت کاری به استرالیاست، باید با دقت و برنامه ریزی قدم بردارید.

شغل حسابداری در استرالیا

شغل حسابداری در استرالیا

درآمد حسابداری در استرالیا

یکی دیگر از مهم ترین مواردی که تمام متقاضیان مهاجرت به استرالیا در رشته حسابداری باید بدانند و نسبت به آن آگاه باشند، میزان دستمزدها و حقوق این شغل است. آمار دقیقی مبنی بر میزان حقوق یک حسابدار در استرالیا وجود ندارد، اما به طور میانگین این میزان 100 هزار دلار در سال است که این عدد با توجه به سابقه و رده سازمانی فرد متغیر است. میزان درآمدی که کسب می کنید با توجه به این که شما یک حسابدار، مدیر یا سرپرست حسابداری، حسابدار ارشد، مشاور مالیاتی، تحلیل گر مالی، مدیر مالی و … باشید، متفاوت می باشد. به عنوان مثال به عنوان یک مدیر مالی با بیش از 5 سال سابقه کاری احتمالا حقوق سالیانه 150 هزار دلار در انتظار شما خواهد بود.

همچنین در نظر داشته باشید که از نظر سازمان ارزیابی مدارک حسابداران در کشور استرالیا شامل زیر شاخه های زیر است:

  • حسابدار عمومی
  • حسابدار مستقل
  • مدیریت حسابداری
  • حسابدار مالیاتی
  • مدیر مالی
  • صندوقدار

حداقل و میانگین پرداختی حقوق در هر شاخه متفاوت است اما در نظر داشته باشید که در کشور استرالیا، حرف اول را در اقتصاد شرکت های خصوصی می زنند و اگر شما مهارت ها و استعداد کافی را داشته باشید می توانید مبالغ بیشتری را نیز دریافت نمایید.

سخن آخر

با توجه به تجربه و آمار یکی از بهترین ویزاهای کاری برای مهاجرت کاری به استرالیا به عنوان یک حسابدار، ویزای 189 یا همان ویزای مهارت و تخصص کاری است. البته این فقط یک پیشنهاد است. پیش از هرچیزی مدارک شما باید توسط سازمان ارزیابی مدارک حسابداران استرالیا، تایید شود. اما با توجه به این موارد پیشنهاد می کنیم قبل از درخواست ویزا، تمام راه و روش های ممکن را با دقت بررسی کنید و راهی را که قطعا به پذیرش درخواست ویزای تان منجر می شود را انتخاب کنید.

در حقیقت ریسک نکنید و بدون برنامه ریزی و آگاهی قم برندارید، چرا که در صورت یکبار ریچکت یا برگشت، درخواست های بعدی تا نیز با سخت گیری بیشتری، بازبینی می شود. به همین علت به وکلای حرفه ای موسسه دادگران حق و عدالت اطمینان کرده و امور مربوطه را به آن ها بسپارید. وکلای ما با سال ها تجربه و دانشبالا به خوبی می توانند به شما کمک کنند تا در زمانی کوتاه و با شرایطی عالی کار حسابداری در استرالیا را آغاز کنید و یک زندگی جدید برای خود بنا کنید.

guest
2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها