موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

ویزای توریستی پرتغال

ویزای توریستی پرتغال

براساس آمار statista قبل از همه گیری ویروس کرونا در جهان تنها در سال 2019 بیش از 16 میلیون گردشگر به قصد بازدید از جاذبه‌های گردشگری بی نظیر پرتغال به این کشور سفر کرده‌اند.

کشور پرتغال یکی از ارزان‌ترین کشورهای اروپای غربی برای سفر است که در طول سال ایرانیان زیادی با هزینه مقرون به صرفه عازم آن می‌شوند.

ویزای توریستی پرتغال

اگر کشور پرتغال را برای بازدید و مسافرت انتخاب کردید برای این کار نیاز به ویزای توریستی پرتغال دارید. این ویزا به شما امکان می‌دهد تا به صورت موقت از جاذبه‌های گردشگری این کشور بازدید کنید یا درصورتی که بستگان یا اقوامی در پرتغال دارید با ویزای توریستی پرتغال از آنها دیدن نمایید.

شرایط ویزای توریستی پرتغال

قبل از اقدام برای دریافت ویزای توریستی پرتغال باید از شرایط ویزای آن آگاه شوید. برای آنکه بتوانید ویزا توریستی پرتغال را اخذ کنید، در وهله اول، لازم است نوع ویزای مسافرتی پرتغال را برای اخذ مشخص کنید.

انواع ویزای توریستی پرتغال شامل موراد زیر هستند:

  • حضور در همایش یا سمینار
  • گردشگری
  • بازدید از اقوام و بستگان
  • اهداف تجاری کوتاه مدت

دوم، باید دلایلی برای بازگشت به وطن خود بعد از اتمام اعتبار ویزا به افسر مهاجرت ارائه دهید. این دلایل می تواند شامل داشتن خانواده، همسر، فرزند، شغل و … باشد.

همچنین باید ثابت کنید که تمکن مالی برای گذراندن مدت زمان اقامت توریستی پرتغال دارید. این هزینه به نوع، محل اقامت شما (هتل، منزل آشنایان و … ) بستگی دارد.

مدراک ویزای توریستی پرتغال

به طور کلی، شرایط ویزای توریستی پرتغال به شرح زیر است:

  • باید در سلامتی کامل باشید.
  • سابقه کیفری نداشته باشید.
  • برای امنیت کشور پرتغال خطری نداشته باشید.
  • دارای گذرنامه (پاسپورت) معتبر، تائید شده و مدت دار باشید.
  • قصد اقامت دائم پرتغال و عدم ترک آن را نداشته باشید.
  • اثبات نمایید که به واسطه شغل، دارایی ها، خانه و یا خانواده تان به کشور خود باز می گردید.
  • اثبات نمایید که بودجه کافی برای تأمین هزینه های زندگی خود و خانواده تان را در طول اقامت دارید.

مدارک لازم برای ویزای توریستی پرتغال

برای دریافت ویزای توریستی پرتغال باید مدارک گوناگونی را ارائه دهید. به یاد داشته باشید که کامل نبودن مدارک می تواند منجر به رد شدن جواب ویزای شما شود.

انتخاب یک وکیل معتبر و حرفه ای برای دریافت این ویزا مهم است چرا که بسیار دیده شده که افراد با قدم های اشتباه، پس از صرف زمان و هزینه های سنگین، نتیجه ای نمی گیرند.

مدارک لازم ویزای توریستی پرتغال شامل موارد زیر هستند:

    تکمیل فرم درخواست ویزا

  • داشتن پاسپورت معتبر و عکس پاسپورتی حداقل با 6 ماه اعتبار​
  • اسناد تمکن مالی
  • ارائه مدارک هویتی (شناسنامه، کارت ملی و..)​
  • دعوتنامه از فرد یا سازمانی در پرتغال یا ارائه برنامه دقیق بازدید از پرتغال (این مدارک شانس دریافت ویزا را بالا می برد)​
  • پرداخت هزینه های قانونی مربوط به اخذ ویزای توریستی پرتغال​
  • انجام انگشت نگاری سفارت پرتغال​
    ارائه کامل اسناد مربوط به دارایی های فرد متقاضی​

  • اسنادی که نشان دهد شخص متقاضی به کشور خود بازمی گردد (مانند اسناد مالکیت، نامه اشتغال به کار و اشتغال به تحصیل در ایران)​
  • ارائه کامل سوابق شغلی مثل نامه های اشتغال به کار، فیش حقوقی و مرخصی​
  • سوابق مهاجرتی و مسافرتی شما
  • بیمه نامه مسافرتی

البته فهرستی که در بالا مشاهده می کنید به صورت عمومی است و هر فرد با توجه به شرایط خود باید مدارک لازم را ارائه دهد.

به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که قبل از هرچیز با مشاوران و وکلای مهاجرتی مجرب پارسی کانادا مشورت کنید.

مدت اعتبار ویزای توریستی پرتغال

مدت اعتبار ویزای توریستی پرتغال 90 روز است و متقاضیان فرصت دارند در مدت این 90 روز از ویزای توریستی خود استفاده کنند.

به طور کلی امکان تمدید ویزاهای توریستی وجود ندارد مگر در موارد خیلی خاص مانند تهدید جانی از سوی کشور مبدا یا بیمار شدن فرد و… که باید به اثبات برسند.

اگر به زندگی در اروپا علاقمندید و قصد دارید مدت طولانی در اروپا بمانید پیشنهاد ما این است که از طریق اخذ ویزای تحصیلی پرتغال رویای زندگی در اروپا را محقق کنید.

کشور پرتغال یکی از کشورهای ارزان قیمت در زمینه مهاجرت تحصیلی است.

با تحصیل در پرتغال شما می توانید مدت طولانی در این کشور بمانید و سالانه 90 روز به دیگر کشورهای اروپایی با ویزای شنگن مسافرت کنید و همچنین بعد از اتمام اقامت خود از طریق انواع ویزاهای دیگر مانند ویزای کاری مدت آن را افزایش دهید و یا حتی اقامت خود را دائمی کنید.

 

آداب و سنن مردم پرتغال

معرفی پرتغال

پرتغال در جنوب غربی اروپا واقع شده که در حال حاضر(2021) 10,169,087 جمعیت دارد. پرتغال یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است و واحد پول آن یورو می باشد.

این کشور یکی از گرم‌ترین کشورهای اروپا است که تابستان های گرمی دارد. در ماه جولای و به خصوص در آگوست، که فصل تعطیلات در پرتغال است، اقامتگاه‌های ساحلی در گران‌ترین و شلوغ‌ترین وضعیت خود قرار دارند.

بنابراین اگر می‌خواهید سفری ارزان به پرتغال داشته باشید یا تمایلی به حضور در مکان‌های شلوغ و پر از گردشگر ندارید در این دو ماه به پرتغال سفر نکنید.


فرهنگ پرتغالی تاثیر بسیار زیادی از سلطه‌ کلیسای کاتولیک و ارزش‌ های سنتی مسیحی گرفته و این تاثیر در جامعه مدرن کشور پرتغال همچنان ملموس است.

مردم پرتغال، سنتی و محافظه کار هستند و به سختی زیر بار نوآوری و تغییرات افراطی در جامعه و محیط زندگی شان می ‌روند. قبل از اینکه به بحث اصلی که همان اخذ ویزای توریستی این کشور است بپردازیم بهتر است در خصوص آداب معاشرت و فرهنگ این کشور اطلاعات مختصری را در اختیار شما خواننده عزیز قرار دهیم.

آداب معاشرت در پرتغال

مردم پرتغال افرادی صمیمی و خوش برخورد بوده که در احوال پرسی تا حدودی شبیه ایرانیان رفتار می کنند. برای مثال در جلسات رسمی به هنگام شروع و یا در حین خداحافظی از همدیگر، با هم دست می دهند و چنانچه افراد همدیگر را بشناسند و روابط نزدیک باشد همدیگر را در آغوش می گیرند.

روابط در کشور پرتغال به گونه ای است که گردشگران کمتر احساس غربت می کنند. از طرفی مردم این کشور صریح و واضح حرف شان را می زنند و البته آنچه در مورد رفتار مردم این کشور واقعیت دارد این است که تند و با صدای تقریبا بلند حرف شان را می زنند، بنابراین اگر شاهد چنین صحنه ای بودید آن را پای خشم و یا عصبانیت نگذارید.

رسم هدیه دادن مردم پرتغال

در این کشور مرسوم است که هنگامی به مهمانی می روند برای میزبان گل یا شکلات هدیه ببرند. پرتغالی ها نیز همچون ایرانیان بر این باور هستند که عدد 13 نشانه بدشانسی بوده، بنابراین به هنگام هدیه دادن به همدیگر به این مسئله دقت می کنند و برای مثال هیچ وقت به یکدیگر 13 گل هدیه نمی دهند.

آداب و روابط اجتماعی مردم پرتغال

مردم پرتغال صلح طلب، راحت طلب و خانواده دوست می باشند و احترام به مقامات در پرتغال به شدت مورد توجه است و حتی برای تصمیم گیری های ساده هم از بزرگتر ها و افراد دارای جایگاه بالاتر مشورت دریافت می شود.

کشور پرتغال باتوجه به جاذبه های متفاوتی که دارد به عنوان یکی از مقصدهای گردشگری پر طرفدار در سراسر جهان شناخته می شود، که از این میان می توان به شهر ها و البته روستاهای زیبای این کشور همچون شهر براگا، آمارانته، روستای سورتلها، مونسانتو، بازدید از آبشارهای آزورس، پرسه و گردش در خیابان های لیسبون کشور پرتغال و جزیره مدیرا اشاره کرد.

 

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها