موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

بیمه دانشجویی استرالیا (OSHC)

بیمه دانشجویی استرالیا (OSHC)

OSHC یک طرح برای پوشش سلامت دانشجویان خارج از کشور است و برای کمک به دانشجویان بین‌المللی است که در حال تحصیل در استرالیا هستند. این بیمه دانشجویی در استرالیا برای پوشش هزینه‌های درمان پزشکی و بیمارستانی است که اگر در هنگام بروز حادثه یا بیماری در طول مدت اقامت دانشجویان در استرالیا نیاز داشته باشند، طراحی شده است. دریافت OSHC به شما آرامش می‌دهد و تضمین می‌کند که بیش از آنچه که برای مراقبت‌های بهداشتی نیاز است، پرداخت نکنید. در این مقاله با جزئیات بیمه OSHC آشنا می‌شوید.

بیمه دانشجویی استرالیا چیست؟ و انواع آن

بیمه دانشجویی در استرالیا با نام OSHC یا (Overseas Student Health Cover) توسط دولت استرالیا برای دانشجویان بین‌المللی که در استرالیا تحصیل می‌کنند، تنظیم شده است. این بیمه برای کمک به دانشجویان بین‌المللی برای پوشش هزینه‌های درمان پزشکی و بیمارستانی طراحی شده است. OSHC شامل پوشش مواردی از جمله: ملاقات با پزشک، برخی بیماری‌ها که برای درمان‌ نیاز به بیمارستان دارند، آمبولانس و داروها است، اما برای دندان‌پزشکی، چشم‌پزشکی و فیزیوتراپی هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند.

شرط پذیرش درخواست دانشجویانی که برای دریافت ویزای تحصیلی در استرالیا اقدام نموده‌اند فعال کردن بیمه درمانی برای مدت اقامت‌شان است. کلیه دانشجویان ملزم به پرداخت کل حق بیمه برای طول مدت ویزای تحصیلی خود هستند.

انواع طرح‌‌های بیمه دانشجویی استرالیا عبارتند از:

بیمه دانشجویی تک نفره (Single)

این طرح بیمه برای شخصی که دارنده اصلی ویزای دانشجویی است فعال می‌شود.

بیمه دانشجویی زوجین (Couple)

این بیمه‌نامه برای دانشجو به‌همراه همسر و یا یک دوست صمیمی او اعمال می‌شود.

بیمه دانشجویی خانوادگی (Single Parent Family)

این طرح بیمه OSHC برای دانشجویانی که فرزندانی با حداکثر 18 سال را دارند، اعمال می‌شود.

بیمه دانشجویی استرالیا چه مواردی را پوشش می‌دهد؟

خدمات بیمه دانشجویی در استرالیا (OSHC) شامل موارد زیر است:

  • بیماری یا آسیبی که در آن زنده ماندن یا عملکرد یک عضو یا اندام بدن تهدد می‌شود.
  • مصرف بیش از حد دارو، ماده سمی یا اثر سم
  • اختلال روانپزشکی که به موجب آن سلامت بیمار یا سایر افراد در معرض خطر فوری قرار می‌گیرد.
  • درد شدید که در آن احتمال زنده ماندن یا عملکرد یک عضو بدن را تهدید کند.
  • خونریزی حاد که نیاز به ارزیابی و درمان فوری دارد. یا
  • وضعیتی که نیاز به بستری فوری باشد.
  • پذیرش در بیمارستان یا برای درمان اورژانسی
  • پروتزهای کاشته شده با جراحی که تحت بیمه سلامت هستند.
  • خدمات پزشکی خارج از بیمارستان، درمان‌هایی که توسط یک متخصص پزشکی مانند پزشک در کلینیک و/یا مطب عمومی ارائه می‌شوند که مستلزم پذیرش در بیمارستان نیست.
  • بیمارستان خصوصی که شرکت بیمه با آن قرارداد دارد

هیچ کمک هزینه‌ای برای هزینه‌های خدماتی مانند دندانپزشکی و خدمات پرتو درمانی یا فیزیوتراپی پرداخت نمی‌کند و در صورت نیاز به این خدمات باید از بیمه سلامت خصوصی استرالیا استفاده کنید همچنین می توانید OSHC را با بیمه‌های دیگری مانند بیمه مسافرتی بین المللی تکمیل کنید.

استرالیا در حال حاضر با یازده کشور از جمله: بریتانیا، نیوزلند، ایرلند، سوئد، فنلاند، هلند، نروژ، ایتالیا، مالت، بلژیک و اسلوونی توافقنامه‌هایی دارد. دانشجویان شهروند این کشورها در زمانی که در استرالیا هستند از درمان های ضروری پزشکی برخوردار هستند خدماتی که شامل مراقبت‌های بیمارستانی عمومی و مزایای خدمات پزشکی و برخی اقلام دارویی تحت پوشش بیمه می شود.

پوشش دارویی بیمه دانشجویی (OSHC)

کمک هزینه‌ بیمه دانشجویی استرالیا برای خرید دارو برای هر قلم دارو حدود 50 دلار تا حداکثر 300 دلار است که به‌صورت سالیانه پوشش داده می‌شود. در صورتی که طرح خانواده بیمه برای شخص فعال باشد، ۶۰۰ دلار را به‌صورت سالیانه برای خرید دارو به افراد تحت پوشش بیمه پرداخت می‌کند. برای درمان با دارو، به ویژه درمان سرطان که می‌تواند ده‌ها هزار دلار هزینه داشته باشد، برای اطلاعات بیشتر، با بیمه‌گر OSHC خود تماس بگیرید.

پوشش‌های بیمه دانشجویی استرالیا

تا زمانی که در استرالیا دانشجو هستید، می‌توانید از بیمه دانشجویی استفاده کنید

مدت‌زمان بیمه دانشجویی چقدر است؟

یک شرکت بیمه موظف است OSHC را به یک دانشجویی خارجی برای مدت‌زمانی که ویزای دانشجویی او فعال است ارائه دهد ( دانشجو باید حداکثر مدت‌زمان موردنیاز برای گذراندن یک دوره آموزشی را در نظر بگیرد).

برای مثال اگر دوره تحصیل دانشجو بیش از 10 ماه باشد و در پایان سال تحصیلی استرالیا (نوامبر یا دسامبر) به پایان برسد، دو ماه اضافی علاوه بر تاریخ پایان COE موردنیاز است.


COE یک سند رسمی است که اطلاعات مهمی در مورد وضعیت ثبت‌نام فرد ارائه می‌دهد که مدت زمان دوره را از طریق تاریخ شروع و پایان دوره، هزینه های پرداخت شده و کل هزینه هایی که باید برای دوره پرداخت شود را نشان می دهد.

هزینه بیمه دانشجویی در استرالیا

طبق آمار سایت studiesinaustralia، هزینه‌ خرید بیمه دانشجویی استرالیا بسته به نوع پوشش موردنیاز متفاوت است. حداقل هزینه پوشش بیمه 12 ماه یک فرد مجرد 478 دلار استرالیا، 12 ماه یک زوجین 2600 دلار و 12 ماه یک خانواده 4200 (از سپتامبر 2021) است. می توانید OSHC را به‌صورت آنلاین از طریق وب‌سایت ارائه دهنده OSHC خریداری کنید.

به دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در استرالیا را دارند توصیه می‌شود که قبل از خرید بیمه دانشجویی استرالیا برای اطمینان از انتخاب طرح بیمه مناسب خود و کسب اطلاعات مربوط به سیاست و هزینه‌ها با شرکت کارگزار مربوطه خود تماس بگیرند و یا با مراجعه به لینک صفحه شرکت‌های مختلف بیمه گذار که در ادامه معرفی شده‌اند اطلاعات موردنیاز خود را دریافت کنند.

خرید بیمه دانشجویی در استرالیا

بیمه دانشجویی در استرالیا (OSHC) را از بیمه‌گران مختلفی می‌توان تهیه کرد که عبارت‌اند از:

  • مدیریت بهداشت استرالیا (ahm OSHC)
  • CBHS International Health
  • Peoplecare Health Limited
  • Bupa Health Insurance
  • nib health funds limited
  • Medibank Private Limited
  • از طریق دفاتر مهاجرتی که برای درخواست ویزا اقدام شده است

مستقیما از طریق وب‌سایت‌های شرکت‌های بیمه‌گذار که چند مثال از وب سایت‌های این شرکت‌ها را در جدول زیر می‌توانید بررسی کنید:

شرکت بیمه‌گذاروب‌‌سایت شرکت
ahm OSHCwww.ahmoshc.com
BUPA Australiawww.bupa.com.au/health-insurance/oshc
Medibank Privatewww.medibank.com.au
NIB OSHCwww.nib.com.au

سخن پایانی

جذب دانشجویان از سراسر دنیا یکی از سیاست‌های ارزشمند دولت استرالیا به شمار می‌رود به همین دلیل برای بالا بردن کیفیت زندگی دانشجو و توانمندسازی خدمات درمانی در استرالیا برنامه‌های مختلفی را در نظر گرفته است. برای مثال جهت اطمینان از دسترسی دانشجویان به مراقبت‌های بهداشتی با کیفیت، به موقع و مقرون‌به‌صرفه در طول زمان تحصیل خود، طرح بیمه دانشجویی در استرالیا (OSHC) را راه‌اندازی نموده است. دانشجویان باید حتما برای دریافت ویزا آن را برای خود فعال کنند که با جزئیات این طرح در این مقاله آشنا شده‌اید. اگر نیاز به اطلاعات بیشتر دارید می‌توانید با کارشناسان ما در پارسی کانادا ارتباط بگیرید.

سوالات متداول

حداقل هزینه پوشش بیمه 12 ماه یک فرد مجرد 478 دلار استرالیا، 12 ماه یک زوجین 2600 دلار و 12 ماه یک خانواده 4200 دلار است.

باید همزمان با حداکثر مدت زمان موردنیاز برای گذراندن یک دوره آموزشی در استرالیا، بیمه‌ دانشجو باید فعال باشد.

از طریق دفاتر مهاجرتی که برای درخواست ویزا اقدام شده است و یا مستقیما از طریق وب‌سایت‌ شرکت‌های بیمه‌گذار که در متن به آن‌ها اشاره شده است.

guest
2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها