موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

آیا استرالیا بعد از پایان کرونا شاهد افزایش بی سابقه مهاجر خواهد بود؟

آیا استرالیا بعد از پایان کرونا شاهد افزایش بی سابقه مهاجر خواهد بود؟

به گزارش پارسی کانادا به نقل از SBS در حالی که کشور استرالیا بعد از چندین ماه با آسیب های ناشی از همه گیری ویروس کرونا مقابله می کند، قصد دارد اقتصاد خود را ترمیم کند. به گفته مقامات عالی رتبه استرالیا ورود دو میلیون مهاجر در طول پنج سال می تواند “نقطه عطفی در تاریخ این کشور” باشد.

پس از چندین ماه قرنطینه و وجود برخی از تنگناهای اقتصادی، شهر سیدنی روز دوشنبه هفته پیش چرخ اقتصاد خود را مجدداً راه اندازی کرد تا از این طریق به صاحبان مشاغل مختلف کمک کند.

طبق آمارهای رسمی از زمان بسته شدن مرزهای بین المللی استرالیا در مارس سال گذشته، تجارت و صنعت این کشور با کمبود شدید نیروهای کاردست و پنجه نرم می کند.

این امر باعث شد تا برخی از مقامات رسمی استرالیا خواستار باز شدن سریع مرزهای بین المللی و افزایش سطح مهاجرت به استرالیا شدند به گونه ای  که از زمان جنگ جهانی دوم این اتفاق سابقه نداشته است.

وضعیت جمعیت استرالیا

بر اساس اعلام اداره آمار استرالیا، در 12 ماه پس از بسته شدن مرزهای بین المللی استرالیا ، جمعیت استرالیا تنها 35،700 نفر افزایش یافته است. در این بازه زمانی نرخ رشد جمعیت تنها 0.1 درصد بود که نسبت به سال های قبل افت قابل توجهی داشته است.

“افزایش طبیعی سالانه” ، شامل تولد و مرگ در بین ساکنان استرالیا ، در 131000 نفر ثابت ماند. اما با کاهش قابل توجه مهاجرت به خارج از کشور ، به رقم منفی 95300 جبران شد.

افزایش مهاجرت به استرالیا

کاهش نیروی کار

مشاغل استرالیا پیش از این با شیوع همه گیری کرونا با کمبود نیروی کار دست و پنجه نرم می کردند و اکنون با بسته شدن مداوم مرزها این مسئله تشدید شده است.

پروفسور جوک کالینز از دانشکده بازرگانی UTS در رابطه با همین موضوع به خبرنگار SBS گفت: “درست در همه حوزه ها از مهاجران غیر ماهر گرفته تا متخصصان پزشکی بسیار ماهر، متوجه می شویم که ما به عنوان یک دولت و یک ملت چقدر وابسته به مهاجرت و نیروی کار خارجی هستیم.”

آمار متقاضیان مهاجرت و افرادی که قصد اقامت یا بازگشت به استرالیا را دارند افزایش یافته است ، اما دکتر آلن در ادامه گفت که بعید است میزان روند افزایش جمعیت به قبل از همه گیری کرونا برسد. قبل از همه گیری کرونا جمعیت سالانه استرالیا بیش از یک درصد در هر سال افزایش می یافت.

این مقام عالی رتبه دولت استرالیا هشدار داد: “این یک فاجعه جدی برای استرالیا و اقتصاد این کشور است.”

دکتر آلن گفت ” از آنجایی که نیروی کار بومی برای برآوردن نیازهای صنعت ما کافی نیست.”

با این تفاسیر احتمال قوی می رود که بعد از پایان کرونا و با توجه به سیاست های دولت استرالیا و کمبودهای موجود آمار جذب مهاجر به استرالیا به رقم بی سابقه ای برسد.

انتهای پیام

guest
2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها