موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

پناهجویان در استرالیا نباید برای نجات از خطر، تن به تحقیر دهند!

پناهجویان در استرالیا نباید برای نجات از خطر، تن به تحقیر دهند!

به گزارش پارسی کانادا و به نقل از سایت گاردین، وضعیت پناهجویان در استرالیا، به‌هیچ عنوان مناسب نیست و دولت این کشور به این افراد، بسیار سخت می‌گیرد و آن‌ها را به بازداشتگاه‌های نامناسب در خارج از کشور می‌فرستد.

خانم ماریا واتکینز، وکیل حقوق بشر در این خبر می‌گوید: مردم استرالیا همیشه نسبت به پناهندگان انسانیت و شفقت نشان داده‌اند و اکنون وقت آن است که سیاستمداران نیز این کار را انجام دهند.

اخیراً ۴۰ نفر از افرادی که به‌دنبال پناهندگی در استرالیا بوده‌اند، در خاک این کشور بازداشت شده و به استرالیای غربی، به بازداشتگاه دریایی در نائورو (Nauru)، منتقل شده‌اند. شرایط این افراد به حدی نامناسب است که حتی قابل‌تصور هم نیست.

سیاستمداران باید بدانند که این افراد، از خطراتی که در کشورشان آن‌ها را تهدید می‌کرده فرار کرده و به استرالیا پناه آورده‌اند. آن‌ها باید درک کنند که ما در مورد افراد واقعی صحبت می‌کنیم که مجبورند به هر طریقی که می‌توانند از خطر، خشونت و آزار و اذیت فرار کنند، چه از طریق دریا، زمینی یا هواپیما!

بدون توجه به نحوه ورود افراد به استرالیا، درخواست پناهندگی یکی از حقوق طبیعی انسان‌ها است. افرادی که به‌دنبال پناهندگی در استرالیا هستند، جان خود را به خطر میاندازند تا وارد سیستمی شوند که عمداً برای منزوی کردن و نادیده گرفتن آن‌ها طراحی شده است. این افراد با ترک خانه‌، خانواده و کشورشان، خود را برای انجام یک سفر سخت و اغلب کشنده، آماده می‌کنند.

خانم واتکینز ادامه می‌دهد: گزارش جهانی سالانه دیده‌بان حقوق بشر، اخیراً نشان می‌دهد که شهرت استرالیا در زمینه حقوق بشر به دلیل رفتار ظالمانه با پناهندگان و افرادی که به دنبال پناهندگی هستند، لکه‌دار شده است. ما نباید بیش از این به موقعیت خود آسیب برسانیم و باید هرچه سریعتر رفتار خود را با پناهندگان تغییر دهیم.

استرالیا مردمی مهربان دارد، اما اخبار پخش شده در سازمان ملل، این موضوع را پوشش نمی‌دهد و اغلب درخصوص سخت‌گیری‌های دولت استرالیا صحبت می‌کند. ما باید‌ امید و انسانیتی را که در جوامع ما وجود دارد را انتشار دهیم و در بالاترین سطوح، خواهان تغییر باشیم. سیاستمداران ما دیگر نباید از نگرش‌ها و انتظارات مردمی که به آن‌ها خدمت می‌کنند، عقب بمانند.

او همچنین گفت: ما باید با این دیدگاه به این افراد بنگریم که آن‌ها به‌عنوان خانواده و همنوع ما، به‌دنبال پناهندگی و یافتن سرپناه هستند. ما نباید چشم‌اندازی را بپذیریم که در آن، پناهجویان برای نجات از خطر، تن به تحقیر می‌دهند! قوانین پناهندگی باید بر اساس انصاف و شفافیت ایجاد شود تا ترس افکنی و روایت‌های نادرستی که در حال حاضر به سیستم مهاجرت به استرالیا آسیب وارد می‌کند را ریشه کن کنیم.

پایان خبر: منبع

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال