موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

آغاز صدور گواهینامه اتستیشن (attestation letter) استانی برای دانشجویان بین‌المللی در بریتیش کلمبیا

آغاز صدور گواهینامه اتستیشن (attestation letter) استانی برای دانشجویان بین‌المللی در بریتیش کلمبیا

به گزارش mycism به نقل از پارسی کانادا، استان بریتیش کلمبیا از امروز دوشنبه 4 مارس 2024، سیستم جدید نامه‌های Attestation برای صدور استادی پرمیت دانشجویان بین‌المللی را اجرا نمود.

نامه‌ی تصدیق استانی یا Provincial Attestation Letter مدرکی‌ است که دولت استانی صادر و به دانشگاه ارائه می‌نماید و دانشگاه هم این نامه را در اختیار متقاضی قرار می‌دهد تا از طریق آن متقاضی اثبات کند در محدوده‌ی تعداد دانشجویان تعیین‌شده توسط دولت فدرال قرار می‌گیرد.

متقاضیان باید این نامه را به همراه درخواست استادی پرمیت خود به اداره مهاجرت ارائه کنند. با اجرای سیستم جدید نامه تأییدیه استانی توسط اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) در ۲۲ ژانویه ۲۰۲۴، استان‌های سراسر کانادا در حال آماده‌سازی خود برای این سیستم هستند.

استان بریتیش کلمبیا می‌خواهد هر چه سریع‌تر برای به حداقل رساندن تأثیرات منفی بر مؤسسات آموزش عالی خود و موفقیت دانشجویان بین‌المللی در تحصیلشان اقدام کند.

نامه تأییدیه استانی (PAL) نامه‌ای است که برای تأیید از طرف استان به مؤسسه آموزشی ارسال می‌شود. این نامه از تاریخ ۴ مارس ۲۰۲۴ لازم الاجرا شده و اکنون برای درخواست مجوز تحصیلی الزامی است. پس از دریافت نامه توسط مؤسسه، آن را برای متقاضی بین‌المللی ارسال می‌کنند. این نامه برای نشان دادن اینکه ظرفیت متقاضی در حداکثر سهمیه تخصیص داده شده توسط دولت فدرال لحاظ شده، مورد نیاز است.

نامه اتستیشن (attestation letter) یا نامه تصدیق، سندی رسمی است که توسط دولت‌های استانی کانادا صادر می‌شود و جزئیات مربوط به ثبت‌نام شما در یک دانشگاه یا کالج معتبر در آن استان را تأیید می‌کند. این نامه برای دریافت مجوز تحصیل (Study Permit) کانادا ضروری است.

متقاضیان بین‌المللی باید نامه تأییدیه را همراه با درخواست مجوز تحصیلی خود ارائه دهند، در غیر این صورت درخواست مجوز تحصیلی ناقص تلقی شده و عودت داده می‌شود.

مؤسساتی که سهمیه تخصیص داده شده به خود را استفاده کنند، تا زمان دریافت سهمیه جدید از دولت فدرال در سال آینده، امکان ارسال درخواست‌های بیشتر را نخواهند داشت.

در حال حاضر، سهمیه بریتیش کلمبیا برای درخواست‌های مجوز تحصیلی مقطع کارشناسی ۸۳.۰۰۰ نفر است که در مقایسه با تقریباً ۹۷.۰۰۰ درخواست مجوز تحصیلی در سال ۲۰۲۳ برای برنامه‌های کارشناسی کم‌تر است. با مقایسه نرخ پذیرش قبلی، دولت فدرال انتظار دارد که تعداد مجوز تحصیلی تأیید شده در سال ۲۰۲۴ به حدود ۵۰.۰۰۰ نفر در مقایسه با ۶۰.۰۰۰ مجوز تحصیلی تأیید شده تنها در بریتیش کلمبیا در سال ۲۰۲۳ کاهش یابد.

تقسیم‌بندی نامه تأییدیه استانی ۵۳ درصد برای مؤسسات آموزش عالی دولتی و ۴۷ درصد برای مؤسسات خصوصی خواهد بود. نرخ توزیع بر اساس حمایت از مؤسسات آموزش عالی دولتی برای حفظ برنامه‌های دانشجویان بین‌المللی خود و افزایش رشد در سال جاری و سال‌های آینده استوار است. مهم است توجه داشته باشید که اعداد ارائه شده بر اساس سهمیه تأییدیه‌های نامه تأییدیه است نه تعداد مجوزهای تحصیلی تأیید شده.

پایان خبر

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال