موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

معرفی استان بریتیش کلمبیا

معرفی استان بریتیش کلمبیا

استان بریتیش کلمبیا (British Columbia)، یکی از قدیمی‌ترین ایالت های کانادا بوده، که در قسمت غربی کانادا واقع شده‌است. این استان از جنوب به کشور آمریکا، از شرق به استان آلبرتا (Alberta)، از شمال به یوکان (Yukon) و سرزمین‌های شمال غربی و از غرب به اقیانوس آرام می‌رسد. شهر ویکتوریا (Victoria) مرکز این استان در جنوب شرقی این استان واقع شده‌است.

استان B.C یکی از استان‌هایی محسوب می‌شود که در کانادا تاریخ زندگی انسان در آن به سال‌های بسیار دور باز می‌گردد. با کشف بریتیش کلمبیا توسط جورج ونکوور (George Vancouver) و کاپیتان جیمز کوک (James Cook)؛ بین سال‌های 1778 تا 1793 میلادی؛ پای اروپاییان به این منطقه باز شد.

بیریتیش کلمبیا از یک سمت به آب و از سمت دیگر به رشته‌ کوه‌های راکی منتهی می‌شود و همین جایگاه جغرافیایی، موجب ایجاد آب و هوای معتدل در شهرهای استان بیریتیش کلمبیا؛ به خصوص شهرهای ساحلی؛ در این استان شده‌ است. به دلیل وجود آب و هوای معتدل و بکری که در منطقه ساحل غربی کانادا وجود دارد، تقریبا نیمی از جمعیت این استان در پایتخت و شهر ساحلی ونکوور (Vancouver)، ساکن هستند.

در ادامه این مقاله از پارسی کانادا، با آب و هوای این استان، فرهنگ، شرایط زندگی و جمعیت شناسی آن و همچنین شرایط مهاجرت به استان بریتیش کلمبیا، بیشتر آشنا خواهید شد.

نامبریتیش کلمبیا (British Columbia)
پرچمپرچم بریتیش کلمبیا
مرکزویکتوریا (Victoria)
جمعیتحدود 5.2 میلیون نفر
مساحت940,000 کیلومتر مربع
شعار"Splendour without diminishment"
زبان رسمیانگلیسی
مهم‌ترین شهرهاویکتوریا (Victoria)، ونکوور (Vancouver)، ابوتسفورد (Abbotsford)، دانکن (Duncan)
آب‌وهواآب و هوای قاره‌ای
وزیردیوید ایبی (David Eby)
منطقه زمانیPacific Standard Time (PST)
وبسایتwww.gov.bc.ca
نخست وزیرکریستینا جوآن کلارک ( Christina Joan Clark)
حزبلیبرال

نقشه بریتیش کلمبیا

آب و هوای بریتیش کلمبیا

احاطه شدن استان بریتیش کلمبیا کانادا توسط رشته کوه‌ها و اقیانوس، شرایط آب و هوایی متفاوتی را در کل شهرهای این استان ایجاد کرده‌ است.

در جنوب ساحلی این منطقه، آب و هوای ملایم و  اقیانوسی به چشم می‌خورد و شهر ویکتوریا گرم‌ترین دمای کانادا را دارد. همچنین کسانی‌که محل زندگی‌شان شهرهای منتهی به رشته کوه‌هاست، آب و هوایی نیمه خشک را تجربه می‌کنند. جزئیات کامل درباره آب و هوای کانادا را در صفحه اختصاصی آن بخوانید.

زندگی و فرهنگ بریتیش کلمبیا

چندفرهنگی، یک سبک زندگی رایج در این استان است. از آن‌جایی‌که انتخاب این استان برای زندگی مهاجرین در اولویت قرار دارد، مذهب و عقاید، سبک زندگی و  فرهنگ‌های متفاوتی در بین مردم دیده می‌شود؛ هر شخص می‌تواند طبق رسوم و عقاید خود در شهرهای این استان زندگی کند.

مراسم فرهنگی-تفریحی در بریتیش کلمبیا

زنی در حال اجرا در یک کارناوال فرهنگی در استان B.C

به طور کلی می‌توان در نظر گرفت که فرهنگ استان بریتیش کلمبیا، متاثر از فرهنگ اقوام مهاجر به این استان است. وجود فرهنگ‌های متعدد در این استان، شهر بزرگ و پرجمعیت آن؛ یعنی ونکوور را مرکز هنر قرار داده‌است.

همچنین سلامت جسمی در زندگی بومیان این منطقه زبان‌زد است. چرا که اسکی در مناطق سردسیر، دوچرخه‌سواری، قایقرانی و شنا در منطقه ساحل غربی کانادا، جزء تفریحات مختص به بیریتیش کلمبیا است. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری را درباره آداب و رسوم و فرهنگ زندگی در B.C کسب کنید، می‌توانید به صفحه زندگی در بریتیش کلمبیا مراجعه کنید.

مهم‌ترین شهرهای بریتیش کلمبیا

درباره بریتیش کلمبیا باید بگوییم که این استان به هشت منطقه تقسیم شده‌است که از نظر وضعیت آب و هوا، تاریخ، شرایط اقتصادی و جغرافیا، کاملا از هم متمایز هستند. از شهرهای مهم بریتیش کلمبیا، می‌توان به دو مورد که در منطقه ساحل غربی کانادا قرار دارد، اشاره کرد:

  • ویکتوریا: مرکز استان B.C
  • ونکوور: بزرگ‌ترین بندر کانادا و یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای کانادا

ویکتوریا در جنوب جزیزه ونکوور قرار دارد و یکی از شهرهای مهم استان B.C است. این شهر، منطقه‌ای جذاب، بکر و توریستی و بهترین محل برای اقامت گردشگران است. ساحل شهر ویکتوریا و جزیره ونکوور با توجه به آب و هوای جنگلی و معتدلی که دارند، فضای مناسبی برای قایقرانی و شنا را برای بومیان آن منطقه و گردشگران ایجاد کرده‌‌‌اند.

بندر ونکوور بریتیش کلمبیا کانادا

بندر ونکوور در یک روز تابستانی

ویکتوریا علاوه بر اینکه از نظر گردشگری ارزش بالایی را به خود اختصاص داده، به دلیل کیفیت بالای زندگی و آرامشی که دارد، انتخاب نهایی برای زندگی بازنشستگان استان B.C در کانادا است. اقتصاد ونکوور نیز تنها به توریستی بودن این منطقه برنمی‌گردد، بلکه جایگاه این بندر در حاشیه‌ی اقیانوس آرام، آن را به یکی از بزرگترین مراکز صنعتی کانادا تبدیل کرده‌ است.

وضعیت اقتصادی شهر بریتیش کلمبیا کانادا در آغاز سال 2024

بر اساس آمار ibisworld، نرخ رشد جمعیت، نرخ تولید ناخالص داخلی و نرخ اشتغال در ایالت بریتیش کلمبیا، رشد بسیار خوبی دارد و همین باعث شده تا این استان برای برای راه‌اندازی یک بیزنس یا گسترش آن، بسیار مناسب باشد.

استان بریتیش کلمبیا، دارای نرخ بیکاری 4.8 درصد است و در آغاز سال 2024 (پایان سال 2023)، حدود یک میلیون و نهصد و سی نفر را استخدام کرده که عدد خوبی به‌حساب می‌آید. بخش‌های عمده اشتغال در بریتیش کلمبیا شامل املاک و مستغلات، اجاره و لیزینگ خودرو، ساخت‌وساز و خدمات فنی اعلام شده است. علاوه‌بر این، در طی 5 سال اخیر، تولید ناخالص داخلی (GDP) این استان با رشد 2.5 درصدی به حدود 280 میلیارد دلار رسید. این آمارها نشان می‌دهد که وضعیت اقتصادی ایالت بریتیش کلمبیا، در وضعبت قابل‌قبولی قرار دارد.

مهاجرت به بریتیش کلمبیا

جاذبه‌های گردشگری، آب و هوای معتدل و جنگلی به نسبت دیگر شرایط اقلیمی کانادا، کیفیت بالا زندگی و رشد اقتصادی و همچنین بالا بودن سطح علمی در این استان، دلایل مهاجرت به سراسر استان بیریتیش کلمبیا و سپس شکل گیری آن است. برای مهاجرت به این استان، می‌توانید از روش‌های اقتصادی از طریق مهاجرت تحصیلی و کاری اقدام کنید.

یکی از روش‌های اصلی مهاجرت به این استان، «برنامه استانی بریتیش کلمبیا» است که با استفاده از آن، می‌توانید از طریق روش‌های مختلف به این استان مهاجرت کنید. با پذیرش از دانشگاه ویکتوریا واقع در بریتیش کلمبیا نیز به‌راحتی می‌توانید به این استان رفته و در آن مشغول به تحصیل شوید.

مهاجرت به بریتیش کلمبیا

مهاجرت به بریتیش کلمبیا همراه با خانواده

جمعیت شناسی و ایرانیان مقیم بریتیش کلمبیا

با توجه به جمعیت شهرهای بریتیش کلمبیا کانادا، رتبه سومین استان پرجمعیت در کشور کانادا به B.C، استان هزار رنگ کانادا، رسیده‌است. همچنین جمعیت آسیایی در B.C به نسبت دیگر استان‌های کشور کانادا بیشتر است.

به‌طوری که بیش از 3% جمعیت این استان را ایرانیان مقیم بریتیش کلمبیا تشکیل داده‌اند. چین، هند، بریتانیا به نوبت در رده‌های اول تا سوم کل جمعیت این استان در کانادا را دربرگرفته‌است.

بریتیش کلمبیا؛ یکی از بهترین شهر‌های کانادا برای مهاجرت

بریتیش کلمبیا، غربی‌ترین استان در کانادا است. این استان در میان رشته‌های راکی و اقیانوس آرام واقع شده و مرکز آن شهر ویکتوریا است. شهرهای مهم بریتیش کلمبیا شامل ویکتوریا، ونکوور، ابوتسفورد و دانکن هستند. آب و هوای بیریتیش کلمبیا قاره‌ای است و هر 4 فصل را می‌توان در این استان مشاهده کرد.

درآمد بالا، مدارس عالی، جذب نیروی کار و خدمات بهداشتی رایگان در این استان باعث شده تا شرایط زندگی در بریتیش کلمبیا مناسب باشد. فرهنگ بریتیش کلمبیا تحت تأثیر جامعه انگلیسی، آلمانی، چینی، هندی و ژاپنی است.

به دلیل نرخ تولد پایین و عدم وجود نیروی کار کافی، مهاجرت به بیریتیش کلمبیا یکی از عوامل مهم، جهت رشد اقتصاد و شکل گیری این استان محسوب می‌شود. همچنین حدود ۲۵ درصد ایرانیان ساکن در کانادا در استان بریتیش کلمبیا زندگی می‌کنند.

سوالات متداول:

بریتیش کلمبیا، غربی‌ترین استان در کانادا است که در میان رشته‌ کوه‌های راکی و اقیانوس آرام واقع شده است.

وجود مهاجرین در شهرهای این استان، باعث چند زبانی نیز در این استان گشته است. اما درصد زیادی از افراد در بیریتیش کلمبیا به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند و زبان رسمی این استان هم انگلیسی است.

درآمد بالا، آب و هوای چهار فصل و خدمات بهداشتی و درمانی رایگان، از مزایای زندگی در بریتیش کلمبیا محسوب می‌شوند.

guest
8 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها