موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

معرفی استان بریتیش کلمبیا

معرفی استان بریتیش کلمبیا

استان بریتیش کلمبیا (British Columbia)، یکی از قدیمی‌ترین ایالت های کانادا بوده، که تاریخ زندگی انسان در آن به سال‌های بسیار دور باز می‌گردد. با کشف بریتیش کلمبیا توسط جورج ونکوور (George Vancouver) و کاپیتان جیمز کوک (James Cook)؛ بین سال‌های 1778 تا 1793 میلادی؛ پای اروپاییان به این منطقه باز شد.

در ادامه این مقاله از پارسی کانادا، با آب و هوای این استان، فرهنگ، شرایط زندگی و جمعیت شناسی آن و همچنین شرایط مهاجرت به استان بریتیش کلمبیا، بیشتر آشنا خواهید شد.

جدول اطلاعات عمومی درباره بریتیش کلمبیا
نامبریتیش کلمبیا (British Columbia)
پرچمپرچم بریتیش کلمبیا
مرکزویکتوریا (Victoria)
جمعیت (2023)حدود 5.5 میلیون نفر
مساحت940,000 کیلومتر مربع
شعار"Splendour without diminishment"
(شکوه ابدی)
زبان رسمیانگلیسی
مهم‌ترین شهرهاویکتوریا (Victoria)، ونکوور (Vancouver)، ابوتسفورد (Abbotsford)، دانکن (Duncan)
آب‌وهواآب و هوای قاره‌ای
وزیردیوید ایبی (David Eby)
منطقه زمانیPacific Standard Time (PST)
وبسایتwww.gov.bc.ca
پیش‌شماره تلفن1604
نخست وزیرکریستینا جوآن کلارک ( Christina Joan Clark)
حزبلیبرال

بریتیش کلمبیا کجاست؟

استان بریتیش کلمبیا در قسمت غربی کانادا واقع شده‌است. این استان از جنوب به کشور آمریکا، از شرق به استان آلبرتا (Alberta)، از شمال به یوکان (Yukon) و سرزمین‌های شمال غربی و از غرب به اقیانوس آرام می‌رسد. شهر ویکتوریا (Victoria) مرکز این استان در جنوب شرقی این استان واقع شده‌است.

بیریتیش کلمبیا از یک سمت به آب و از سمت دیگر به رشته‌ کوه‌های راکی منتهی می‌شود و همین جایگاه جغرافیایی، موجب ایجاد آب و هوای معتدل در شهرهای استان بیریتیش کلمبیا؛ به خصوص شهرهای ساحلی؛ در این استان شده‌ است. به دلیل وجود آب و هوای معتدل و بکری که در منطقه ساحل غربی کانادا وجود دارد، تقریبا نیمی از جمعیت این استان در پایتخت و شهر ساحلی ونکوور (Vancouver)، ساکن هستند.

موقعیت جغرافیایی این استان را روی نقشه زیر می‌توانید مشاهده کنید:

مناطق استان بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا به چندین منطقه مجزا تقسیم شده است که هر کدام از این مناطق عبارت‌اند از:

جزیره ونکوور و منطقه ساحلی (Vancouver Island/Coast): این منطقه به خاطر آب و هوای معتدل، طبیعت بکر و خطوط ساحلی خیره‌کننده‌اش شناخته شده است.

سرزمین اصلی/جنوب غربی (Mainland/Southwest): پرجمعیت‌ترین منطقه استان که فرصت‌های اقتصادی و مراکز شهری شلوغی دارد.

تامپسون – اوکاناگان (Thompson – Okanagan): از جمله مقاصد گردشگری محبوب بریتیش کلمبیا است که آب و هوای آفتابی و اقتصاد قوی دارد.

کوتنی (Kootenay): این منطقه به تفریحات فضای باز و صنعت گردشگری پر رونق شهرت دارد.

کاریبو (Cariboo): دارای مناظر وسیع و مکان‌های تفریحی در فضای باز است.

ساحل شمالی (North Coast): منطقه‌ای پوشیده از جنگل، کوهستان و خطوط ساحلی ناهموار با اقتصادی در حال رشد محسوب می‌شود.

نچاکو (Nechako): به خاطر طبیعت دوردست و منابع طبیعی‌اش شناخته شده است.

آب و هوای بریتیش کلمبیا

با نگاهی به اطلاعات زیر می‌توانید دید کلی نسبت به آب‌وهوای بریتیش کلمبیا به‌دست آورید:

👈 گرم‌ترین ماه: جولای با دمای 30 درجه سانتی‌گراد

👈 سردترین ماه: ژانویه با دمای منفی 1 درجه سانتی‌گراد

👈 بارانی‌ترین ماه‌ها: ژانویه، فوریه، مارس، آوریل، می، سپتامبر، اکتبر، نوامبر و دسامبر با ۳۴۴ میلی‌متر بارندگی

جزئیات کامل درباره آب و هوای کانادا را در صفحه اختصاصی آن بخوانید.

تاریخچه بریتیش کلمبیا

در دهه ۱۷۵۰، کاوشگران بریتانیایی، اسپانیایی، روسی و آمریکایی وارد منطقه بریتیش کلمبیا شدند. در نیمه اول قرن نوزدهم، فعالیت کمپانی خلیج هادسون (the Hudson’s Bay Company) به غرب رشته‌کوه‌های راکی گسترش یافت و پایگاه‌هایی را برای تجارت خز و سایر کالاها تأسیس کرد.

در سال ۱۸۴۹، جزیره ونکوور مستعمره بریتانیا شد و در نهایت در سال 1871 به کانادا پیوست. قرن بیستم دوران گسترش و رشد بریتیش کلمبیا بود و سدهای بزرگی برای تأمین نیروی برق استان ساخته شدند.

پرچم بریتیش کلمبیا نیز بر اساس طرح سپر (نشان رسمی این استان) طراحی شده است. در بالای پرچم، تصویری از پرچم سلطنتی بریتانیا یا یونیون جک (Union Jack) قرار دارد و در مرکز آن یک تاج و غروب خورشید به چشم می‌خورد.

این غروب خورشید نمایی از منظره غروب آفتاب از ساختمان پارلمان در پایتخت استان، (شهر ویکتوریا) است که موقعیت بریتیش کلمبیا را در غربی‌ترین نقطه کانادا نشان می‌دهد.

زندگی و فرهنگ بریتیش کلمبیا

مراسم فرهنگی-تفریحی در بریتیش کلمبیا

زنی در حال اجرا در یک کارناوال فرهنگی در استان B.C

بریتیش کلمبیا، جامعه‌ای نسبتاً بریتانیایی محسوب می‌شود، اما در عین حال از نظر قومیتی بسیار متنوع است. انگلیسی‌ها، اسکاتلندی‌ها و ایرلندی‌ها نقش اصلی را در تأسیس استان ایفا کرده‌اند و همچنان بخش قابل توجهی از طبقه مرفه جامعه را تشکیل می‌دهند.

از طرفی، گروه‌های اقلیت قومی در بریتیش کلمبیا مخصوصاً بومیان (First Nations) به دلایل تاریخی و فرهنگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

جامعه بریتیش کلمبیا به دلیل تنوع قومی و جغرافیایی خود، فرهنگی غنی و متنوع دارد. این تنوع در بسیاری از جنبه‌های زندگی روزمره، از جمله غذا، موسیقی، هنر و جشنواره‌ها قابل مشاهده است.

غذا و آداب و رسوم غذا خوردن

مردم بریتیش کلمبیا به خوب غذا خوردن اهمیت می‌دهند و دوست دارند طعم‌های جدید را امتحان کنند. تمرکز اصلی در بریتیش کلمبیا بیشتر روی غذاهای دریایی و خلاقیت در کشف طعم‌های بی‌نظیر است. از جمله محبوب‌ترین غذاهای بریتیش کلمبیا عبارت‌اند از:

  • خرچنگ دانجنسی (Dungeness Crab)
  • ماهی سالمون آزاد (Wild Pacific Salmon)
  • رول بریتیش کلمبیا (B. C. Roll) شامل خیار، ماهی آزاد کبابی با سس شیرین
  • پیتزای مرغ کَره‌ای (Butter Chicken Pizza)
  • نان بانوک (Bannock Bread) شامل تکه‌های سینه مرغ، پیاز قرمز، گوجه و اسفناج
تصویر غذای محلی بریتیش کلمبیا به نام رول بریتیش کلمبیا

تصویر غذای محلی بریتیش کلمبیا به نام رول بریتیش کلمبیا

رستوران‌های معروف بریتیش کلمبیا

از جمله رستوران‌های معروف بریتیش کلمبیا که در سراسر این استان فعالیت می‌کنند، باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • رستوران The Bearfoot Bistro در ویستلر (Whistler)
  • رستوران Au Comptoir در ونکوور (Vancouver)
  • رستوران Vij’s Rangoli در کمبی ویلیج (Cambie Village)
  • رستوران Hy’s Steakhouse & Cocktail Bar در ونکوور
  • رستوران budgies Burritos در ونکوور

مهم‌ترین شهرهای بریتیش کلمبیا

در فهرست بهترین شهرهای بریتیش کلمبیا، حدود 13 شهر معرفی شده‌اند که هر کدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، گردشگران و مهاجران را به سمت خود جذب می‌کنند.

این شهرها نه تنها مقاصد گردشگری محبوب هستند، بلکه مکان‌های مناسبی برای زندگی هم به شمار می روند. در این بخش نگاهی به 3 شهر برتر این استان داشته‌ایم:

ویکتوریا (Victoria)

تصویر شهر ویکتوریا بریتیش کلمبیا

ویکتوریا، پایتخت استان بریتیش کلمبیا به خاطر ساختمان‌های تاریخی، چشم‌اندازهای بندری و آب و هوای معتدل مشهور است. همچنین، ویکتوریا به لقب «شهر باغ» یا “city of garden” معروف است و به دلیل فضای سبز و گل‌های فراوانش هم شناخته می‌شود. پارلمان بریتیش کلمبیا (British Columbia Parliament Buildings) و باغ‌های بوتسوانیک بوچارت (Butchart Gardens) از جمله جاذبه‌های ویکتوریا هستند.

ونکوور (Vancouver)

تصویر شهر ونکوور بریتیش کلمبیا

لقب‌های متعددی از جمله «ونکوور بارانی»، «بهترین شهر برای زندگی» و «مروارید اقیانوس آرام» برای شهر ونکوور در نظر گرفته شده است. ونکوور، شهری است که توسط آب و کوه احاطه شده است که ترکیبی بی‌نظیر از مدرنیته و طبیعت بکر را ارائه می‌دهد. از جمله جاذبه‌های گردشگری آن می‌توان به پارک استنلی (Stanley Park) و پل معلق کاپیلانو (Capilano Suspension Bridge) اشاره کرد.

کلونا (Kelowna)

تصویر شهر کلونا بریتیش کلمبیا

کلونا در منطقه دره اوکاناگان (Okanagan Valley) واقع شده است. به‌همین دلیل، کلونا مکانی عالی برای تفریحاتی مثل پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، شنا، قایق‌سواری، ماهیگیری و گلف محسوب می‌شود. محبوب‌ترین جاذبه‌های کلونا شرکت کردن در جشنواره‌ها و رویدادهای سالانه از جمله جشنواره موسیقی “Rock the Lake” و جشنواره هنری کلونا در تابستان هستند.

وضعیت اقتصادی شهر بریتیش کلمبیا کانادا در آغاز سال 2024

بر اساس آمار ibisworld، نرخ رشد جمعیت، نرخ تولید ناخالص داخلی و نرخ اشتغال در ایالت بریتیش کلمبیا، رشد بسیار خوبی دارد و همین باعث شده تا این استان برای برای راه‌اندازی یک بیزنس یا گسترش آن، بسیار مناسب باشد.

علاوه‌بر این، در طی 5 سال اخیر، تولید ناخالص داخلی (GDP) این استان با رشد 2.5 درصدی به حدود 280 میلیارد دلار رسید. این آمارها نشان می‌دهد که وضعیت اقتصادی ایالت بریتیش کلمبیا، در وضعیت قابل‌قبولی قرار دارد.

تصویر جنگل های بریتیش کلمبیا

محصولات عمده استان بریتیش کلمبیا

منابع طبیعی بریتیش کلمبیا شامل جنگل‌ها، زمین‌های کشاورزی، ماهی، مواد معدنی، گاز طبیعی و آب است. از طرفی، زمین‌های کشاورزی محدود به گوشه جنوب غربی استان و مناطق شمالی اطراف رودخانه پیس (the Peace River) و شهر اسمیتِرز (Smithers) هم تاثیر قابل توجهی روی اقتصاد بریتیش کلمبیا گذاشته‌اند.

این مناطق دارای باغ‌های میوه فراوان، زمین‌های کشاورزی و تاکستان‌ها هستند. همچنین، شرق و شمال شرقی بریتیش کلمبیا عمدتاً پوشیده از جنگل هستند. توسعه اقتصادی در این منطقه هم از طریق استخراج طلا، مس و زغال‌سنگ و همچنین تولید گاز طبیعی صورت می‌گیرد.

مهاجرت به بریتیش کلمبیا

مهاجرت به بریتیش کلمبیا

روش‌های مهاجرت به بریتیش کلمبیا مختلف‌اند و مهم‌ترینشان برنامه مهاجرت استانی (PNP) است. برنامه استانی بریتیش کلمبیا (British Columbia Provincial Nominee Program) یا BC PNP، سه گزینه را برای مهاجرت فراهم می‌کند که عبارت‌اند از:

گزینه 1: اسکیل ورکر بریتیش کلمبیا (British Columbia Skilled Worker)

مهاجرت از طریق مهارت و تخصص (Skills Immigration Stream)، برای نیروی کار ماهر، متخصصان مراقبت‌های بهداشتی، فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های بین‌المللی و نیروی کار نیمه‌ماهر در نظر گرفته شده است. به جز فارغ‌التحصیلان بین‌المللی دوره‌های دکترا و کارشناسی ارشد، همه متقاضیان باید پیشنهاد شغلی (Job offer) داشته باشند.

گزینه 2: برنامه اکسپرس انتری بریتیش کلمبیا (Express Entry British Columbia Stream)

این برنامه تنها برای نیروی کار ماهر، متخصصان مراقبت‌های بهداشتی، فارغ‌التحصیلان بین‌المللی و دانش‌آموختگان مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد کاربرد دارد.

گزینه 3: برنامه کارآفرینی بریتیش کلمبیا (BC PNP Entrepreneur Immigration)

مهاجرت کارآفرینی (Entrepreneur Immigration)، برای افرادی در نظر گرفته شده است که قصد سرمایه‌گذاری در یک کسب‌وکار پیشنهادی در بریتیش کلمبیا را دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر کدام از برنامه‌های مهاجرتی این استان، پیشنهاد می‌کنیم صفحه برنامه استانی بریتیش کلمبیا را مطالعه کنید!

مزایا و معایب مهاجرت به بریتیش کلمبیا

جدول مزایا و معایب مهاجرت به بریتیش کلمبیا
مزایامعایب
منابع طبیعی گسترده و جاذبه‌های گردشگری متعددهزینه نسبتاً بالای زندگی نسبت به شهرهای کوچک‌تر
زندگی در کنار اقیانوس آرام و کوه‌های راکیاحتمال وقوع وقایع طبیعی از جمله زمین‌لرزه در 50 سال آینده
آب و هوای مطلوب‌تر نسبت به سایر نقاط کاناداشلوغی و ازدحام جمعیت
دسترسی به سیستم حمل‌ونقل “SkyTrain” برای تماشای مناظر طبیعیمحدودیت‌های شغلی
برخورداری از قدرتمندترین سیستم آموزشی در کشور کانادا

جمعیت شناسی و ایرانیان مقیم بریتیش کلمبیا

جمعیت استان بریتیش کلمبیا حدود 5 میلیون و 368 هزار و 266 نفر ارزیابی می‌شود و رشد جمعیتی آن عمدتاً به دلیل مهاجرت است.

بریتیش کلمبیا پذیرای گروه‌های مهاجر متنوعی است، از جمله جامعه بزرگ ایرانیان که بیشتر در شهرهای ونکوور، ونکوور شمالی و وست ونکوور یا ونکوور غربی ساکن هستند.

بر اساس سرشماری سال ۲۰۲۱ کانادا، جمعیت ایرانیان مقیم بریتیش کلمبیا حدود 49.390 نفر است. این تعداد تقریباً یک درصد از کل جمعیت بریتیش کلمبیا را شامل می‌شود.

جامعه ایرانی‌های مقیم بریتیش کلمبیا بخشی از جمعیت بزرگ ایرانیان در سراسر کانادا و یکی از مهم‌ترین گروه‌های جمعیتی غرب آسیا در این کشور محسوب می‌شود.

اشتغال در بریتیش کلمبیا

تعداد مشاغل در بریتیش کلمبیا در ماه می سال 2024 با کاهش روبه‌رو بوده است. علت این کاهش مربوط به مشاغل پاره وقت است که شامل ۱۰ هزار شغل (-۱.۷ درصد) از دست رفته می‌شود.

در مقابل، تعداد مشاغل تمام وقت با اضافه شدن ۲۱۰۰ شغل (+۰.۱ درصد) در سال 2024 افزایش یافته است. کاهش کلی اشتغال ناشی از کم شدن مشاغل در بخش اطلاعات، فرهنگ و تفریح است که با صنعت فیلم و تلویزیون استان مرتبط است.

با وجود کاهش اشتغال در 6 ماهه اول سال 2024، نیروی کار در بریتیش کلمبیا همچنان در حال افزایش است. به‌طور کلی، نرخ بیکاری بریتیش کلمبیا همچنان از نرخ بیکاری کلی در کشور کانادا (۶.۲ درصد) پایین‌تر ارزیابی می‌شود.

زندگی در بریتیش کلمبیا

فرصت‌های شغلی فراوانی به علت اقتصاد بریتیش کلمبیا در این استان وجود دارند. به‌عنوان مثال، طبق نظر یکی از مهاجران در سایت reddit، یک مهندس نرم‌افزار، به‌راحتی می‌تواند در ونکوور شغل پیدا کند.

بریتیش کلمبیا از بالاترین سطح زندگی در کانادا برخوردار است. حقوق و دستمزدها به طور کلی بالا هستند و هزینه‌های زندگی، به‌خصوص در مقایسه با سایر شهرهای بزرگ کانادا، معقولانه‌تر است.

همچنین، یکی دیگر از کاربران سایت reddit گفته است که مردم بریتیش کلمبیا به گرمی از مهاجران استقبال می‌کنند و جامعه‌ای پذیرا و چندفرهنگی را تشکیل داده‌اند.

بهترین شهر برای زندگی از لحاظ امکانات

شهرهای بزرگ و پیشرفته‌ای در استان بریتیش کلمبیا قرار دارند که 8 تا از مهم‌ترین آن‌ها از لحاظ امکانات رفاهی و زندگی عبارت‌اند از:

بهترین شهر برای زندگی: ونکوور (Vancouver)

بهترین شهر برای علاقه‌مندان به تاریخ: ویکتوریا (Victoria)

بهترین شهر برای ورزش در محیط باز: کاملوپس (Kamloops)

بهترین شهر از لحاظ تنوع فرهنگی: سوری (surrey)

بهترین شهر برای ماجراجویی: ویستلر (Whistler)

بهترین شهر بندری: نانایمو (Nanimo)

بهترین شهر از لحاظ امکانات زندگی در طبیعت: برنابی (Burnaby)

بهترین شهر برای داشتن زندگی مشترک: کوکیتلام (Coquitlam)

ارزان‌ترین شهر برای زندگی در بریتیش کلمبیا

علاوه بر شهرهای بزرگ و پیشرفته در بریتیش کلمبیا که هزینه زندگی در آن‌ها بالا است، شهرهای ارزان‌تری هم وجود دارند. از جمله ارزان‌ترین شهرهای این استان برای زندگی عبارت‌اند از:

  • ویلیامز لیک (Williams Lake)
  • پرنس جورج (Prince George)
  • کاستلگار (Castlegar)
  • کرنبروک (Cranbrook)
  • پرنس روپرت (Prince Rupert)
  • ورنون (Vernon)
  • والمونت (Valemount)
  • هوپ (Hope)
  • نلسون (Nelson)
  • پنتیکتون (Penticton)

هزینه زندگی در بریتیش کلمبیا

هزینه زندگی در بریتیش کلمبیا حدود 2.273 دلار در ماه و 1.23 برابر گران‌تر از میانگین کانادا است. میانگین حقوق با کسر مالیات در بریتیش کلمبیا 2.935 دلار ارزیابی می‌شود که برای پوشش هزینه‌های زندگی یک نفر به مدت 1.3 ماه کافی است.

قیمت مسکن در بریتیش کلمبیا

برای دانستن قیمت اجاره یا خرید خانه و آپارتمان در بریتیش کلمبیا باید شهر و مناطق مختلف شهری را بررسی کنید. با این حال، جدول زیر نشان‌دهنده متوسط هزینه‌های اجاره یا خرید یک متر مربع خانه در این استان است:

جدول قیمت مسکن در بریتیش کلمبیا
هزینه‌های اجاره / خرید مسکن در بریتیش کلمبیاقیمت به دلار کانادا
اجاره آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر (40 متر مربع)ماهانه 1469 دلار
اجاره آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر (80 متر مربع)ماهانه2821 دلار
اجاره آپارتمان ارزان یک‌خوابه (40 متر مربع)ماهانه 1260 دلار
اجاره آپارتمان ارزان سه‌خوابه (80 متر مربع)ماهانه 2216 دلار
قیمت خرید یک متر آپارتمان در مرکز شهر9609 دلار
قیمت خرید یک متر خانه در حومه شهر7103 دلار

تحصیل در بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا خانه برترین دانشگاه ها و کالج های کانادا و جهان است. این استان به دلیل امکانات برجسته دانشگاهی، پردیس‌های متعدد، برنامه‌های کارآموزی و اشتغال پس از فارغ التحصیلی، انتخابی مناسب برای دانشجویان بین‌المللی است. علاوه بر این، بورسیه‌های تحصیلی و برنامه‌های ویژه مختلفی برای کمک مالی به دانشجویان بین‌المللی در طول دوران تحصیلی در بریتیش کلمبیا وجود دارند.

بریتیش کلمبیا سیستم آموزشی پیشرفته و انعطاف‌پذیری دارد و بسیاری از دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی فرصت اشتغال و مهاجرتی دارند. بیش از ۱۸۰.۰۰۰ دانشجو از سراسر دنیا در مقاطع مختلف تحصیلی در بریتیش کلمبیا مشغول به تحصیل هستند.

تصویری از یک کلاس در دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه‌ها و کالج‌های بریتیش کلمبیا

جدول زیر، بهترین دانشگاه‌های بریتیش کلمبیا به‌همراه رتبه جهانی آن‌ها را در سال 2024 نشان می‌دهد:

عنوان دانشگاهرتبه در بریتیش کلمبیارتبه جهانی QS در سال 2024
دانشگاه بریتیش کلمبیا
(University of British Columbia)
134
دانشگاه سایمون فریزر
(Simon Fraser University)
2318
دانشگاه ویکتوریا
(University of Victoria)
3322
دانشگاه شمال بریتیش کلمبیا
(University of Northern British Columbia)
4781 تا 790

بهداشت و درمان در بریتیش کلمبیا

برنامه درمانی دولت استانی بریتیش کلمبیا با عنوان MSP یا برنامه خدمات درمانی (B.C. Medical Services Plan) نامیده می‌شود. البته، همه هزینه‌های درمانی توسط MSP پوشش داده نمی‌شوند. برای مثال، هزینه‌های دندانپزشکی، چشم‌پزشکی و فیزیوتراپی را خودتان باید پرداخت کنید.

ساکنان بریتیش کلمبیا، دارندگان اقامت دائم کشور کانادا، دانشجویان بین‌المللی با مجوز تحصیل و بعضی از افراد با مجوز کار به مدت ۶ ماه یا بیشتر می‌توانند از این بیمه استفاده کنند.

بیمارستان‌های بریتیش کلمبیا

بیش از 50 بیمارستان پیشرفته و مجهز در سراسر بریتیش کلمبیا وجود دارند. از جمله بهترین بیمارستان‌های این استان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

✓ مرکز درمان سرطان و بیمارستان منطقه‌ای ابوتسفورد (Abbotsford Regional Hospital and Cancer Centre) در شهر ابوتسفورد

✓ بیمارستان زنان بریتیش کلمبیا و مرکز خدمات درمانی (B.C. Women’s Hospital & Health Centre) در ونکوور

✓ بیمارستان جامع برنابی (Burnaby General Hospital)

✓ بیمارستان کوویچان در شهر دونکان (Cowichan District Hospital)

✓ بیمارستان دلتا در شهر دلتا (Delta Hospital)

جاذبه‌های گردشگری بریتیش کلمبیا

استان بریتیش کلمبیا مملو از آبشارها، دریاچه‌ها، جزایر و دیدنی‌های جذاب است. با توجه به اینکه اشاره به همه جاذبه‌های گردشگری این استان امکان‌پذیر نیست، به 5 نقطه دیدنی اشاره می‌کنیم:

✓ جزیره ونکوور (Vancouver Island)

✓ پارک استنلی در ونکوور (Stanley Park)

✓ پارک ملی گلاسیر (Glacier National Park) در غرب کلگری

✓ جزیره سالت اسپرینگ (Salt Spring Island) بین ویکتوریا و نانایمو

✓ دریاچه امرالد (Emerald Lake) در نزدیکی آلبرتا

هتل‌های بریتیش کلمبیا

هتل‌ها و اقامتگاه‌های متعددی در سراسر بریتیش کلمبیا مخصوصاً در ونکوور قرار دارند. برای آشنایی بیشتر، به‌سراغ 5 هتل محبوب در این استان رفته‌ایم که عبارت‌اند از:

✓ هتل Fairmont Pacific Rim در ونکوور

✓ هتل Wickaninnish Inn در ساحل چسترمن (Chesterman Beach)

✓ اقامتگاه Clayoquot Wilderness Lodge در کلاوکوئوت ساوند (Clayquot Sound) در ونکوور

✓ هتل Sonora Resort در جزیره سونورا (Sonora Island)

✓ هتل 4 فصل ویستلر (Four Seasons Resort Whislter)

تصویری از فرودگاه ونکوور کانادا

تصویری از فرودگاه ونکوور کانادا

فرودگاه‌های بریتیش کلمبیا

استان بریتیش کلمبیا به‌دلیل وسعت و اهمیت آن در کشور کانادا، فرودگاه‌های بین‌المللی مختلفی دارد. از جمله 5 فرودگاه برتر این استان باید به موارد زیر اشاره کرد:

✓ فرودگاه بین‌المللی ونکوور یا YVR (Vancouver International Airport) در ریچموند

✓ فرودگاه بین‌المللی ابوتسفورد یا YXX (Abbotsford International Airport) در ابوتسفورد

✓ فرودگاه بین‌المللی کلونا یا YLW (Kelowna International Airport) در کلونا

✓ فرودگاه بین‌المللی ویکتوریا یا YYJ (Victoria International Airport) در ویکتوریا

✓ فرودگاه بین‌المللی کرانبروک (Cranbrook/Canadian Rockies International Airport) در کرانبروک

حمل و نقل در بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا گزینه‌های زیادی برای حمل و نقل عمومی ایمن و مطمئن ارائه می‌دهد که به کاهش ترافیک و آلودگی کمک می‌کند.

اتوبوس شهری: شامل سرویس‌های 2 شرکت اصلی اتوبوس‌رانی بریتیش کلمبیا یعنی BC Transit و TransLink

اتوبوس‌های هندی دارت (HandyDART): ویژه افراد دارای معلولیت جسمی یا مشکلات حرکتی

اتوبوس‌های بین‌شهری (BC Bus North): شامل خدمات حمل و نقل بین‌شهری با مسیر و برنامه زمانی مشخص

همچنین تاکسی، ماشین‌های کرایه‌ای (مثل اوبر) و لیموزین هم در بریتیش کلمبیا وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

تصویر جشنواره هاهاها کیدزفست (Ha Ha Ha Kidzfest)

تصویری از جشنواره هاهاها کیدزفست (Ha Ha Ha Kidzfest) در پنتیکتون

جشن‌ها و فستیوال‌های استان بریتیش کلمبیا

بیش از 30 نوع جشن و فستیوال در بریتیش کلمبیا وجود دارند که هر کدام در نوع خودشان جالب‌اند. از جمله 5 فستیوال محبوب در این استان عبارت‌اند از:

جشنواره هاهاها کیدزفست (Ha Ha Ha Kidzfest): جشنواره شاد و خانوادگی که به «جشنواره خنده کودکان» هم معروف است و در پنتیکتون (Penticton) برگزار می‌شود.

جشنواره هنرهای آتشین (Ignite the Arts Festival): جشنواره‌ای هنری در پنتیکتون که همراه با آتش‌بازی، مجسمه‌های یخی و اجراهای زنده همراه است.

جشنواره آرت‌ولز (ArtsWELLS Festival of All Things Art): جشنواره هنری جامع در کوئینزلند (Queensland) که شامل نقاشی، مجسمه‌سازی، موسیقی و غیره است.

جشنواره بیلی بارکر (Billy Barker Days): جشنواره‌ای تاریخی در فرنی (Fernie) که برای یادبود بیلی بارکر (از اولین کاشفان طلا در بریتیش کلمبیا) برگزار می‌شود.

ورزش و تفریح در بریتیش کلمبیا

فرقی نمی‌کند در کدام نقطه از استان بریتیش کلمبیا زندگی می‌کنید؛ زیرا همیشه فعالیت‌های جذابی در انتظار شما هستند که از جمله محبوب‌ترینشان عبارت‌اند از:

✓ دوچرخه‌سواری، کمپینگ، گلف، کوه‌پیمایی و اسب‌سواری

✓ قدم زدن در پارک‌های دیدنی، سواحل شنی و آب‌تنی در چشمه‌های آب گرم

✓ اسکی، اسنوبرد، اسنوموبیل‌سواری و راه‌پیمایی با کفش در برف

✓ تماشای حیات وحش، سفرهای فرهنگی و تورهای آشپزی

✓ شرکت در جشنواره‌های هنری و فرهنگی مختلف، از جمله جشن‌های موسیقی، شادی، غذا و غیره

دانستنی‌های جالب درباره بریتیش کلمبیا

✓ خانه تئاتر پاتریشیا پوئل ریور قدیمی‌ترین سینمای فعال کانادا است که از سال ۱۹۱۳ فعالیت می‌کند.

✓ بریتیش کلمبیا با عنوان استان بارانی (rainy province) هم در بین کانادایی‌ها شناخته می‌شود.

✓ بزرگ‌ترین چوب هاکی جهان در دانکن، بریتیش کلمبیا وجود دارد که طول آن ۲۰۵ فوت و وزن آن ۶۱۰۰۰ پوند است.

✓ بوتاکس، اولین‌بار در اواخر دهه ۱۹۸۰ در ونکوور انجام شد.

✓ بریتیش کلمبیا 4 برابر بریتانیا وسعت دارد و طول خط ساحلی این استان بیش از ۲۷۰۰۰ کیلومتر است.

✓ ونکوور چهارمین مرکز بزرگ تولید فیلم و تلویزیون در آمریکای شمالی است. بسیاری از جاذبه‌های طبیعی ونکوور را حداقل در یک فیلم یا سریال محبوب دیده‌اید.

سوالات متداول:

بریتیش کلمبیا، غربی‌ترین استان در کانادا است که در میان رشته‌ کوه‌های راکی و اقیانوس آرام واقع شده است.

وجود مهاجرین در شهرهای این استان، باعث چند زبانی نیز در این استان گشته است. اما درصد زیادی از افراد در بیریتیش کلمبیا به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند و زبان رسمی این استان هم انگلیسی است.

درآمد بالا، آب و هوای چهار فصل و خدمات بهداشتی و درمانی رایگان، از مزایای زندگی در بریتیش کلمبیا محسوب می‌شوند.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال