موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

نخست وزیر بریتیش کلمبیا: دیوید ایبی (David Eby)

نخست وزیر بریتیش کلمبیا: دیوید ایبی (David Eby)

دیوید رابرت پاتریک ایبی (David Eby) نخست وزیر فعلی استان بریتیش کلمبیاست. علاوه‌براین آقای پاتریک اِبی، از اکتبر سال 2022 نیز به عنوان رهبر حزب دموکرات جدید بریتیش کلمبیا، منصوب شده است. در ادامه این مطلب از پارسی کانادا، بیشتر درباره پاتریک ایبی، دستاوردهای او و زندگینامه‌اش صحبت خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

درباره دیوید ایبی، بیشتر بدانید

آقای دیوید ایبی در سال 1976 در کیچنر (Kitchener)، استان انتاریو به دنیا آمد. پدرش، وکیل و مادرش، معلم بود. او در دانشگاه واترلو (University of Waterloo) زبان انگلیسی خواند و پس از فارغ‌التحصیلی در یک شرکت ارتباطات مشغول کار شد. در سال 2004 از دانشکده حقوق شولیچ (Schulich School of Law) در هالیفاکس، نوا اسکوشیا فارغ التحصیل شد و در سال 2005 به عنوان وکیل، مشغول به کار شد.

او قبل از اینکه مدیر اجرایی انجمن آزادی‌های مدنی بریتیش کلمبیا (BCCLA) شود ( از سال 2008 تا 2012)، بین سال‌های 2005 تا 2008 در انجمن حقوقی Pivot کار می‌کرد. او همچنین نویسنده کتاب The Arrest Handbook: A Guide to Your Rights است که توسط انتشارات BCCLA منتشر شده است. علاوه‌براین او بین سال‌های 2009 تا 2013 استاد حقوق، در دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) بود.

مرور مختصری درباره دوران خدمت دیوید رابرت پاتریک اِبی

پاتریک ایبی قبل از اینکه نخست‌وزیر شود، از طریق نقش‌های مختلف، از جمله عضویت در کابینه سایه NDP و دادستان کل، تأثیر قابل‌توجهی بر چشم‌انداز سیاسی استان بریتیش کلمبیا داشت. وی به عنوان دادستان کل، با انواع مسائل چالش‌برانگیز به خوبی کنار آمد. او در اجرای قوانین ضد SLAPP – دعاوی راهبردی علیه مشارکت عمومی، با هدف حفاظت از آزادی بیان، نقش اساسی داشت و شرکت بیمه بریتیش کلمبیا (ICBC) را برای رسیدگی به بی ثباتی مالی، اصلاح کرد. تلاش های او در اصلاحات ICBC شامل معرفی سیستم بیمه بدون تقصیر، علیرغم رزرو اولیه، برای کاهش هزینه های قانونی و تثبیت حق بیمه بود.

دوران تصدی ابی همچنین باعث شد که او با چالش‌های مهمی مانند پولشویی در استان، به ویژه در بخش قمار، دست و پنجه نرم کند. او تحقیقات جامعی را در مورد میزان پولشویی در کازینوهای بریتیش کلمبیا آغاز کرد و بر نیاز به اقدامات سختگیرانه‌تر برای مبارزه با چنین فعالیت های غیرقانونی، تاکید کرد. به طور کلی، حرفه سیاسی دیوید ایبی با تعهد او به پرداختن به مسائل پیچیده در بریتیش کلمبیا مشخص شده است، که نشان‌دهنده توانایی او در جهت‌یابی در مناظر حساس و چالش‌برانگیز سیاسی است. تصدی وی به عنوان نخست وزیر همچنان به شکل دادن به آینده استان ادامه می دهد و بر ابتکارات و اصلاحات مختلف در بخش های مختلف تمرکز دارد.

دستاوردها و اقدامات مهم، پاتریک اِبی

در ادامه برخی از مهمترین تصمیمات نخست‌وزیر بریتیش کلمبیا را مرور خواهیم کرد:

  • تسهیل ورود متخصصان حرفه‌ای خارجی به استان بریتیش کلمبیا

در این راستا آقای پاتریک ایبی، اعلام کرد متخصصان ماهر از سراسر جهان گاهی برای ورود به استان بریتیش کلمبیا و کار در این کشور با موانعی در خصوص اثبات صلاحیت‌های خود مواجه هستند. اما وی در یک نشست خبری دراین‌باره گفت:

اما دیگر چنین نیست. زیرا باتوجه به کمبود مهارتی که در این استان داریم، نمی‌توانیم به خود اجازه دهیم جای برخی مشاغل خالی بماند. به همین دلیل، ما اقداماتی را برای برطرف‌کردن این نقص‌ها انجام داده‌ایم تا افراد بتوانند به‌سرعت مشغول به کار شوند، شغل‌هایی که درخواست بالایی برای آن‌ها وجود دارد را پر کنند و خدمات موردنیاز را به مردم در بریتیش کلمبیا ارائه دهند.

  • تصویب لایحه جدید برای جذب نیروی کار

نخست‌وزیر فعلی استان بریتیش کلمبیا، همچنین یک لایحه جدید با عنوان لایحه 38 را تصویب کرد که به واسطه آن، جذب نیروی کار در 29 گروه شغلی، سریع‌تر انجام خواهد شد. مجددا هدف این لایحه جذبی نیروهای کار خارجی متخصص و توسعه اقتصادی استان بریتیش کلمبیا بوده است.

  • ثابت نگه داشتن نرخ بیمه خودرو

آقای پاتریک ایبی همچنین تصمیم گرفت، نرخ بیمه خودرو را حتی با وجود افزایش چشم‌گیر هزینه‌های زندگی در استان بریتیش کلمبیا، ثابت نگه دارد. او بر این باور است که این تصمیم کمک شایانی به اقشاری که دستمزد پایین‌تری دریافت می‌کنند، خواهد کرد. چراکه برخی از افراد به دلیل افزایش نرخ بیمه خودرو مجبور به ترک مشاغل خود شده بودند. در نهایت نظر ایشان این است که تمامی شهروندان باید بتوانند خودرو داشته باشند و نگران هزینه بیمه آن نباشند.

و کلام آخر…

یک نکته جالب توجه درباره آقای پاتریک ایبی، برای ما ایرانیان وجود دارد. پاتریک ایبی، در اولین سال نخست‌وزیری بریتیش کلمبیا در جشن نوروز سال 1402 ایرانیان مقیم این استان، شرکت کرد. این می‌تواند نشان از توجه و علاقه ایشان به تابعیت‌های مختلف خصوصا ایرانی‌ها و مهاجرین کانادا باشد.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال