موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

بهترین کشور برای مهاجرت خانوادگی

بهترین کشور برای مهاجرت خانوادگی

مهاجرت به خارج از کشور یک کار هیجان‌انگیز است. به‌طور خاص اگر قصد مهاجرت به‌همراه خانواده خود را داشته باشید، هیجان شما چندین برابر خواهد شد. در فرایند مهاجرت همراه اعضای خانواده، انتخاب مقصد یک مسئله مهم و حیاتی بوده و به اهداف و سبک زندگی خانواده شما وابسته است.

در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت خانوادگی معیارهای مختلفی دخیل هستند. اگر شما هم علاقه‌مند هستید که همراه با خانواده خود به خارج از کشور مهاجرت کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با کشورهای مختلف و شرایط آن‌ها برای مهاجرت خانواده‌ آشنا شوید.

فاکتورهای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت خانوادگی

اگر قصد مهاجرت به خارج از کشور و یک شروع تازه را دارید، بایستی در ابتدا مقصد مناسب خود را مشخص کنید. عوامل و معیارهای متنوعی در انتخاب کشور مقصد وجود دارد که در بعضی موارد انتخاب‌های خانواده‌ها را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

لیست بهترین کشورها برای مهاجرت با خانواده

در مهاجرت به خارج با خانواده، انتخاب مقصد، همه چیز به شرایط اعضای خانواده، اهداف آن‌ها و سبک زندگی خانواده برمی‌گردد. به‌عنوان مثال اگر یک خانواده صاحب فرزند باشند، در حین جستجو برای کشور مقصد بایستی موارد ویژه‌ای را درنظر بگیرند.

در حقیقت این افراد بایستی علاوه بر بررسی عواملی مانند فرصت‌های بهتر برای دسترسی به آموزش یا مراقبت‌های بهداشتی، امنیت شغلی، کیفیت زندگی، نرخ پایین جرم و جنایت، چشم‌انداز اقتصادی و همچنین رفاه فرزندان خود نیز فکر کنند.

در ادامه لیستی از بهترین کشور برای مهاجرت با خانواده که این کشورها بر اساس برنامه‌های مهاجرتی ساده و فرصت‌های متعدد ویزا انتخاب شده‌اند. میزان کیفیت و امتیازبندی هر کشور بر اساس سایت usnews آورده شده است.

سوئد (Sweden)شماره 1 در کیفیت زندگی، شماره 5 در بهترین کشورها به طور کلی
سوئیس (Switzerland)شماره 4 در کیفیت زندگی، شماره 1 در بهترین کشورها به طور کلی
دانمارک (Denmark)شماره 2 در کیفیت زندگی، شماره 10 در بهترین کشورها به طور کلی
کانادا (Canada)شماره 3 در کیفیت زندگی، شماره 3 در بهترین کشورها به طور کلی
نروژ (Norway)شماره 5 در کیفیت زندگی، شماره 13 در بهترین کشورها به طور کلی
فنلاند (Finland)شماره 6 در کیفیت زندگی، شماره 15 در بهترین کشورها به طور کلی
آلمان (Germany)شماره 7 در کیفیت زندگی، شماره 2 در بهترین کشورها به طور کلی
استرالیا (Australia)شماره 9 در کیفیت زندگی، شماره 7 در بهترین کشورها به طور کلی
نیوزلند (New Zealand)شماره 9 در کیفیت زندگی، شماره 7 در بهترین کشورها به طور کلی

در ادامه به بررسی کامل‌تر برخی از این کشورها پرداخته شده است. امیدواریم که این لیست در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت با خانواده به شما کمک کند. لازم به ذکر است که در این مطلب، اطلاعات داخل جداول به گزارش سایت usnews تهیه شده است.

کانادا

کانادا یکی از کشورهای امن و راحت برای مهاجرت خانواده‌ها و افرادی است که قصد دارند به یک کشور انگلیسی زبان مهاجرت کنند. به‌طور کلی کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا است. کشور کانادا توسط سازمان ملل در لیست بهترین کشورهای دنیا برای زندگی رتبه‌بندی شده است. سیاست مهاجرتی کانادا به‌صورت لیبرال است و در طول سالیان متمادی راه امنی را برای مهاجرت افراد از سراسر دنیا ارائه کرده است.

کانادا از طریق برنامه‌های مختلفی، امکان مهاجرت افراد به این کشور را فراهم کرده است. یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های مهاجرتی، طرح اکسپرس انتری (Express Entry) است. این برنامه توسط یک سیستم مبتنی بر امتیاز تنظیم می‌شود و برای اینکه واجد شرایط این برنامه مهاجرتی باشید، بایستی از مهارت و تجربه کاری خوبی در رشته خود برخوردار باشید.

همچنین یکی دیگر از برنامه‌های مهاجرتی برای جذب نیروی جوان در کشور کانادا برنامه International Experience Canada است. اگر سن شما بین 18 تا 30 سال باشد، می‌توانید با این برنامه ویزای کار دو‌ساله کانادا را دریافت کنید. اگر شما هم قصد مهاجرت خانوادگی به کانادا را دارید، بهتر است پیش از ادامه کار مطلب مهاجرت به کانادا را بخوانید.

کشور کانادا قصد دارد سیاست‌های خود در زمینه استقبال از مهاجرین سراسر دنیا را ادامه دهد. همچنین از سهم مهاجرین در رشد اقتصادی کشور نیز تشکر و قدردانی کند. طبق آمار ارائه شده از سوی این کشور، به‌علت رشد جمعیتی کم کانادا، با کمبود نیروی کار ماهر برای جایگزینی بازنشستگان مواجه بوده و در نتیجه به‌دنبال جذب نیروی کار ماهر از سراسر دنیا است.

علاوه بر این تعدادی از بهترین دانشگاه‌های دنیا در کشور کانادا قرار دارند، نرخ جرم و خشونت در این کشور پایین و استاندارد زندگی مردم در آن بالا است. این عوامل سبب می‌شوند که کانادا به یکی از مقاصد ترجیحی مهاجرت خانوادگی تبدیل شود. در جدول زیر به بررسی شاخص‌های این کشور پرداختیم.

پارامترهانمره
کیفیت زندگی97.9
خانوده محوری98.6
قدرت خرید مردم15.3
بازار کار خوب100.0A
ثبات اقتصادی96.0
نظام آموزشی توسعه یافته92.9
نظام سلامت توسعه یافته89.4
آب و هوای مطبوع23.4
امنیت91.0

کانادا همچنین یکی از مقاصد موردتوجه ایرانیان برای کار و زندگی است. برای آشنایی با دیگر کشورهای موردتوجه ایرانیان مطلب بهترین کشورها برای زندگی ایرانیان را مطالعه کنید.

استرالیا

استرالیا یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت با خانواده است. این کشور قوانین و مقررات آسانی را برای اقامت دائم به متقاضیان ارائه می‌دهد. علی‌رغم اینکه استرالیا در دسته کشورهای گران برای زندگی قرار دارد، استاندارد زندگی و تحصیل در آن بسیار بالاست، همچنین چشم‌انداز شغلی نیز در این کشور بسیار خوب است و متوسط حقوق دریافتی افراد، گرانی را جبران می‌کند.

مجموع موارد گفته شده کشور استرالیا را به بهترین و آسان‌ترین کشور برای مهاجرت تبدیل می‌کند. استرالیا یکی از مقاصد مهاجرت کاری ایرانیان نیز به شمار می‌رود، برای آشنایی با سایر مقاصد ایرانیان برای مهاجرت کاری، بهتر است پیش از ادامه کار مطلب بهترین کشورها برای مهاجرت کاری  را مطالعه کنید.

توجه داشته باشید که استرالیا به‌ندرت برای افراد بالای 45 سال ویزای اقامت صادر می‌کند. علاوه بر این تسلط به زبان انگلیسی در فرایند مهاجرت، به شما کمک قابل‌توجهی خواهد کرد. متقاضیانی که از مهارت کافی در زمینه شغل‌شان برخوردار باشند می‌توانند از طریق پیشنهادات شغلی، درخواست اقامت دهند.

اگر قصد دارید همراه با خانواده‌تان به استرالیا مهاجرت کنید، برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، بهتر است، مطلب مهاجرت به استرالیا را مطالعه کنید.

پارامترهانمره
کیفیت زندگی85.7
خانوده محوری100.0
قدرت خرید مردم8.3
بازار کار خوب95.8
ثبات اقتصادی93.1
نظام آموزشی توسعه یافته65.3
نظام سلامت توسعه یافته63.3
آب و هوای مطبوع72.2
امنیت86.9
ثبات سیاسی86.6

آلمان

کشور آلمان دارای یکی از بهترین اقتصادهای جهان و پایین‌ترین سطح بیکاری در اتحادیه اروپا است. این کشور با شهرهای بزرگی مانند برلین (Berlin)، مونیخ (Munich) و هامبورگ (Hamburg) و همچنین مناظر طبیعی زیبا برای مهاجران جذابیت زیادی دارد. امروزه بیش از 9 میلیون مهاجر در کشور آلمان زندگی می‌کنند و این تعداد هرساله در حال افزایش است.

حضور مردم با ملیت‌ها، مذاهب، تحصیلات و مشاغل مختلف، آلمان را به یک منطقه متنوع از نظر فرهنگی تبدیل کرده است. علت محبوبیت آلمان در بین مهاجران سیستم جامع رفاهی آن است. اصل نظام رفاهی در قانون این کشور آمده است. بر طبق این نظام کشور آلمان متعهد می‌شود که علاوه بر آزادی، از اصول طبیعی زندگی شهروندان خود نیز محافظت کند. قانون برابری اساسی در این کشور تضمین می‌کند که مهاجران نیز از حقوق و امتیازات کاملا مشابه شهروندان آلمانی برخوردار باشند.

متقاضیان می‌توانند از طریق برنامه‌های مهاجرتی مختلفی به آلمان مهاجرت کنند. ویزاهایی که معمولا موردتایید آلمان هستند، مواردی از قبیل ملحق شدن خانواده، سرمایه‌گذاری تجاری، پیشنهادات شغلی و تحصیلی را شامل می‌شوند. در همه موارد ذکر شده اثبات تمکن مالی افراد موردنیاز است. همچنین نیروهای کار ماهر در اولویت دولت آلمان برای مهاجرت قرار دارند.

برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به کشور آلمان به همراه خانواده، بهتر است پیش از ادامه کار مطلب مهاجرت به آلمان را بخوانید.

پارامترهانمره
کیفیت زندگی90.0
خانوده محوری69.8
قدرت خرید مردم8.5
بازار کار خوب100.0
ثبات اقتصادی98.6
نظام آموزشی توسعه یافته93.0
نظام سلامت توسعه یافته94.6
آب و هوای مطبوع15.9
امنیت71.9

سوئیس

کشور سوئیس (Switzerland) همیشه در رده‌بندی بهترین کشورها برای مهاجرت خانوادگی قرار دارد. مردم در این کشور به زبان‌های فرانسوی و آلمانی صحبت می‌کنند. مزایای مهاجرتی کشور سوئیس عبارت‌اند از:

  • امنیت
  • کیفیت بالای زندگی
  • سیستم آموزشی خوب
  • فضاهای طبیعی زیاد

همچنین شهر بازل (Basel) سوئیس از سوی سازمان یونیسف به‌عنوان شهری که بسیار دوستدار کودک است، معرفی شده است.

پارامترنمره
کیفیت زندگی96.7
خانوده محوری85.4
قدرت خرید مردم2.7
بازار کار خوب92.2
ثبات اقتصادی100.0
نظام آموزشی توسعه یافته81.7
نظام سلامت توسعه یافته84.7
آب و هوای مطبوع46.6
امنیت100.0

نیوزلند

نیوزلند (New Zealand) عمدتا به‌دلیل برنامه‌های مهاجرتی خوبی که ارائه می‌دهد، یک مقصد محبوب برای مهاجرت افراد و خانواده‌ها است. برای اینکه واجد شرایط مهاجرت به این کشور باشید، بایستی چندین معیار مشخص شده توسط این کشور را دارا باشید. در ابتدا بایستی سن شما کمتر از 55 سال باشد.

همچنین شما بایستی در رشته خود مهارت بالا و تجربه کاری مرتبط داشته باشید. با دارا بودن این شرایط می‌توانید ویزای کاری 2 ساله این کشور را دریافت کرده و پس از آن برای دریافت اقامت و مهاجرت به همراه خانواده‌تان اقدام نمایید.

پارامترنمره
کیفیت زندگی83.6
خانوده محوری93.5
قدرت خرید مردم6.5
بازار کار خوب77.3
ثبات اقتصادی78.1
نظام آموزشی توسعه یافته71.8
نظام سلامت توسعه یافته63.6
امنیت96.1

فنلاند (Finland) ، نروژ (Norway) ، سوئد (Sweden ) و دانمارک (Denmark)

مزایای بسیار زیاد این کشورها آن‌ها را به مقاصدی ایده‌آل برای مهاجرت خانواده‌ها تبدیل می‌کند. برخی از این مزایا عبارت‌اند از:

  • سیاست‌های سودمند مربوط به خانواده
  • تعطیلات زیاد
  • امنیت
  • طبیعت زیبا
  • سیستم آموزشی با کیفیت
  • مراقبت‌های بهداشتی خوب
  • محیط زندگی و فرهنگ مناسب

نقطه ضعف اصلی این کشورها این است که یادگیری زبان آن‌ها پیچیده است. اما با این حال اکثر مردم محلی به زبان انگلیسی مسلط هستند. توجه داشته باشید که کشور سوئد اغلب در صدر لیست شادترین کشورهای جهان قرار دارد.

اگر شما هم دوست دارید به همراه خانواده خود به یکی از کشورهای دکر شده مهاجرت کنید، یرای آشنایی با فرایند مهاجرت، بهتر است مطلب مهاجرت را مطالعه کنید.

سخن پایانی

مهاجرت به‌همراه خانواده یک کار حساس و پراسترس است. شرایط انتخاب کشور مقصد برای خانواده‌ها به‌صورت مستقیم به شرایط و سبک زندگی آن‌ها و همچنین برنامه آن‌ها برای زندگی آینده برمی‌گردد.

در بین کشورهای جهان، برخی از آن‌ها برای مهاجرت به‌همراه خانواده مناسب‌تر هستند و به‌عنوان بهترین کشور برای مهاجرت با خانواده شناخته شده‌‍اند. برای مثال کشورهایی مانند کانادا، استرالیا، آلمان، سوئیس و غیره مقاصد مناسبی خواهند بود.

اگر شما نیز قصد دارید که به‌صورت خانوادگی مهاجرت کنید، مطالعه این مطلب به شما کمک خواهد کرد که با بهترین کشور برای مهاجرت خانوادگی آشنا شده و بهترین مقصد را انتخاب کنید.

سوالات متداول

انتخاب بهترین کشورها برای مهاجرت خانوادگی به اهداف و سبک زندگی خانواده شما بستگی دارد. در این مطلب تعدادی کشور را بررسی کرده‌ایم.

طرح اکسپرس انتری (Express Entry) که برای کسب امتیاز لازم برای پذیرش باید مهارت و تجربه کاری خوبی در رشته خود داشته باشید. و برنامه International Experience Canada که برای سنین بین 18 تا 30 سال، دریافت ویزای کار دو ساله کانادا را فراهم می‌کند.

امنیت، کیفیت بالای زندگی، سیستم آموزشی خوب از جمله مواردی هستند که باید به آن توجه کرد.

guest
22 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها