موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

بهترین مراکز خرید تورنتو در سال 2024

بهترین مراکز خرید تورنتو در سال 2024

بهترین مراکز خرید تورنتو کجاست؟ حتی اگر قرار باشد یک بار گذرتان به کانادا و مشخصاً شهر تورنتو بیفتد، نباید فرصت بازدید از مراکز خرید معروف آن را از دست بدهید. مراکزی که صرفاً جایی برای خرید کردن نیستند، بلکه هر کدام می‌توانند یک جاذبه گردشگری خاطره‌انگیز برای بازدیدکنندگان باشند.
می‌دانستید شهر تورنتو به بهشت خریداران معروف است؟! همین یک جمله اهمیت آشنایی با بهترین مراکز خرید تورنتو را به‌خوبی نشان می‌دهد. البته که انتخاب از بین این همه مرکز خرید، کار آسانی نیست؛ ولی ما سعی کرده‌ایم در این مطلب بهترین‌ها را برایتان گلچین کنیم.

مرکز خرید یورک دیل (Yorkdale)؛ یک مال زیبا و مجلل در شمال شهر!

معرفی بهترین مراکز خرید تورنتو را با مرکز خرید یورک دیل (Yorkdale Shopping Centre) شروع می‌کنیم. این مرکز خرید که در سال 1964 تأسیس شده و هر هفته بیش از 400 هزار بازدیدکننده دارد، گزینه‌های زیادی را برای خرید، خوردن غذا و تفریح و سرگرمی ارائه می‌دهد.

فضای بسیار بزرگ و سقف‌های شیشه‌ای که در ارتفاع 27 فوتی نصب شده‌اند، نور طبیعی زیادی را وارد محیط می‌کنند و به دکوراسیون داخلی آن نمای فوق‌العاده‌ای می‌دهند. مال یورک دیل تورنتو در زمان افتتاحش، بزرگ‌ترین مرکز خرید در جهان بود. البته امروز دیگر صاحب این عنوان نیست ولی کماکان از برندهای معتبر زیادی مثل Tiffany & Co و Michael Kors میزبانی می‌کند. ضمناً اولین فروشگاه شرکت اپل یا همان اپل استور کانادا در همین مرکز خرید دایر شد.

اطلاعات بیشتر:

  • ساعت کار: 10 صبح تا 9 شب
  • تلفن: 3261 – 789 – 416 – 1+

دافرین مال (Dufferin)؛ مرکز خرید در یک مکان تاریخی!

یکی دیگر از بهترین مراکز خرید تورنتو، دافرین مال (Dufferin Mall) نام دارد که در سال 1956 افتتاح شده و در ناحیه گلدن هورسشو (Golden Horseshoe) واقع شده است. مکان احداثِ این مرکز خریدِ سه‌طبقه، در اوایل قرن بیستم جایی برای برگزاری رویدادها و مسابقات محلی و فصلی بود؛ همین ویژگی رنگ و لعابی تاریخی را به آن می‌دهد.

مرکز خرید دافرین مال میزبان بیش از 120 هزار کسب‌وکار اعم از خرده‌فروشی‌های بزرگ و بوتیک‌های مستقل است و وسعتی بالغ بر 567 هزار فوت مربع دارد.

اطلاعات بیشتر:

  • ساعت کار: دوشنبه‌ها تا جمعه‌ها 10 صبح تا 8 شب؛ شنبه‌ها 10 صبح تا 9 شب؛ یکشنبه‌ها 11 صبح تا 6 عصر
  • تلفن: 1152 – 532 – 416 – 1+

 مرکز خرید وان میلز (Vaughan Mills) ؛ جایی که کودکان هم عاشق آن هستند!

مرکز خرید وان میلز (Vaughan Mills) دقیقاً در شمال تورنتو و در شهر وان کانادا قرار دارد. وجود 15 فروشگاه زنجیره‌ای، دسترسی به برندهای لوکس و همین‌طور فروشگاه‌های فضای باز به این مرکز خرید جذابیت خاصی داده است.

برای خرید لباس‌های خاص و لوازم‌آرایشی می‌توانید به فروشگاه ویکتوریا سیکرت بروید. اگر قصد خرید لباس کودک دارید می‌توانید از فروشگاه Children’s Place دیدن کنید.  برای طرفداران محصولات لوکس نیز فروشگاه Saks Off 5th قطعاً یک مکان ایده‌آل است.

آیا دستی بر آتش شکار یا طبیعت‌گردی دارید؟ در این صورت هر آنچه را برای شکار، ماهیگیری یا کمپینگ بخواهید در فروشگاه بزرگ Bass Pro Shop Outdoor World خواهید یافت. اگر نظر کودکان را درباره بهترین مراکز خرید تورنتو بپرسید، بدون تردید از وان میلز نام می‌برند. این مال دارای یک قسمت اختصاصی بزرگ برای کودکان است که مرکز کشف لگولند (LEGOLAND Discovery Centre) نام دارد.

وجود آپشن‌های تفریحی متعدد مثل وسایل سواری، سینمای 4 بعدی، کارگاه‌ها و مجسمه‌های لگو تا ساعت‌ها آن‌ها را سرگرم می‌کند. باید اذعان کرد وال میلز تورنتو به دلیل داشتن یک مجموعه تفریحی کامل سرپوشیده، چیزی فراتر از یک مرکز خرید است.

اطلاعات بیشتر:

  • ساعت کار: دوشنبه‌ها تا شنبه‌ها 10 صبح تا 9 شب؛ یکشنبه‌ها 10 صبح تا 8 شب

ایتون سنتر (Eaton Centre) تورنتو؛ یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید شرق کانادا!

ایتون سنتر (Toronto Eaton Center) یکی دیگر از بهترین مراکز خرید تورنتو و از معروف‌ترین مقاصد گردشگری در این شهر است.  مساحت این مال بزرگ بیش از 1.7 میلیون فوت مربع است و بیش از 230 فروشگاه مختلف را در خود جای داده است.  در این مرکز خرید می‌توانید به خرده‌فروشی‌های معروفی مثل Coach، Steve Madden، Forever 21 و … دسترسی داشته باشید.

به لطف وجود 9 رستوران و بیشتر از 30 غرفه از خوراک سرای Urban Eatery در جای‌جای ایتون سنتر، بعید است گرسنه از این مجموعه خارج شوید! در بیرون مرکز خرید یک میدان عمومی وجود دارد که در تمام طول سال، میزبان رویدادهای جالب و هیجان‌انگیزی مثل کنسرت‌هاست. ایتون سنتر به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید تورنتو در مرکز شهر قرار دارد؛ این مجموعه نه‌فقط یک مرکز خرید، بلکه یک مرکز فرهنگی نیز محسوب می‌شود.

اطلاعات بیشتر:

  • ساعت کار: 10 صبح تا 9 شب
  • تلفن: 8560 – 598 – 416 – 1+

مرکز خرید شروی گاردنز (Sherway Gardens)؛ دنیای مُد و محصولات لوکس!

یکی دیگر از بهترین مراکز خرید تورنتو، شروی گاردنز (Sherway Gardens) است که با بیش از 1 میلیون فوت مربع مساحت از 215 فروشگاه میزبانی می‌کند. این مرکز خرید از زمان تأسیس تا با امروز، پیشرفت‌ زیادی کرده و نام خود را به‌عنوان یک مرکز مُد پوشاک و خرید محصولات لاکچری بر سر زبان‌ها انداخته است.  Saks، Nordstrom، Gucci، Kate Spade، Debeers Diamond Jewelers، Coach و Hudson’s ازجمله برندهای معروف مستقر در شروی گاردنز هستند.

ویژگی منحصربه‌فرد شروی گاردنز، برپایی بازار فصلی کشاورزان در این مرکز خرید است. به این ترتیب می‌توانید انواع محصولات خوراکی تازه را از فروشندگان محلی تهیه کنید.

اطلاعات بیشتر:

  • ساعت کار: دوشنبه‌ها تا شنبه‌ها 10 صبح تا 9 شب؛ یکشنبه‌ها 11 صبح تا 8 شب
  • تلفن: 1070 – 621 – 416 – 1+

اوت لت پرمیوم (Premium Outlets)؛ اولین اوت لت مال کانادا!

یکی دیگر از بهترین مراکز خرید تورنتو، شروی گاردنز (Sherway Gardens) است که با بیش از 1 میلیون فوت مربع مساحت از 215 فروشگاه میزبانی می‌کند. این مرکز خرید از زمان تأسیس تا با امروز، پیشرفت‌ زیادی کرده و نام خود را به‌عنوان یک مرکز مُد پوشاک و خرید محصولات لاکچری بر سر زبان‌ها انداخته است.  Saks، Nordstrom، Gucci، Kate Spade، Debeers Diamond Jewelers، Coach و Hudson’s ازجمله برندهای معروف مستقر در شروی گاردنز هستند.

ویژگی منحصربه‌فرد شروی گاردنز، برپایی بازار فصلی کشاورزان در این مرکز خرید است. به این ترتیب می‌توانید انواع محصولات خوراکی تازه را از فروشندگان محلی تهیه کنید.

اطلاعات بیشتر:

  • ساعت کار: دوشنبه‌ها تا شنبه‌ها 10 صبح تا 9 شب؛ یکشنبه‌ها 11 صبح تا 8 شب
  • تلفن: 8270 – 497 – 647 – 1+

مرکز خرید فیرویو (Fairview Mall)؛ فضایی کوچک با تعداد زیادی فروشگاه!

کوچکی مرکز خرید فیرویو (Fairview Mall) مانع معرفی آن به‌عنوان یکی از بهترین مراکز خرید تورنتو نمی‌شود. فیرویو مال که در ناحیه نورث یورک قرار دارد، با همان مساحت نه‌چندان زیاد، مجموعه کاملی از فروشگاه‌ها و محصولات را ارائه می‌دهد.

از کتاب، نوشیدنی، لوازم خانگی، مُد و حتی انواع اسباب‌بازی را می‌توانید در این مرکز خرید پیدا کنید. گر بعد از گشت‌وگذار در تورنتو به دنبال مکانی برای خرید فوری سوغاتی یا لوازم ضروری هستید، فیرویو مال قطعاً گزینه‌ای مناسب است.

با ورود به این مرکز خرید کوچک، می‌توانید در کمترین زمان ممکن، محصولات موردنظرتان را تهیه و در وقتتان صرفه‌جویی کنید. اگر هم بخواهید کل روز را در این مجموعه بگذرانید، مرکز خرید فیرویو باز هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این مرکز خرید غیر از 180 فروشگاه، به یک مجموعه سینمایی کامل نیز مجهز است که فیلم‌های به‌روز و پرفروش هالیوودی در آن اکران می‌شوند.

مرکز خرید فیرویو از برندهای معروفی مانند ویکتوریا سکرت، اچ اند ام، هادسون بی و … میزبانی می‌کند.

اطلاعات بیشتر:

  • ساعت کار: 11 صبح تا 8 شب
  • تلفن: 8785 – 470 – 905 – 1+

مرکز خرید پاسیفیک (Pacific) ؛ بزرگ‌ترین مرکز خرید آسیایی در شمال غرب قاره آمریکا!

مرکز خرید پاسیفیک (Pacific Mall) یک مکان منحصربه‌فرد است که در حاشیه تورنتو واقع شده و همه فروشگاه‌های آن متعلق به کسب‌وکارهای آسیایی هستند.

مساحت پاسیفیک مال تورنتو 270 هزار فوت مربع بوده و بیش از 450 فروشگاه دارد. این مرکز خرید، توسط میدانی احاطه شده که درواقع یک بازار فضای باز است و صدها فروشگاه و خدمات دیگر را می‌توان در آن پیدا کرد.

خوراک سرای هریتیج تاون (Heritage Town) یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های مرکز خرید پاسیفیک است.

این خوراک سرا نه‌فقط به خاطر غذاهایی که سرو می‌کند، بلکه به دلیل دیزاین و چیدمان خاصش که روایتگر فرهنگ و هنر شرق آسیاست، بسیار معروف است. دیزاینی که در آن یک اژدهای نقش برجسته، 300 فانوس، سربازان سفالی، یک پل چوبی برای عبور و یک صندلی امپراتوری جلب‌توجه می‌کنند.

اطلاعات بیشتر:

  • ساعت کار: دوشنبه‌ها تا شنبه‌ها 10 صبح تا 9 شب؛ یکشنبه‌ها 11 صبح تا 8 شب
  • تلفن: 0151 – 491 – 416 – 1+

مرکز خرید وودباین (Woodbine)؛ مکانی برای خرید و تفریح!

وودباین سنتر (Woodbine Centre) و پارک تفریحی معروفش، به‌عنوان جاذبه‌ای هیجان‌انگیز و منحصربه‌فرد در تورنتو شناخته می‌شوند. این مرکز علاوه بر میزبانی از 107 فروشگاه و خدمات مختلف، به یک شهربازی و پارک موضوعی سرپوشیده مجهز است. بسیاری از فروشگاه‌های اینجا، محصولات ویژه و تخصصی را به مشتریان عرضه می‌کنند که All Home Furnish، Dollarama، Designer Depot و … از آن جمله‌اند.

وجود یک خوراک سرای کامل در این مجموعه آن را به یکی از بهترین مراکز خرید تورنتو از نگاه خوش‌خوراک‌ها تبدیل می‌کند! در این خوراک سرا می‌توانید از انواع فست فودها شامل همبرگر و سیب‌زمینی سرخ‌شده تا خوردنی‌های دیگر مثل بستنی، نوشیدنی و … لذت ببرید.

شهربازی وودباین سنتر، امکانات تفریحی متنوع و متعددی دارد که ماشین برقی ضربه‌گیر، فنجان‌های گردان، چرخ‌وفلک، قطار مینیاتوری و هواپیما چند نمونه از آن‌هاست.

اطلاعات بیشتر:

  • ساعت کار دوشنبه‌ها تا شنبه‌ها 11 صبح تا 7 شب؛ یکشنبه‌ها 11 صبح تا 6 عصر
  • تلفن: 5437 – 674 – 416 – 1+

 مرکز خرید پرومناد (Promenade)؛ جایی برای خوردن و تماشا!

مرکز خرید پرومناد (Promenade Shopping Centre) یک خرده‌فروشی بزرگ با بیش از 150 فروشگاه شامل 2 فروشگاه زنجیره‌ای است. این مرکز علاوه بر میزبانی از فروشگاه‌های معمول و خوراک سراها، به دلیل داشتن سینما برای علاقه‌مندان به فیلم نیز جذابیت زیادی دارد.

فروشگاه‌هایی مثل Urban Kids و The Children’s Place مکان‌های مناسبی برای خرید پوشاک کودک هستند. علاقه‌مندان به مُد می‌توانند از فروشگاه‌هایی مثل Claire’s دیدن کنند. فروشگاه‌هایی مانند Bath and Body Works عرضه‌کننده لوازم آرایشی و بهداشتی هستند؛ غیر از این موارد برای خرید محصولاتی مثل لوازم الکترونیکی، کفش، لوازم خانگی، دکوراسیون منزل، جواهر، خوراکی، اسباب‌بازی و همین‌طور دریافت خدمات مسافرتی نیز می‌توانید از این مرکز خرید بازدید کنید.

اطلاعات بیشتر:

  • دوشنبه‌ها تا جمعه‌ها 10 صبح تا 8 شب؛ شنبه‌ها 10 صبح تا 7 شب؛ یکشنبه‌ها 11 صبح تا 6 عصر
  • تلفن: 0020 – 764 – 905 – 1+

ارزان‌ترین مراکز خرید تورنتو

شاید به نظر شما بهترین مراکز خرید تورنتو، ارزان‌ترین آن‌ها باشند. بنابراین شاید مروری بر فهرست چند مرکز خرید ارزان در تورنتو خالی از لطف نباشد. اگر به دنبال جایی هستید که بتوانید محصولات موردنظرتان را با قیمت کمتری کنید، عمدتاً باید مراکز خرید موسوم به اوت لت را مدنظر قرار دهید که برخی از بهترین آن‌ها عبارتند از:

Tanger Outlets
Canada One Factory Outlets
The Outlet Collection at Niagara
Heartland Town Centre
Orfus Road Outlets

جمع‌بندی

محال است به کانادا بروید و نخواهید لذت گشت‌وگذار در مراکز خرید مدرن و لوکس آن را تجربه کنید. به همین دلیل در این مقاله ضمن معرفی بهترین مراکز خرید تورنتو درباره هر کدام از آن‌ها توضیحات مختصر و مفیدی ارائه دادیم.

دانستیم بعضی از این مراکز مانند وان میلز علاوه بر شاپینگ سنتر، به امکانات دیگری نظیر مجموعه‌های تفریحی مجهز هستند که باعث می‌شود نزد کودکان نیز محبوبیت خاصی داشته باشند.

ازآنجایی‌که خرید ارزان‌قیمت همواره جذابیت زیادی دارد، بخش آخر این گفتار را به معرفی چند مورد از مراکز خرید ارزان در تورنتو اختصاص دادیم. امیدواریم آنچه خواندید مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

سؤالات متداول

یورک دیل، پاسیفیک، فیرویو، شروی گاردنز و .. تنها چند نمونه از مراکز خرید محبوب در تورنتو هستند.

مرکز خرید دافرین مال و مرکز خرید وودباین ازجمله مراکزی هستند که امکانات تفریحی جذابی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.

برای خرید ارزان‌قیمت برندهای معتبر باید به اوت لت مال‌هایی مثل اوت لت پرمیوم، تانگر اوت لت و … مراجعه کنید.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال