موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

معرفی بورسیه‌های موجود برای دانشجویان بین‌المللی کانادا

معرفی بورسیه‌های موجود برای دانشجویان بین‌المللی کانادا

به گزارش CICNews و به نقل از پارسی کانادا، کشور کانادا به دلیل وجود موسسات آموزشی عالی، اعتبار بین‌المللی و فرصت‌های کاری و مهاجرتی، یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای دانشجویان بین‌المللی در جهان است. با این حال، دلیل دیگری این کشور را به مطلوب‌ترین مقصد تحصیلی برای دانشجویان خارجی کرده است: هزینه‌های تحصیل. نرخ ارز مطلوب این کشور و شهریه‌های نسبتاً پایین، تحصیل در موسسات کانادایی را برای دانشجویان بین‌المللی مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌کند.

علاوه بر این، دولت کانادا به دانشجویان بین‌المللی کمک هزینه تحصیلی نیز ارائه می‌دهد – امری که سایر مقاصد تحصیلی مطلوب مانند ایالات متحده معمولا انجام نمی‌دهند! جالب است بدانید، EduCanada (یک سازمان دولتی کانادایی) یک ابزار جستجوی بورسیه تحصیلی دارد که می‌تواند برای تعیین واجد شرایط بودن شما برای استفاده از جوایز مالی از سوی دولت کانادا، دولت‌های خارجی و سازمان‌های شخص ثالث استفاده شود.

چه کسانی واجد شرایط اخذ بورسیه‌های تحصیلی کانادا هستند؟

توجه داشته باشید که برای اخذ تمام بورسیه‌های تحصیلی، دانشجویان باید علاوه‌بر معیارهای واجد شرایط بودن هر بورسیه، موارد زیر را هم داشته باشند:

  • باید قبلاً در یک مؤسسه آموزشی در کشور خود، ثبت‌نام کرده باشند (این موسسه باید دارای برنامه تبادل دانشجوی با مؤسسه معتبر کانادایی باشد)
  • در زمان ثبت درخواست نمی‌توانند در دوره‌های دیپلم یا دوره‌هایی که گواهینامه معتبر صادر می‌کنند، ثبت نام کرده باشند
  • نباید درخواستی برای شهروندی یا اقامت دائم کانادا ثبت کرده باشند
  • نباید قبلاً از بورسیه‌های تحصیلی دولت کانادا استفاده کرده باشند
  • دانشگاهی که دانشجوی بین‌المللی در کانادا در آن تحصیل می‌کند باید جزو موسسات آموزشی منتخب (DLI) دولت کانادا باشد چراکه تنها این مؤسسات آموزشی در کانادا، مجاز به پذیرش دانشجویان بین‌المللی هستند

بورسیه‌های موجود ویژه دانشجویان بین‌المللی جدید

براساس این خبر، دانشجویان جدید می‌توانند از 3 نوع بورسیه زیر استفاده کنند:

بورسیه تحصیلی در کانادا

هدف از بورسیه تحصیلی در کانادا، جذب بیشتر دانشجو با تنوع رشته و ملیت است تا بتوانند در برنامه‌های بین‌المللی مطالعاتی و تحقیقاتی شرکت فعالی داشته باشند. جوایز مالی برای این برنامه می‌تواند از 10200 دلار کانادا برای مقطع کارشناسی (برای یک دوره چهار ماهه / یک ترم)، تا 12700 دلار کانادا برای تحصیلات تکمیلی (برای یک دوره 5 تا 6 ماهه) متغیر باشد.

جهت استفاده از این بورسیه، دانشجویان باید:

  • شهروند یک کشور یا منطقه معتبر باشند (کشورهای آسیایی: بنگلادش، نپال، تایوان؛ کشورهای اروپایی: ترکیه، اوکراین، سرزمین‌های خاورمیانه و شمال آفریقا: الجزایر، مصر، اردن، مراکش، تونس، کشورهای آفریقایی جنوبی: بورکینا فاسو، اتیوپی، غنا، ساحل عاج، کنیا، نیجریه، رواندا، سنگال، تانزانیا، اوگاندا)؛
  • دانشجوی تمام وقت دانشگاه در هر یک از کشورها یا مناطق واجد شرایط باشند
  • توانایی پرداخت شهریه به مؤسسه مربوطه در زمان ارسال درخواست را داشته باشند

بورسیه‌های ASEAN کانادا

بورسیه SEED که مخفف The Canada-ASEAN Scholarships and Educational Exchanges for Development است، توسط دولت کانادا در 6 آگوست 2017 معرفی شد. این بورسیه فرصت‌های تحصیلی و تحقیقاتی کوتاه مدت در موسسات پس از متوسطه کانادا را به دانشجویان کشورهای عضو ASEAN ارائه می‌دهد. این برنامه به طور خاص بر مناطقی متمرکز است که ازسند 2030 یونسکو، برای توسعه پایدار حمایت می‌کنند. جوایز مالی در اینجا از 10200 دلار کانادا برای مقطع کارشناسی (برای مدت چهار ماه / یک ترم)، تا 12700 دلار کانادا برای تحصیلات تکمیلی (برای مدت پنج تا شش ماه) متغیر است.

جهت استفاده از این بورسیه، دانشجویان باید:

  • تابعیت یکی از کشورهای عضو ASEAN از جمله برونئی، کامبوج، اندونزی، لائوس، مالزی، میانمار، فیلیپین، سنگاپور، تایلند یا ویتنام را داشته باشند
  • در زمان ثبت درخواست، دانشجوی تمام وقت یکی از مؤسسات تحصیلات تکمیلی کشورهای عضو آASEAN باشند
  • در حال حاضر و تا بررسی درخواست خود توانایی پرداخت شهریه آن موسسه راداشته باشند

بورسیه ویژه رهبران آینده آمریکا

در سال 2009، دولت کانادا برنامه رهبران آینده آمریکا را با هدف تقویت و توسعه سرمایه انسانی و پرورش رهبران آینده در قاره آمریکا معرفی کرد. جوایز مالی برای این برنامه از 8200 دلار کانادا برای مقطع کارشناسی (برای مدت چهار ماه / یک ترم)، تا 11100 دلار کانادا برای تحصیلات تکمیلی (برای مدت پنج تا شش ماه) متغیر است.

جهت استفاده از این بورسیه، دانشجویان باید:

  • شهروند یک کشور یا قلمرو واجد شرایط در کارائیب باشند: آنگویلا، آنتیگوا و باربودا، باهاما، باربادوس، بلیز، برمودا، جزایر ویرجین بریتانیا، جزایر کیمن، کوبا، دومینیکا، جمهوری دومینیکن، گرانادا، گویان، هائیتی، جامائیکا، مونتسرات، سنت کیتس و نویس، سنت لوسیا، سنت وینسنت و گرنادین ها، سورینام، ترینیداد و توباگو، و تورکز و کایکوس. در آمریکای مرکزی: کاستاریکا، السالوادور، گواتمالا، هندوراس، نیکاراگوئه و پاناما. در آمریکای جنوبی: آرژانتین، بولیوی، برزیل، شیلی، کلمبیا، اکوادور، پاراگوئه، پرو، اروگوئه و ونزوئلا؛ و مکزیک واجد شرایط هستند.
  • باید دانشجوی تمام وقت در دانشگاه‌های کشورهای نامبرده باشند
  • باید در زمان ثبت درخواست شهریه خود را به موسسه محل اقامت پرداخت کنند

دانشجویانی که برای هر یک از جوایز فوق انتخاب می‌شوند، می‌توانند از کمک هزینه تحصیلی برای موارد زیر استفاده کنند:

  • هزینه اخذ ویزای تحصیلی کانادا یا مجوز تحصیل/کار؛
  • بلیط هواپیما از مستقیم‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین مسیر؛
  • بیمه سلامت؛
  • هزینه‌های زندگی مانند مسکن، آب و برق و غذا؛
  • حمل‌ونقل عمومی
  • تهیه کتاب‌ها و لوازم مورد نیاز برای مطالعه یا تحقیق، به استثنای رایانه و سایر تجهیزات

البته دولت فدرال کانادا جوایز بورسیه تحصیلی دیگری هم دارد که به واسطه آن دانشجویان سایر کشورها هم می‌توانند از آن استفاده کنند. علاوه بر این، بسیاری از موسسات DLI، جوایز مالی و بورسیه‌های خاص خود را را برای دانشجویان بین‌المللی‌شان ارائه می‌دهند.

پایان خبر – منبع: CICNews

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال