موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

کابینت سازی در کانادا (بررسی شرایط، درآمد و تقاضا در سال 2024)

کابینت سازی در کانادا

کابینت‌سازان باید مهارت‌های خود را در زمینه‌هایی مانند طراحی، تولید و نصب کابینت (Cabinet Installation) بهبود بخشند. درآمد کابینت‌سازی در کانادا، سالانه حدود 75 هزار دلار است، ونکوور و تورنتو بهترین شهرها برای شغل کابینت‌سازی است!

کابینت‌سازان توسط کارخانجات، شرکت‌های ساخت‌وساز و خدماتی جذب می‌شوند و حرفه‌ای‌ها به‌صورت قراردادی کار می‌کنند. مشاوران پارسی کانادا در جهت خرید بیزنس‌های مربوط به کابینت‌سازی با تکمیل فرم ارزیابی مهاجرت راهنمایی‌تان کنند.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

فیلد های "*" اجباری هستند

در ادامه مطلب، درآمد کابینت‌سازان در شهرها و استان‌های مختلف کانادا، شرایط و موقعیت‌های شغلی آن‌ها گفته شده است. با ما همراه باشید.

پیش‌نیازهای شغل کابینت‌سازی در کانادا چیست؟

اگر کابینت‌ساز هستید و می‌خواهید کارتان را در کشور کانادا شروع کنید، باید واجد شرایط زیر باشید:

  • اتمام دورهٔ متوسطه
  • به اتمام رساندن یک دوره کارآموزی کابینت‌سازی چهارساله (Cabinetmaker Apprenticeship). این دوره شامل آموزش تئوری و عملی در مراکز آموزشی یا کالج‌های فنی است. برای کسب اطلاعات بیش‌تر در مورد این دوره‌ها و نحوهٔ درخواست برای آن‌ها می‌توانید وب‌سایت‌هایی مانند Canadian Apprenticeship Forum را مشاهده کنید.
  • حداقل چهارسال تجربه کار در این زمینه و گذراندن برخی دروس و دوره‌های کابینت‌سازی در دبیرستان یا دانشگاه
  • کسب گواهینامه Red Seal

👈 توجه داشته باشید که یکی از موارد دوم و سوم را داشته باشید، کافی است.

وظایف اصلی کابینت‌سازان در کانادا

یک کابینت‌ساز وظایف زیر را باید به درستی انجام دهد:

  • تسلط به ابزارهای موردنیاز برای برش، کنده‌کاری و ایجاد قطعات چوب متناسب با طراحی موردنظر کارفرما
  • آشنایی کامل با اتصالات و ابزارهای لازم برای مونتاژ قطعات برش داده شده و تقویت استحکام کابینت‌ها
  • سمباده‌کاری، پولیش و پاک‌سازی سطح داخلی و خارجی کابینت‌ها
  • تسلط کافی برای رفع ایرادات جزئی و تعمیر قطعات مختلف کابینت‌ها
  • امکان تخمین حدودی قیمت بر اساس نوع متریال مورد استفاده، ابعاد نقشه و طرح مورد نظر کارفرما

بهترین شهر برای کار کابینت‌سازی در کانادا

کابینت‌سازی در تورنتو

کابینت سازی در تورنتو با وجود 98 موقعیت شغلی در سال 2024، موردتقاضای مهاجران از این طریق است.

بهترین شهر برای شغل کابینت‌سازی در کانادا، ونکوور و تورنتو است که در ادامه بررسی می‌کنیم:

  • کابینت‌سازی در ونکوور: میانگین درآمد کابینت‌سازان در شهر ونکوور چیزی حدود 28 دلار به‌ازای هر ساعت کار است. همچنین آگهی‌های استخدام در Glassdoor نشان می‌دهد که در مقایسه با دیگر شهرهای کانادا، تعداد بیشتری (97 تا) از موقعیت‌های شغلی برای کابینت‌ساز در ونکوور وجود دارد.
  • کابینت‌سازی در تورنتو: که به‌عنوان دومین شهر با میانگین درآمد بالا شناخته شده، موردتقاضا است. کارگاه‌های کوچک و کارخانه‌های تولید بزرگ زیادی نیز در این شهر وجود دارند. فعالیت‌های ساختمانی در این منطقه، تقاضای خوبی را برای کابینت‌سازان ایجاد می‌کند.
  • کابینت‌سازی در پرنس ادوارد: موقعیت شغلی کابینت‌سازی برای شرکت‌هایی مانند Yama Vans در کلگری یافت می‌شود. با توجه به تجربه و نظر یکی از کاربران سایت Reddit، در جزیره پرنس ادوارد فرصت‌های خوبی برای استخدام کابینت‌سازان وجود دارد.

روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق شغل کابینت‌سازی

محبوب‌ترین و کارآمدترین روش‌ها برای مهاجرت از طریق شغل کابینت‌سازی در کانادا در ادامه شرح داده شده است:

  • اکسپرس انتری: سیستم اکسپرس انتری امتیازمحور است و کابینت‌سازان با داشتن شرایط و رعایت پیش‌نیازهای موردنظر دولت فدرال کانادا، می‌توانند رزومه‌شان را برای کارفرمایان کانادایی ارسال کرده و در صورت پذیرش کارفرما، ویزای اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.
  • برنامه نامزدی استانی: توسط استان‌های مختلف کانادا به متخصصان و افراد ماهر اعطا می‌شود. کابینت‌سازان برای شرکت در برنامه‌های استانی کانادا، باید از میزان تقاضای استان موردنظر برای کار کابینت‌سازی آگاهی یافته و سپس نسبت به ارسال رزومه و مذاکره با کارفرمایان و در نهایت اخذ ویزای اقامت دائم این کشور اقدام کنند.
  • جاب آفر: با داشتن پیشنهاد کار (جاب‌آفر کانادا) از کارفرمایان کانادایی می‌توانید به‌صورت موقت در این کشور مشغول به کار شوید و در صورت رضایت و تمایل به اقامت دائم، هم‌زمان با انجام کار در کانادا، ویزای اقامت دائم این کشور را دریافت کنید. در سایت‌هایی مثل Indeed و Jobbank، می‌توانید به‌دنبال شغل موردتقاضای خود بگردید. کافی است که در قسمت جستجو، واژه “cabinetmaker” را سرچ کنید.

💡یک نکته مهم

برخی از افراد به اشتباه فکر می‌کنند که با داشتن مدرک فنی‌وحرفه‌ای ایران و دانستن ناک شغلی کابینت‌سازی (NOC 72311 و TERR3)، می‌توان از روش اسکیل ترید کانادا مهاجرت کرد. در صورتی که کاملا اشتباه است! اسکیل ترید مخصوص کسانی است که در کانادا مدرکی کسب کرده و یا در آن‌جا سابقه کاری داشته باشند.

شرایط راه‌اندازی کابینت‌سازی در کانادا

از طریق روش‌های زیر می‌توانید برای راه‌اندازی کابینت‌سازی در کانادا اقدام کنید:

  • خرید بیزنس: کابینت‌سازان می‌توانند از طریق وب‌سایت‌هایی مانند BusenessesForSale، LoopNet و BizBuySell، برای خرید بیزنس‌های کوچکی در این زمینه اقدام کنند. با سرچ کلمه “cabinet” در سایت BusenessesForSale، گزینه‌های پیش رو برای خرید بیزنس در کانادا در زمینه کابینت‌سازی نمایش داده می‌شود:

خرید بیزنس کابینت سازی در کانادا

  • ویزای انتقال درون شرکتی: ویزای ICT کانادا، فرصتی طلایی برای متخصصان و مدیران مجرب در حوزه تولید و ساخت کابینت است تا ضمن اشتغال در یک شرکت بین‌المللی، به اقامت دائم کانادا دست پیدا کنند. صاحبان شرکت‌های ایرانی فعال در این زمینه می‌توانند با راه‌اندازی شعبه‌ای در کانادا، نسبت به انتقال نیروهای کلیدی و متخصص خود به این کشور اقدام کنند.

👈 راه‌اندازی کارگاه کابینت‌سازی نیازمند سرمایه اولیه برای خرید تجهیزات (ماشین‌آلات و ابزارهای مورد نیاز مانند اره، دستگاه CNC و غیره)، مواد اولیه (چوب، MDF، نئوپان، روکش‌ها و غیره) و اجاره یا خرید مکان کارگاه است.

درآمد کابینت‌سازی در کانادا

درآمد کابینت‌سازی در استان‌های مختلف کانادا به‌همراه تعداد موقعیت‌های شغلی به شرح جدول زیر است:

در این جدول در آمد کابینت‌سازان در استان های مختلف کانادا شرح داده شده است.
نام استانتعداد موقعیت‌های شغلی در سال 2024درآمد به‌ازای هر ساعت
بریتیش کلمبیا12726.04 دلار
آلبرتا10624.14 دلار
آنتاریو14224.96 دلار
ساسکاچوان521.50 دلار
مانیتوبا1122.82 دلار
نیوبرانزویک119.85 دلار
کبک421.95 دلار

درآمد کابینت‌سازی در کانادا را در برخی شهرها بررسی کرده‌ایم:

  • ونکوور؛ ساعتی 28.26 دلار با 97 موقعیت شغلی
  • کلگری؛ ساعتی 24.69 دلار با 38 موقعیت شغلی
  • شارلوت‌تاون؛ ساعتی 22.52 دلار با 3 موقعیت شغلی
  • مونترال؛ ساعتی 23.02 دلار با 11 موقعیت شغلی
  • تورنتو؛ ساعتی 25.18 دلار با 98 موقعیت شغلی

بازارکار کابینت‌سازی در کانادا

برنامه اکسپرس انتری، یکی از محبوب‌ترین روش‌های مهاجرت است. بیش‌ترین سهم متقاضیان کابینت‌سازی برنامهٔ اکسپرس‌انتری در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ سال قرار دارند (چیزی حدود ۳۸.۹ درصد متقاضیان). در سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۱، پیش‌بینی می‌شود که کل تعداد فرصت‌های شغلی جدید کابینت‌سازی به 1300 تا برسد و این حرفه یکی از مشاغل مورد نیاز کانادا به حساب آید.

تجربیات کابینت‌سازان در کانادا

یکی از بهترین روش‌ها برای دسترسی به اطلاعات واقعی در مورد کار کابینت‌سازی، خواندنِ تجربهٔ کسانی است که سال‌ها در این حوزه کار کرده یا با استفاده از این حرفه به کشور کانادا مهاجرت کرده‌اند. ما با بررسی تجربیات ۳۲ نفر که در وب‌سایت Quora منتشر شده است، نکات مهمی را استخراج کرده‌ایم و در این بخش آن‌ها را در اختیار شما قرار داده‌ایم:

  • کابینت‌سازان می‌توانند ضمن راه‌اندازی کارگاه شخصی خود، به آموزش این حرفه به سایر علاقه‌مندان و متقاضیان بپردازند.
  • خوش‌بختانه فرصت‌های خوبی در زمینهٔ کارآفرینی و راه‌اندازی استارتاپ در حوزهٔ کابینت‌سازی وجود دارد و مزیت اصلی آن انعطاف‌پذیری بالا است.
  • مهارت‌هایی که می‌تواند در جذب مشتریان و انجام کارهای با کیفیت موثر باشد شامل تسلط به ریاضیات، مدل‌سازی و کار با نرم‌افزارهای مربوطه است.

👈 تجربه دو کاربر را به انتخاب با شما به اشتراک می‌گذاریم:

  • کاربر اول: یک پیمانکار هست که کارهای کابینت‌سازی را به من می‌سپارد. اگر پیمانکاری به کسی اعتماد کنند و کارش را دوست داشته باشند، مدام برای کار با او تماس می‌گیرند. آن‌ها به‌دنبال کسی نیستند که قیمت پایین‌تری بگوید، بلکه به‌دنبال کسی هستند که مشتری‌ها را راضی نگه دارد. همچنین شماره تماس‌تان را به فروشگاه‌های مصالح ساختمانی و رنگ فروشی‌ها بسپارید تا برای کار کابینت‌سازی با شما تماس بگیرند.

نظر یکی از کاربران Quora در مورد پیدا کردن کار برای کابینت‌سازی در کانادا

  • کاربر دوم: اگرچه پیشرفت‌های تکنولوژی بر صنعت چوب‌کاری تأثیر گذاشته است، همچنان تقاضا برای مبلمان و کابینت‌های باکیفیت و سفارشی وجود دارد که تنها کابینت‌سازان ماهر می‌توانند آن‌ها را ارائه دهند. بسیاری از مصرف‌کنندگان به‌دنبال مواد اولیه عالی، مستحکم و محصولات دست‌ساز هستند، که این می‌تواند یک مزیت رقابتی برای کابینت‌سازانی باشد که با در نظر گرفتن این اصول کار می‌کنند.

نظر کاربر دیگر در مورد آینده شغلی کابینت سازی در کانادا در سایت Quora

کابینت ساز هستید؟ به کانادا مهاجرت کنید!

با افزایش تقاضای کار کابینت‌سازی در استان‌های مختلف کانادا، فرصت‌های زیادی برای کابینت‌سازانی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، فراهم شده است. به‌طور کلی، مسیرهای گوناگونی برای مهاجرت کابینت‌سازان به کشور کانادا وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم اکسپرس انتری، برنامه‌های نامزدی استانی و دریافت ویزای کاری اشاره کرد.

میانگین درآمد یک کابینت‌ساز در کشور کانادا به عوامل زیادی بستگی دارد، اما این عدد معمولاً چیزی حدود 75 هزار دلار در سال است. کابینت‌سازی در تورنتو، ونکوور و کلگری، بسیار موردتوجه متقاضیان است.

سوالات متداول:

میانگین درآمد کابینت‌سازان در کانادا بین ۶۰,۰۰۰ تا ۱۰۰,۰۰۰ دلار در سال متغیر است. این مبلغ می‌تواند بسته به میزان تجربه، سطح مهارت‌ها و محل جغرافیایی کارگاه بسیار متفاوت باشد.

یک کابینت‌ساز می‌تواند با بهره‌گیری از مهارت‌هایش در زمینه طراحی، کارگاه شخصی خود را راه‌اندازی کند و از طریق تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و ایجاد محصولات نوآورانه، مشتریان جدیدی جذب کند. کابینت‌سازان همچنین می‌توانند با برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های عملی، درآمد خوبی کسب کنند. خرید بیزنس کابینت‌سازی نیز یکی از بهترین راه‌های راه‌اندازی این شغل است.

کابینت‌سازی در تورنتو به‌دلیل وجود کارگاه‌ها و کاخانه‌های متعدد، موردتوجه متقاضیان است. همچنین کابینت‌سازان، ونکوور را به‌دلیل بالا بودن درآمدشان انتخاب می‌کنند.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال