موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

مرور کاملی بر آزمون یا گواهینامه Red Seal کانادا

مرور کاملی بر آزمون یا گواهینامه Red Seal کانادا

نیرو‌های کار ماهری که قصد مهاجرت به کانادا و کار در حوزه مشاغل فنی حرفه‌ای این کشور دارند یا در کانادا مشغول به کار هستند، می‌توانند در آزمون مهر قرمز (Red Seal) شرکت کنند و درآمد خود را افزایش دهند. با شرکت در این آزمون و کسب نمره مورد نیاز (۷۰ درصد نمره)، یک گواهینامه صادر می‌شود که ثابت می‌کند این افراد، توانایی و استاندارد‌های لازم برای کار در مشاغل فنی کانادا را دارند. در واقع داشتن گواهینامه Red Seal کانادا، توانایی افراد را اثبات کرده و به آن‌ها اعتبار می‌دهد. نتیجه این اعتبار، اعتماد بیشتر کارفرما و درآمد بالاتر برای نیرو‌های کار فنی حرفه‌ای است. در این مقاله از پارسی کانادا در مورد آزمون Red Seal کانادا، شرایط شرکت در آن، نمره قبولی مورد نیاز، مزایا و نکات مربوط به آن می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

آزمون یا گواهینامه Red Seal کانادا

گواهینامه Red Seal کانادا یکی از مهم‌ترین مدارک برای نیروهای کار فنی در کانادا است.

آزمون یا گواهینامه رد سیل (Red Seal) کانادا چیست؟

آزمون Red Seal کانادا، یک آزمون استاندارد است که دانش و توانایی افراد را برای مشاغل فنی حرفه‌ای می‌سنجد. استان‌ها و مناطق مختلف کانادا، برای صدور مدارک فنی حرفه‌ای از این آزمون استفاده می‌کنند. در واقع این آزمون، یک امتحان نهایی برای نیرو‌های کار ماهر به‌حساب می‌آید. سؤالات آزمون رد سیل کانادا به‌صورت ۴ گزینه‌ای و مدت زمان آن نیز ۴ ساعت است. افراد برای قبولی در آزمون مهر قرمز، نیاز دارند تا به ۷۰ درصد سؤالات پاسخ درست دهند. گواهینامه رد سیل نیز یک مدرک فنی حرفه‌ای کشوری در سطح کانادا به‌حساب می‌آید و در تمام استان‌های این کشور، معتبر است. از آنجایی که این آزمون توسط کامپیوتر تصحیح می‌شود، لازم است که حتماً از مداد مشکی مدل HB استفاده شود.

مشاغلی که به آزمون Red Seal کانادا نیاز دارند

مشاغلی که به آزمون Red Seal کانادا نیاز دارند، شامل 54 شغل است که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • نانوا
  • جوشکار
  • لوله‌کش
  • نجار
  • کابینت‌ساز
  • برق‌کار
  • آرایشگر
  • آهن‌گر
  • متخصص دکوراسیون داخلی
  • متخصص ابزار دقیق و کنترل
  • خدمات تعمیر و صافکاری خودرو
  • متخصص ماشین آلات سنگین و صنعتی
  • و غیره

نکته: برای اطلاع دقیق از حرفه‌های دارای مهر قرمز و مشاغل مورد نیاز کانادا، به سایت www.red-seal.ca مراجعه کنید.

شرایط شرکت در آزمون Red Seal کانادا چیست؟

پیش از ثبت‌نام در آزمون Red Seal کانادا، شرایط و الزامات شرکت در آزمون را چک کنید و ببینید این شرایط را دارید یا خیر! در صورتی که واجد شرایط نیستید، سعی کنید شرایط را برای خود ایجاد کنید. این الزامات ممکن است بر اساس نوع حرفه متفاوت باشد. به‌طور کلی پیش از اینکه در آزمون رد سیل کانادا شرکت کنید، باید یکی از دو شرط زیر را داشته باشید:

  • در خاک کانادا حضور داشته باشید.
  • به زبان انگلیسی مسلط باشید. در‌صورتی که به زبان انگلیسی تسلط نداشته باشید، می‌توانید در جلسه آزمون، همراه خود مترجم داشته باشید.
  • دارای ویزای کار کانادا یا اقامت دائم باشید.
  • در یک دوره 4 ساله کارآموزی شرکت کرده باشید.
  • دارای سابقه کار کانادایی به‌مدت 8000 ساعت باشید.

همچنین، برای اینکه یک حرفه یا شغل برای آزمون مهر قرمز مناسب باشد، باید شرایط زیر را برآورده کند:

  • حرفه مورد نظر در چند استان کانادا دارای اعتبار باشد؛
  • فعال باشد و حداقل دارای۵۰۰ کارآموز باشد؛
  • برای حرفه مورد نظر تقاضا وجود داشته باشد؛
  • شرح وظایف آن در استان‌های مختلف، یکسان باشد؛
  • استان‌های مختلف، حمایت‌های لازم را از آزمون ردسیل انجام دهند.
چگونه می‌توانیم در آزمون Red Seal کانادا شرکت کنیم؟

برای شرکت در آزمون ردسیل کانادا لازم است که حتما در خاک کانادا حضور داشته باشید.

همان‌طور که گفتیم، برای شرکت در آزمون Red Seal کانادا و اخذ مدرک آن یا باید در یک دوره ۴ ساله شرکت کنید یا تجربه کار کانادایی داشته باشید. در ادامه هریک از این موارد را شرح می‌دهیم:

اخذ مدرک رد سیل از طریق گذراندن دوره ۴ ساله

برای شرکت در آزمون رد سیل کانادا از طریق دوره ۴ ساله، لازم است که در این دوره‌ها ثبت‌نام کنید. در واقع هر دوره، یکسال طول می‌کشد و باید پس از گذراندن سال چهارم، برای ثبت‌نام در آزمون اقدام کنید. برنامه‌های کارآموزی معمولاً به حدود ۵۰۰۰ ساعت آموزش نیاز دارد که معادل حدود سه سال کار حضوری است. پس از کسب تمامی آموزش‌ها و آزمون‌های مورد نیاز، کارآموزان مدرک کارآموزی دریافت می‌کنند. علاوه‌بر آن، قبل از شرکت در آزمون مهر قرمز، سه کلاس آموزشی فنی شش هفته‌ای لازم است. هزینه سالانه شرکت در هریک از این دوره‌ها، ۱۰ الی ۱۵ هزار دلار برآورد می‌شود.

اخذ مدرک رد سیل از طریق تجربه کاری

اگر فردی دارای ۸۰۰۰ ساعت سابقه کار باشد و در آزمون AIT، به حداقل ۶۵ سؤال پاسخ درست داده باشد، می‌تواند برای شرکت در آزمون رد سیل کانادا، اقدام کند. در واقع این سابقه کار، جایگزین دوره ۴ ساله است.

مراحل شرکت در آزمون ردسیل

برای شرکت در آزمون رد سیل کانادا، طبق مراحل زیر عمل کنید:

  • به سایت رسمی آزمون ردسیل در استان مورد نظر خود در کانادا مراجعه کنید و شرایط شرکت در آزمون را مطالعه کنید.
  • فرم درخواست آزمون را تکمیل و ارسال کنید.
  • آزمون مهر قرمز توسط مراجع کارآموزی و صدور گواهینامه استانی و منطقه‌ای انجام می‌شود. برای اطلاعات بیشتر با دفتر کارآموزی و صدور گواهینامه استانی یا منطقه‌ای خود تماس بگیرید.
  • در مورد زبان امتحان و محل برگزاری آزمون، تحقیق کنید.
  • با اداره استانی یا منطقه‌ای خود هماهنگ کنید که آزمون به زبان انتخابی برگزار خواهد شد.
  • هزینه آزمون حدود ۲۰۰ دلار است که بسته به استان و منطقه ممکن است متفاوت باشد. دفتر استانی یا منطقه‌ای، هزینه را هنگام ثبت‌نام در آزمون به شما اطلاع می‌دهد که باید آن را پرداخت کنید.

حداقل نمره مورد نیاز برای قبولی در آزمون Red Seal کانادا

این آزمون شامل بیش از ۱۰۰ الی ۱۵۰ سؤال چهار گزینه‌ای و حدود چهار ساعت است. تفاوت در تعداد سؤالات به حرفه‌‍ای که در خصوص آن آزمون می‌دهید، بستگی دارد. در این آزمون باید حداقل به ۷۰ درصد سؤالات پاسخ مثبت دهید و در صورت قبولی، مدرک آن از طریق پست برای شما ارسال می‌شود. اگر در امتحان مردود شوید، باز هم گزارش نتایج آزمون برای شما ارسال می‌شود و بخش‌هایی که در آن نیاز به بهبود دارید، اعلام می‌شود. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا قبل از شرکت مجدد در آزمون مهر قرمز، روی آن بخش‌ها تمرکز کنید.

شرکت مجدد در آزمون Red Seal کانادا

اگر در آزمون مهر قرمز مردود شوید، به این معنی نیست که دیگر هرگز نمی‌توانید در این آزمون شرکت کنید. آزمون Red Seal کانادا به شما این امکان را می‌دهد که برای بار دوم رایگان و برای بار سوم با قیمت ۱۰۰ دلار، مجدداً در آزمون شرکت کنید.

اگر برای بار اول رد شوید، ۱۵ روز فرصت دارید که مجدداً در آزمون شرکت کنید و اگر برای بار دوم رد شوید، ملزم به این هستید که یک دوره تکمیلی بگذرانید یا قبل از شرکت مجدد در امتحان، آموزش بیشتری کسب کنید.

شرکت در آزمون Red Seal کانادا چه مزایایی دارد؟

آزمون Red Seal کانادا به کارفرمایان اطمینان می‌دهد که فرد متقاضی شغل، دارای تخصص و دانش کافی در حوزه مهارت خود است. این مدرک در سراسر کانادا مورد تأیید و دارای اعتبار است. همچنین داشتن سرتیفیکیت Red Seal، برای افرادی که از طریق اکسپرس اینتری برای مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت دائم اقدام می‌کنند، یک امتیاز مثبت تلقی می‌شود. در واقع مدرک مهر قرمز، یک مزیت شغلی است که دری را به روی پیشرفت‌های شغلی مانند موقعیت‌های شغلی بهتر، دستمزد‌های بالاتر و اشتغال پایدارتر، باز می‌کند. به‌عنوان مثال در جدول زیر، بین دستمزد افرادی که گواهینامه Red Seal کانادا دارند و آن‌هایی که ندارند، مقایسه‌ای انجام شده که بسیار جالب است:

در این جدول مقایسه‌ای در خصوص دستمزد کسانی که مدرک Red Seal کانادا دارند با آن‌هایی که فاقد این مدرک هستند انجام شده است.
نوع شغل
دستمزد افرادی که مدرک Red Seal دارنددستمزد افرادی که مدرک Red Seal ندارند
لوله‌کش77,513 دلار کانادا60,450 دلار کانادا
برق‌کار74,256 دلار کانادا69,145 دلار کانادا
آرایشگر85,313 دلار کانادا33,392 دلار کانادا
جوشکار76,635 دلار کانادا49,444 دلار کانادا
نانوا77,561 دلار کانادا31,844 دلار کانادا

با مدرک Red Seal کانادا کجا می‌توان کار کرد؟

اگر در یک حوزه فنی مهارت دارید و سرتیفیکیت Red Seal دریافت کرده‌اید، تقریباً در هر جایی که نیاز به حرفه شما باشد، می‌توانید مشغول به کار شوید. گواهینامه Red Seal کانادا باعث پیشرفت شغلی شما به‌عنوان یک فرد فوق ماهر در کانادا می‌شود. این گواهی، دانش و تجربه فرد را برای انجام کار‌های فنی را باتوجه‌به تخصصش، به کارفرما اثبات می‌کند. این مهر تأیید، در بازار کار تفاوت ایجاد می‌کند و باعث برتری فرد نسبت به شخص دیگری می‌شود. در نتیجه، کارفرمایان ترجیح می‌دهند به جای افراد معمولی، افرادی که دارای مدرک مهر قرمز هستند را استخدام کنند.

چند نکته درباره آزمون Red Seal کانادا

نکاتی که باید در مورد آزمون Red Seal کانادا بدانید، عبارت‌اند از:

  • شورای کارآموزی مدیران کانادایی (CCDA)، مسئول برگزاری آزمون رد سیل کانادا است.
  • تمام استان‌های کانادا، مسئول آموزش کارآموزان و صدور مدرک برای متقاضیان هستند.
  • اکثر استان‌ها و مناطق از آزمون Red Seal، به‌عنوان آزمون نهایی استفاده می‌کنند.
  • کتابی که منبع اصلی این آزمون است، یک کتاب درسی نیست؛ بلکه یک کتاب استاندارد است.
  • آزمون رد سیل کانادا یک آزمون open book است و افراد می‌توانند کتاب استاندارد را با خود به‌همراه داشته باشند.
  • شرکت در این آزمون در داخل ایران امکان‌پذیر نیست و فرد متقاضی حتما باید در داخل خاک کانادا قرار داشته باشد.
  • گواهینامه Red Seal کانادا فقط مخصوص کانادا است و تنها در این کشور اعتبار دارد. البته آمریکا نیز در برخی موارد، سرتیفیکیت Red Seal را می‌پذیرد، زیرا استانداردهای آن‌ها تقریبا با یکدیگر برابر است.
  • سؤالات این آزمون، علاوه‌بر سؤالات تخصصی، شامل تست‌های هوش و معما نیز می‌شود.

با دریافت مدرک ردسیل، درآمد خود را افزایش دهید!

در این مقاله در خصوص مدرک ردسیل، شرایط، مراحل، مزایا و نکات مهم مربوط به آن صحبت کردیم. همان‌طور که گفتیم، نیروهای کار فنی با دریافت این مدرک، می‌توانند درآمد و اعتبار خود را افزایش دهند. گرفتن این مدرک الزامی نیست، اما دریافت آن با‌توجه به مزایای بسیار زیاد، خالی از لطف نیست. کارفرمایان کانادایی ترجیح می‌دهند افرادی را استخدام کنند که گواهینامه Red Seal کانادا دارند. بنابراین اگر قصد دریافت این مدرک را دارید و می‌خواهید در مورد آن بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنیم با مشاوران ما در پارسی کانادا تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. همچنین با تکمیل فرم مشاوره زیر، می‌توانید منتظر تماس آن‌ها بمانید.

سؤالات متداول درباره آزمون Red Seal کانادا

مدت زمان آزمون مهر قرمز حدود 4 ساعت است که با داشتن مترجم، این تایم به 5 ساعت نیز می‌‍رسد.

این آزمون حدود 100 الی 150 سوال دارد.

بله – افراد در حین آزمون می‌توانند از کتاب استاندارد استفاده کنند.

از قوانین آزمون Red Seal، می‌توان به استفاده از مداد مشکی مدل HB برای انتخاب گزینه، استفاده از پاک کن برای پاک کردن جواب، عدم استفاده از تلفن همراه و صحبت با افراد دیگر حین آزمون، داشتن کارت شناسایی عکس‌دار، برگه تاییدیه ثبت نام آزمون و دیگر الزاماتی که برای آزمون نیاز است، اشاره کرد.

گواهینامه Red Seal کانادا، تاریخ اعتبار (انقضاء) ندارد و همیشگی است. افراد با یکبار دریافت سرتیفیکیت Red Seal، دیگر نیازی به دریافت مجدد آن ندارد.

بله – به آزمون Red Seal دو بورسیه The Darryl Cruickshank Red Seal Industry Award و Red Seal Award of Excellence تعلق می‌گیرد.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها