موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

تمام آنچه درمورد ArriveCAN باید بدانید

تمام آنچه درمورد ArriveCAN باید بدانید

در سال های اخیر با توجه به فراگیر شدن ویروس کرونا در تمام جهان، کشور کانادا برای مدتی مرزهای خود را بست. پس از باز شدن مرزهای این کشور قوانین ورود کمی تغییر کرد و مسافرین حتما باید واکسن های مورد تایید کانادا را تزریق کرده باشند. در همین راستا نرم افزار و اپلیکیشن ArriveCAN با هدف بررسی وضعیت سلامتی مسافران قرار داده شده است، تا قبل از ورود واکسیناسیون چک شود.

ArriveCAN چیست؟

ArriveCAN پلت‌فرم بررسی سلامتی مسافران به کانادا

در این مقاله قرار است به معرفی برنامه ArriveCAN و نحوه استفاده از آن بپردازیم. علاوه بر آن تمام نکاتی که در مورد این اپلیکیشن قبل از مهاجرت به کانادا باید بدانید نیز گفته می‌شود. اولین سوال این است ArriveCAN چیست؟

Arrivecan چیست؟

Arrivecan یک نرم‌افزار برای بررسی وضعیت سلامتی و واکسیناسیون افرادیست که وارد خاک کانادا می‌شوند. این نرم‌افزار با کمک تیم مرزی کانادا و پزشکان با هدف پیگیری وضعیت سلامتی افرادی است که وارد خاک این کشور می‌شوند. هر شخصی قبل از ورود به کانادا موظف است وضعیت سلامتی خود را در این نرم‌افزار اعلام کند و رسید مورد نظر را هنگام ورود به کانادا ارائه دهد. در صورت نیاز دوره 14 روزه یا 10 روزه مربوط به قرنطینه را سپری کند.

برای دریافت اپلیکیشن ArriveCAN در AppStore از این لینک و در GooglePlay از این لینک استفاده کنید. از طریق این لینک می توانید وارد سایت شوید و بدون اپلیکیشن برای ثبت‌نام اقدام کنید.

لینک دریافت اپلیکیشن ArriveCAN

دریافت برنامه و اپلیکیشن ArriveCAN از گوگل آپ و پلی استور

چه کسی نیاز به استفاده از ArriveCAN دارد

به استثنای افراد محدودی، همه مسافران چه از طریق هوایی، زمینی، ریلی یا دریایی وارد کانادا شوند، باید از برنامه ArriveCAN استفاده کنند. هر فردی باید اطلاعات خود را ظرف ۷۲ ساعت قبل از ورود به کانادا از طریق ArriveCAN  ارسال کند.

اگر اطلاعات از طریق ArriveCAN ارسال نشود

اگر یک تبعه خارجی هستید که به کانادا سفر می‌کنید، ممکن است در صورت ورود از طریق هوایی از سوار شدن منع شوید و در صورت عبور از گذرگاه مرزی زمینی، ریلی یا دریایی مانع ورود شما به کانادا شوند.

شهروندان کانادایی، افراد مقیم دائم، اشخاصی که تحت قانون هند ثبت‌نام کرده‌اند و اتباع خارجی واجد شرایط ورود به کانادا تحت معافیت‌های دیگر از سوار شدن یا ورود منع نخواهند شد، اما:

  •  مشمول معافیت مسافرتی کاملاً واکسینه شده نخواهد بود.
  • ممکن است با تأخیر بیشتری در مرز برای سؤال از سلامت عمومی مواجه شود.
  • ممکن است مشمول جریمه شود.

نحوه استفاده از ArriveCan چگونه است؟

برای استفاده از برنامه ArriveCAN لازم است از سایت یا اپلیکشین آن ثبت‌نام کنید.

ثبتنام در اپلیکیشن arrivecan

فرم ثبت‌نام در اپلیکیشن ArriveCAN

پس از ثبت‌نام لازم است اطلاعات موردنیاز را در برنامه ArriveCan وارد نمایید. این اطلاعات شامل:

  • مورد ۱: اطلاعات تماس و جزئیات سفر شخص
  • مورد ۲: اطلاعات تماس افرادی که با شما سفر می‌کنند.
  • مورد ۳: هدف از سفر مانند
    • کار/اشتغال یا دلایل ضروری، از جمله: کار برون مرزی، پشتیبانی پزشکی، تجارت و حمل و نقل.
    • سفر‌های منظم برای شهروند کانادایی، مقیم دائم، یا شخصی که تحت قانون هند ثبت‌نام کرده و به کانادا باز می‌گردد.
    • اتباع خارجی که برای سفر اختیاری وارد می‌شوند.
    • انواع دیگر سفر از جمله: کار خارجی، تحصیل، همراهی خانواده.
  • مورد ۴: جزئیات سفر، مانند تاریخ و زمان ورود/ محل ورود (بندر ورودی یا شماره پرواز، فرودگاه و خط هوایی)
انتخاب نحوه ورود به کانادا در ArriveCAN

انتخاب نحوه ورود به کانادا در ArriveCAN

  • مورد ۵: اطلاعات واکسیناسیون
  • مورد ۶: نتایج تست قبل از ورود و تاریخچه سفر
    •  اطلاعات مربوط به کشور‌هایی که در ۱۴ روز قبل از ورود خود به کانادا در آن‌ها اقامت داشته‌اید یا از آن‌ها بازدید کرده‌اید (کشور‌هایی را که در طول سفر از یک مقصد به مقصد دیگر در آن‌ها توقف داشته‌اید را شامل نشود).
  • مورد 7: اسکن اطلاعات مربوط به پاسپورت، Fast کارت، NEXUS کارت، گواهینامه رانندگی
اسکن اطلاعات در برنامه ArriveCAN

اسکن اطلاعات مسافر از طریق اپلیکیشن ArriveCAN

  • مورد 8: برای طرح قرنطینه، سؤالاتی مطرح می‌شود از جمله:
    •  این که آیا محل اقامتی دارید که بتوانید ۱۴ روز یا احتمالاً بیشتر در آن قرنطینه کنید
    • آدرس محل قرنطینه شما (مکانی که به مدت ۱۴ روز قرنطینه می‌شوید. اگر واکسینه شده‌اید، در صورت بروز علائم یا مثبت شدن آزمایش می‌توانید به اینجا بروید)
    • آیا می‌توانید از هرگونه تماس با افرادی که در قرنطینه‌ کنار شما هستند و با شما سفر نکرده‌اند اجتناب کنید.
    • آیا به نیاز‌های اولیه زندگی، از جمله آب، غذا، دارو و گرما، بدون ترک قرنطینه دسترسی خواهید داشت یا خیر.
برنامه قرنطینه در ArriveCAN

انتخاب برنامه قرنطینه از طریق برنامه ArriveCAN

مراحل را تا دریافت رسید ArriveCAN ادامه دهید.

نکته
از ۱۵ ژانویه ۲۰۲۲، مسافران ضروری که قبلاً معاف بودند، باید به طور کامل واکسینه شوند تا رسید ArriveCAN دریافت کنند (مگر اینکه از شرط واکسیناسیون معاف باشند)

نحوه استفاده از رسید ArriveCAN

هنگام ورود، رسید ArriveCAN را به شرکت هواپیمایی خود یا یک افسر خدمات مرزی کانادا نشان دهید. برای واجد شرایط ورود به کانادا، باید علامت (A)، (V) یا (I) در کنار نام خود در رسید دریافتی داشته باشید. اگر در کنار نام شما (A)، (V) یا (I) وجود ندارد، طبق الزامات کانادا به طور کامل واکسینه نشده اید، یا شما مدرک واکسیناسیون را آپلود نکردید.

نکته: می‌توانید از وب سایت ArriveCAN یا اپلیکیشن ArriveCAN برای ارسال اطلاعات سفر خود استفاده کنید. پس از ایجاد حساب کاربری، می‌توانید از‌ایمیل و رمز عبور یکسانی برای وب سایت و برنامه استفاده کنید. با این حال، برای شروع و پایان ارسال باید از همان پلتفرم استفاده کنید. به عنوان مثال، نمی‌توانید یک ارسال را در اپلیکیشن شروع کنید و آن را در وبسایت به پایان برسانید.

رسید اپلیکیشن Arrivecan

رسید پس از ثبت‌نام در اپلیکیشن Arrivecan

معنای حروف در رسید ArriveCAN

ممکن است یک یا چند حرف در کنار نام خود در رسید ArriveCAN مشاهده کنید. به این معنا که موقع ورود به آمریکا چطور با شما برخورد خواهند کرد

  • (Q) مشمول طرح قرنطینه
  • (S) مشمول خودارزیابی علائم
  • (A)، (V) یا (I) وضعیت واکسیناسیون فرد

سخن پایانی

برنامه ArriveCAN با هدف بررسی وضعیت سلامتی مسافرانی است که به کانادا تردد دارند. افرادی که واکسن مورد تأیید کانادا را دریافت کرده باشند، می‌توانند با ثبت‌نام و وارد کردن اطلاعات واکسن وارد خاک این کشور شوند. پس از ثبت‌نام رسیدی که در اپلیکشین ArriveCAN دریافت کرده‌اید را پرینت بگیرید و موقع ورود به ماموران مرزی ارائه دهید. برای مهاجرت به کشورکانادا می توانید از طریق موسسه مهاجرتی پارسی کانادا اقدام کنید. مشاوران ما در این موسسه می‌توانند شمارا در این مسیر همراهی کنند.

سوالات متداول

برنامه ArriveCAN یک ابزار آنلاین است که به مسافران کمک می‌کند تا به سرعت و ایمن برای سفر به کانادا اطلاعات خود را در اختیار نیرو‌های مرزی قرار دهند. مسافران در صورت دریافت رسید از ArriveCAN  مجوز ورود به کانادا را خواهند داشت.

بله هرشخصی که وارد خاک کانادا می‌شود لازم است یک قرنطینه ۱۴ روزه یا ۱۰ روزه را طی کند. در این مدت شخص اطلاعات خود را از طریق برنامه ArriveCAN اعلام می‌کند.

بله- موقع ثبت‌نام شما می‌توانید در سامانه اطلاعات مربوط به خود و تمام افراد خانواده ثبت نمایید و یک رسید دریافت کنید.

اگر نیاز به ویرایش اطلاعات خود دارید و رسید ArriveCAN را هم دریافت کرده‌اید، باید از نو شروع کنید و یک ارسال جدید انجام دهید. ArriveCAN اطلاعات قبلی شما را پاک می‌کند.

guest
4 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها