موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

معرفی دانشگاه آتاباسکا

معرفی دانشگاه آتاباسکا

دانشگاه آتاباسکا (Athabasca) یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور کانادا است که در کلگری و در استان آلبرتا قرار دارد. بسیاری از افراد از سرتاسر دنیا خواستار ادامه تحصیلات آکادمیک خود در دانشگاه آتاباسکا هستند. به همین دلیل اطلاع از شرایط ثبت نام و پذیرش به دانشجویان متقاضی کمک شایانی خواهد کرد. دانشگاه آتاباسکا کانادا مبتنی بر آموزش از راه دور یا آنلاین بوده و همین امر سبب شده متقاضیان زیادی از سرتاسر جهان خواستار ثبت نام در آن بشوند.

این دانشگاه که به دانشگاه AU نیز شهرت دارد هر ساله تعداد زیادی دانشجو در رشته‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی می‌پذیرد. برای انتخاب آتاباسکا نیاز هست که در مورد رنکینگ جهانی، تعداد و نوع رشته‌های تحصیلی، شرایط پذیرش، میزان شهریه، سطح زبان و … اطلاعات مفید و کلی به دست آورد تا با بررسی تمام جوانب بتوان در AU ادامه تحصیل داد.

دانشجویان دانشگاه آتاباسکا

بدون مهاجرت به کانادا، در یک دانشگاه کانادایی معتبر تحصیل کنید

ویزای تحصیلی کانادا می‌تواند به عنوان یک فرصت طلایی محسوب شود و افراد را به آینده درخشانی که در نظر دارند نزدیک و نزدیک‌تر کند. بخصوص اگر نیازی نباشد که حتماً به این کشور مهاجرت کنید و از خدمات آموزش آنلاین برخوردار شوید. از این رو با بررسی‌های همه جانبه، کسب اطلاعات دقیق از تمام جزییات، مشاوره با وکلای خبره و مشاورین با تجربه می‌توان لباسی از حقیقت بر قامت این رؤیا دوخت.

نگاه کلی به دانشگاه آتاباسکا

اطلاعات کلی جهت آشنایی بیشتر با دانشگاه آتاباسکا کانادا را در جدول زیر ارائه خواهیم کرد:

نام دانشگاهآتاباسکا (Athabasca)
لوگولوگو دانشگاه آتاباسکا
نوع موسسهدولتی
سال تأسیس1970
رتبه جهانی1379 (unipage)
رتبه کشوری42 (unipage)
تعداد دانشجوبیش از 38 هزار نفر
آدرس وبسایتwww.athabascau.ca

برای دیدن تاریخ‌های مهمی که دانشگاه آتاباسکا در آن روزها تعطیل است به بخش تقویم سایت دانشگاه مراجعه فرمائید. اما در کل تاریخ‌های زیر، جزو تعطیلات این دانشگاه به حساب می‌آیند:

  • July 1 Canada Day
  • 10 Thanksgiving Day
  • 5 Labour Day
  • 21 Family Day

شرایط پذیرش دانشگاه آتاباسکا

پذیرش گرفتن از دانشگاه آتاباسکاری خیلی راحت است. تا جایی که تنها اگر شما بالای 16 سال سن داشته باشید، دیگر محدودیتی برای ثبت نام در این دانشگاه ندارید.

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که: برای مقطع کارشناسی مطمئن شوید که قبل از ثبت نام، قوانین جدید آن را در وب سایت دانشگاه بخوانید. شرایط پذیرش در دوره های کارشناسی ارشد نیز برای هر رشته در وب سایت دانشگاه، مشخص شده است.

به طور کلی برای شرکت در دوره های کارشناسی ارشد در این دانشگاه باید دارای مدرک کارشناسی باشید. همچنین دوره های دکتری نیز، نیازمند مدرک کارشناسی ارشد هستند. در ضمن می‌توانید در برخی از دوره های ارشد بدون پذیرش در آن دوره شرکت کنید. البته این موضوع منوط به این است که شرایط پذیرش به عنوان دانشجوی non-program student را داشته باشید.


منظور از دانشجوهای non-program student افرادی هستند که می‌توانند در برخی دوره ها تنها به هدف آموزش و نه دریافت مدرک، آزادانه شرکت کنند. در مقابل program student فقط باید در کلاس های رشته خود حضور داشته باشند.

قبل از ثبت نام و اخذ پذیرش از دانشگاه آتاباسکا، باید مشخص کنید که در کدام یک از گروه‌های دانشجویی زیر قرار دارید. اینجا مشخص می‌شود که آیا program student هستید یا non-program student

کارشناسی یا کارشناسی ارشد

برای اینکه یک دانشجوی program باشید باید در یکی از مقاطع کارشناسی، دیپلم، گواهینامه‌ها و یا دوره های ارشدی که AU ارائه کرده است، شرکت کنید.

شامل دانشجوهای گروه‌بندی نشده و Visiting

دانشجویانی که به گذراندن دوره‌های آموزشی معتبر علاقه دارند ولی تمایلی به دریافت مدرک، دیپلم یا گواهی مرتبط با آن ندارند، دانشجویان گروه‌بندی نشده یا non-program student در نظر گرفته می‌شوند. در صورتی که در آینده بخواهید از سوابق آموزشی خود در این دوره برای گرفتن مدرک یا گواهی استفاده کنید، باید حتما موضوع این دوره ها با موضوع مدرک تحصیلی تان مرتبط باشد.

اگر در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه دیگری مشغول به تحصیل بوده و مایل به شرکت در دوره‌های AU و گرفتن مدرک هستید در دسته visiting student قرار می‌گیرید.

Inactive

زمانی که دانشجوی AU شدید همیشه دانشجوی این دانشگاه باقی خواهید ماند. اما اگر پس از 12 ماه  وضعیت دانشجویی شما غیرفعال شد، می‌توانید بازیابی آن را پیگیری کنید. به این دسته از دانشجوها Inactive می‌گویند.

International students

دانشجویان بین المللی که قصد دارند در کشور خود بمانند، می‌توانند تمام برنامه‌های درسی خود را به صورت آنلاین دریافت کنند. اگر هم قصد دارید در کانادا، در این دانشگاه تحصیل کنید باید بدانید شرایط دانشگاه آتاباسکا برای این دانشجویان خارجی کمی خاص است. بهتر است قبل از تصمیم گیری شرایط پذیرش حضوری دانشجوهای خارجی را در وب سایت این دانشگاه بخوانید.

جهت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیاز به ارائه مدارک کارشناسی و برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری باید مدارک کارشناسی ارشد ارائه شود. برای تحصیل در مقطع کارشناسی، درخواست متقاضی به سیستم درخواست آنلاین استانی آلبرتا ارسال می‌شود. پس از پذیرش در دانشگاه یک شماره دانشجویی به منظور تأیید پذیرش از سوی AU ارائه می‌گردد.

پذیرش برای مقطع تحصیلات تکمیلی چند مرحله‌ای و دارای زمان بندی خاص هستند. با توجه به اینکه شرایط پذیرش نسبت به مدارک، رشته و برنامه متفاوت است، پیش از هر گونه اقدامی علائق خود را به خوبی بررسی کرده و تصمیم درستی بگیرید. در صورت داشتن مدرک، تجربه کاری و هر نوع تجربه و مهارت دیگری آن را به دانشگاه ارائه کنید.


در دانشگاه آتاباسکا کانادا هر تجربه‌ای اعتبار بوده و برای صرفه جویی در زمان و هزینه‌ها به کمکتان خواهد آمد.

پس از گرفتن اپلای می‌توان برای وام تحصیلی درخواست ارسال کرد. بررسی درخواست حدود 12 هفته زمان می‌برد. بهتر است حداقل 4 ماه پیش از شروع دوره تحصیلی برای دریافت وام اقدام گردد. برنامه و زمان بندی دانشجو در دانشگاه Athabasca اولویت دارد. دانشگاه در این زمینه بسیار انعطاف پذیر است زیرا برنامه‌های کلاسی نباید روند زندگی دانشجویان را با مشکل مواجه کند.

زمانی که برای اولین بار در دانشگاه آتاباسکا کانادا ثبت نام می‌کنید، شهریه غیرقابل استرداد پرداخت خواهید کرد. هزینه کلاس‌ها تنها زمانی که در آن ثبت نام کرده‌اید دریافت می‌شود. دانشجو در این دانشگاه بر امور مالی و شهریه خود کنترل کامل دارد.

فضای دانشگاه آتاباسکا

نمایی از ساختمان دانشگاه آتاباسکا

هزینه تحصیل در دانشگاه آتاباسکا

برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارند اطلاع از میزان شهریه، نحوه پرداخت و در کل هزینه تحصیل در دانشگاه آتاباسکا بسیار مهم است. نکاتی در این زمینه وجود دارد که در زیر ارائه خواهیم کرد:

  • تمامی هزینه‌ها به دلار کانادا دریافت می‌شود ونرخ آن نسبت به سال‌های گذشته افزایش خواهد داشت.
  • هزینه هر دوره شامل شهریه، هزینه مدیریت دوره، فناوری، اتحادیه دانشجویان و … می‌شود. در صورت نیاز هزینه مواد دوره، هزینه خارج از کشور و یا خارج از استان نیز محاسبه شده و به کل هزینه‌ها افزوده می‌شود.
  • دانشجویانی که در گروه‌های مطالعاتی دانشگاه در مؤسسات همکار فعالیت می‌کنند هزینه‌های متفاوتی از تقویم که در سایت ارائه شده پرداخت می‌کنند. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر باید با موسسه مربوطه تماس بگیرند.
  • هزینه‌های امتحان و ناظران امتحانی بر عهده دانشجو است.
  • برای دریافت هزینه‌های دقیق باید به سایت دانشگاه مراجعه کرده و ریز هزینه‌ها را برای یک سال تحصیلی مطالعه کنید. اما حداقل هزینه سالیانه تحصیل در این دانشگاه حدود 9 هزار دلار کانادا تخمین زده می‌شود.

شرایط دریافت بورسیه دانشگاه آتاباسکا

یکی از اهداف مهم دانشگاه AU تمرکز بر تحصیل و روند آموزشی است. این دانشگاه سعی دارد تا نگرانی دانشجویان بابت پرداخت شهریه را به حداقل برساند. فرقی ندارد دانشجوی پاره وقت باشید یا تمام وقت، برای همه شرایط، کمک مالی فراهم است. البته این از ویژگی‌های مهم دانشگاه های کانادا است تا امکان تحصیل برای همه مهیا باشد.

اعطای بورسیه تحصیلی یکی از کمک‌هایی است که دانشگاه به دانشجویان واجدالشرایط می‌کند تا بابت پرداخت هزینه تحصیل نگرانی نداشته باشند. در کشور کانادا هر منطقه یا استان بخشی را جهت کمک مالی به دانشجویان دارد. با توجه به اینکه در کدام استان هستید، با موسسه مربوطه تماس گرفته و از شرایط دریافت وام تحصیلی مطلع شوید.

این نکته را مد نظر قرار دهید که اعطای وام در ترم اول امکان پذیر نیست و درخواست وام برای ترم‌های بعدی قابل بررسی است. دانشجویانی که دارای معدل بالا در انتهای هر ترم باشند از تخفیف شهریه (به میزان قابل توجهی) برخوردار خواهند شد.

حتما بخوانید:
دانشگاه های کانادا

سطح زبان مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه آتاباسکا

در دانشگاه آتاباسکا، تدریس به زبان انگلیسی انجام می‌پذیرد. در نتیجه تسلط بر این زبان از مهارت‌هایی است که هر دانشجوی متقاضی باید داشته باشد. برای ادامه تحصیل در دانشگاه حداقل نمره 6 آیلتس و 80 تافل مورد نیاز است. در صورتی که فرد فاقد مدرک زبان باشد می‌تواند در دوره‌های آموزش زبان این دانشگاه ثبت نام کرده و پس از طی دوره‌ای مشغول به تحصیل شود.

شرکت در دوره‌های زبان انگلیسی که هزینه آن به عهده خود دانشجو است به وی کمک می‌کند تا در زمینه تحصیلی، مهارت‌های اجتماعی و در نهایت ورود به بازار کار پیشرفت چشمگیری داشته باشد. پیش از شرکت در دوره‌های زبان، دانشجو ابتدا تعیین سطح شده و جهت ارتقا به سطح بعدی به دریافت حداقل نمره B نیاز دارد. شایان ذکر است که پس از اتمام موفقیت آمیز دوره به دانشجو مدرک اعطا می‌شود.

دوره‌ها و رشته‌های دانشگاه آتاباسکا

یکی از اصلی‌ترین مراحل در پذیرش دانشگاه آتاباسکا انتخاب رشته است که باید بر اساس علائق دانشجو انجام پذیرد. دانشگاه رشته‌های مختلفی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه داده است که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • روانشناسی
  • انسان شناسی
  • هنر
  • پرستاری
  • تاریخ
  • حسابداری
  • مدیریت
  • ریاضیات
  • زبان انگلیسی
  • زبان فرانسوی
  • مدیریت کامپیوتری

مواردی که ذکر شد از مهم‌ترین رشته‌های این دانشگاه است که در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرد.

تحصیل در دانشگاه آتاباسکا

دانشگاه آتاباسکا هم کلاس های حضوری دارد، هم مجازی

سخن پایانی

دانشگاه آتاباسکا در استان آلبرتا از جمله دانشگاه‌های معتبر در ارائه خدمات آموزشی آنلاین و حضوری است که دانشجویان زیادی به ادامه تحصیل در آن علاقه مند هستند. این دانشگاه برای مدرک زبان خیلی سخت گیری ندارد و حتی دوره‌هایی برای ارتقای سطح زبان انگلیسی دانشجویان برگزار می‌کند.

در زمینه شهریه سعی دارد با وام تحصیلی یا اعطای بورسیه به دانشجویان جهت ادامه تحصیل کمک کرده و از طرفی شرایط زندگی دانشجویان را بسیار مهم می‌داند. برنامه‌های درسی آنلاین منعطف برای اینکه هر کس در هر کجای دنیا توانایی تحصیل را داشته باشد از دیگر امکانات این دانشگاه است.

تنوع رشته‌ها و دوره‌های دانشگاه آتاباسکا کانادا کار را برای متقاضیان راحت کرده و تا برای انتخاب رشته با مشکل مواجه نشوند. امکان ادامه تحصیل در رشته مورد علاقه با بهترین امکانات و شیوه آموزشی برای همه فراهم است. کافی است که بالای 16 سال سن داشته باشید، برای دانشجو شدن دانشگاه AU یکی از بهترین گزینه‌ها خواهد بود.

سؤالات متداول

بله. این دانشگاه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌های مختلف دانشجو می‌پذیرد.

بله. در صورتی که دانشجویی واجد الشرایط باشد امکان بهره مندی از وام یا بورسیه تحصیلی را خواهد داشت.

آیلتس 6 و تافل 80 برای ادامه تحصیل مورد نیاز است. در صورت عدم داشتن مدرک زبان انگلیسی امکان شرکت در کلاس‌های زبان که خود دانشگاه برگزار می‌کند فراهم بوده و پس از آن دانشجو به کلاس‌های درس ارجاع داده می‌شود.

خیر. یکی از اهداف مهم این دانشگاه آموزش آنلاین برای تمام علاقه مندان در سرتاسر جهان است. بنابراین با حضور در کشور خود می‌توانید به تحصیل در کانادا به صورت آنلاین ادامه دهید.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها