موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

اداره مهاجرت کانادا: در سال 2024، به پرونده مهاجرتی پرستاران خانگی رسیدگی می‌شود

اداره مهاجرت کانادا: در سال 2024، به پرونده مهاجرتی پرستاران خانگی رسیدگی می‌شود

به گزارش CICNews و به نقل از پارسی کانادا، از ابتدای ژانویه 2024، اداره مهاجرت کانادا (IRCC)، اعلام کرده است؛ محدودیت‌ها را در 2 برنامه آزمایشی پرستاران خانگی کودکان و پرستاران خانگی بزرگسالان برداشته و مستقیما به درخواست اخذ اقامت دائم کانادا، در این دو برنامه رسیدگی خواهد کرد.

این برنامه‌ها ویژه متقاضیانی هستند که در حوزه مراقبت و پرستاری، تجربه کاری دارند. هر دو برنامه آزمایشی، در سال 2019 راه‌اندازی شدند و قرار است در 17 ژوئن 2024 منقضی شوند. اما تعداد پذیرفته‌شدگان این دو برنامه در سال 2022؛ که در حدود 1100 نفر هستند، ثابت می‌کند این برنامه مهاجرتی بسیار پرطرفدار است. در همین راستا اداره مهاجرت کانادا، به داوطلبان واجد شرایط این برنامه‌ها، توصیه کرده زودتر درخواست‌های خود را ثبت کنند.

سابقه کار لازم برای شرکت در برنامه آزمایشی پرستاران خانگی، در سال 2023، نصف شد!

در فوریه 2023، IRCC اعلام کرد که شرط تجربه کاری برای پرستاران خانگی به نصف کاهش می‌یابد (یعنی از از 24 ماه به 12 ماه کار تمام وقت). انتظار می‌رفت این تغییر، 90 درصد از متقاضیان برنامه‌های مهاجرت پرستاران خانگی را تحت تاثیر قرار دهد.

کار تمام وقت از نظر IRCC، سی (30) ساعت کار با حقوق در یک هفته است و این سابقه کار باید در 36 ماه قبل از ارسال درخواست، توسط داوطلب به دست آمده باشد. درضمن سابقه کاری دانشجویی، مورد قبول این سازمان نیست. البته این سابقه کار نیز باید منطبق با یکی از کد ناک‌های مشاغل مورد نیاز کانادا یعنی ناک 44100 و ناک 44101 باشد. علاوه بر این، شغل متقاضی باید با شرح شغل همان NOC، مطابقت داشته باشد و متقاضی بتواند بیشتر وظایف آن شغل را انجام دهد. در کنار این موارد، متقاضیان شرکت در برنامه مهاجرتی آزمایشی پرستاران خانگی باید:

  • نمره زبان CLB 5 داشته باشند
  • حداقل مدرک دیپلم داشته باشند
  • هیچ‌گونه سوءسابقه نداشته باشند

پرستاران خانگی که اقامت موقت کانادا را دارند، می‌توانند از طریق درخواست برای مجوز کار موقت (TFWP)، حضور خود را در کانادا تمدید کنند. بدین منظور متقاضیان باید از کارفرمای خود نامه ارزیابی مثبت بر بازار کار یا همان LMIA بگیرند تا ثابت شود، هیچ شهروند کانادایی مهارت کافی برای پر کردن آن موقعیت شغلی را ندارد. جزئیات تکمیلی را می‌توانید در صفحه مهاجرت پرستار خانگی به کانادا، بخوانید.

پایان خبر- منبع: CICNews

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال