موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

روز کانادا

روز کانادا

روز کانادا، روز ملی این کشور است و یکی از تعطیلات رسمی کاناداست. در این روز و در سال 1867 کشور کانادا با اتحاد دو مستعمره و یک استان سابق بریتانیا، متولد شد. به‌همین مناسبت هرسال در اولین روز ماه ژوئیه، تمام افرادی که کانادا را خانه خود می‌دانند، این اتفاق را جشن می‌گیرند.

کانادایی‌ها روز کانادا را به روش‌های مختلف از جمله آتش بازی، رژه، پیک نیک و رویدادهای شاد دیگر جشن می‌گیرند. روز کانادا شروعی برای بسیاری از جشنواره‌هایی است که در ماه‌های ژوئیه و آگوست در سراسر کشور برگزار می‌شوند.

جشنواره های تابستانی کانادا مخاطبان جهانی دارند و یک فرصت بی‌نظیر برای کشف این کشور هستند. در ادامه این مقاله از سری مقالات اخبار مهاجرتی پارسی کانادا، که برگرفته از سایت خبری CICNews است، به برخی از جشنواره‌های تابستانی در سراسر کانادا اشاره خواهیم کرد.

پارسی کانادا و روز ملی کانادا

خانواده بزرگ پارسی کانادا نیز این روز بزرگ را در کانادا و در کنار کانادایی‌ها و تمام مهاجرینی که این کشور را به‌عنوان خانه دوم خود انتخاب کرده‌اند، جشن می‌گیرد.

نمایشگاه ملی کانادا

نمایشگاه ملی کانادا

نمایشگاه ملی کانادا در تورنتو، که محلی‌ها آن را “Ex”  می‌نامند، یک رویداد سالانه است که در ماه اوت برگزار می‌شود. نمایشگاه Ex سالانه بیش از 1.4 میلیون بازدیدکننده دارد و یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های سالانه کانادا است. کشاورزان، مهندسان و دانشمندان کشور، با نمایش اکتشافات‌شان خود را به نمایش می گذارند. محوطه نمایشگاه همچنین دارای غرفه‌های غذا، سرگرمی‌های زنده، رویدادهای ورزشی، کازینو و کارناوال است.

جشنواره بین المللی جاز مونترال

جشنواره بین المللی جاز مونترال

فستیوال بین المللی جاز مونترال بیش از 650 کنسرت با حضور 3000 هنرمند از سراسر جهان برگزار می‌کند. بسیاری از این کنسرت‌ها اجرای رایگان در فضای باز هستند. این جشنواره از 29 ژوئن تا 8 جولای ادامه دارد و بیش از 200 هزار بازدید کننده از سراسر جهان را به خود جذب می‌کند.

کَلگری اِستمپید (Calgary Stampede)

کَلگری اِستمپید

Calgary Stampede یکی از معروف‌ترین فستیوال‌های کانادا است. این یک نمایش گاوچرانی است که هر سال جولای برگزار می‌شود و بخش عمده‌ای از هویت فرهنگی کلگری است. Stampede میلیون‌ها بازدید کننده را در ده روز بازی‌های گاوچرانی، رژه، مسابقات کشاورزی و کنسرت‌ها جذب می‌کند. کَلگری اِستمپید امسال از 7 جولای تا 16 جولای خواهد بود.

Royal Nova Scotia International Tattoo

Royal Nova Scotia International Tattoo

International Tattoo نوا اسکوشیا یک رویداد یک هفته‌ای است که از 30 ژوئن تا 3 ژوئیه در هالیفاکس، نوا اسکوشیا برگزار می شود. این رویداد شامل رژه نظامی، رقص و اجرای نی انبان است. بیش از 2 میلیون تماشاگر از این نمایش‌ها در سراسر هالیفاکس لذت می‌برند که شامل هزاران اجرا کننده از کشورهای مختلف است.

بازار شبانه ریچموند

بازار شبانه ریچموند

بازار شبانه ریچموند یک بازار شبانه سالانه است که در ریچموند، بریتیش کلمبیا برگزار می شود. این بزرگترین بازار شبانه آمریکای شمالی است. این بازار در تمام تابستان، از آوریل تا اکتبر، هر آخر هفته برگزار می شود. امسال (2023) موضوع “سرزمین عجایب تابستانی” است و بیش از 600 غذای بین‌المللی از 110 غرفه و کامیون مواد غذایی وجود خواهد داشت.

جشنواره مردمی نیوفاندلند و لابرادور

جشنواره مردمی نیوفاندلند و لابرادور

چهل و هفتمین جشنواره مردمی نیوفاندلند و لابرادور امسال (2023) در روزهای 7، 8 و 9 جولای برگزار می‌شود. عموم مردم برای موسیقی، صنایع دستی و غذا به پارک بنرمن در سنت جانز دعوت می‌شوند. موضوع امسال “هر چیزی که قدیمی است دوباره جدید است” است و جشنواره قصد دارد برخی از سنت‌های مورد علاقه گذشته را بازگرداند و سنت‌های جدیدی را برای جشن گرفتن تاریخ و میراث منحصر به فرد استان اضافه کند.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال