موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

IRCC شرایط لازم را برای مسافرین دیجیتال که به کانادا می‌آیند را روشن می‌کند

IRCC شرایط لازم را برای مسافرین دیجیتال که به کانادا می‌آیند را روشن می‌کند

به گزارش پارسی کانادا و به نقل از CICNews، در اطلاعیه‌ای که در 30 ژانویه منتشر شد، اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC)، جزئیات خاصی را برای دیجیتال نومَدها یا مسافرین دیجیتال کانادایی روشن کرده است. بر اساس تعریف اداره مهاجرت کانادا، منظور از دیجیتال نومَد (Digital Nomads) شخصی است که “می‌تواند کار خود را از راه دور از هر نقطه‌ای در جهان انجام دهد و وابسته به راه‌های ارتباطی دیجیتال است.”

IRCC همچنین خاطرنشان می‌کند که دیجیتال نومَدها کسانی هستند که «فقط به مدت حداکثر تا 6 ماه در کانادا حضور خواهند داشت و در این مدت کار خود را از راه دور انجام می‌دهند». درضمن دیجیتال نومَدها ممکن است «برای یک کارفرمای خارجی کار کنند یا به‌صورت خوداشتغال برای خود کار کنند و لزومی ندارد مشتریان و کارفرمایان آن‌ها حتما در کانادا حضور داشته باشند.

آیا دیجیتال نومَدها می‌توانند برای اخذ مجوز کار کانادا اقدام کنند؟

IRCC می‌گوید که مسافرین دیجیتال ممکن است در ابتدا فقط برای تفریح به کانادا بیایند و در این مدت از راه دور کار خود را نیز انجام دهند؛ اما همین افراد می‌توانند با پیدا کردن یک کارفرمای کانادایی، برای اخذ Work Permit (مجوز کار) نیز اقدام کنند و اقامت خود را در کانادا طولانی‌تر کنند. درضمن IRCC خاطرنشان می‌کند که “اگر یک دیجیتال نومَد، قصد خود را برای یافتن کارفرمای کانادایی اعلام کند، باید به آنها مشاوره داده شود تا بدانند قبل از شروع کار برای چنین کارفرمایی به مجوز کار نیاز است.

در نهایت، همانطور که در این اطلاعیه مشخص است: “اگر دیجیتال نومَدها یک کارفرمای کانادایی پیدا کنند که مایل به استخدام آن‌ها باشد، باید برای اخذ مجوز کار اقدام کنند.”

آیا برای ورود به کانادا به عنوان یک دیجیتال نومَد به مدارک اضافی نیاز دارم؟

اتباع خارجی که با ویزای توریستی کانادا و به عنوان یک دیجیتال نومَد وارد این کشور می‌شوند، به هیچ مدرک اضافی نیاز ندارند. البته این افراد نیز مثل سایز توریست‌های کانادا، باید بتوانند افسر اداره مهاجرت را قانع کنند که در پایان اعتبار ویزای خود این کشور را ترک خواهند کرد.

آیا اعضای خانواده یک دیجیتال نومَد می‌توانند در کانادا کار یا تحصیل کنند؟

طبق اطلاعیه IRCC در 30 ژانویه، اعضای خانواده مسافرین دیجیتالی که قصد کار یا تحصیل در کانادا را دارند می‌توانند این کار را انجام دهند البته باید برای مجوز کار (Work Permit) یا مجوز تحصیل (Study Permit) درخواست دهند.

استراتژی جذب استعدادهای حوزه فناوری در کانادا

در 27 ژوئن سال گذشته (2023)، IRCC یک استراتژی برای جذب استعدادهای حوزه فناوری اعلام کرد. این به این دلیل است که با توجه به اهمیت بخش فناوری برای اقتصاد کانادا، جذب چنین استعدادهایی در کانادا حیاتی است. علاوه بر موقعیت کانادا به عنوان یک مقصد جذاب برای مسافرین دیجیتال، این استراتژی شامل اقدامات متعددی مانند برنامه مهاجرتی انتقال بین‌المللی (IMP) بود. اجرای این برنامه در پایان سال 2023 پیش‌بینی شده بود، اما هنوز اعلام نشده است. IRCC گفت که برنامه ویزای IMP، از فرآیند اخذ نامه ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) مستثنی خواهد شد. هدف از این کار نیز کمک به کارفرمایان و کارگران برای حمایت از جذب متخصصین در حوزه فناوری است.

پایان خبر – منبع: CICNews

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال