موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

ارزانترین راه مهاجرت به کانادا

اگر آرزوی مهاجرت دارید اما به دنبال مهاجرت ارزان به کانادا هستید، ادامه این مطلب را بخوانید تا با 3 راه ارزان مهاجرت به کانادا آشنا شوید.

ارزانترین راه مهاجرت به کانادا

در این شرایط گرانی و نرخ ارز، همه به‌دنبال مهاجرت ارزان هستند. کانادا شاید ارزانترین کشور برای مهاجرت نباشد، اما همچنان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مقاصد مهاجرتی برای ایرانیان، درصد قابل‌توجهی از آمار مهاجرت را به خود اختصاص داده است. یکی از اصلی‌ترین سوال‌هایی که متقاضیان مهاجرت به این کشور  می‌پرسند: “ارزان‌ترین راه مهاجرت به کانادا کدام است؟”

ما روند را برای شما ساده کردیم، تنها کافیست فرم ارزیابی مهاجرت را پر کنید، تا بر اساس شرایط خاص شما، بهترین، ساده‌ترین و پرثمرترین راه مهاجرت به کانادا را به شما معرفی کنیم. واقعیت این است که انتخاب کم‌هزینه‌ترین راه مهاجرت به کانادا کار ساده‌ای نیست. این موضوع را می‌توان از زوایای مختلفی نگاه و بررسی کرد:

  • ارزان‌ترین راه از نظر هزینه‌های دولتی؟
  • ارزان‌ترین راه از نظر تمکن مالی و سرمایه مورد نیاز برای شروع زندگی؟
  • یا ارزان‌ترین روش از نظر صفر تا صد پرداختی‌ها توسط متقاضی؟

هر کدام از این زوایا را که معیار بگیریم، باز هم رسیدن به هزینه دقیق و انتخاب ارزان‌ ترین روش مهاجرت به کانادا سخت است. هزینه‌های دولتی و تمکن مالی با توجه به تعداد اعضای خانواده، شرایط و مدارک ممکن است تغییر کند.

محاسبه ارزان‌ترین راه مهاجرت به کانادا

انتخاب ارزان‌ترین راه مهاجرت به کانادا، بسته به روش و تعداد اعضا متغیر است.

ارزان ترین راه مهاجرت به کانادا هم در هر کدام از این روش‌های بررسی متفاوت است. در این مطلب دو مورد از ارزان‌ ترین راه های مهاجرت به کانادا را بررسی می‌کنیم. اما قبل از آن فرصت را غنیمت شمرده و به شما مخاطب عزیز راهنمای جامع مهاجرت به کانادا در سال 2023 را پیشنهاد می‌کنیم.

در این مطلب با روش‌های مهاجرت به کانادا در سال 2023 آشنا شده و با اخذ مشاوره از وکلای با تجربه، از بهترین روش مهاجرت به کانادا با توجه به شرایط و سرمایه خود باخبر می‌شوید:

حتما بخوانید:
مهاجرت به کانادا

کدام یک کم هزینه ترین راه مهاجرت به کانادا است؟

اگر بخواهیم نگاهی از بالا و به‌صورت کلی به روش‌های مهاجرت به کانادا داشته باشیم، 2 روش اخذ پناهندگی و اسپانسرشیپ ارزان‌ترین روش‌ها هستند. در پناهندگی با توجه به شرایطتان و بررسی پرونده توسط هیئت پناهندگی کانادا یا به اقامت این کشور می‌رسید یا درخواست شما رد خواهد شد.

اسپانسرشیپ هم به این صورت است که با حمایت مالی یکی از اعضای خانواده درجه1 که اکنون اقامت کانادا را دارد، به این کشور مهاجرت می‌کنید. در ادامه این دو روش را با جزئیات بررسی می‌کنیم…

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

پناهندگی کانادا، شمشیر دو لبه

از دید افراد زیادی، پناهندگی ارزانترین راه مهاجرت به کانادا است و تقاضا برای اخذ پناهندگی کانادا هم در این سال‌ها افزایش یافته است. شاید بتوان پناهندگی را یکی از آسان‌ترین و ارزان ترین راه مهاجرت به کانادا دانست، اما نه به این سادگی‌ها که فکر می‌کنید! مهاجرت رایگان به کانادا از طریق پناهدگی ممکن است، اما به‌جز در موارد استثنایی، پناهندگی روش مناسبی نیست و هیچ یک از وکلا و مشاوران مهاجرتی این روش را توصیه نمی‌کنند.

پناهندگی یک راه ارزان مهاجرت به کانادا

با درنظر گرفتن خطرات، مشکلات و معضلات پناهندگی و مدت زمان بررسی پرونده، این روش از آخرین راه‌های مهاجرت است. با توجه به آمار بالای درخواست‌ها برای پناهندگی کانادا، هیئت مهاجرت و پناهندگی کانادا (Immigration and Refugee Board of Canada) به‌صورت مستقل مسئول رسیدگی به درخواست‌های پناهندگی در کانادا است. بررسی درخواست‌ها در این روش با دقت و به‌سختی انجام می‌شود تا تنها افراد واجد شرایط بتوانند وارد کانادا شوند.


طبق آمار هیئت پناهندگی کانادا (IRB) در سال 2019 حدوداً 58 هزار درخواست پناهندگی ثبت شده است که از این تعداد تنها 25 هزار درخواست قبول شده است.

بنابراین اگر به‌فکر مهاجرت قانونی و کم ریسک هستید، پناهندگی را از ذهنتان بیرون کنید. ارزان‌تر بودن پناهندگی به معنای بهترین بودن آن نیست. شاید در بخش هزینه‌ها، کم هزینه ترین روش مهاجرت به کانادا باشد، اما با نگاهی به شرایط و خطرات آن، این روش اصلاً توصیه نمی‌شود.

حتما بخوانید:
پناهندگی کانادا

اسپانسرشیپ: ساده، ارزان و بدون دردسر

در مورد اسپانسرشیپ، همان‌طور که گفته شد یکی از اعضای خانواده درجه 1 (پدر، مادر، خواهر، برادر، همسر و فرزندان) اسپانسر شما می‌شود و با حمایت مالی آن‌ها به کانادا مهاجرت می‌کنید. در نتیجه هزینه‌ای برای تمکن مالی نیاز ندارید.

در این روش فقط هزینه‌های مراحل اداری بررسی پرونده، اخذ ویزا و مسافرت را باید پرداخت کنید. روش اسپانسرشیپ کانادا را کمی بازتر می‌کنیم: اگر فردی از اعضای خانواده شما کانادا باشد و توانایی حمایت مالی داشته باشد که کار سختی در پیش ندارید.

ازدواج، ارزانترین راه مهاجرت به کانادا

ازدواج با یک شهروند کانادا می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب برای افرادی باشد که به‌دنبال مهاجرت ارزان به کانادا هستند. ازدواج را می‌توان یکی از روش‌های اسپانسرشیپ هم دانست. همسر کانادایی شما حامی مالی شما شده و شما با حمایت او وارد کانادا می‌شوید و در این کشور زندگی می‌کنید. بعد از 3 سال زندگی در کانادا هم به شما اقامت دائم کانادا داده می‌شود.

ازدواج یک راه ارزان مهاجرت به کانادا

در نتیجه می‌توان گفت ازدواج، ارزانترین روش مهاجرت به کانادا است. اما صبر کنید! ازدواج شاید یکی از روش های مهاجرت سریع و ارزان به کانادا باشد، اما باز هم نه به این سادگی‌ها که فکر می‌کنید!

IRCC  صراحتاً اعلام کرده است افرادی که فکر می‌کنند ازدواج صوری و ساختگی، آن‌ها را به اقامت کانادا می‌رساند، سخت در اشتباه هستند.

کانادا در سال 2019 تعداد 1700 پرونده مهاجرت از طریق ازدواج را به‌دلیل ساختگی بودن رد کرده است. ازدواج را می‌توان یک راه مهاجرت رایگان به کانادا دانست. اما این کشور قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای صدور اقامت از طریق ازدواج دارد و باید تمامی نکات و شرایط را رعایت کنید. در هر مرحله که کانادا به پرونده شما مشکوک شود، می‌تواند اقامت شما را باطل کند.

سخن پایانی

تعیین ارزانترین راه مهاجرت به کانادا سخت است. میزان دقیق هزینه‌های مورد نیاز برای مهاجرت به عوامل مختلفی بستگی دارد. با یک نگاه کلی به این موضوع می‌توان گفت روش اسپانسرشیپ کانادا و کمی دقیق‌تر، ازدواج با یک شهروند کانادایی، کم هزینه ترین راه مهاجرت به کانادا هستند. در این روش شما با استفاده از حمایت مالی همسر کانادایی خود، با کمترین هزینه به کانادا مهاجرت کرده و اقامت این کشور را اخذ می‌کنید.

سوالات متداول

سه روش اسپانسرشیپ، ازدواج و پناهندگی را می‌توان کم هزینه ترین راه مهاجرت به کانادا نام برد.

یکی از امن‌ترین راه های مهاجرت به کانادا با هزینه کم، اخذ ویزای اسپانسرشیپ کانادا است.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها