موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

فشار بر دولت جاستین ترودو برای کاهش جذب مهاجرین

فشار بر دولت جاستین ترودو برای کاهش جذب مهاجرین

به گزارش خبرگزاری فاکس نیوز و به نقل از پارسی کانادا، دولت کانادا در سال 2024 بسیاری از درخواست‌های ویزای توریستی و اقامت موقت را رد کرده است.

علت این امر فشار مردم و طرفداران حزب لیبرال بوده است که با ورود بی‌رویه مهاجران به این کشور مخالف هستند.

بر اساس آمار ارائه شده در همین خبر، کشور کانادا در سال 2024 به طور میانگین ماهیانه بیش از 3700 درخواست اقامت موقت را رد کرده است. همچنین در برخی از ماه‌ها تعداد رد درخواست‌های ویزای توریستی کانادا، بیشتر از تعداد پذیرش آن‌ها بوده است.

این درحالی است که همچنان با این اوضاع، حزب جاستین ترودو در نظرسنجی‌ها عقب افتاده و بسیاری از رای دهندگان، دلیل قیمت بالای مسکن را قوانین مهاجرتی لیبرال عنوان کرده‌اند.

علاوه‌بر مردم کانادا، جاستین ترودو تحت فشار دولت امریکا نیز هست به‌طوری که امریکا از کانادا خواسته است، ورود کارگران مهاجر را از مرزهای خود را محدود کند.

گلن کوان (Glenn Cowan)، بنیانگذار و مدیر اجرایی شرکت امنیتی One9، هفته گذشته در گزارش فایننشال تایمز گفت:

“قانونگذاران ایالات متحده به دلیل ترس از مهاجرت غیرقانونی از کانادا خواستار سخت‌تر شدن مرز شمالی با کانادا هستند. متوقف کردن این ویزاها روابط ایالات متحده را با کانادا تقویت خواهد کرد.”

ترودو در گذشته ثابت کرده است که طرفدار مهاجرین است. وی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: “نمی توانم تصور کنم خانواده‌هایی که در این شرایط زندگی می‌کنند چه تحمل می‌کنند. بدیهی است که ما در کانادا کارها را اینگونه انجام نمی‌دهیم.”

با این حال، در میان فشارهای جدید از داخل و خارج از کشور، ترودو هفته گذشته اعلام کرد که “به برنامه‌های مختلف مهاجرتی نگاه تازه‌ای می‌کند تا مطمئن شود، همانطور که به جذب مهاجرین ادامه می‌دهد، شرایط کشور را برای آن‌ها مهیا کند.”

بر اساس گزارش رویترز، سرکوب‌های مهاجرین در پشت پرده از قبل در جریان بود و کانادا 5853 مهاجر خارجی را در ماه ژوئیه ریجکت کرد، این تعداد شامل کارگران و گردشگران می‌شد، بیشترین رد درخواست از ژانویه 2019 بوده است!

افسران مرزی همچنین در سال 2024 تاکنون به طور متوسط ​​3727 مسافر خارجی در ماه ریجکت کرده‌اند که این تعداد 20 درصد نسبت به میانگین 633 نفر در سال 2023 افزایش داشته است.

در همین حال، مارک میلر، وزیر مهاجرت کانادا در ماه آگوست اعلام کرد که مجوزهای تحصیل و کار تایید شده، تعدادشان از بالاترین میزان سال‌های 2022 و 2023 کمتر شده است.

پایان خبر – منبع: فاکس نیوز

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال