موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

کانادا سیاست‌های صدور ویزا را اصلاح می‌کند!

کانادا سیاست‌های صدور ویزا را اصلاح می‌کند!

به گزارش نشریه Mint و به نقل از پارسی کانادا، کشور کانادا تصمیم دارد به‌طور جدی سیستم مهاجرتی خود را بهبود بخشد. کانادا به خوبی می‌داند مهاجرین چه نقش پر رنگی در رشد اقتصادی این کشور دارد و به همین دلیل  برنامه 3 ساله 2023-2025 را برای جذب مهاجر بیشتر راه‌اندازی کرد. هدف این برنامه پذیرش بیش از 550 هزار مهاجر جدید است. در ادامه تغییرات قوانین صدور ویزا را مطابق با این برنامه ارائه کرده‌ایم.

اعمال محدودیت‌های مجوز تحصیل

در واکنش به افزایش تعداد دانشجویان خارجی که از مجوز تحصیل خود سوء استفاده می‌کردند، دولت کانادا مقررات جدیدی را در جولای امسال به اجرا درآورد. این مقررات شامل توقف پردازش مجوزهای تحصیلی است که بر ثبت‌نام دانشجویان خارجی نظارت نمی‌کرد.

بر اساس این قوانین جدید، دانشجویان باید هر زمان که مدرسه یا دانشگاه خود را تغییر می‌دهند، برای مجوز تحصیلی جدید درخواست دهند و قبل از شروع برنامه جدید باید آن را دریافت کنند.

صدور مجوزهای کاری پس از تحصیل در مرز به پایان می‌رسد

در ژوئن سال جاری، مارک میلر، وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی، اعلام کرد که مهاجرین دیگر نمی‌توانند برای مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) در مرز کانادا اقدام کنند. این سیاست جدید برای جلوگیری از “فلگ پولینک” معرفی شد.

Flagpoling اشاره به خروج مختصر از کانادا دارد. معمولا ساکنان موقت کانادا برای درخواست مجدد مجوز کار یا تحصیل با یک خروج مختصر از کانادا دوره انتظار برای صدور این مجوزات را دور می‌زدند و ظرف مدت 24 ساعت مجددا مجوز تازه دریافت می‌کردند.

جزئیات را صفحه تمدید مجوز اقامت موقت کانادا با فلگ پولینگ بخوانید.

پرستاران خانگی به محض ورود به کانادا اقامت دائم خواهند گرفت!

مارک میلر، دو برنامه آزمایشی جدید را معرفی کرد که طی آن به مهاجرینی که برای مراقبت از کودکان به کانادا میایند، به محض ورود اقامت دائم داده می‌شود. این قانون جدید درواقع تضمینی برای شغل در کانادا است و وضعیت اقامت را در کانادا ساده‌تر می‌کند.

سوپر ویزا برای والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها

دولت کانادا ارسال دعوت نامه‌های سوپر ویزا (مخصوصاً برای والدین و پدربزرگ‌ها) را برای تقریباً 35700 مهاجر مقیم کانادا که تا سال 2020 درخواست‌شان را ارسال کرده‌اند و به دنبال آوردن والدین خود به کانادا هستند، آغاز کرده است. توزیع این دعوتنامه‌ها از 21 می 2024 آغاز شد.

سوپر ویزا به شهروندان و مقیمان دائمی، به استثنای ساکنان کبک، این امکان را می‌دهد تا از والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های خود حمایت مالی کنند و به آنها در اخذ اقامت کانادا نیز کمک کنند.

جزئیات کامل را در صفحه سوپر ویزای کانادا بخوانید.

کاهش زمان انتظار برای ویزای استارتاپ

از 30 آوریل 2024، کانادا تغییرات جدیدی را اعمال کرد که برنامه های مهاجرت فدرال کانادا را تسهیل می‌کند.

اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) اعلام کرد که هدف از این تغییرات، کاهش زمان پردازش و همچنین رسیدگی به درخواست‌های به تعویق افتاده است.

از جمله این تغییرات، بهبود برنامه ویزای استارت‌آپ بود که شرایط را برای ورود کارآفرینان مبتکر به کانادا آسان‌تر کرد.

جزئیات کامل را در صفحه ویزای استارتاپ کانادا بخوانید.

کار 24 ساعته در هفته برای دانشجویان بین‌المللی

مارک میلر، وزیر مهاجرت کانادا، برای رسیدگی به کمبود نیروی کار و حمایت از دانشجویان خارجی، چندین اقدام جدید را با هدف تقویت اقتصاد این کشور که به طور قابل توجهی تحت تأثیر همه گیری کووید-19 قرار گرفته است، اعلام کرد.

در ماه آوریل، اداره مهاجرت کانادا (IRCC) اعلام کرد که از ماه سپتامبر، دانشجویان بین‌المللی در کانادا اجازه دارند تا 24 ساعت در هفته خارج از دانشگاه کار کنند که نسبت به محدودیت 20 ساعته قبلی 4 ساعت افزایش داشته است.

پایان خبر – منبع: نشریه Mint

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال