موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

کانادا 90 هزار شغل را در ماه آگوست، بازگشایی می کند

کانادا 90 هزار شغل را در ماه آگوست، بازگشایی می کند

به گزارش پارسی کانادا، به نقل از CIC News، اداره آمار کانادا پیشبینی کرده است، اقتصاد این کشور به خط سیر رو به رشد خود ادامه می دهد.

بر اساس گزارش منتشر شده از اداره آمار کانادا، تعداد افراد مشغول به کار در این کشور تقریبا در ماه آگوست و از زمان همه گیری ویروس کرونا، روبه کاهش بوده است.

افزایش اشتغال در کانادا

نیروهای مشغول به کار در کانادا به 90000 مورد رسیده اند. این تعداد افزایش، از ماه آگوست و قبل از آن، باعث شد، 156 هزار نیروی شغلی جدید، در کانادا مشغول به کار شوند، که این عدد به عدد قبل از همه گیری کرونا بسیار نزدیک است.

اطلاعات آماری کانادا حاکی از آن است که این شرایط مربوط به بازار کار این کشور، در یک هفته از ماه آگوست (15 ام الی 21 ام) است. در آن زمان، اکثر مناطق کانادا، تمامی اقدامات بهداشتی را رعایت کرده بوده اند. علاوه بر این گردشگرانی که به طور کامل واکسینه شده بودند نیز، اجازه ورود به این کشور را داشتند. برای اولین بار از ماه مارس 2020، پتانسیل های گردشگری در این کشور دوباره درحال شکوفایی است.

حتما بخوانید: چگونه ویزای توریستی کانادا بگیریم؟

افزایش اشتغال زایی بیشتر در بخش های اقامتی و خوراکی بود. صنایعی مانند گردشگری نیز جان تازه ای گرفت. همچنین تعداد افرادی که در حوزه ساختمان سازی فعالیت می کنند، برای اولین بار در ماه مارس گذشته، روبه افزایش بوده است.

اشتغال زایی در انتاریو، آلبرتا، ساسکاچوان و نواسکوشیا نیز افزایش داشته است. استان های دیگر یا تغییری نداشته اند یا تغییرشان چشم گیر نبوده است.

نرخ بیکاری در کشور کانادا، در پایین ترین سطح همه گیری ویروس کرونا، 7.1 درصود بود. اگرچه این میزان برای برخی از ایالت ها برای دومین ماه متوالی، تغییر چندانی نداشته است.

در ماه اوت نیز بیکاری های طولانی مدت، تقریبا 7درصد کاهش داشته اما هنوز هم این بیکاری ها 120% بالاتر از میزان بیکاری، قبل از همه گیری کرونا است.

مهاجران جدیدالورود، همچنان شاهد افزایش نرخ اشتغال هستند

مهاجرانی که در پنج سال گذشته در کانادا حضور داشتند، شاهد روند صعودی اشتغال زایی تا 70% هستند که بیش از 6% آن ها از ماه اوت تا کنون بوده است. البته بخشی از این اتفاق به دلیل کاهش تعداد پذیرش مهاجران جدید است.

افرادی که بالای پنج سال در کانادا بوده اند، نسبت به سال گذشته، 59% اشتغال زایی بیشتر داشتند. البته این تعداد، 5% کمتر از سال گذشته است. نرخ اشتغال در میان شهروندان متولد کانادا نیز، 61% بوده است که متاسفانه این تعداد نیز 2% کمتر از قبل از همه گیری ویروس کرونا است.

اشتغال اقلیت های مهاجر

در ماه اوت، نرخ اشتغال در اقلیت کانادایی-فیلیپینی ها تقریبا پنج درصد افزایش یافت و به حدود 78% رسید.

اشتغال در میان سیاه پوستان کانادایی نیز حدود 4% افزایش داشت و به نزدیک 72% رسید. سفید پوستان کانادایی نیز تقریبا 71% مشغول به کار بودند و نسبت به ماه گذشته تغییر چندانی نداشتند.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها