موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

نجاری در کانادا

نجاری در کانادا

در این مقاله درمورد فرصت‌های شغلی که برای شاخه‌های نجاری در کانادا موجود است، صحبت خواهیم کرد. افرادی که مشغول به کار نجاری در کانادا و یا کشورهای دیگر دنیا هستند، توسط شرکت‌های ساختمانی، پیمانکاران نجار و … استخدام می‌شوند. اگرچه، تعداد زیادی از این افراد، به صورت مستقل هم مشغول به کار هستند.

برای کار در این حرفه و مهاجرت کاری برای حرفه نجاری باید با جزییات آن آشنا شوید. در ادامه روش‌هایی که برای مهاجرت نجاران به کانادا وجود دارد را به همراه حقوق و دستمزد و پرتقاضاترین استان کانادا برای حرفه نجاری بررسی کرده‌ایم. پس در ادامه با ما باشید.

اکسپرس اینتری یکی از راه های مهاجرت نجاران به کانادا

یکی از بهترین راه‌های مهاجرت از طریق شغل نجاری در کانادا، سیستم اکسپرس اینتری است.

نگاه کلی به حرفه نجاری در کانادا

در ابتدا بیایید نگاهی کلی به شرایط این شغل در کانادا بیندازیم.

کد شغلی  NOC 7271
حداقل دستمزد برای هر ساعت18.50$
حداکثر دستمزد برای هر ساعت39.85$
پر تقاضاترین شهر کاناداآنتاریو - ناحیه شرقی

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق شغل نجاری

شغل نجاری جز پرتقاضاترین حرفه‌ها در کانادا است. ممکن است شما از طریق این تخصص بتوانند ویزای اقامت دائم این کشور را با داشتن جاب آفر کانادا یا حتی بدون جاب آفر دریافت کنید. در مجموع با حرفه نجاری علاوه بر گزینه مهاجرت، فرصت‌های شغلی زیادی پیش‌رویتان وجود دارد. اگر قصد مهاجرت به کانادا با این حرفه را دارید 3 روش وجود دارد که هرکدام شرایط متفاوتی دارند.

3 روش که بیشترین شانس موفقیت در فرآیند مهاجرت را دارند عبارت‌اند از:

روش اول: مهاجرت نجاران به کانادا از طریق سیستم اکسپرس اینتری (EE)

این روش، ساده‌ترین و سریع‌ترین انتخاب برای مهاجرت به کانادا برای افراد نجار است. اولین مرحله در این فرآیند مهاجرتی، محاسبه امتیاز با استفاده از سیستم رتبه‌بندی جامع کانادا (CRS) است. البته شما می‌توانید با پر کردن فرم ارزیابی مهاجرت در سایت ما نیز، شرایط خود را برای مهاجرت به کانادا بررسی کنید. در این روش دو برنامه موجود است:

  • برنامه اول: برنامه نیروی کار ماهر (Skilled Worker Program): این برنامه برای افرادی است که از لحاظ مهارتی و تجربه کاری ماهر هستند.
  • برنامه دوم: برنامه مشاغل ماهر (Skilled Trades Program): برای نیروی کار حرفه ای واجد شرایط که در یکسری از گروه‌های اصلی باشند که شغل نجاری در گروه اصلی شماره 72 قرار دارد.

شرایط مهاجرت نجارها به کاناد

شرایط مورد‌نیاز برنامه مشاغل ماهر (FSTP)، جهت درخواست مهاجرت از طریق برنامه FSTP به شرح زیر است:

  • داشتن سابقه کار حداقل 24 ماه تمام‌وقت (بیش از 30 ساعت در هفته) در شغل نجاری در 5 سال قبل از تقاضای مهاجرت به کانادا؛
  • داشتن مدرک مهارت زبان شامل کسب نمره‌های معین در آزمون‌های TEF، CLB، CELPIP و IELTS؛
  • داشتن پیشنهاد کار دائم یا مدرک شغل مهارتی (که در این صورت احتیاجی به پیشنهاد کار نیست)؛
  • داشتن شرایط و مدارک کار از جمله گذراندن دوره کارآموزی نجاری 4 ساله؛
  • عدم سابقه کیفری و برخورداری از سلامت روانی.

روش دوم: مهاجرت نجاران به کانادا از طریق برنامه نامزدهای استانی (PNP)

برنامه نامزدهای استانی به مهاجران ماهر و نیمه ماهر اجازه می‌دهد تا در کانادا کار و زندگی کنند. برای این برنامه، به یک پیشنهاد شغلی معتبر در کانادا به‌مدت حداقل 1 سال نیاز است.


اگر مهارت‌های شما با استان یا منطقه انتخابی مطابقت داشته باشد، ممکن است نامزدی استانی دریافت کنید که ارزش آن 600 امتیاز اضافی برای اقامت دائم خواهد بود.

روش سوم: مهاجرت نجاران به کانادا از طریق تحصیل در رشته نجاری

مهاجرانی که به رشته نجاری علاقه‌مند هستند، می‌توانند از همان ابتدا برای تحصیل در رشته نجاری در کانادا اقدام نمایند. مهاجرت به کانادا از این طریق، فواید زیادی را به‌دنبال خواهد داشت که در ادامه توضیح خواهیم داد:

  • نجاران فارغ‌التحصیل در کانادا شانس بیشتری برای پیدا کردن شغل مورد‌نظر خود در این کشور دارند؛
  • با داشتن امتیازات تجربه کار کانادایی و مدرک کانادایی می‌توانند جهت دریافت اقامت دائم کانادا اقدام نمایند؛
  • درآمد اشخاصی که مدرک نجاری خود را از کالج‌ها یا دانشگاه‌های کانادا دریافت می‌نمایند نیز بیشتر از نجاران مهاجر به کانادا است.
تصویری از یک نجار که در کارگاهی در کشور کانادا در حال فعالیت است

افرادی که در رشته نجاری در کانادا تحصیل می‌کنند، شانس و درآمد بیشتری برای کار در این شغل خواهند داشت.

حتما بخوانید:
تجربه کار کانادایی

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کرد، مربوط به نجارانی است که با مدرک نجاری وارد خاک کانادا می‌شوند. این اشخاص باید دوره‌های کوتاه‌مدت ۳ ماهه تا ۱ ساله نجاری را بگذرانند تا موفق به اخذ سرتیفیکت (مدرک پایان دوره) معتبر از کانادا گردند. بعد از آن مجاز خواهند بود به کار در کانادا مشغول شوند.

پرتقاضا ترین استان‌ها و شهرهای کانادا برای استخدام نیروی نجار

همان‌طور که گفته شد شغل نجاری در کانادا جزو مشاغل پرتقاضا به شمار می‌رود و بیشتر استان‌های کانادا نیز به این شغل احتیاج دارند. دو استان انتاریو (Ontario) و پرنس ادوارد (Prince Edward Island) به‌دلیل وجود شرکت‌های نجاری فراوان نیاز بیشتری به نجاران بین‌المللی دارند.

دستمزد کار نجاری در کانادا

متوسط دستمزد کار نجاری در کانادا فهرست شده در اینجا بر مبنای متوسط‌های ملی  است و شامل کلیه سطوح سابقه کاری از کارآموزان سال اولی گرفته تا استادکارهای باتجربه است. البته دستمزدها با توجه به شرکت، قرارداد، محل کار و توافقات گروهی یا انفرادی و نیز شرایط اقتصادی ملی و محلی متفاوت است. متوسط دستمزد نجارها در کانادا در حدود $ 48,750 دلار در سال و یا بین 18,50 تا 39,85 دلار در هر ساعت است.

دستمزد کار نجاری در کانادا

بیشترین و کمترین دستمزد نجارها در کانادا، 18,50 و 39,85 دلار در هر ساعت است که بالاترین میزان درآمد را قلمرو نوناووت دارد.

 

بنابراین، درآمد سالانه نجار تازه کار در کانادا حدود $ 39,000 دلار در هر سال است و  درآمد سالانه  استادکار نجاری حرفه‌ای و باتجربه در کانادا، حدود $ 58,598 دلار است که در مقایسه با مشاغل دیگر در فهرست مشاغل ملی NOC جزو مشاغل پردرآمد به محسوب می‌شود.

بیشترین درآمد نجارها در کشور کانادا مربوط به ایالت نوناووت با دستمزد $ 63,375 دلار در رده اول، قلمروهای نورث وست با $ 74,822 دلار در جایگاه دوم و آلبرتا با میزان درآمد $ 54,600 دلار در رتبه سوم درآمد قرار دارند.

مهارت های مورد نیاز برای شغل نجاری در کانادا

تخصص‌های لازم برای شغل نجاری در کانادا به شرح زیر هستند:

  • باید بتوانند برای تعیین مشخصات و محاسبه نیازها، نقشه‌ها، طرح‌ها و برنامه‌ها را بخوانند و تفسیر کنند.
  • باید مطابق با قوانین ساختمانی، با استفاده از ابزار اندازه‌گیری، طرح‌ها را آماده کنند.
  • باید مواد ساخته‌شده از چوب، مواد جایگزین چوب، فولاد سبک و سایر مواد را اندازه‌گیری کنند، برش بدهند، شکل دهند، جمع‌آوری کنند و سرهم کنند.
  • باید پایه‌ها را بسازند، تیرهای کف را نصب کنند، دیوارها و سیستم‌های سقف را زیر کف قرار دهند و برپا کنند.
  • باید پنجره‌ها، درها، پله‌ها، قالب‌ها و یا سایر مواد محکم و سخت را نصب و اجرا کنند.
  • باید بتوانند مسکن و سازه‌های چوبی را در کارخانه‌ها، معادن، بیمارستان‌ها، کارخانه‌های صنعتی و سایر مؤسسات نگهداری، تعمیر و نوسازی کنند.

جالب است بدانید کانادا قصد دارد از سال 2022 تا 2024، از بیش از 1.3 میلیون مهاجر جدید استقبال کند. مجوز کار که یکی از راه‌های مهاجرت است، درها را به روی شما باز می‌کند تا درخواست خود را ثبت کنید. معمولاً برای اینکه بتوانید برای اقامت دائم اقدام کنید به حداقل یک سال سابقه کار در کانادا نیاز دارید. برای اطلاع بیشتر از مهاجرت کاری به کانادا، مطلب زیر را مطالعه کنید:

سخن پایانی

در این مقاله در مورد فرصت‌های شغلی که برای رشته‌های فنی نجاری در کانادا موجود است صحبت کردیم. شغل نجاری در کانادا یکی از پرتقاضاترین حرفه‌ها است که برای مهاجرت به این کشور از این طریق، 3 روش برتر اکسپرس اینتری، برنامه نامزدهای استانی و تحصیل وجود دارد که درباره شرایط هر کدام گفته شده است. لازم به ذکر است، احتمال ریجکتی ویزاهای جاب آفر کانادا برای مهاجران ایرانی زیاد است، اما هنوز هم می‌توانید در صورتی که تمکن مالی مناسب داشته باشید، به این کشور مهاجرت کرده و به عنوان نجار مشغول به کار شوید. در کل نجاری درلیست بهترین شغل ها برای مهاجرت قرار دارد و درکشورهای مختلفی می‌توانید در این حرفه مشغول به کار شود. اگر نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، فرم زیر را پر کنید و منتظر تماس مشاورین ما باشید:

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

سوالات متداول

برای مهاجرت از طریق شغل نجاری در کانادا به سه روش اکسپرس اینتری، برنامه نامزدی‌های استانی و تحصیل می‌توانید اقدام کنید. در همه روش‌ها لازم است که مهارت لازم در این حرفه را داشته باشید.

متوسط دستمزد نجارها در کانادا در حدود $52,133 دلار درسال و یا بین 18,50 تا 39,85 دلار در هر ساعت است.

توانایی خواندن نقشه کار و محاسبه نیازها، استفاده از ابزار اندازه‌گیری، نصب و اجرای پنجره‌ها، درها، پله ها و …

دو استان انتاریو (Ontario) و پرنس ادوارد (Prince Edward Island)  به علت وجود شرکت‌های نجاری فراوان نیاز بیشتری به نجاران بین المللی دارند.

guest
10 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها