موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

بهترین شغل‌ها برای مهاجرت

این مطلب دربارۀ معرفی بهترین شغل‌ها برای مهاجرت به تفکیک چند حوزه است. با ما همراه باشید.

بهترین شغل‌ها برای مهاجرت

واقعیت را بخواهید، آماده‌کردن لیست بهترین مشاغل برای مهاجرت سخت است؛ چون این مشاغل با توجه به کشور مقصد و نیازهای مقطعی ممکن است متفاوت باشند. مثلاً ممکن است کانادا به نیروی فنی و استرالیا به نیروی پزشکی بیشتر از بقیۀ مشاغل نیاز داشته باشند و یک سال بعد، این نیازها رفع شوند و بازارِ کار مشاغل دیگر داغ شود.

پس اولاً باید کشور مقصد را مدنظر بگیرید و بعد هم نیازهای فعلیِ بازار کار آن کشور. جدای از این موارد، بعضی مشاغل هستند که فارغ از کشور مقصد، همیشه برای آن‌ها تقاضا وجود دارد و شرایط بهتری نسبت به بقیه مشاغل برای مهاجرت دارند.

این مطلب دربارۀ این مشاغل است. یعنی قرار است بهترین شغل‌ها برای مهاجرت را به تفکیک چند حوزه به شما معرفی می‌کنیم. راه دیگری که به جز خواندن این مطلب می‌توانیم در اختیارتان قرار دهیم این است که فرم ارزیابی مهاجرت را پر کنید تا کارشناسان با تجربه ما با شما تماس بگیرند و راهنمایی‌تان کنند.

انتخاب بهترین مشاغل برای مهاجرت کاری

نکات مهم قبل از شروع:

  1. همۀ مشاغلی که در هر حوزه معرفی می‌کنیم، با بررسی بازار کار کشورهای توسعه‌یافته و مهاجرپذیر مانند کانادا، استرالیا، آمریکا و آلمان معرفی می‌شوند.
  2. برای هر شغل، میانگین درآمد ماهانه برحسب دلار آمریکا را هم آورده‌ایم که از میانگین درآمد آن شغل در کشورهای آمریکا، استرالیا، آلمان و کانادا به‌ دست آمده است.
  3. درآمدها، میانگین هستند. یعنی درآمدهایی بیشتر و کمتر از این رقم‌ها هم وجود دارد.
  4. مهم‌ترین حوزه‌های شغلی که معرفی می‌کنیم، یک مطلب تخصصی و جداگانه دارند که برای مطالعه دقیق‌ترِ مشاغل آن حوزه می‌توانید آن مطلب را مطالعه کنید.

بهترین مشاغل فنی برای مهاجرت

مشاغل فنی-تخصصی از جمله مشاغلی هستند که بازارِ کار آن‌ها در خیلی از کشورها همیشه وجود دارد؛ بنابراین گزینه‌های خوبی برای مهاجرت هستند. در زیر، هفت شغل برتر فنی برای مهاجرت را به‌همراه میانگین دستمزد آورده‌ایم:

بهترین مشاغل فنیمیانگین درآمد ماهانه
جوشکار4,000 دلار*
برق‌کار5,000 دلار
مکانیک خودرو4,000 دلار
لوله‌کش4,500 دلار
مکانیک سیستم‌های تهویه5,000 دلار
آشپز4,000 دلار
نجار5,000 دلار
*دلار آمریکا

البته این لیست به همین‌جا ختم نمی‌شود. در مطلب بهترین مشاغل فنی برای مهاجرت به‌شکل کامل‌تر این مشاغل را معرفی و بازار کار آن‌ها را در خارج بررسی کرده‌ایم. همچنین مطلب مهاجرت با مدرک فنی حرفه‌ای نیز برا افرادی که می‌خواهند از این طریق مهاجرت کنند‌‌‌، مفید خواهد بود.

بهترین مشاغل مهندسی برای مهاجرت

همۀ کشورها به مهندس‌ها نیاز دارند و به بعضی مهندس‌ها بیشتر! اگر در رشته‌های مهندسی درس‌خوانده‌اید و کار می‌کنید، شرایط مهاجرت سختی پیشِ رو ندارید. هفت شغل برتر مهندسی برای مهاجرت به همراه میانگین درآمد:

بهترین مشاغل مهندسیمیانگین درآمد ماهانه
مهندس صنایع5,500 دلار*
مهندس مکانیک6,000 دلار
مهندس نفت8,000 دلار
مهندس محیط‌زیست6,000 دلار
مهندس عمران6,000 دلار
مهندس برق6,500 دلار
مهندس نقشه‌بردار4,500 دلار
*دلار آمریکا

بعضی‌ها، مشاغل مهندسی را بهترین مشاغل برای مهاجرت می‌دانند؛ که البته خیلی هم بیراه نیست. مشاغل بیشتر، توضیحات کامل‌تر و اطلاعات مفصل‌تر را در مطلب بهترین مشاغل مهندسی برای مهاجرت بخوانید.

بهترین مشاغل پزشکی برای مهاجرت

هر شغلی را که بتوان از لیست بهترین شغل‌ها برای مهاجرت حذف کرد، مشاغل پزشکی را نمی‌توان حذف کرد.
تقریباً نصف پزشکان در بعضی کشورهای توسعه‌یافته مهاجر هستند (1) و همیشه بازار کار این مشاغل در کشورهای مختلف داغ است. حتی بعضی افراد معتقدند که پزشکی، بهترین شغل برای مهاجرت است.

بهترین مشاغل پزشکیمیانگین درآمد ماهانه
پرستار6,000 دلار*
داروساز8,000 دلار
تکنسین بیهوشی20,000 دلار
تکنسین اتاق عمل6,000 دلار
دکتر عمومی13,000 دلار
دکتر متخصص25,000 دلار
روانشناس10,000 دلار
*دلار آمریکا

مشاغل پزشکی، همیشه در لیست مشاغل موردنیاز کشورهای توسعه‌یافته‌ای مثل آلمان، استرالیا و کانادا جا خوش کرده‌اند. پس اگر در حوزۀ بهداشت‌ودرمان تخصص دارید، شرایط ساده‌ای برای مهاجرت پیش رویِ شماست. توضیحات کامل‌تر و دقیق‌تر را در مطلب بهترین مشاغل پزشکی برای مهاجرت بخوانید.

بهترین مشاغل IT و فناوری برای مهاجرت

اگر شغل‌های خوب برای مهاجرت را جستجو کرده‌باشید، می‌دانید که مشاغل حوزۀ فناوری هم شرایط خیلی خوبی دارند. از برنامه‌نویسی گرفته تا مهندس شبکه، این مشاغل بازار کار خوب و درآمد مناسبی در اکثر کشورها دارند.

بهترین مشاغل فناوریمیانگین درآمد ماهانه
مهندس نرم‌افزار8,000 دلار*
برنامه‌نویس8,000 دلار
توسعه‌دهندۀ وب6,000 دلار
مهندس هوش مصنوعی12,000 دلار
معمار ابر (متخصص شبکه‌های ابری)11,000 دلار
متخصص شبکه9,000 دلار
متخصص امنیت اطلاعات9,000 دلار
برنامه‌نویس موبایل8,000 دلار
طراح وب‌سایت6,500 دلار
مدیر سیستم‌های اطلاعاتی10,000 دلار
*دلار آمریکا

دنیا، دنیای دیجیتال است و مشاغل مختلف این حوزه همیشه تقاضا دارند. اگر در این حوزه تخصص و مهارت دارید، شرایط خوبی برای مهاجرت شما فراهم است.

بهترین مشاغل مالی و حسابداری برای مهاجرت

از جمله دیگر شغل‌های مناسب برای مهاجرت، شغل‌های مالی و حسابداری را می‌توان مثال زد. شاید نه همۀ شغل‌ها در این حوزه و البته نه همۀ کشورها، اما به طور کلی این مشاغل بازار کار خوبی در خارج دارند.

بهترین مشاغل حسابداریمیانگین درآمد ماهانه
حسابدار مالیاتی5,000 دلار*
تحلیل‌گر مالی6,000 دلار
تحلیل‌گر ریسک6,500 دلار
حسابدار مالی5,000 دلار
مدیر مالی7,500 دلار
حسابدار مدیریت6,000 دلار
*دلار آمریکا

بهترین مشاغل تدارکاتی و لجستیکی برای مهاجرت

فکر نکنید برای مهاجرت حتماً شغل شما باید پزشکی یا مهندسی باشد! خیلی از مشاغل ساده‌تر هم نه‌تنها شرایط خوبی برای مهاجرت دارند، بلکه بازار کار خیلی از کشورها هم به آن‌ها نیاز دارند. مشاغلی مانند این موارد:

بهترین مشاغل تدارکاتیمیانگین درآمد ماهانه
رانندۀ لیفتراک4,000 دلار*
رانندۀ کامیون5,500 دلار
مهندس حمل‌ونقل7,500 دلار
مدیر زنجیرۀ تأمین5,500 دلار
متخصص خط تولید4,500 دلار
مسئول خرید4,500 دلار
*دلار آمریکا

حالا که با بهترین شغل‌ها برای مهاجرت در چند حوزۀ پرطرفدار آشنا شدید، پیشنهاد می‌کنیم با بهترین کشورهای برای کار هم آشنا شوید تا بررسی بهتر و عمیق‌تری برای مهاجرتتان داشته باشید. در مطلب بهترین کشورها برای مهاجرت کاری ایرانیان، این کشورها را لیست‌کرده ایم.

تقریباً به آخر مطلب رسیدیم؛ در صورتی که در خصوص مهاجرت کاری نیاز به مشاوره دارید، فرم  زیر را پرکنید تا مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

سخن پایانی

معرفی بهترین مشاغل برای مهاجرت کار آسانی نیست؛ چون نیازهای کشورهای مختلف متفاوت است و این نیازها هم در طول زمان تغییر می‌کنند.

ما مشاغلی که همیشه جزو مشاغل موردنیاز کشورهای مهاجرپذیر و توسعه‌یافته‌ای مثل آمریکا، استرالیا، آلمان و کانادا بودند را استخراج کردیم و آن‌ها را به‌تفکیک حوزه در این مطلب معرفی کردیم.

در کل می‌توان گفت تخصص‌های فنی-مهندسی، پزشکی و IT بهترین شغل‌ها برای مهاجرت هستند.

(1). سالنامۀ مهاجرتی ایرانیان – رصدخانۀ مهاجرت ایران

سؤالات متداول:

اگر شغل شما در بازار کار کشور مقصد یک شغل پرتقاضا باشد و شرایط گرفتن جاب‌آفر و مهاجرت آن هم فراهم باشد، فارغ از این که چه شغلی است و در چه حوزه‌ای، می‌توان با آن مهاجرت کرد.

معرفی بهترین‌ها سخت است؛ چون معیار کشور مقصد و نیازهای مقطعی بازار کار در آن وجود دارد. در این مطلب، ما با نگاهی به بازار کار چند کشور توسعه‌یافته و مهاجرپذیر، بهترین مشاغل برای مهاجرت را در چند حوزۀ مهم معرفی کرده‌ایم.

جوشکار، برق‌کار، لوله‌کش، تکنسین سیستم‌های تهویه و آشپز، بهترین مشاغل فنی-مهارتی برای مهاجرت هستند.

guest
62 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها